Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Lars 73!
Ihh hvor du kan!
 Jeg tror vi holder her! |
|
|
Det tror jeg, du har ret i. Jeg vil prøve at være venligere stemt mod dig. Jeg vil til gengæld spørge dig, hvordan du ser den lydmæssige udvikling på 3020, eftersom min stammede tilbage fra midten af 80érne og på de sidste modeller, der blev lavet. Var der tale om en forbedring på de nyere udgaver i forhold til de gamle(personlig ved jeg det ikke).
|
|
|
Sådan Lars, så er vi på banen igen!
Det bringer mig til mit gamle spørgsmål. Hvad sker der når man skifter fra LAB-IN til NORMAL-IN. Ved godt at 3020i kun har NORMAL-IN (med 12dB/Okt. filtre lige uden for det hørbare område), men den originale har jo begge...
Kunne noget at det specielle ligge i denne båndbegrænsning? Det er jo noget at en pille at sluge for dem med "moderne" lydbillede, hvor anlægget i jo helst skal være SACD forberedt....(myggekanon)
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Lars 73!
Ihh hvor du kan!
 Jeg tror vi holder her! |
|
|
Det tror jeg, du har ret i. Jeg vil prøve at være venligere stemt mod dig. Jeg vil til gengæld spørge dig, hvordan du ser den lydmæssige udvikling på 3020, eftersom min stammede tilbage fra midten af 80érne og på de sidste modeller, der blev lavet. Var der tale om en forbedring på de nyere udgaver i forhold til de gamle(personlig ved jeg det ikke). |
|
|
Var egentlig også ved at være kørt tør for gul tush her i snevejret  . Kunne være endt med brun tush på glatbane  . 3020 er efter min opfattelse ikke blevet bedre. Sidste frembringelse 320BEEEEEEEEE eller hvad den nu hedder er ingen undtagelse. Det er dog meget længe siden, at jeg har haft et velspillende eksemplar af den originale mellem hænderne. 3020I har jeg selv, den er knap så gammel, men rimeligt fornuftig rent lydmæssigt. Den originale havde dog efter min hukommer en særlig evne til at kunne hvad den skulle - så begrænset den end var, men den gjorde det uden at udstille de fejl og mangler den havde. Princippet er lidt i den samme retning som: "Hvad hjælper det med en ordentlig bandit, hvis man ingen mås har til banke den i med"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Yes Yes! Så nærmer vi os næste rude i slaget om at blive 3021. Svend P har meldt sig med en Tripath Classe D bandit, der skal gennemtæskes og skærebrændes i en sky af gnister  . Elektrosvejsning har altid været en af G&S paradediscipliner, har siger dog, at der er langt imellem de amps, der åbner en ægte Franz Jäger - Berlin uden at sikringskredsløbene griber ind.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal den ædle dental kæmper ikke glemme min fet konstruktion der kommer for at udkæmpe et slag på liv og død.. en skam det ik er holfi, så ku vi brænde den sammen.. men selvfølgelig kommer pre os med 
|
Til top |
|
|
Nicolai Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 18 September 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget på Kubiks side her....
Har lige blindtestet min egen første-udgave af NAD 3020 mod Naim Nait 2 og Sugden A28. Alle klassiske konstruktioner med godt ry.
Når jeg piller låget af min 3020 fatter jeg ikke at den overhovedet kan spille. Den har stået lidt fugtigt, er rusten og irret, frontpladen er knækket og der mangler adskillige skruer hist og her.
Den er ikke særlig transparent i lyden, nærmere svagt sløret, den har ikke de store perspektivistiske fordele og er mørk og fed i bunden.
Jeg har haft utallige forstærkere, foruden de to ovennævnte mærker som PS Audio, Audiolab, Thule, Audio Innovations (ikke så ringe endda), Classé, Audio Research etc.
NAD 3020 leverer musikken. Ingen tvivl om det. Subjektivt har den en impulsvillig dynamik og har på en eller anden magisk måde evnen til at gøre sig interessant at lytte til. Og det er det det handler om.
Jeg er absolut fuldstændig ligeglad med flotte hifi-rigtige parametre, det er jeg vokset fra. Jeg vil købe plader og få lyst til at købe flere. Det muliggør både 3020´erens brugtpris og dens spillestil.
Så taler man musikalitet så ved jeg at Kubik har fat i noget. Er man (stadig) til analysering og i længden ligegyldige parametre, så tror jeg 3020 freaks skal takke af.
Efter besøg af en stribe high-end apparater gør jeg nu selv 3020 til min primære forstærker sammen med en Audio Innovations 500 (jeg har Snell K mk1).
Er der andre der tør?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Tvivl, hos hvem?. Kurt skal være velkommen med sin Nad,så skal jeg sku stille min 50 kg tunge ML oven på den, så kan vi jo se om der kommer noget lyd ud af den. Oven på den klasker jeg så mit muldvarpeskind, der efterhånden vejer 550 Kg, fordi ur-3020 har delt så mange bank ud, at jeg har sparet så mange penge, at jeg nu kun med største besvær slæber muldvarpen med i byen . Så ser vi om ML kan få portemonaien til at rasle .
Bortset fra det så er hifi ikke en konkurence for mig, jeg har købt det udstyr jeg vil spille på og det er uasnet hvad min nabo og resten af landet skulle mene om det. Her må jeg, når jeg nu en sjælden gang skal være ærlig, erklære mig skyldig. Jeg har kun 3020 for at blære mig og skabe misundelse blandt venner og naboer og Lars von treoghalvfjerds       |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD3020 kan vise sig at være "Hifi-flottenheimernes" værste mareridt, tænk hvis penge alene ikke kan give det nødvendige forspring længere?
Hvor vil vores verden være på vej hen? I de gode gamle dage ville CIA fjerne Kurt, eller få ham erklæret utilregnelig....
Nicolai, tillykke med at du vælger lyden fram for fremtoning..dine prioriteter er i orden!  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen igen! Antikviteten er igen blevet inviteret en tur i ringen. Denne gang skal vi have elimineret en Tripath fidus. Er der nogen der byder 25 millioner dask for TV rettighederne?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ groove
yeps, men i min naivitet troede jeg bare de fleste havde nået det niveau....
hej von kubik, hvornår kan vi få et resume af kampen, og hvem er upartisk dommer? Lasse og /eller jobo? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hej von kubik, hvornår kan vi få et resume af kampen, og hvem er upartisk dommer? Lasse og /eller jobo? |
|
|
Sven P! Den stærkt bevæbnede nørd fra én indtil videre hemmeligholdt omegenskommune, medbringer en sekundant i form af ingen mindre end Live twentyone. Jeg har så samtidig valgt at hive Asbjørn frem fra vinterhiet og støve ham lidt af. Så spiller vi lidt musik og ser hvem der står bedst på benene efter et par skiver. Hvis 3020 må ned i støvet, så ryger flaget op - faktisk. Går blikæsken igen fra ringen med æren i behold, så laver vi gnistog svejsefest med tripathen, som vi så slæber nogle kilometer rundt bag Evertonen, for til sidst at brænde lidt knubdæk på den. Det plejer at være ganske uforglemmeligt. En enkelt gang måtte jeg faktisk ty til min ellers vinteropstaldede MZ, pga den amp vi triumferede over, vejede lidt for meget for min ellers slidsomme Everton  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
@ groove
yeps, men i min naivitet troede jeg bare de fleste havde nået det niveau....
|
|
|
Hmmm, du behøver da bare at læse denne tråd igennem....så finder du beviser på det modsatte. Og længere ude i verden er det endnu værre.
Jeg kan informere om at det ikke bare er en "Hifi-ting"  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Tvivl, hos hvem?. Kurt skal være velkommen med sin Nad,så skal jeg sku stille min 50 kg tunge ML oven på den, så kan vi jo se om der kommer noget lyd ud af den. Oven på den klasker jeg så mit muldvarpeskind, der efterhånden vejer 550 Kg, fordi ur-3020 har delt så mange bank ud, at jeg har sparet så mange penge, at jeg nu kun med største besvær slæber muldvarpen med i byen . Så ser vi om ML kan få portemonaien til at rasle .
Bortset fra det så er hifi ikke en konkurence for mig, jeg har købt det udstyr jeg vil spille på og det er uasnet hvad min nabo og resten af landet skulle mene om det. Her må jeg, når jeg nu en sjælden gang skal være ærlig, erklære mig skyldig. Jeg har kun 3020 for at blære mig og skabe misundelse blandt venner og naboer og Lars von treoghalvfjerds      
|
|
|
|
|
|
Jeg har ikke ML for at blære mig, hvem skulle jeg blære mig for, der er ingen af mine venner og bekendte der overhovedet kender mærket.
Hvis jeg skulle blære mig skulle jeg nok have købt B&O. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen dog, en reel duel med sekundanter, i så fin en form som asbjørn og og 21...
det må da næsten kvalificerer til en reel artikel __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Bortset fra det så er hifi ikke en konkurence for mig, jeg har købt det udstyr jeg vil spille på og det er uasnet hvad min nabo og resten af landet skulle mene om det. Her må jeg, når jeg nu en sjælden gang skal være ærlig, erklære mig skyldig. Jeg har kun 3020 for at blære mig og skabe misundelse blandt venner og naboer og Lars von treoghalvfjerds      
|
|
|
|
|
|
Jeg har ikke ML for at blære mig, hvem skulle jeg blære mig for, der er ingen af mine venner og bekendte der overhovedet kender mærket. Hvorfor i alverden har du SÅ købt det? 
Hvis jeg skulle blære mig skulle jeg nok have købt B&O. Jeg tror der er lidt "skabs-knald&olfert-ist i dig."   No offence!
Det ender alligevel altid med en Beomaster  |
|
|
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tirsdag bliver skæbnes dag.. good vs evil en aldrende discount amp mod det nyeste moderne videnskab har præsteret.. altså Nad vs Tripath for at få et lille ekstra aspekt med i kampen, går turen først forbi det blå hjørne hvor tripath skal udfolde sig i vante rammer, før turen går mod det forjættede land hvor endnu ingen udfordrer har trukket sig sejrsrigt fra.. scenen er sat til århundredes kamp. david VS goliat..
Det havde været en dobbelt dyst, men desværre nåede tredje udfordreren ikke frem og må dermed se sig selv disket.. belles 350A får sin tur en anden god gang 
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne man ikke skaffe en rør fætter også?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
kunne man ikke skaffe en rør fætter også? |
|
|
Sætter gerne en Berning ZH-270 til rådighed...
Mvh,
Karsten
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad kampen begynde.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløj og goddaw! 3020 har gjort lidt gymnastik i dag! Uha det bliver spændende. Fik i øvrigt spillet lidt med min CDPXA50ES. Puha en klam spille. Den duer ikke. Overfladisk og kondomemballeret er det rette udtryk. Hvordan kan man dog spille på den slags? Nå men 3020 I er så klar at ingen drømmer om det. Den står nu på sin egen hylde og ser både spag og frygtindgydende ud. Den hvæser ind imellem, når jeg kortslutter udgangene. Det er en rigtig vildkat - ja det er så. Den har helt og aldeles sat skalpen af Tripathen på menuen - uha en tirsdag den har i udsigt. Det er nok næsten, som når de værste af os tænker på onsdag. 
|
Til top |
|
|