Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Artikel i JP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Man slipper aldrig af med at folk vil kigge på watt, og sige WOW, der er ikke noget at gøre.

Pointen med at folk kan sige sig selv at det ikke kan lade sig gøre prismæssigt, er jeg helt enig i. Jeg tænker det samme om alle de folk der køber en LCD/DLP til 10-20k, og også håber på et topklasse billede.

Hvis dem der køber de billige anlæg på supermarkedstilbud følger dem der køber LCD/DLP'erne, så burde de være overbevist om at de har den bedste lyd nogensinde.

FLAMESUIT ON!

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hej
Hvad siger i til denne anonnce fra en seriøs producent/forhandler.

Nye revoltionerende Infinity Beta Højttalerserie

Af Poul Dalgaard, Audiovision

Infinity har udviklet en helt ny Beta serie højttalere, til en utrolig attraktiv pris.

Højttalere systemer bør være neutrale enheder, som konverterer de elektriske signaler fra effektforstærkeren til en præcis akustiks oplevelse, uden at tilføje eller undlade noget.
Kunsten at gengive musikken, klangen og akustikken fra instrumenter og de udøvende musikere,
er højttalerens vigtigste funktion, at gengive dette transparent og levende kræver en neutral højttaler.
Infinity udvikler og fremstiller selv alle de anvendte enheder, anvendt i den rigtige kombination dækker de hele frekvensområdet og gengiver dette neutralt, præcist og med stor detaljerigdom.
Alle enheder er fremstillet som CMMD, Ceramic Metal Matrix Diaphragms (Keramiske Metal Membraner).
Læs mere på www.audiovision.dk

Leveres i følgende finish

Bøg
Kirsebær
Sort

Priser fra kr. 1.349,00 pr. stk

er der ikke brugt lidt for mange superlativer i en annonce for højttaler i prisklasse  3500kr. for en gulvhøjttaler.

De har måske fundet de vise sten, så må vores lykke være gjort 3500 for en High-End højttaler?????

Jeg kan da godt give dem ret i at sådan bør en højttaler lyde.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt klart at der her er direkte forbindelse til tråden om Jamos fyringer. Selvom de måske heller ikke opgiver 100% reele tal, har de i lang tid lagt et stykke over andre i kr/watt pris og hvis mange folk hovedsageligt kigger på det så vinder discount producenterne. Generelt synes jeg at alm. stereo produkter plejer at være mindre overdrevet end de fleste andre pc/bil/surround produkter, hvilket måske hænger sammen med at stereo de er mindre populære for tiden. Da surround begyndte at blive populært begyndte subwooferen, at blive mere almindelig. Den skulle vel oprindeligt bare have hjulpet til ved de vilde film effekter, men idag bliver den i høj grad brugt fordi man på den måde kan spare på enhederne og nøjes en vejs sattelit højtalerer, men da deres belastning ikke er ret høj bliver tallene tit hævet en hel del.

Generelt skal man vel bare kigge lidt mindre på tal (der hverken siger noget om lydkvalitet eller reele evne til at spille højt) og istedet lytte. Mht. fjernsyn og projektorer skal man selvfølgelig heller ikke kun gå efter x" Widescreen og ansi lumens.

Da jeg i sin tid overvejede at købe en selv-byg "The End Millinium XP" forstærker der nok ville løbe op i omkring til hele 4k kr, fik jeg da også kommentare om da "så skulle den da godt nok også være på mange watt" før det var det værd.

I øverigt mener jeg at formlen for en forstærkers udgangs effekt i forhold til spændingen (ved en +/- spænding) lyder U^2/R f.eks. 40V^2= 1600, 1600/8ohm = 200W Dog skal der som regl regnes med størrer tab ved lavere ved lavere højtaler impedancer og desuden skal der nok også i almindelighed trækkes et par volt fra spændingen til tab generelt. -Ret mig hvis jeg er helt galt på den.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes