| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tale om hjemmebyg, men af en prof. og ja det er naturligvis puppy modellen.
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver uden bundkassen, er det så ikke hele basmodulet der mangler?
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten
Det er hele basmodulet der mangler, den er dog bygget, rent delfilter som en 2 vejs.
Ham der har det har jeg handlet med før så jeg ved at det er rigtig godt lavet.
Kender du modellen?
ps. Er du hjemme i morgen, så ville jeg komme forbi med ht. standerne? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Hej Karsten
Det er hele basmodulet der mangler, den er dog bygget, rent delfilter som en 2 vejs.
Ham der har det har jeg handlet med før så jeg ved at det er rigtig godt lavet.
Kender du modellen?
ps. Er du hjemme i morgen, så ville jeg komme forbi med ht. standerne?
|
|
|
Jo jeg kender den godt (http://www.wilsonaudio.com/products/wattpuppy/)
Er der så en stander med til toppen? Umidelbart ville jeg tro at en sådan konstruktion kommer til at mangle bas, selvfølgelig smag og behag men sammenlignet med dine JBL vil du givetvis føle at der mangler noget.
Du er velkommen forbi i morgen, vi kan lige PB for detaljer.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med bunden er også min hage ved denne konstruktion, men prøves det skal den.
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lad os da endelig se billeder som disse hjemme fra dig 

|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billed af klonen. Den har ikke samme mål som orginalen, den er bygget lidt kraftigere og vejer over 30 kg. uden stander. Den stander der er på billedet ser ikke godt ud og skal skiftes såfremt det bliver til noget.

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delfilteret sidder i standeren og vejer flere kg.

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser imponerende ud, men som tidligere skrevet så er det nok en helt anden HT end dine nuværende mht. basgengivelse... og for den sags skyld nok også andet, men det ved du jo efter påsken. 
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte standere 
De skal da have nogen fine AudioMagic som dem jeg har...
Tror at du bliver træt af manglende bas i forhold til dine 250ti
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv spændt på at hører hvor meget bas der er.
Denne 2 vejskonstruktion skulle efter sigende være utrolig dynamisk og med en nærhed der sjældent opleves.
Det kan jo være at det er til at leve med indtil man finder basmodulet, også som klon __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige en tur oppe hos Karsten Studiosound for at aflevere de stands jeg havde lånt.
Vi lyttede til lidt musik, men desværre ikke så længe da knægten var med.
Lånte disse dejlige 2 vejs Merlin TSM med hjem(2.800 USD), og det giver store forhåbninger til i morgen hvor klonerne kommer på besøg.

Der mangler naturligvis en del bas i forhold til JBLérne med melletone og diskant lyder "mere korrekt" hvis man kan udtrykke sig sådan. Der er absolut ingen SSSS lyde fra disse Morel MDT 30 silk dome tweeter.
Fredag kl. 11.00 kommer klonen.
Fortsættelse følger __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Fredag kl. 11.00 kommer klonen.
Fortsættelse følger |
|
|
Spændende, spændende, spændende!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Merlin-mærkater - de tager altså focus 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man får det helt dårligt med det mærke, men Merlin er US high end  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På billedet ligner det heller ikke kvalitet som Merlin (i DK) disker op med til konfirmations- og sommerhusanlæg! 
Bliver spændende at se hvad status bliver i morgen!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de ankommet og de første musikstykker er fløjet derudaf.
Den store slagfaste JBL bund det er der ikke, men hold kæft hvor er der meget af alt det andet. Kvindestemmer er langt mere fremme i rummet og detaljerne er ubeskrivelige og skal opleves.
Ham der stillede dem op sagde at det kunne være skægt at prøve dem op imod et sæt SF Extrema for disse kloner lydder bedre....., jeg har ikke hørt Extrema men det kunne da være skægt at lave en A/B test med disse to 2 vejs konstruktioner.
Når fruen kommer hjem efter påske trille æg med knægten så er jeg sku spændt på hvad hun siger..... for kønne stands er det ikke, men det kan der jo laves om på. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik!
Man må gå ud fra at "Ham som satte dem op" ved hvad han taler om. Han har vel selv lavet disse vidundere. Og så har han vel hørt extremaer sat op med det rigtige udstyr?
Sådanne sammenligninger er sjove på papir og i skrift, men ikke så lette i den virkelige verden - jeg tænker på resten af udstyret. Der skulle jo gerne være synagi. Det nytter jo ikke bare at finde de bedste fra alle sider og sætte sammen. Sådan vil det jo også være med en A - B test.
Dette prøvede vi med A60 og LAMM - bare et skift i kablerne ændre alt. Så ..... __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. High End
Nej ejeren er ikke ham der har bygget disse kloner, men han har været rundt om det meste indenfor HighEnd lyd.
Nu var det ikke fra min side et angreb på dine lækre SF for jeg har ikke hørt dem. Det har ejeren til gengæld samt en masse andet 2 vejs i den absolutte top.
Nu har jeg kendt Michael (ejeren) i mange år og jeg er ikke i tvivl om at han ved hvad han taler om.
I denne "klon" sidder der den samme Audex diskant som i den orginale og der er en Scan speak til mellemtone/bas. Delfilteret er kompromiløst lavet og med lidt andre, og efter bygherres øre, bedre komponenter.
Der hvor det går helt galt er finish på ht. samt stands. Såfremt "fruen" godkender lyden så bliver der lavet om på dette med det samme.
De bliver slebet og højglansmalet i elfenben (ca. 10-12 gange lak). Delfilteret bliver bygget ind i en flot elfenbensfarvet kasse. Standeren bliver formentlig sort, alternativt i ædelt træ.
Lyd er jo en sjov ting, for som du skriver så kan et enkelt kabel ændre lyden til det bedre eller dårligere, alt efter smag. Dette er jeg helt enig i, for jeg har selv været lidt rundt i den verden. Det ultimative må jo være at man er tilfreds med den lyd man har, og så hele tiden prøve at gøre den bedre med de forskellige muligheder man har.
Endnu engang vil jeg påpege at jeg ikke er ude efter dig eller andre med de flotte SF ht. blot en lille udtagelse som ejerne kom med, der ligger ikke mere i det. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik!
Det er ok - det vidste jeg godt, men som du ved - ord i skrift er bindende. Her er det let at sige noget og egentlig ikke mene det.
Med hensyn til om det ene eller andet er bedst, så tænker jeg ikke sådan. Jeg synes det meste er spændende og specielt er det sjovt at diskutere, hvis man har hørt tingene i virkeligheden - så er det ikke bare læst teknik.
Jeg vil sige, at jeg ikke altid har haft "liv" i mine SF - de skal have specielle forhold. Hvis man ikke kan få dem til at spille - så skal der arbejdes. Dette må også være det der kendetegner godt grej. Det skulle gerne afsløre den dårligste komponent.
Med hensyn til din højttaler, så synes jeg det lyder spændende, at du ikke mister lysten, fordi de ikke kan gå så dybt som dine JBL. Som du skriver, så kan de bare noget andet. Hvis det er det man går efter, så er lykken der vel.
Prøv at beskrive lyden lidt mere - hvad med noget af det musik du har haft ind over? __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |