Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej gutter,

Jo jo, det er vel et spørgsmål om folks prioriteter. Jeg holder meget af 2-vejs konstruktioner og har hørt en del, dog hverken SF eller Wilson = kunne godt tænke mig det... Har blot selv B&W Matrix 805, som slet ikke er i den "liga".

Der skal næsten altid gives afkald på noget i et system, og jeg fravælger gerne lidt bas for en god mellemtone og en "behagelig" diskant. Har læst alle Audio Perfectionist magasiner hvor Editor Richard Hardesty med mange års erfaring netop anbefaler, at man vælger en højttaler der er god til bas til at spille bas = subwoofer. Wilsom Watt/Puppy er også lavet som en 2-vejs konstruktion med basmodul (subwoofer) under, i original-versionen.

Men der er mange holdninger og teorier og det handler vel om, at man prøver så meget som muligt (og Henrik det må jeg give dig, du prøver og lytter) og så vælger det bedste for ens egne ører og budget...

Glæder mig til at høre hvad du vælger Henrik!

God week-end...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det jeg har lyttet til indtil videre er følgende:

1. Carmina Burana, en opera med fantastiske stemmer

2. Dave Grusin - Lee Ritenour - Diane Schuur - Dave Valentin med albumet GRP LIVE in session. Disse GRP plader er rigtig godt indspillet og en af dem jeg altid briger som refference.

3. Robben Ford albumet blue moon

4. Diane Shuur og Maynard Ferguson. Diane synger pragtfult og gør det her i jass / swing.

5. Billy Cobham som er trommeslager og en rigtig god en af slagsen.

Så der er lyttet til lidt af hvert indtil videre.

Skal jeg allerede nu beskrive lyden så er den ÅBEN dvs. diskanten når helt op til himlen og tilbage igen. En stemme som Diane Shuur bliver slet ikke anmasende på nogen måde og disse "små" enheder spiller bare igennem selv ved høj styrke.

Mellemtonen er klar som krystal med et rigtig godt punch når der er brug for det. Stemmerne går rent ind og en guitar som den af Robben Ford spiller ufortrødent og med en nerve som er rigtig dejlig.

Bassen er FAST, dog ikke så dyb som JBL´s, men det går nok.

Konklution efter "kun" et par timer er at disse kloner spiller rigtig godt og med en nerve (der var det ord igen men kan godt lide udtrykket) som JBLérne ikke kan frembringe. Der mangler den dybe bas, men man kan ikke få alt her i livet, i hvert fald ikke på en gang. Hvis der senere skal "bygges ud" bliver det med endnu en klon, nemlig bunden til sættet.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

Det lyder som en sang jeg kender! Detaljer og hurtighed - bas med kontrol - nerve / Musikalitet. Det hele kan jeg se for mig.

Med hensyn til musikken, så er det også genrer jeg kender - små besætninger/jazz/rock/klassisk(hvordan går det) - hvor der sker mange ting i lyttevinduet og hvor der er gjort noget for detaljerne.

Hvordan er anlægget sat op. Kabler, forstærkere osv - det virker til at du har massere af overskud - det er her en lille 2 vejs kommer til sin ret. Ofte kan de store 3 og 4 vejs ikke være med her, idet der skal meget effekt og kontrol til at styre disse (måske husker jeg forkert).

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Det er sat op som følger:

2 stk H/K Signature effekt 2x200W kører som bi-amp

H/K Signature 1.0 pre

AN dac og drev, den rør baseret model

Silver Sonic Q 10 speaker cabel (deres top model)

MIT MI-330 plus S3 mellem pre og cd

Supra net kabler med jord på det hele

Der er slet ingen tvivl om at instrumenter kommer meget mere til sin ret i denne 2 vejs konstruktion end på JBL´s 4 vejs. De enkelte instrmenter kommer langt mere frem i lydbilledet og de er væsentligt nemmere at adskille fra hinannen.

Effekt mener jeg ikke at jeg mangler. Begge mine effekttrin er modifiseret idet tomgangsstrømmen er sat op til max. Jeg har valgt at bi-ampe da dette lyder mere homogent end brokobling.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

Det må lyde super godt - Harman forstærkerne i bi-amp. Det må give overskud og overblik. Det er faktisk derfor jeg udelukkende spiller på små højttalere med megen kraft bagved.

Resten af komponenterne kender jeg - på nær Audio Note (lyder rigtig spændende - med rør).

Det med bi. amp. er faktisk noget vi har talt om i den lokale Hi fi klub - ikke SF klubben. Så mon ikke det er ved at være tid??

Har du forøvrigt Supra netkabler på alle apparater eller er det kun på enkelte.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvis i ikke har prøvet bi-amp så er det hver at prøve. Det bedste resultat er med to ens trin da man er sikker på at gains står ens.

Det er alle komponenter der kører med Supra kabler, dog ikke pladespilleren som er yders til venstre.

Ud over at det spiller godt så ser det også godt ud

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

Flot netbrøn - Supra gør bare et super arbejde. Specielt når det er over hele linien - så synes jeg der kommer synagi. Det har jeg selv prøvet - flot rund klang (lidt hen mod rør i mit anlæg). Men hvis der bare sneg sig et enkelt andet kabel ind - eks. Madrigals eget net kabel fra en ML, så forsvandt den gode klang - spids og umusikalsk.

I dag spiller jeg på Analyse Oval Plus netkabel. Jeg lavede en A  - B test. Jeg er så heldig, at jeg kan have alle kabler sat til på en gang, så .....

Udfaldet blev Analyse Oval Plus (jeg prøvede forøvrigt også Jorma) - som var en tand bedre - det til en pris på 3500,- til 4000,- for 2m. Dyrt men en forbedring der er til at føle på i mit anlæg.

Hvad bliver udfaldet - skal du til at spille på 2vejs eller beholder du dine JBL´er?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hvis det står til mig så kommer der 2 vejs i mit musikrum, men fruen kan også lide musik og hendes stemme kommer senere i dag.

Den dybe bund mangler pt., men det kan jo bygges til senere.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

He he.....der sker sgu lidt, når bare man har været væk en uges tid i de franske alper....

Men de ser da bestemt ret lækre ud Henrik, og de må jo kunne noget særligt......du lyder da pænt begejstret for dem.......

Edit: Er JBL'erne solgt?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

2 vejs er 2 vejs og ikke 2 vejs med sub! Keep it simpel. Man kan ikke det hele! Lidt og godt - ellers kommer der mange andre ubekendte ind i billedet.

Hvad med tilpasningen til den lille ny? Kan det lade sig gøre? Hvad med rummet og subben - hvor skal den stå osv osv.

Pas på ikke at sætte dig mellem to stole.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. High End

Nu er det jo en "klon" af disse Wilson ht. så bunden er jo normalt med til sættet så jeg mener bestemt ikke at man kommer til at sidde mellem to stole.

Men indtil videre så bliver det 2 vejs modellen jeg skal kører med.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Velkommen hjem, håber at du er kommet hjem i et stykke

Ja der sker sku noget.... og det er fedt ud over alle grænser. Som tidligere skrevet så kan de noget som JBLérne ikke kan.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Nu er det jo en "klon" af disse Wilson ht. så bunden er jo normalt med til sættet så jeg mener bestemt ikke at man kommer til at sidde mellem to stole. Det kan jeg heller ikke få øje på? Hr. Wilson lavede oprindeligt disse HT som en studiemonitor, som han tog med rundt til indspilninger. Derefter kom "bunden" med til stationære installationer...

Men indtil videre så bliver det 2 vejs modellen jeg skal kører med. Kanon, husk dog lige at bestil 3 mere så du er kørende med SS

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

3 mere magen til så skal der sku tages lån i huset hvilket fruen nok ikke er enig i

Det er ikke en helt billig konstruktion så tre mere bliver det ikke til.

Hører pt. "bim bam busse" sammen med knægten på 3½ år. Han sidder helt stille og lytter

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hører pt. "bim bam busse" sammen med knægten på 3½ år. Han sidder helt stille og lytter

Større anerkendelse kan der vel ikke blive tale om, vel? En ting er at hifi ofte er en enmandssport, selvom man prøver at indvolvere det smukke køn. Men når den lille guldklump er tilfreds, sidder stille og lytter..

Så kan det vel ikke blive meget bedre

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Kanon - mine knægte er 4 og 0. Det er sku sjældent, at jeg kan få dem til at sidde stille. Uanset prisen så køb dem!!!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Børn er sgu så ærlige!

Iøvrigt, Henrik..

Jeg har med enorm interesse fulgt din akustiske odysse gennem hardware, software og trampen med støvlen. Det har været ekstremt interessant, ikke mindst fordi jeg har været på en lignende rejse, det er et spørgsmål om erkendelse af fakta, indhentning af tidligere drømme omkring gode ting og sager og slutteligt en konklusion om at man kun kan blive overasket når man er åben og ærlig overor sig selv, uanset hvor mange kameler man skal sluge omkring rejsen fra 250Ti til en tovejs ting.

Keep it up!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Er enig i at det må være ok når nu knægten sidder stille og rolig, men det skete dog kun i to numre.

Fruen har nu hørt Pink Floyd det samme som B&W / Classe på HIFI udstillingen, og så var hun solgt. Derudover hørte hun et par stykker mere og så er den r*v barberet.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

He he...

De lyder godt nok til, at kunne nogle tricks de "kloner".....

Hmm, kunne være man snart skulle komme til øen og lytte....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hvis i ikke har prøvet bi-amp så er det hver at prøve.

Jeg kan ikke lige gennemskue din opstilling pt.
Hvad bruger du af delefilter?

Citér:

Det bedste resultat er med to ens trin da man er sikker på at gains står ens.

Det kan man vel måle sig frem til?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum