| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er JBLérne hentet så valget ER taget.
Klonerne er simpelhen for gode til at sende væk igen, og jeg er simpelthen nød til at give denne fantastiske ht. en chance i et længere stykke tid.
De er nu sendt til slibning og derefter til maler. Derudover bliver der lavet en seperat kasse til delfilteret så den kan stå bagved ht.. De terminaler der sidder bag på ht. bliver fjernet og der bliver monteret Isoda kabel inde fra kabinettet direkte til delfilteret. På delfilteret bliver der monteret WBT stik singelwire.
Farven har fruen valgt og afsløres når de kommer hjem igen .
Jeg kan løfte sløret og sige at det bliver lavet i en fed lak farve, men en højglans så man kan spejle sig i den.
Jeg regner med at der går 2-3 uger før de er hjemme igen.
Imens har jeg et par SA 1230 stående samt Merlin fra Studiosound så musik kommer der såment, dog er SAérne i klasser under klonerne.

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke.........!!
Dejligt at høre at høre at du er åben overfor nye lydidealer og andre måder at tænke lyd på. Også selvom du må vinke farvel til dine elskede JBL højttalere!
Husk at ændre din profilsignatur  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak blackhawk
Ja naturligvis og der skal også et andet billed på men det bliver først når de kommer hjem igen __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten hele min hifi tid haft JBL og jeg syntes at det var på tide at prøve noget andet. Det er også en helt anden lyd der kommer ud af disse "små" speakers, der er simpelthen så meget af alt det andet (læs mindre bas og meget mere af alt det andet).
At det blev disse kloner var mere en tilfældighed end et direkte ønske, men jeg er meget tilfreds med lyden, så jeg glæder mig til de kommer hjem igen. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med byttet :) Det skulle ved aldrig være den klassiske sort pianolak de bliver lakeret i?
Hvordan passer dine Signature effekt blokke til sådan nogle Wilson'er?
Min næste højttaler bliver også en lille "lækker" sag frem for et stort
monster. Dog beholder jeg nok mine JBL'er hvis jeg ikke kan undvære
bassen :)
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak FreZh
Nu har jeg jo kun hørt 40 - 50 nr. på de nye kloner og det er langt fra nok til at få det HELT rigtige indtryk af hvad de kan.
Om Signature er de rigtige til disse kloner hved jeg ikke endnu, men jeg tror at der er rigtig meget der vil spille bedre. Jeg kunne godt tænke mig at høre en god rør forstærker på dem og det kan jo være at det bliver muligt, måske i første omgang at låne en.
Næste trin bliver at få bygget bunden til dem, men selv om det er kloner koster det spidsen af en jetjager og der er ca. 6 mdr. byggetid på dem.
Grunden til den lange tid er at "bygherre" har meget travlt med at bygge på bestilling og det er totalt kompromiløst det han laver så derfor tager det så lang tid, men hellere det end få noget der kun er halvt færdigt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det lyder virkelig eksklusivt :) Må man spørge hvad prisen ligger på?
Og så må du selvfølgelig huske at tage en masse billeder under hele forløbet.
Har du forresten lyttet til andre standere inden dit valg faldt på Wilson Cloner?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer masser af billeder når de kommer hjem fra maleren.
Har lyttet til et sæt Merlin (se en af de forgående sider) samt en del på messe i Kbh. Valget var ikke svært.
Prisen holder jeg for mig selv og bygherre, men kan afsløre at enhederne koster 2.200 pr. stk og der er 4 ialt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hae lige fået en ny deadline og det er max. 2 uger, så der er kun dejligt.
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Kom til at tænke på; Wilson kloner er da ikke det rigtige "navn" til de højttalere. De skal da hedde noget bestemt såsom H300 limited edition (limited= ) eller hvad ved jeg. Kunne ingraveres i en lille fin messingplade som kunne sættes bagpå, på standeren eller et andet sted.
Blot en ide...
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he L.B.
Der SKAL et mæssing skilt på, men navnet afsløres først når det sidder på den færdige ht. stander.
Har her til aften lavet de første håndtegninger til standeren. Den skal være 70 cm. høj og bliver formentlig lavet i massivt hårdtræ. Jeg skal en tur forbi min ven som har et køkkensnedker firma, for de må kunne lave noget godt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kald mig bare spåkone - hvis du vil vide andet, lottotal eller lign. siger du bare til
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja kom du bare med de 7 magiske tal for så skulle jeg ikke ud og lave skiltet selv  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare et lille suk herfra. Nu er SA´erne hentet af min svoger så nu spiller jeg på hjemmets sidste sæt ht. nemlig Merlin sættet.
Disse små speakers gør det udemærket, men der er langt op til "klonen" på alle punkter.
Jeg har d.d. besigtiget "min guldsmed" for at få de sidste detaljer på plads. De bliver rigtig fine kan i tro.
I løbet af ugen skal jeg ud til snedkeren og tale om standerne hvilket jeg glæder mig meget til. Det bliver jo de eneste standere og højttalere i verden, så det bliver spændende at vise jer alle resultatet i løbet af et par uger. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sikke mange sider ;-)
Tør man spørge om Klonerne kan købes privat eller er der tale om det ene sæt?
Jeg overvejer lidt at erstatte mine Strauss med et par 2-vejs. Det ville passe bedre ind i møblementet...
Hvis de evt. kan købes hvad ville prisen så være?
Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| I løbet af ugen skal jeg ud til snedkeren og tale om standerne hvilket jeg glæder mig meget til. Det bliver jo de eneste standere og højttalere i verden, så det bliver spændende at vise jer alle resultatet i løbet af et par uger. |
|
|
Jamen glæder mig da til "Attack of the Clones" 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med ham der skal lave "delfilter kassen" i dag og der er desværre lidt problemer med udskæringen af siderne. Jeg vil hellere vente et par dage mere for at resultatet bliver 100% flot, end forhaste tingene.
Der kan således godt gå 14 dage endnu......, men hellere det og at man så bliver rigtig glad for alle detaljerne. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her forum går snart udover mine studier. Selvom jeg ikke nærlæser alle sider, så tager det jo timevis at komme igennem det.
Jeg må nok sige at du har kommet langt omkring med hensyn til at prøve nye ting samt opgradering af dit hardware.
Efter at have læst et par tråde ang. musikrum i kælderen, så stor det
nu klart at jeg bliver nødt til at flytte fra Nordsjælland til
Sydsjælland efter mine studier, så jeg har råd til et hus med kælder.
Jeg er imponeret over at du holder fast i Stereo-lyden. Jeg har selv
surround, men jeg bruger også mest mit anlæg til film, men mon ikke man
lytter mere til musik hvis man har god hardware?
Så for at konkludere er jeg vildt facineret af dit gåpåmod og at du tør
at prøve dig med så mange muligheder (det kan jo hurtigt blive dyrt !).
Glæder mig til at se de kloner
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hansson
Tak for de fine ord, og ja tråden her er lang, men det har også været en rigtig lang tur igennem div. produkter både hjemme og ude i div. butikker.
Jeg holder stadig fast i 2 kanals set up of dette opgives ALDRIG.
Jeg har besluttet, at skal der SS i kælderen bliver det med et ekstra set-up så der er et til hver. Jeg har ikke økonomi til at lave begge i et set-up uden at det vil gå ud over 2 kanals set-upét.
Mht. til klonerne kan du godt glæde dig, for det bliver rigtig stort __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er standerne bestilt hos snedkeren :-))
De bliver lavet i 30 mm massiv maghogni - 70 cm høje og kommer til at veje godt til. Der skal bruges ca. 2 ½ kvm. plade til de to standere. De bliver forberedt med skjult up-light (10 watt halogen).
Mæssing skiltene kommer i næste uge og de er 1,6 mm tykke og skrift med sort bund.
Næste weekend tror jeg der er en god chance for at de står klar i råt træ og så er de klar til at blive special larkeret. Jeg vil gerne have dem lidt mørkere end den org. maghoni farve, men det tager jeg først stilling til når de er hjemme sammen med højttalerne. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |