Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 April 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Det ser jo vildt godt udKan du oplyse hvem der har malet dem og hvad prisen er?Jeg skal nemlig have mine højtt. omlakeret,da jeg havde en ekskæreste der ridsede dem

Endnu engang stort tillykke med dem

med venlig hilsen 

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:

Hej Henrik

Det ser jo vildt godt udKan du oplyse hvem der har malet dem og hvad prisen er?Jeg skal nemlig have mine højtt. omlakeret,da jeg havde en ekskæreste der ridsede dem

Endnu engang stort tillykke med dem Takker

med venlig hilsen 

Det lyder måske lidt skørt men jeg kender ikke ham der har malet dem. Det er en kontakt igennem ham jeg har købt dem af. Gå til en autolarker og hør om de kan hjælpe dig. Jeg har givet 1.500 for at få dem slibet, malet og larkeret.

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Jamen så er jeg jo ikke helt dum

Helt ærligt, så ved jeg ikke hvor stor forskel det gør sådan rent lytte mæssigt, men sådan rent teoretisk, så vil induktionen medføre at spolen får en højere værdi (milliHenry), som gør at bassen ruller af lavere i frekvensgangen, og du dermed får et hul i lyden i overgangen fra diskant til basenhed. Men jeg har ingen ide om hvor kraftigt det kan inducere.

Jeg fandt et billede på www.frequence.dk, som jeg har tyvstjålet, som kan gøre det klart for andre læsere af forumet, hvad vi egentlig snakker om.

Forkert:

Rigtigt:

Så skulle det være på plads.

MVH
Hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Endnu engang tusind tak for din hjælp. Jeg er meget glad for at jeg ikke skulle til at lave det om efter at det hele var samlet.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Så er standerne færdig. De er ikke samlet med skruger endnu da jeg vil prøve med højttalerne på inden de samles helt.

Hvis der er nogen der har et evt. standard mål på afstanden mellem afstiverne så vil jeg være glad. Jeg tænker her på at en højttaler normalt er tungest i den ende hvor enhederne sidder. Vil det så være bedst at sætte de to afsivere forrest????. Har prøvet men det ser sku ikke pænt ud.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere.
Jeg ville placere afstiverne med så stor afstand som fod og basis tillader i den nuværende formation med en forest og to bagerst.

Standeren ser rigtig flot ud, hvilken olie er træet behandlet med?

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen,

Rent styrkemæssigt skulle der da ikke være noget problem, med mindre maleren har brugt 100+ kg lak på højtaleren.

Og rent lydmæssigt så burde det vel ikke gøre så meget. For så vidt jeg mindes består de fleste kommercielle stands af en "tyk" og en "tynd" stang, som holder top-pladen, og i de tilfælde er det da meningen at den tynde står forrest.

det var så midt råd for denne gang.
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:

Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere.
Jeg ville placere afstiverne med så stor afstand som fod og basis tillader i den nuværende formation med en forest og to bagerst.

Standeren ser rigtig flot ud, hvilken olie er træet behandlet med?

- BR

Olien er fra FAXE og det er det samme som man laver køkken bordplader med. Der er ikke nogen ediket på dunken. Dunken har jeg lånt af den snedker der har skåret træet for mig.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Hej igen igen,

Rent styrkemæssigt skulle der da ikke være noget problem, med mindre maleren har brugt 100+ kg lak på højtaleren.

Og rent lydmæssigt så burde det vel ikke gøre så meget. For så vidt jeg mindes består de fleste kommercielle stands af en "tyk" og en "tynd" stang, som holder top-pladen, og i de tilfælde er det da meningen at den tynde står forrest.

det var så midt råd for denne gang.

BjarkeNR skrev: Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere.

Så er der ingen tvivl. Der bliver to bag på og en forrest. Tak til jer begge.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 24 April 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde - sikke en højttaler!

Spændende når det hele er samlet og prøvet!

Jeg ved at referancen er Wilson - og JBL - men hvor har du hørt disse op mod Wilson?

Disse stands -  hvor tunge er de. Kan de afkobles fra ....? Er de højdejusterbare? For flotte det er de?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Flot arbejde - sikke en højttaler! Takker!

Spændende når det hele er samlet og prøvet! Ja, jeg glæder mig.

Jeg ved at referancen er Wilson - og JBL - men hvor har du hørt disse op mod Wilson? Jeg har desværre ikke selv hørt Wilson modellen, men det har bygherren. Det er bygherre der har refferencen, og det er helt fint med mig da jeg meget stor tiltro til ham. Han har bygget rigtig mange forskellige ht. Jeg tror ikke at de lyder præsist som Wilson´s model da der bliver brugt lidt andre materialer, men nok meget for at fortælle hvor high-end en ht. det er.

Disse stands -  hvor tunge er de ?, har ikke vejet dem endnu så svaret kommer senere. Hvis der bliver brug for mere vægt så kan trekanterne lukkes med en ekstra plade og derefter fyldes med samt/bly 

Kan de afkobles fra De er lavet så tykke at der saktens kan sættes spikes eller SD fødder under ....?

Er de højdejusterbare? Nej. Der er lavet flere forsøg og 70 cm. stands skulle være den helt rigtige højde. 

For flotte det er de? Og tak endnu engang

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
På mine effekter er der lavet fastmonteret jordstik og tomgangsstrømmen er maksimeret. Denne modifikation koster ca. 2.500 pr. enhed hvilket har hjulpet en del på det totale lydbilled.

Hej Henrik,

For lige at kigge lidt bagud mellem rusen over udseendet på dine HT. Hvad indebærer "tomgangsstrømmen er maksimeret" ifm. dine 1.5 effekter

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Det er dælme noget flot arbejde du der har gang i, en piano lakering i den kvalitet er bare så flot, nu har jeg ikke læst hele tråden; men hvornår regner du med de er spilleklar.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
På mine effekter er der lavet fastmonteret jordstik og tomgangsstrømmen er maksimeret. Denne modifikation koster ca. 2.500 pr. enhed hvilket har hjulpet en del på det totale lydbilled.

Hej Henrik,

For lige at kigge lidt bagud mellem rusen over udseendet på dine HT. Hvad indebærer "tomgangsstrømmen er maksimeret" ifm. dine 1.5 effekter

Hej Lars

Jeg er ikke så stiv i de tekniske detaljer, men jeg skal kort prøve på det. Når man maksimere tomgangsstrømmen i en klasse B får man lidt af den effekt man har i klasse A forstærker.

Prøv at ringe til JJTeknik i Farum. Det er dem der i sin til lavede det for dem jeg har købt dem af. De kan fortælle meget mere og de er virkelig søde derop.

Jeg har lavet en sammenligning med og uden netkabel og her er der lidt at hente. For mig var det lidt i hele lydbilledet der blev strammet op. Det skal siges at det først var helt fint da alle komponenter blev jordet at der virkelig skete noget.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hej Henrik

Det er dælme noget flot arbejde du der har gang i, en piano lakering i den kvalitet er bare så flot, nu har jeg ikke læst hele tråden; men hvornår regner du med de er spilleklar.

Og hej Bent L

Jeg regner og håber på at de spiller i weekenden og glæder mig efterhånden rigtig meget.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Bent L skrev:

Hej Henrik

Og hej Bent L

Jeg regner og håber på at de spiller i weekenden og glæder mig efterhånden rigtig meget.

Ja, hvem vil ikke gøre det, held og lykke til i Week-enden. 

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:

Det ser altså super-high-end-agtigt ud!! Jeg er dybt misundelig. Minder mig faktisk om B&W Silver Signature som også er med eksternt delefilter...

Hej Lars

Har du et billed eller et link til de B&Wér?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Tak for linket

De ser sku nice ud de signature. Har du haft dem?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Lars

Tak for linket

De ser sku nice ud de signature. Har du haft dem?

Hej Henrik,

Ja, de er top nice! Har aldrig haft dem og bedst som jeg har skiftet HT kommer der et sæt til salg på køb/salg/bytte, hvilket sker meget sjældent - men pyt.

Jeg har til gengæld lyttet et del til "storebroderen" SS30 som er samme princip, bare som gulvHT. Den spillede rigtig godt og var på det tidspunkt den bedste HT jeg havde hørt. Det er ca. 7 år siden, da jeg arbejdede i week-enden i Audioscan/HFK. Det var tider dengang hvor man kunne lytte/sammenligne en masse grej, så meget man ville.

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes