Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 April 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hold da k**t en flot lakering..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
hold da k**t en flot lakering..

Hej Witzel

Takker. Er selv MEGET tilfreds. Det er ægte højglans pianolak. De er lavet hos en auto maler.

Når jeg får råd til bunden så skal de laves af samme firma. Det har taget ca. 20 dage, men er klart ventetiden værd.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 21 April 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Halløj Henrik,

Så kan du godt få ændret din underskrift til "Speaker System 300 LE" istedet fot "Wilson kloner", for Speaker System 300 LE er sku' da lagt flottere end nogle Wilson jeg har set.

Wilson er firkantede klodser med "hårde", lige kanter hvorimod Speaker System 300 LE ser afrundet og super kvalitets-agtig ud!!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Halløj Henrik,

Så kan du godt få ændret din underskrift til "Speaker System 300 LE" istedet fot "Wilson kloner", for Speaker System 300 LE er sku' da lagt flottere end nogle Wilson jeg har set.

Wilson er firkantede klodser med "hårde", lige kanter hvorimod Speaker System 300 LE ser afrundet og super kvalitets-agtig ud!!!

Det du skriver ville jeg ikke skrive for ikke at "støde" nogen. Men jeg er helt enig, for Wilson er MEGET firkantet og knapt så kønne.

De store modeller syntes jeg dog er vældig spændende og ret anderledes.

Profilen vil blive ændret med det samme

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Tillykke med det flotte resultat.

Formen af højtaleren kan jo diskutteres i en evighed, men lakken er der vist ikke så meget at snakke om. den er jo for vild! Den er sikkert god til at vise fedt-fingre.

Er der nogen som helst mulighed for at lave noget i den stil selv?
Har din maler arbejdet med dem i 20 dage, eller har det bare taget 20 dage fra maleren fik dem til du fik dem tilbage?

Igen tillykke, nu hvor WAF'en er på plads, så mangler lyden jo bare. Jeg er glad for at det ikke er mig der skal samle den højtaler, jeg ville være så bange for at komme til at lave en ridse!

mvh
Hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Hej Henrik,

Tillykke med det flotte resultat. Takker!

Formen af højtaleren kan jo diskutteres i en evighed, men lakken er der vist ikke så meget at snakke om. den er jo for vild! Den er sikkert god til at vise fedt-fingre. Enig

Er der nogen som helst mulighed for at lave noget i den stil selv? Jeg tør ikke selv lave dem, derfor har jeg fået andre til det.
Har din maler arbejdet med dem i 20 dage, eller har det bare taget 20 dage fra maleren fik dem til du fik dem tilbage? Der er jo en del tørretid - slibning og maling. Der er ikke arbejdet i 20 dage uafbrudt, og jeg tror da at det kan gøres på 10 dage hvis man vil

Igen tillykke, nu hvor WAF'en er på plads, så mangler lyden jo bare. Jeg er glad for at det ikke er mig der skal samle den højtaler, jeg ville være så bange for at komme til at lave en ridse!

mvh
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg oplysninger om det der er brugt i mit "Speaker System 300 LE"

Diskant: Focal Tc 120 T dxd 2

Bas/mellemtone: Scan-Speak 18w8546

Delfilter: Jensen, Mundorf, Polink foliespoler og wisya modstande

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Har du nogen idé om hvor lang tid de er om at blive spillet til?

Jeg glæder mig rigtig meget til at se de kabinetter med enheder i, selvom de nok ikke skinner helt ligeså meget som lakken

Hvad gør du med delefilteret? skal det i ekstern kasse, eller kommer de in i kabinettet?

mvh
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Har du nogen idé om hvor lang tid de er om at blive spillet til? De er spillet til da jeg fik dem, hvilket har været med til at tage en meget hurtig beslutning om et køb. En normal tilspilningstid er mellem 25 til 200 timer. Jeg er ikke klar over hvor lang tid denne har været om det.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se de kabinetter med enheder i, selvom de nok ikke skinner helt ligeså meget som lakken. Nej enhederne skinder ikke lige så meget som lakken, men jeg tro at den gule bas/mellemtone vil stå flot til den sorte pianolak.

Hvad gør du med delefilteret? skal det i ekstern kasse, eller kommer de in i kabinettet? Delfilteret kommer i en ekstern kasse der laves i sort akryl og bliver fyldt med ovntørret sand. Kassen kommer til at stå bag højttaleren.

mvh
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været ude og aflevere højttalerne hvor der nu skal monteres enheder og delfilterne skal samles helt.

Her er lige et par pics af resultatet indtil videre.

Jeg håber meget på at der kan spilles musik igen i næste weekend.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 22 April 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er DYBT imponeret!

Billederne stråler jo af kvalitet, og dybe tanker. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor meget sådan et projekt står i, da jeg er på jagt efter en god highend tovejs. Der er også en bund i bedste Watt/Puppy stil til hvis man ønsker, kan jeg forstå..

Delefilteret ser også godt ud, fyldes med ovntørret sand - der er en glad mand der har set lyset

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Er du ikke bange for at de to store spoler inducerer hinanden? Spolens feltlinjer går jo op igennem midten også rundt om spolen og op igennem den igen. Disse feltlinjer går rundt om spolen i både små og store buer, så de feltlinjer fra den store spole vil nok inducere den lille spole med parallel akse.

Så vidt jeg ved, så skal ingen af akserne fra spolerne være parallelle.

Men bortset fra det, så ser det da rimelig seriøst ud.

mvh
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg er DYBT imponeret!

Billederne stråler jo af kvalitet, og dybe tanker. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor meget sådan et projekt står i, da jeg er på jagt efter en god highend tovejs. Der er også en bund i bedste Watt/Puppy stil til hvis man ønsker, kan jeg forstå..

Delefilteret ser også godt ud, fyldes med ovntørret sand - der er en glad mand der har set lyset

Hej blackhawk

Orginalen koster ca. 125K så der er råd til at prøve sig frem. Udviklingen har stået på i 1½ år hos bygherre. Jeg er først kommet ind i billedet efter at de er blevet færdige, dog uden standere og finish.

Da jeg har byttet mig til dem er det svært at fastslå prisen, men skal der bygges et sæt mere vil jeg tro at prisen er ca. 20-22 K.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Er du ikke bange for at de to store spoler inducerer hinanden? Spolens feltlinjer går jo op igennem midten også rundt om spolen og op igennem den igen. Disse feltlinjer går rundt om spolen i både små og store buer, så de feltlinjer fra den store spole vil nok inducere den lille spole med parallel akse.

Så vidt jeg ved, så skal ingen af akserne fra spolerne være parallelle.

Men bortset fra det, så ser det da rimelig seriøst ud.

mvh
Hansson

Hej Hansson

Har det også en betydning når nu delfilterne bliver fyldt med ovntørret sand?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 April 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Det ser altså super-high-end-agtigt ud!! Jeg er dybt misundelig. Minder mig faktisk om B&W Silver Signature som også er med eksternt delefilter...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:

Det ser altså super-high-end-agtigt ud!! Jeg er dybt misundelig. Minder mig faktisk om B&W Silver Signature som også er med eksternt delefilter...

Hej Lars

Det er også super high end. Jeg tør slet ikke tænke på prisen hvis en kendt højttalerfabrikant skulle serieproducere disse højttalere.

De vil naturligvis få rabat såfremt de køber mange enheder osv. men tænk på udvikling - arbejdsløn - markedsføring osv.

Med mindre jeg vinder i Lotto så står disse Speaker System 300 LE i mit musikrum i laaaaang tid. Det skal naturligvis et bassystem til.

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Har det også en betydning når nu delfilterne bliver fyldt med ovntørret sand?

Jeg ved ikke hvordan induktans har det med ovntørret sand, men kan den lille af de to spoler der "står" op ikke komme til at ligge på siden? også bare vende den 90 grader iforhold til aksen til den anden spole der ligge ned.

Jeg er som nævnt ikke ekspert på området, men jeg har da gennemført et elektromagnetismekursus på DTU, så jeg ved to spoler kan inducere hinanden. Men det er nok mest vist to spoler har fælles akser. Og jeg har slet ikke regnet nogle opgaver hvor de to spoler så ligger i ovntørret sand. Jeg har ikke lige tallene til sands ledningsevne

Men fænomenet kaldes elektromagnetisk induktion, og forekommer når der igennem den ene spole går en vekselstrøm, som så induceres over i den anden spole, hvis første spoles feltlinjer går igennem den anden spole.

Jeg har lige taget et billede med mit webcam fra min elektromagnetismebog, så kan du få en idé om hvordan det ser ud.
Min scanner virker desværre ikke, og det her er ikke optimalt, men jeg håber det kan bruges.

(Billede rettet til af Moderator)

MVH
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Hej Hansson

Jeg har sendt spørgsmålet videre til eksperterne.

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Godmorgen,

Det lyder som en god idé. Så kan vi få et endeligt svar på det. Du må meget gerne lægge dommen herind, eller i en privat basked.

fortsat god weekend,
Hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Godmorgen,

Det lyder som en god idé. Så kan vi få et endeligt svar på det. Du må meget gerne lægge dommen herind, eller i en privat basked.

fortsat god weekend,
Hansson

Hej Hansson.

Tak for hjælpen for det var en fejl. Her er det svar jeg fik:

Hej Henrik!
Jeg siger at ham Hanson har fuldstændig ret. og at en mellemste spole ( den der er længst væk fra terminalerne ) bliver rejst op inden låget bliver sat på og delfiltre komponenterne bliver endeligt fastgjort til bundpladen.

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes