Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Halløjsa alle I skøre hifi entusiaster.

Tak for en aldeles underholdende tråd, som bliver læst med stor fornøjelse. I 1989 måtte jeg neddrosle størrelsen af mit anlæg og blev af Hifiklubben anbefalet at ofre hele 1.000,- på en egnet forstærker (3020i) til de nye htere jeg købte der for 6.000,- sættet (Epos ES 14). Et perfekt match i mindre og godt dæmpede rum. Uh ha da da, hvor det kunne give baghjul til flere af de mere eksotiske anlæg jeg havde haft hjemme inden da, selvom jeg brugte forstærkeren integreret. Den er nu solgt  og jeg nåede desværre ikke at lege med effektdelen på 3020'eren. Bruger nu effektdelen fra en  luxman L-11 (årgang ca. 1979), som sikkert er fyldt godt op med med både modkobling og en masse andet blasfemisk tingentangel (f.eks ring emitter transistorer?),  men som ikke desto mindre stadig giver baghjul til de fleste nyere kreationer jeg har lagt ører til . Forforstærkere har f.eks været ARC og AN.  Lytterum og alt andet udstyr bortset fra Lux'en  er udskiftet, selvom om den heller ikke er perfekt.

Skulle det lykkes von Kubik at få lavet opskriften på det ultimative, men billige effekttrin, kunne han jo passende vælge navneforandring til von AND.

Mvh

Henrik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 September 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Ærgerligt at jeg ikke længere har ML331, den turde jeg godt matche med NAD’s tandstikker. Det havde været værre hvis det havde været en af de større modeller af ML, tung strøm = tuung bagdel. Den lille 100 watter kan godt klare sig – bunden er stram, snæver og wims, som kenetegner lækkert  wooferleg.

Så ”Slips” kunne du ikke bare ordne dette . Min selvtillid på 331 vegne vil være en helgardering af et væddemål.

Men von Kurt tag DNA genet med forbi og lad os se hvem ser Snapper efter vejret. Begge vil blive fodret med wifi’s Steelhead og godbidder fra det audiophile junkfood.

Fed tråd – det er nemlig en sjov hobby, der ikke bliver mindre sjov af at tung pris ikke så tit betyder mere sjov.

Glæder mig til at høre om holmgangen i aften.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Ærgerligt at jeg ikke længere har ML331, den turde jeg godt matche med NAD’s tandstikker. Det havde været værre hvis det havde været en af de større modeller af ML, tung strøm = tuung bagdel. Den lille 100 watter kan godt klare sig – bunden er stram, snæver og wims, som kenetegner lækkert  wooferleg.

Så ”Slips” kunne du ikke bare ordne dette . Min selvtillid på 331 vegne vil være en helgardering af et væddemål.

Men von Kurt tag DNA genet med forbi og lad os se hvem ser Snapper efter vejret. Begge vil blive fodret med wifi’s Steelhead og godbidder fra det audiophile junkfood.

Fed tråd – det er nemlig en sjov hobby, der ikke bliver mindre sjov af at tung pris ikke så tit betyder mere sjov.

Glæder mig til at høre om holmgangen i aften.

Jeg kan godt lide du klader den for "lille", jeg husker stadig da jeg for 10 år siden skulle have den op på 5 sal, jeg har ondt i ryggen endnu.

Og nu skal jeg flytte om 14 dage Det bliverdog heldigvis flyttemændenes problem dennegang.

Som sagt, kurt er velkommen, jeg slæber ikke 50 kg over sundet i et tog.

Men om man kan lide den ene den anden har det nok i den sidste ende et eller andet at gøre med hvordan man vil have sin musik gengivet,jeg havde før ML en arcurus dia100, en lille 100 (den var lille) vatter der virkelig var smæk og musikalitet over. Men jeg forestrækker altså ML´s velopløste, detaljeret og afslørende spillestil. Andre vil have noget andet og sådan er det.

Hvad har byttet ML ud med?. 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 September 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Halløjsa SES!
Fornemmer jeg en vis nostalgi omkring 331?.
Hvis ikke dine følelser for monsteret lider for meget under det, så ville det ellers have frydet den gamle her at se, om ikke sådan én får skrammer, når man dropper den fra 11m højde
Eller at checke hvor længe den kan modstå en ukrudtsbrænder.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Halløjsa SES!
Fornemmer jeg en vis nostalgi omkring 331?.
Hvis ikke dine følelser for monsteret lider for meget under det, så ville det ellers have frydet den gamle her at se, om ikke sådan én får skrammer, når man dropper den fra 11m højde
Eller at checke hvor længe den kan modstå en ukrudtsbrænder.

Kurt... du er ekstrem!!! Kanon...

Kan næsten ikke vente med at høre resultatet af den næste test med 3020'eren.

Jeg regner snart med at få samlet min ICEPower. Så stiller jeg op til test.... Tror ikke isen kan følge med allround. Men på nogle punkter vil den formentlig være bedre!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 September 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Tabte på et tidspunkt en 12 kg lampefod på ML, der kom ingen buler, blot er par småridser fordi skidtet gled, ellers havde det ikke været til at se.

Nostalgien kommer kun fordi en dyst og musikspil med mester Kubik er for fristende, måske har Jensen en billig stående? Kan godt forstå lysten til at se ML rødme, men det er ikke helt nemt at få den til det.

Kender ikke DNA genet men har en ide om på hvilke områder der hvæses vitalt, og hvor kæberaslerne sættes ind. Så det audiophile junk sættes ind her Mahlers 100 mand og 1 bajer, Nick Cave's "Mackie Messer" kan godt blive til en messe og sidste olie for NAD.

Kommer der en dyst med mine Snappere, bliver jeg nok nød til at fjerne 3 af rørene pr side, ellers bliver det entakter retur til Århus. .
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Tabte på et tidspunkt en 12 kg lampefod på ML, der kom ingen buler, blot er par småridser fordi skidtet gled, ellers havde det ikke været til at se. Det er jeg ikke sikker på, at kineseren kan klare. Man kan kun fylde den med vand

Nostalgien kommer kun fordi en dyst og musikspil med mester Kubik er for fristende, måske har Jensen en billig stående? Kan godt forstå lysten til at se ML rødme, men det er ikke helt nemt at få den til det. Kunne være totalt nice.

Kender ikke DNA genet men har en ide om på hvilke områder der hvæses vitalt, og hvor kæberaslerne sættes ind. Så det audiophile junk sættes ind her Mahlers 100 mand og 1 bajer, Nick Cave's "Mackie Messer" kan godt blive til en messe og sidste olie for NAD.

Kommer der en dyst med mine Snappere, bliver jeg nok nød til at fjerne 3 af rørene pr side, ellers bliver det entakter retur til Århus. .
Desværre kan jeg ikke fjerne ret meget på 3020, for så holder den op med at   spille. Der er kun læsset det ned i rodebunken, som var absolut nødvendigt. Alt lir og anden stafage blev droppet. Men den virker da!
Havde lidt gang i den forleden, den skulle jo nødig være blevet sur og slap her op til olympiaden. Den tøffer afsted med vanlig nonchalence.
Det er en ægte ML killer .
Egentlig en skam at så få kender den som effekttrin alene. Den kan noget man overhovedet ikke forventer af den. Spørg bare Lasse om den ikke kan køre klatten, selv når et monsterorgel bliver fyret totalt af på Dorian af Gileau. Så drøner den bare uimponeret derudaf og ryster hele lokalet inkl. en Advantage pivskid til 35K .
Det er bare for meget, men den virker simpelthen kraftigere end mange 150 wattere.
Nu har jeg så ikke lige studeret om ML indeholder FET´s, men jeg tror de gør og så er der bare bank i luften.
Whip
Så er den prisgivet den stakkels ML

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 September 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Helt og aldeles forrygende hifi-tråd.  Emnet når det er bedste.........

Men kære Tomos-smed. Nok er der kraft og saft i den gode NAD, men ingen tvivl om at fars lille Burmester ganske enkelt rykker bukserne af skønheden. 

Skønt NADèn har råstyrken, vil Burmester elegante formåen stille og roligt vippe den lille NAD ud af ringen inden første gong-gong. Sådan lidt Jørgen Hansen mod Oscar De La Hoya 

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hej Gl. Jas!

Er det den her?

Integrated amplifier 032

Den ser mig noget FET befængt ud.
Det mest elegante ved den, synes jeg ville træde bedst frem, såfremt den blev installeret i min svogers pølsevogn. Den ligner noget der er rigtig godt til Frankfurtere
Hvor lang tid tror du det vil tage, at køre baghjulet af min Everton ned gennem den topplade? .
Jeg har den mistænkt for at være i stand til, at få has på det meste af det 5dB peak, som Xcentric´en exellerer med.
Gør den det flot, så tror jeg den er mest til vuggeviser
I øvrigt synes jeg uden bukser er noget af det bedste No No No

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 September 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Godt at se kubikken ikke har mistet modet  endnu.. men et eller andet står for fald om det bliver hovmod, Nad eller tripath bliver spændende at se og ikke mindst høre.

Men ja, redaktionen burde jo komme forbi en gang hver måned eftersom Nad gør det onde ved den ene udfordre efter den anden. ku blive en sjov reportage  selvfølgelig med behørig hjulspind og tårer 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Skønt NADèn har råstyrken, vil Burmester elegante formåen stille og roligt vippe den lille NAD ud af ringen inden første gong-gong. Sådan lidt Jørgen Hansen mod Oscar De La Hoya 

Oscar De La Hoya fik tæsk af Bernhard Hopkins den 18-09-2004. Selv en mester må ned  og det må NAD også !!

http://www.boxrec.com/boxer_display.php?boxer_id=008253

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 September 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

det er da snart lidt unfair..... en burmester ligger i en lidt anden prisklasse....

men det skal blive herligt at læse om kubik's 3020i kæmpe til sidste volt!

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

hvornår sker det.???

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 September 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

i aften..... sjovt nok på FN's internationale fredsdag, og så står vi med århundredes hifi kamp, ingen våbenhvile, ingen fanger

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

hhmmmm... jeg gælder mig til at høre om hvem der løber af med sjeren...

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Fredsdag ... hvem får så ret ... når vi andre får fred!!

Hvornår kan vi forvente en rapport (fælles... underskrevet + vidner ), der kårer vinderen af dysten.

Husker en stadig NAD'en fra gamle dage, men har ikke hørt den i 15-20 år så må indrømme jeg har svært ved at vurdere hvor god den er. Der er jo sket en del siden Phillips CD100 som var signalkilden dengang.

SATMIT 

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige og læste seneste nummer af det norske blad Fidelity. De har en duel imelllem en 30år gammel (1970) Tandberg Huldra 10 receiver og en spritny KrellKAV-400xi (30K).

I modsætning til vores danske duel, er det her forforstærkerdelene der dyster. Huldraen bliver modificeret med forgyldte pre-out bøsninger og slaget er igang.

Resultatet er uafgjort.....Krell vinder på detailjer, kontrol og ro. Tandberg vinder på  klangfarver og nerve. Tandberg har som ekstra bonus en formidabel tuner og RIAA del

Tænk på 30 år gamle potmetre og omskiftere i signalvejen (bas og diskant uden defeat), sikkert standard ringe ledning og andet slemt indvendigt.....og så aligevel en match for en dyr nutidig amp på basale parametre....

Der kan man bare se.....

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Da jeg er ved at give en 3020 kunstigt åndedræt, har jeg brug for følgende transistorer:

2N6551

2N6554

De har vist sig svære at få fat i ...er der nogen der kan hjælpe? Gerne med en 3020 donor amp...stand underordnet!

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

hey groove> jeg har en nad 902, som jeg ikke bruger, jeg kigger lige i den om det såen nogen der sider i den, så må du gerne få den.?

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

det er det ikke.!!!!

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum