| Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående TFT-skærme, så findes der massere af 21" skærme på 1.600 x 1.200 med en respondstid på 16ms, f.eks. Viewsonic. Rent produktionsmæssigt fremstilles der i dag paneler ned til 8ms fra Samsung og i størrelser over 32".
Viewsonic producerer ikke paneler, de aftager fra LG-P og AU Optronics blandt andet. Og de har IKKE et 21" panel med 16ms respons, ellers ville jeg gerne se et link. De har en 20" skærm med 16ms respons, men det er der mange der har, de fleste bygget på LG-Philips LM201U04 panel. Det er sandsynligvis blot en fejl, men der er efterhånden en del fejl, og er det en seriøs butik vil man vel rette fejlene så snart man bliver gjort opmærksom på dem - ellers er det vildledende markedsføring.
L.
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Har du lige fået en skærm ind af døren....????
Med sådan en udtalelse bliver jeg nødt til at spørge om du er en del af svindelforetagenet, og derfor forsøger at skabe tillid omkring det?
|
|
|
Det er altså ikke et særlig smart spørgsmål, vel?
Spg: Er du en svindler og en bedrager?
Sv: Satans; der fik du mig.
Han har været registreret siden oktober sidste år. Eddermame et godt genemført scam hvis han har været her i 9 måneder og skrevet 150 indlæg for at begynde at markedsføre ikke-eksisterende plasma-skærme.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lesat, du har ret, Viewsonic har kun 20" med 16ms 
Derimod har Apple Cinema HD 23" og 30" med 16ms, ligeledes har HP L2335 paa 23" 16ms, og endelig har Philips Brilliance 230WBS en 23" paa 16ms. 
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesperthomsen: Uden at blive totalt paranoid, så kan det jo være han er ven af svindleren og har en interesse i HiFi og derfor naturligt er tilmeldt 10 forskellige fora rundt omkring på nettet.
Hvis jeg ville begynde at svindle hardware, så har jeg da fora accounts med over 5.000 indlæg på flere forskellige (ok, to...) fora hvor jeg kunne rose mig selv. :)
Det kan også bare være en joke, jeg må indrømme jeg har svært ved at forestille mig firmaet sender noget som helst ud - dels har de sagt de ikke har nogen hjemme endnu, og dels lyder det ikke som om det er meningen de skal sende varer ud.
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta: I know - jeg er selv ved at bestille en 23" fra BenQ (samme panel som de øvrige du nævner, de bruger alle sammen et LG-Philips panel kaldet LM230W02).
BenQ'en har bare et langt mere lækkert design (IMO) end HP'en og koster noget mindre end Apple'en. (Og har flere inputs og kan justeres i højden osv). :)
L.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev tidligere i en anden tråd..
Personligt så ville jeg ikke spilde tid på at kontakte et webfirma, som ikke engang oplyser en postadresse
Hvordan kan man modtage vare fra et firma som man ikke gider spilde tid på at kontakte..?
Og når den første vare først kommer senere i denne her uge.. Eller i næste uge..
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber sat'me I har humor, mates - ellers er jeg vist færdig herinde... 
Jeg har rigtig nok lige fået en skærm ind af døren - og den kan ses her:
http://www.bikebuster.dk/shop/nf_info.cfm/varenr/600003
Og den er bare perfekt!!! 
Syntes bare at tråden var ved at blive lidt for mørk - og stemningen mellem skeptikerne, og de, IMHO, lidt for blåøjede var ved at blive for kold...
Så jeg syntes lige jeg ville sætte lidt ekstra liv i tråden, med min lille tvistdrejning...
Jeg har IKKE, og skal IKKE, "handle" med Powerplasma!!!
Jeg går heller ikke hen og prikker i en frisklagt hundebæ, for at tjekke om den vitterligt lugter... 
Nej, jeg er så sandelig også på skeptiker-holdet. Intet taler til Powerplasmas fordel - bare det, at de intet aktivt har gjort for opdatere deres site! Tsk tsk... 
Håber at dem som ikke fandt mit lille stunt sjovt (måske Jer alle?) kan tilgive mig...? 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, ham er maaske offline nu, fordi han lige har fundet ud af at kassen er fyldt med gamle telefonboeger fra TDC Forlaget  Jeg vil godt se det foer jeg tror paa det. Endelig er der ogsaa det at sige at Teleimport ogsaa sendte telefoner til ganske faa kunder, for at lukke munden paa dem der var kritiske.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
 *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL* der tog du sgu roeven paa os alle.... fed humor!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta: Det kostede heller ikke det store at sende et par mobiler ud hvor man taber hvad, 2-3k maks. Men hvad er den billigste EDTV 42" Plasmaskærm man kan købe? De taber nok lidt penge på at sælge dem til 16k, mon ikke? (Eller hvad, jeg kender ikke priserne på de billige Plasma'er). :)
L.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke nogen 42" PDP i HDTV oploesning paa marked, ej heller paneler der er i produktion. Det er kun +50" jeg kender. Der ligger vi paa den forkerte side af 25K engros med kontroller og psu. De angiver ogsaa en 32" PDP i HDTV, en saadan findes overhoved ikke, PDP har en begraensning i hvor smaa cellerne kan laves rent produktionsmaessigt, men LCD paa 32" kan koebes i 720P oploesning og til ca. 14K engros.
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| [
OK.... så er AV32R måske med i foretagnet..... En skam hvis dette forum skal forpestes af svindlere!
|
|
|
Må skuffe dig, hurtig! Har intet med det "firma" at gøre - så jeg kan ikke skaffe dig en skærm med personalerabat... 
@ ctacta: Godt, at nogen ka' tage det...
@ Vasen: Yo, Vasen - din gamle DAHF'ie... (Chewie her...)
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Jeg kender ikke nogen 42" PDP i HDTV oploesning paa marked, ej heller paneler der er i produktion. Det er kun +50" jeg kender. Der ligger vi paa den forkerte side af 25K engros med kontroller og psu. De angiver ogsaa en 32" PDP i HDTV, en saadan findes overhoved ikke, PDP har en begraensning i hvor smaa cellerne kan laves rent produktionsmaessigt, men LCD paa 32" kan koebes i 720P oploesning og til ca. 14K engros. |
|
|
Nej, ikke HDTV, EDTV. (EDTV=normal 480p, altså almindelig progressiv opløsning. Jeg kan ikke huske om 480i også er EDTV). 
L.
|
| Til top |
|
| |
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Jeg kender ikke nogen 42" PDP i HDTV oploesning paa marked, ej heller paneler der er i produktion. Det er kun +50" jeg kender. Der ligger vi paa den forkerte side af 25K engros med kontroller og psu. De angiver ogsaa en 32" PDP i HDTV, en saadan findes overhoved ikke, PDP har en begraensning i hvor smaa cellerne kan laves rent produktionsmaessigt, men LCD paa 32" kan koebes i 720P oploesning og til ca. 14K engros. |
|
|
Hvad med Alfaview? De siger da i hvert fald at de har en HDTV 42" PDP. Så er spørgsmålet bare hvilken opløsning man skal op i for at kunne kalde det HDTV. Men jo, de ligger jo oppe i en halvhøj pris stadigvæk, og branchefolk og eksperter har jo siden tidlig februar bebudet at der ville komme seriøse prisfald her til efteråret. Men hvornår de så reelt kommer (prisfaldene altså) bliver jo spændende at se  __________________ Don't fight it, embrace it!
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemli'!! Hygge, Vasen...
Nå, tilbage til tråden...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R
Meget go` humor..
At dømme efter dine andre indlæg så lignede det heller ikke dig at springe ud i det med bind for øjnene.. 
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schnumpfel skrev:
Så er spørgsmålet bare hvilken opløsning man skal op i for at kunne kalde det HDTV. Men jo, de ligger jo oppe i en halvhøj pris stadigvæk, og branchefolk og eksperter har jo siden tidlig februar bebudet at der ville komme seriøse prisfald her til efteråret. Men hvornår de så reelt kommer (prisfaldene altså) bliver jo spændende at se  |
|
|
HDTV er minimum 720p eller 1080i. 1080p er også i spec'et så vidt jeg husker.
L.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
argh en 480p kan skaffes til ca. 14K engros herhjemme, men det er jo ikke det som PowerPlasma annoncerer med. 480p skaerme er der en sand overflod af paa marked, og priserne er raslet ned her paa det sidste. Ikke vaerd at bruge penge paa hvis du spoerg mig, da det er under PAL-standard.
For at man kan bruge betegnelsen HDTV, saa skal man mindst opfylde 720P, altsaa 1280 x 720 aktive punkter, en del LCD'er er 1280 x 768 (PC-oploesning). de fleste PDP'er er paa 1365/1366 x 768 pixels.
|
| Til top |
|
| |
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Schnumpfel skrev:
Så er spørgsmålet bare hvilken opløsning man skal op i for at kunne kalde det HDTV. Men jo, de ligger jo oppe i en halvhøj pris stadigvæk, og branchefolk og eksperter har jo siden tidlig februar bebudet at der ville komme seriøse prisfald her til efteråret. Men hvornår de så reelt kommer (prisfaldene altså) bliver jo spændende at se  |
|
|
HDTV er minimum 720p eller 1080i. 1080p er også i spec'et så vidt jeg husker.
L. |
|
|
Jamen så skulle den holde sig indenfor specs. I hvert fald ifølge deres oplysninger
__________________ Don't fight it, embrace it!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
argh en 480p kan skaffes til ca. 14K engros herhjemme, men det er jo ikke det som PowerPlasma annoncerer med. |
|
|
Nej, men jeg regnede med at det ville være en 480p de sendte ud HVIS de sendte skærme ud for at skabe lidt positiv omtale - deres målgruppe ville nok ikke engang vide hvad forskellen er på 480p og 720p. ;)
L.
|
| Til top |
|
| |