| Forfatter |
|
Fluii Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har erfaring med TV-out ?
Når jeg ser film fra computeren, så hakker filmen en del (især ved panoreringer)
Hvad kan dette skyldes?
Skal man køre PAL eller NTSC for at få bedst billede?
Jeg bruger S-video ud fra mit GeForceFX 5700 Ultra, som har NVxx (nVidia tvout-chip) hvis det betyder noget...
Og det er som sagt et Philips 32PW9509 jeg har.
Jeg ønsker ikke at købe en DVD-afspiller, da jeg kun har mulighed for surround på pc'eren.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har samme problem med samme TV dog andet GFX kort.
Der er ikke noget at gøre ved det. Andet end sende TV'et retur. Hvilket er præcis hvad jeg har tænkt mig 
Sjovt hvorfor det er så svært at finde et TV der kan producere ordentligt TV-OUT fortolkning hvilket efter min mening er det eneste der tæller. Har været igennem en del efterhånden. El-Giganten bliver nok pænt trætte af mig inden jeg finder et der kan levere varen. Næste projekt bliver nok i 50Hz kategorien da jeg har 100Hz teknologien mistænkt for at skabe problemer for TV-OUT'en
Jeg kunne heller ikke drømme om at investere i en DVD 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
| Sjovt hvorfor det er så svært at finde et TV der kan producere ordentligt TV-OUT fortolkning hvilket efter min mening er det eneste der tæller. |
|
|
Jeg er ikke helt med - har du kunnet sætte en finger på præcist hvad der går galt? TV-out fra en PC er principielt ikke anderledes end S-video fra en DVD-afspiller, så TV'et behandler ikke signalet anderledes. Har du prøvet forskellige indstillinger på tv'et? (Pixel Plus, 100 Hz, Digital scan?) Er tv-out udgangen sat til PAL eller NTSC, og passer dette til de film du viser? Kan du styre refresh rate på tv-udgangen - kan det evt. have noget at gøre med at PC'en konverterer en 50 Hz PAL film til 60 Hz eller omvendt? Dette vil sandsynligvis f**ke DNM-kredsløbet rimeligt grundigt op...
Det bedste skulle iøvrigt være et VGA til Scart kabel, og så bruge Powerstrip til at sætte VGA-udgangen til interlace osv, men jeg har dog ikke prøvet dette, og det er muligt det kun virker med bestemte grafikkort. Visse Matrox kort understøtter vist Scart-RGB i VGA-stikket som standard. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fluii skrev:
| Hvad kan dette skyldes?
Skal man køre PAL eller NTSC for at få bedst billede? |
|
|
Du skal køre det der er på skiven, for at undgå at PC'en laver konverteringer. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ebsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne tilføje, at jeg ikke har haft problemer med tv-out fra
min bærbar til mit Philips 9509 endnu. Har både spillet og set film.
Måske er det et spørgsmål om at indstille tv'et ordenligt, dog har jeg
selv ikke ændret noget ud over den konfiguration jeg ellers køre med,
når jeg ser dvd film eller tv.
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dine fornuftige input Otto, TC Men jeg har efterhånden prøvet alt. At slå alt digitalt fra løser det ikke og det fjerner jo ligesom også grunden til at investere i dette TV efter min mening.
Mht. TV-OUT signalet så udsendes det fra pc'en i 50Hz hvis PAL vælges og 60Hz hvis NTSC vælges. Jeg vælger selvfølgelig PAL.
Det er meget mærkeligt da TV-OUTEN eller står utroligt godt på dette TV og pludselig hakker det lige. Det er svært at isolere problemet til specifikke FILM-SCENER. Men jeg har dog observeret det som mest forekommende i rolige scener hvor der panoreres langsomt.
Alt input angående dette fænomen er meget velkommen :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
| Det er meget mærkeligt da TV-OUTEN eller står utroligt godt på dette TV og pludselig hakker det lige. Det er svært at isolere problemet til specifikke FILM-SCENER. Men jeg har dog observeret det som mest forekommende i rolige scener hvor der panoreres langsomt. |
|
|
Præcist hvorfor du absolut vil bruge PC'en til det skal jeg jo ikke blande mig i, men jeg vil mene problemet skal ligge i PC'en, og ikke TV'et. I værste fald kan det som sagt være DNM der driller, men du siger jo det er det samme i alle modes. Jeg er ikke så skarp i PC'er, men en tanke kunne være noget med hvorvidt din refresh rate på skærmen er den samme som på TV out'en. Det kunne jo være at der sker noget mystisk med at frameraten opkonverteres af hensyn til den primære skærm, og så konverteres ned til TV-out'en. Rent skud i tågen... Under alle omstændigheder er TV-out'en teknisk ikke forskellig fra S-video fra alle mulige andre kilder, så der kan ikke være tale om at TV'et ikke fungerer rigtigt med et TV-out signal - medmindre TV-out'en ikke leverer signalet sådan som det skal. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har efter lang tids testing med forskellige pc'er, grafikkort og DVD afspillere isoleret problemet til 9509'erens digitale billedeforbedringer AKA Movie Plus og Pixel Plus 2 disables disse funktioner forsvinder det hakkende billede.
Har tilmed fundet et par gutter med samme problem på AV-FORUMS men ikke alle oplever dette:
QUOTE:On freeview the PixelPlus2 processing looks good. However on DVD's it looked as though the film was sped up slightly.. is this a common problem? In the end I switched the picture mode to 100Hz which cured the problem.
QUOTE:I noticed the fast movement you mentioned on DVD'S, only way I could describe, it was like the picture put on pause then suddenly sped up for a couple of seconds.
Quote:It was a video not DVD. It was a strange effect, hard to describe, like a jerky robotic dancer, or an amateur video where the person is panning the camera too quickly.
Link til tråd på AV-FORUM (Første omtale er fyren Collingmr 3. post fra bunden, den forsætter på næste side) : http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=130555&p age=8&pp=15&highlight=9509
Spørgsmålet er så er det en fejl i TV'et og kan det repareres ?
På forhånd tak for svar 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
| Har efter lang tids testing med forskellige pc'er, grafikkort og DVD afspillere isoleret problemet til 9509'erens digitale billedeforbedringer AKA Movie Plus og Pixel Plus 2 disables disse funktioner forsvinder det hakkende billede. |
|
|
Told you so... 
nulla skrev:
| Har tilmed fundet et par gutter med samme problem på AV-FORUMS men ikke alle oplever dette:
QUOTE:On freeview the PixelPlus2 processing looks good. However on DVD's it looked as though the film was sped up slightly.. is this a common problem? In the end I switched the picture mode to 100Hz which cured the problem. |
|
|
Dén med "kører for hurtigt" har jeg før hørt om DNM, nogle mennesker kan bare ikke forholde sig til at bevægelserne bliver flydende...
nulla skrev:
| Spørgsmålet er så er det en fejl i TV'et og kan det repareres ? |
|
|
Nej, det er ikke en fejl - det er en feature... Pixel Plus er meget behandlingstungt. Hvis de problemer du oplever sker fra PC'en men ikke fra en DVD-afspiller, vil jeg stadig fastholde at PC'en gør noget ved signalet som DNM ikke kan finde ud af. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK FOR SVAR
Men problemerne er jo netop de samme hvis der benyttes en DVD-AFSPILLER.
Dette Citat beskriver strålende det jeg oplever:
QUOTE: it was like the picture put on pause then suddenly sped up for a couple of seconds
Siden ikke alle oplever det og de folk der gør har testet med forskellige DVD-AFSPILLERE kunne der da være tale om en fejl ?
Kunne det evt. være nogle af indgangene AKA SCART, S-VHS osv. der er noget galt med ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
| Men problemerne er jo netop de samme hvis der benyttes en DVD-AFSPILLER.
Dette Citat beskriver strålende det jeg oplever:
QUOTE: it was like the picture put on pause then suddenly sped up for a couple of seconds |
|
|
Vil det sige at billedet _hakker_ når du har pixel plus slået til? Altså ikke én eller anden udflydende opfattelse af at tingene ser "for hurtige" ud, men at panoreringer sker i ryk? Dén formulering du citerer passer bedre på en framerate conversion der ikke tager højde for 2-3 pulldown (undskyld, jeg er for træt til at snakke dansk... Spørg om nødvendigt). Jeg har aldrig oplevet dette fænomen på et TV med DNM eller PP, der har fået et almindeligt 50 eller 60 Hz signal fra en DVD-afspiller. Hvis et 60 Hz NTSC signal konverteres til 50 Hz uden at tage højde for 2-3 pulldown, så kan du ende i nogle rigtigt sløje ting, en sekvens der har halvbillederne A-A-B-B-B-C-C-D-D-D osv kan ende i A-A-B-B-B-C-D-D-D osv, det kan DNM ikke rydde op i... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Hvis et 60 Hz NTSC signal konverteres til 50 Hz uden at tage højde for 2-3 pulldown, så kan du ende i nogle rigtigt sløje ting, en sekvens der har halvbillederne A-A-B-B-B-C-C-D-D-D osv kan ende i A-A-B-B-B-C-D-D-D osv, det kan DNM ikke rydde op i... |
|
|
Glemte lige: Når DNM så oveni laver konverteringer for at gøre bevægelserne flydende, så ender det bare med at blive endnu mere f**ked up... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men har checket og dobbeltchecket.
Den får 50Hz fra både DVD og PC. Hvis man vælger CLONE MODE i Display properties på PC viser den præcis det samme billede på TV og PC-Monitor. Dette kan checkes. Og min monitor skifter til 50Hz.
Det er dog også underordnet da det også sker fra DVD-Afspiller hvor jeg afspiller en PAL DVD som man må gå ud fra DVD-Afspilleren afspiller i 50Hz
Er på herrens mark. Dette er det bedste TV jeg har set. Aner ikke hvad jeg ellers skulle investere i. Men det kan da ikke passe at man skal slå alle digitale effekter fra for at få et flydende billede ? Har også kun 10 dages resterende returret 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
Er på herrens mark. Dette er det bedste TV jeg har set. Aner ikke hvad jeg ellers skulle investere i. Men det kan da ikke passe at man skal slå alle digitale effekter fra for at få et flydende billede ? Har også kun 10 dages resterende returret  |
|
|
Hm, jeg må umiddelbart melde pas så. Hvis billedet er mere flydende ved 100 Hz end ved Pixel Plus 2, så er der _noget_ galt i hvert fald. Men jeg har svært ved at se hvilken decideret fejl der skulle kunne udløse dét du oplever (men jeg er jo ikke tekniker).
Har du kigget efter samme fænomen på andre 9509'ere med egne øjne? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din store hjælpsomhed OTTO har desværre ikke haft mulighed for at checke andre 9509'ere og mit lokale ELGIGANT (Aalborg) har udsolgt af 9509 pt.
|
| Til top |
|
| |