| Forfatter |
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det ser jo vildt godt ud Kan du oplyse hvem der har malet dem og hvad prisen er?Jeg skal nemlig have mine højtt. omlakeret,da jeg havde en ekskæreste der ridsede dem
Endnu engang stort tillykke med dem
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aecrewboss skrev:
|
Hej Henrik
Det ser jo vildt godt ud Kan du oplyse hvem der har malet dem og hvad prisen er?Jeg skal nemlig have mine højtt. omlakeret,da jeg havde en ekskæreste der ridsede dem
Endnu engang stort tillykke med dem Takker
med venlig hilsen
|
|
|
Det lyder måske lidt skørt men jeg kender ikke ham der har malet dem . Det er en kontakt igennem ham jeg har købt dem af. Gå til en autolarker og hør om de kan hjælpe dig. Jeg har givet 1.500 for at få dem slibet, malet og larkeret. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Jamen så er jeg jo ikke helt dum
Helt ærligt, så ved jeg ikke hvor stor forskel det gør sådan rent lytte
mæssigt, men sådan rent teoretisk, så vil induktionen medføre at spolen
får en højere værdi (milliHenry), som gør at bassen ruller af lavere i
frekvensgangen, og du dermed får et hul i lyden i overgangen fra
diskant til basenhed. Men jeg har ingen ide om hvor kraftigt det kan
inducere.
Jeg fandt et billede på www.frequence.dk, som jeg har tyvstjålet, som
kan gøre det klart for andre læsere af forumet, hvad vi egentlig
snakker om.
Forkert:
Rigtigt:
Så skulle det være på plads.
MVH
Hansson
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tusind tak for din hjælp. Jeg er meget glad for at jeg ikke skulle til at lave det om efter at det hele var samlet.
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er standerne færdig. De er ikke samlet med skruger endnu da jeg vil prøve med højttalerne på inden de samles helt.

Hvis der er nogen der har et evt. standard mål på afstanden mellem afstiverne så vil jeg være glad. Jeg tænker her på at en højttaler normalt er tungest i den ende hvor enhederne sidder. Vil det så være bedst at sætte de to afsivere forrest????. Har prøvet men det ser sku ikke pænt ud. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere. Jeg ville placere afstiverne med så stor afstand som fod og basis tillader i den nuværende formation med en forest og to bagerst.
Standeren ser rigtig flot ud, hvilken olie er træet behandlet med?
- BR
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen,
Rent styrkemæssigt skulle der da ikke være noget problem, med mindre maleren har brugt 100+ kg lak på højtaleren.
Og rent lydmæssigt så burde det vel ikke gøre så meget. For så vidt jeg
mindes består de fleste kommercielle stands af en "tyk" og en "tynd"
stang, som holder top-pladen, og i de tilfælde er det da meningen at
den tynde står forrest.
det var så midt råd for denne gang.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
|
Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere. Jeg ville placere afstiverne med så stor afstand som fod og basis tillader i den nuværende formation med en forest og to bagerst.
Standeren ser rigtig flot ud, hvilken olie er træet behandlet med?
- BR
|
|
|
Olien er fra FAXE og det er det samme som man laver køkken bordplader med. Der er ikke nogen ediket på dunken. Dunken har jeg lånt af den snedker der har skåret træet for mig. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Hej igen igen,
Rent styrkemæssigt skulle der da ikke være noget problem, med mindre maleren har brugt 100+ kg lak på højtaleren.
Og rent lydmæssigt så burde det vel ikke gøre så meget. For så vidt jeg mindes består de fleste kommercielle stands af en "tyk" og en "tynd" stang, som holder top-pladen, og i de tilfælde er det da meningen at den tynde står forrest.
det var så midt råd for denne gang.
|
|
|
BjarkeNR skrev: Så længe belastningerne ikke er højere end den som SS300LE vil medføre, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om en større "teoretisk" afstand mellem afstivere. Jeg ville placere afstiverne med så stor afstand som fod og basis tillader i den nuværende formation med en forest og to bagerst.
Så er der ingen tvivl. Der bliver to bag på og en forrest. Tak til jer begge. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde - sikke en højttaler!
Spændende når det hele er samlet og prøvet!
Jeg ved at referancen er Wilson - og JBL - men hvor har du hørt disse op mod Wilson?
Disse stands - hvor tunge er de. Kan de afkobles fra ....? Er de højdejusterbare? For flotte det er de?
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Flot arbejde - sikke en højttaler! Takker!
Spændende når det hele er samlet og prøvet! Ja, jeg glæder mig.
Jeg ved at referancen er Wilson - og JBL - men hvor har du hørt disse op mod Wilson? Jeg har desværre ikke selv hørt Wilson modellen, men det har bygherren. Det er bygherre der har refferencen, og det er helt fint med mig da jeg meget stor tiltro til ham. Han har bygget rigtig mange forskellige ht. Jeg tror ikke at de lyder præsist som Wilson´s model da der bliver brugt lidt andre materialer, men nok meget for at fortælle hvor high-end en ht. det er.
Disse stands - hvor tunge er de ?, har ikke vejet dem endnu så svaret kommer senere. Hvis der bliver brug for mere vægt så kan trekanterne lukkes med en ekstra plade og derefter fyldes med samt/bly
Kan de afkobles fra De er lavet så tykke at der saktens kan sættes spikes eller SD fødder under ....?
Er de højdejusterbare? Nej. Der er lavet flere forsøg og 70 cm. stands skulle være den helt rigtige højde.
For flotte det er de? Og tak endnu engang
|
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| På mine effekter er der lavet fastmonteret jordstik og tomgangsstrømmen er maksimeret. Denne modifikation koster ca. 2.500 pr. enhed hvilket har hjulpet en del på det totale lydbilled. |
|
|
Hej Henrik,
For lige at kigge lidt bagud mellem rusen over udseendet på dine HT. Hvad indebærer "tomgangsstrømmen er maksimeret" ifm. dine 1.5 effekter 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det er dælme noget flot arbejde du der har gang i, en piano lakering i den kvalitet er bare så flot, nu har jeg ikke læst hele tråden; men hvornår regner du med de er spilleklar. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
| På mine effekter er der lavet fastmonteret jordstik og tomgangsstrømmen er maksimeret. Denne modifikation koster ca. 2.500 pr. enhed hvilket har hjulpet en del på det totale lydbilled. |
|
|
Hej Henrik,
For lige at kigge lidt bagud mellem rusen over udseendet på dine HT. Hvad indebærer "tomgangsstrømmen er maksimeret" ifm. dine 1.5 effekter 
|
|
|
Hej Lars
Jeg er ikke så stiv i de tekniske detaljer, men jeg skal kort prøve på det. Når man maksimere tomgangsstrømmen i en klasse B får man lidt af den effekt man har i klasse A forstærker.
Prøv at ringe til JJTeknik i Farum. Det er dem der i sin til lavede det for dem jeg har købt dem af. De kan fortælle meget mere og de er virkelig søde derop.
Jeg har lavet en sammenligning med og uden netkabel og her er der lidt at hente. For mig var det lidt i hele lydbilledet der blev strammet op. Det skal siges at det først var helt fint da alle komponenter blev jordet at der virkelig skete noget. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Hej Henrik
Det er dælme noget flot arbejde du der har gang i, en piano lakering i den kvalitet er bare så flot, nu har jeg ikke læst hele tråden; men hvornår regner du med de er spilleklar.
|
|
|
Og hej Bent L
Jeg regner og håber på at de spiller i weekenden og glæder mig efterhånden rigtig meget. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Bent L skrev:
|
Hej Henrik
Det er dælme noget flot arbejde du der har gang i, en piano lakering i den kvalitet er bare så flot, nu har jeg ikke læst hele tråden; men hvornår regner du med de er spilleklar.
|
|
|
Og hej Bent L
Jeg regner og håber på at de spiller i weekenden og glæder mig efterhånden rigtig meget.
|
|
|
Ja, hvem vil ikke gøre det, held og lykke til i Week-enden. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det ser altså super-high-end-agtigt ud!! Jeg er dybt misundelig. Minder mig faktisk om B&W Silver Signature som også er med eksternt delefilter... 
|
|
|
Hej Lars
Har du et billed eller et link til de B&Wér? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Tak for linket
De ser sku nice ud de signature. Har du haft dem? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Hej Lars
Tak for linket
De ser sku nice ud de signature. Har du haft dem? |
|
|
Hej Henrik,
Ja, de er top nice! Har aldrig haft dem og bedst som jeg har skiftet HT kommer der et sæt til salg på køb/salg/bytte, hvilket sker meget sjældent - men pyt.
Jeg har til gengæld lyttet et del til "storebroderen" SS30 som er samme princip, bare som gulvHT. Den spillede rigtig godt og var på det tidspunkt den bedste HT jeg havde hørt. Det er ca. 7 år siden, da jeg arbejdede i week-enden i Audioscan/HFK. Det var tider dengang hvor man kunne lytte/sammenligne en masse grej, så meget man ville.
|
| Til top |
|
| |