Forfatter |
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Nå, har du fået ombytningsmodulet tilbage ?
- og kommer der flere billeder ? ( Man kan ikke få nok af billeder ).
- er der stadigvæk brum fra trafoen ?
- hvad kan man i givet fald minimere brum fra trafoen ? Jeg har selv fået 1000VA hjem (Superservice fra El-Supply), men skal behandles med aftagning af plastic, udskiftning til silke+linolie når jeg har fået alle mod./tweak-delene hjem.
|
|
|
Damn, er det ikke lidt af et projekt med udskiftning til "due-version" ?
Jo jeg har fået det nye modul, er netop ved at "rode" med det, men den her gang bliver det på "fumle-bræt" basis, da jeg er ved at være rigtigt godt træt af skille det hele ad for at rette en eller anden lille lodning.
Jeg har også fået mit Sync. modul, så må vi jo se om det er noget der dur.
EL-supply anbefalede mig at lave en "antiparallel" kobling på trafoens primær side, det skulle kunne forhindre brum. Tjaaa nu har jeg prøvet det. For at det ikke skal være løgn gav det mig endnu mere brum, så væk med det skidt...
Tja jeg er ved at være desperat med det brum...det kunne være jeg skulle prøve LC's moduler ?
Jeg har fået loddet DC-servo-boblen til, så jeg kan få afprøvet om det kan hjælpe på mit "blop" under opstart (mangler et 5V relæ/dims til at styre standby-tingen) nogen der ved hvor jeg kan få det ??? (Brinck havde ikke noget)
Billeder er på vej 
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke et problem med selve trafoen, der giver brum? Nu du ikke rigtigt har kunne få andet til at virke, var det måske en ide at prøve en anden trafo, evt. af lidt højere kvalitet.
Jeg bruger selv en 800VA 2x42V fra ELFA. Den koster omkring 850kr så vidt jeg husker. Den er omkring 17-18cm i diameter og ca. 8cm høj og vejer næsten 12kg, så det er en ordentlig fætter, men den er fuldstændig stille. Den siger ikke en lyd.
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Er det ikke et problem med selve trafoen, der giver brum? Nu du ikke rigtigt har kunne få andet til at virke, var det måske en ide at prøve en anden trafo, evt. af lidt højere kvalitet.
Jeg bruger selv en 800VA 2x42V fra ELFA. Den koster omkring 850kr så vidt jeg husker. Den er omkring 17-18cm i diameter og ca. 8cm høj og vejer næsten 12kg, så det er en ordentlig fætter, men den er fuldstændig stille. Den siger ikke en lyd.
|
|
|
Du skulle vel aldrig have et link til ELFA ? skal selv til at bygge en zap og vil gerne bruge de ypperste komponenter. 
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
Pascal skrev:
|
|
|
Du skulle vel aldrig have et link til ELFA ? skal selv til at bygge en zap og vil gerne bruge de ypperste komponenter. 
|
|
|
www.elfa.se/dk
Som sagt så pas på med for store trafoer. Altså hvis du vil være brumfri...
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
|
|
|
Jeg har fra start haft et godt øje til den trafo, men min indvendige max højde er 75mm 
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 03 September 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
HPH Man skrev:
Nå, har du fået ombytningsmodulet tilbage ?
- og kommer der flere billeder ? ( Man kan ikke få nok af billeder ).
- er der stadigvæk brum fra trafoen ?
- hvad kan man i givet fald minimere brum fra trafoen ? Jeg har selv fået 1000VA hjem (Superservice fra El-Supply), men skal behandles med aftagning af plastic, udskiftning til silke+linolie når jeg har fået alle mod./tweak-delene hjem.
|
|
|
Damn, er det ikke lidt af et projekt med udskiftning til "due-version" ?
Da jeg i starten forestillede mig arbejdet med dette forekom det mig besværligt, men nu har jeg haft det i tankerne så længe at jeg næsten ikke kan vente med at kunne komme igang med det. Specielt er det spændende at skulle høre lydkvaliteten kontra de almindelige med masser af plastic, når jeg engang er færdig.
Jo jeg har fået det nye modul, er netop ved at "rode" med det, men den her gang bliver det på "fumle-bræt" basis, da jeg er ved at være rigtigt godt træt af skille det hele ad for at rette en eller anden lille lodning.
Jeg har også fået mit Sync. modul, så må vi jo se om det er noget der dur.
EL-supply anbefalede mig at lave en "antiparallel" kobling på trafoens primær side, det skulle kunne forhindre brum. Tjaaa nu har jeg prøvet det. For at det ikke skal være løgn gav det mig endnu mere brum, så væk med det skidt...
Tja jeg er ved at være desperat med det brum...det kunne være jeg skulle prøve LC's moduler ? LC´s moduler ? Hvilke moduler ?
Jeg har fået loddet DC-servo-boblen til, så jeg kan få afprøvet om det kan hjælpe på mit "blop" under opstart (mangler et 5V relæ/dims til at styre standby-tingen) nogen der ved hvor jeg kan få det ??? (Brinck havde ikke noget) Jeg får ikke noget blop under opstart på min "standard"(Dog med Bybees) "Plastic"-ZAP med softstart.
Billeder er på vej Kan næsten ikke vente. |
|
|
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi LC igår, da jeg alligevel var i struer. de havde lukket 
Jeg kan ikke få min standby funktion til at virke man skal da bare lægge stby til stel ??? ikk ?
LC's moduler, der tænker jeg på deres DC-filter, er det godt ?
Men jeg er bange for at jeg må give Dr von kubik ret og pascal ret, de rifa lytter ødelægger bassen (trode først at det var mit kabel)
Jeg A/B testede med min Thule ia150B og zappen igår og bassen var bedst med Thulen, og det er jo ikke det som normalt karraktereisere zappulsen (halvslap mudderbass)
Ahhrg jeg giver snart op..... nej okay, men det er måske på tide at jeg begynder at lytte 
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ørene er som regel det bedste værktøj 
Har selv lige skiftet mine billige ensrettere fra LC ud med nogle ordentlige diodebroer, og jeg skal love for, der er forskel. Det gav virkeligt et løft.
|
Til top |
|
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 04 September 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Pascal Hvilke ensretterdioder har du valgt?
Til Kedde Disse trafoer fylder ikke ret meget i højden og så vil jeg tro at de er en del bedre end dem du bruger, men også dyrere. http://www.feickert.de/Transformatoren/O-Core/o-core.html
Det kunne måske være, at LC Audio kunne skaffe dem eller begynde at bruge/sælge dem, da disse tyskere også sælger LC AUDIO ting, så er der vel en forbindelse...
Ja, Elfa`s monster trafo skulle være god, men stor. Der går rygter om, at det måske skulle være en fejlbestilling af en specialdesignet trafo fra Hr. Bladelius(advantage m.m).
Mvh Basil.
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Elko er da billige, men er du sikker på at 80V er nok - især hvis du har toptunet din ZAP...
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Har selv lige skiftet mine billige ensrettere fra LC ud med nogle ordentlige diodebroer, og jeg skal love for, der er forskel. Det gav virkeligt et løft.
|
|
|
Hvad var det for en forskel du oplevede??? Og hvilke diodebroer har du benyttet??
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj tripple P
Du har helt sikkert ret i at det bliver lige til grænsen med de ElKo'er, skulle skidtet gå i stykker, er det ikke den store katastrofe (247,50,-), meeeen det går nu nok. Trafoerne spytter 75-76 volt ud, så det går nok.
|
Til top |
|
|
Fresko Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du noget til de trafo'er, og kender du prisen... Jeg skal nemlig snart ud og shoppe en trafo eller to, og vil gerne købe det rigtige i 1. forsøg
Mvh Martin
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fresko skrev:
Kender du noget til de trafo'er, og kender du prisen... Jeg skal nemlig snart ud og shoppe en trafo eller to, og vil gerne købe det rigtige i 1. forsøg
Mvh Martin
|
|
|
ca. 500,- for en 2x42V 500VA af den "go'e" de har åbenbart en go og en fantastisk version.
Men giv lyd når du har testet den
|
Til top |
|
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fresko skrev:
Mvh Martin
| |
De har jo også en prisliste her: http://www.hifituning.de/pdf/preisliste.pdf
Mvh Basil.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Pascal skrev:
|
|
|
Hvad var det for en forskel du oplevede??? Og hvilke diodebroer har du benyttet?? |
|
|
Det jeg oplevede var en langt mere behagelig lyd. Lydden er ikke helt så skarp mere, en ting som Zappen har en lille tendens til at blive. Det virker som om, bassen går en anelse dybere nu, og fornemmelsen af rum er helt sikkert blevet bedre. Jeg er ikke specielt god til at forklare disse ting, men der er ingen tvivl i mit hovede om, at det var en klar forbedring. Jeg har brugt 2 stk. IXYS hexfred diodebroer. Det er en FRED (Fast Recovery Epitaxial Diode) bro. Man kan både købe dioderne enkeltvis, eller som jeg har gjort det samlet til en ensretter. Jeg købte dem hos www.percyaudio.com, men det er muligt de kan fåes andre steder.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
Til Pascal Hvilke ensretterdioder har du valgt?
Ja, Elfa`s monster trafo skulle være god, men stor. Der går rygter om, at det måske skulle være en fejlbestilling af en specialdesignet trafo fra Hr. Bladelius(advantage m.m).
Mvh Basil. |
|
|
Jeg har brugt 2 stk. IXYS hexfred diodebroer. Det er en FRED (Fast Recovery Epitaxial Diode) bro. Man kan både købe dioderne enkeltvis, eller som jeg har gjort det samlet til en ensretter. Jeg købte dem hos www.percyaudio.com, men det er muligt de kan fåes andre steder. Det lyder da meget interessant med den ELFA trafo. De er pakket meget seriøst ned i en stor kasse med beskyttelsesmateriale, så det ser ud som om der er brugt en del penge på den.
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du noget nyt om din "lytter" situation?
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj
Er lige midt i nyt job og flytning, så der går et par måneder før der kommer gang i sagerne.
Men jeg har modtaget dem, og de ligner da lytter men de er kun ca. halvt så store som Rifa'erne. Ifølge databladet har de 7A ripple hvor rifa skulle ha 10A, så set ud fra størrelsen lyder det jo voldsomt at de skulle være så stærke
|
Til top |
|
|