| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DJ
Jeg er også selv spændt på resultatet. Jensen kommer forbi i morgen sent eftermiddag og optimere SMSén. Jeg er lidt af en unørd til det så det er rart med lidt ekspert bistand på det område.
Stay tuned så kommer der mere. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige haft Jensen i tlf. den sidste halve time (ret god service på en lørdag aften, smil) og det var sku mig der havde lavet en "fejl 40" så nu kører systemet
På tirsdag kommer der en engelsk kyndig og hjælper med at læse og forstå brugsanvisningen hvilket jeg glæder mig til for så håber jeg at det kommer til at spille helt ok. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Har lige haft Jensen i tlf. den sidste halve time (ret god service på en lørdag aften, smil) og det var sku mig der havde lavet en "fejl 40" så nu kører systemet
|
|
|
Kanon at du har fået Velo'en op at køre, bliver spændende at høre om dine erfaringer 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
På tirsdag kommer der en engelsk kyndig og hjælper med at læse og forstå brugsanvisningen hvilket jeg glæder mig til for så håber jeg at det kommer til at spille helt ok.
|
|
|
Ja, det må man sige, en super service , specielt i betragtning af tidspunktet ( måske han "lige" skulle på toiletet under familiemiddagen og vupi, en halv time senere var han "færdig" ).
Er i gang med at studerer den ( læser tests, brugsansvisninger, beskrivelser osv. ) , indtil videre lyder den sgu´ som et suverænt produkt , der udover at passe til feks. en justerer nørd som mig , absolut også kan være guld værd for folk, som ikke så meget inde i tingene og dermed profilerer ekstra meget af dens "auto calibreringssystem"
Glæder mig til at høre om dine erfaringer senere __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også brugt et par timer på de udenlandske sitets og jeg er endnu ikke stødt på en side hvor den ikke har forbedret baslyden så ja forventningerne er høje her i musikrummet.
Skal på arbejde nu så der bliver ikke testet meget i dag. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Har lige haft Jensen i tlf. den sidste halve time (ret god service på en lørdag aften, smil) og det var sku mig der havde lavet en "fejl 40" så nu kører systemet |
|
|
Stærkt! 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tirsdag og jeg har nu haft besøg af den engelsk kyndige / hifi kyndige ven.
Det viste sig at den måde jeg havde forstået det på var heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt forkert ..... men nu er det sat helt rigtigt til
Først vil jeg lige sige at jeg er blevet ultra overrasket over hvor rummet spiller med i de dybe toner. Når først musikken spiller hører man det måske ikke (så meget) men når kun subberne spiller så skal jeg lige love for at div. ting i rummet spiller med. F.eks. så har jeg en dør ind til det rum under trappen og døren var ikke lukket 100 % så den stod og knirkede. Dertil spillede mange af rummets "løse genstande" med så her de næste par dage skal jeg lige have kikket på hvor meget der kan flyttes (rundt eller helt væk).
Tilbage til musikken
Bund og top bliver delt ved 80 Hz så alt på min to vejs, under 80 Hz er væk, og subberne spiller resten.
Der resulterede i at mine to vejs ikke arbejder så hårdt som tidliger hvilket gerne skulle give lidt mere i toppen. Dette skal dog testet meget mere for i mit tidligere delfilter "mistede" jeg i toppen da jeg kørte den igennem filteret. Mit første indtryk var at der ikke er mistet noget denne gang men jeg har stadig lidt tvivl derfor skal der testes med dette meget mere endnu.
Nu til bunden: FFFFFFFUUUUUUCCCCCCKKKKKKK det har hjulpet. Der er simpelt hen en FFFFFEEEEEDDDDD BAS i de subber nu. En drøm for bas freak så det rykker helt ned i tarmene.
Foreløbig konklution: Det er den ultimative bedste indvestering jeg har lavet til mine subber. Der er ingen, jeg gentager ingen sammenligning ift. de PA produkter jeg har prøvet i min tid. Der er ingen støj i forhold til det gamle system og dens måde at spille bunden på er "lige i skabet" fed - konstant - hurtig er et par af nøgleorderne pt.
Det kan sikkert blive bedre endnu med et par deciderede hifi basser men indtil videre er jeg godt tilfreds med den preformens der er nu. Hvis man skal sammenligne med mine JBL TI 250 LE så er det lidt hen af samme lyd. Nu har jeg bare mulighed for at lave bassen som jeg gerne vil have det hvilket der jo ikke er mulighed for i en alm. 3 eller 4 vejs system hvor bassen jo ikke kan reguleres efter behag.
Fremtiden: Her skal jeg ind og "pille" ved de parametre som der er. Det er ikke sikkert at det bliver bedre end auto set up, men hvor der ikke spilles vindes der heller ikke. Der er 6 programmer som man kan indstille så man kan jo lave lidt forskelligt mht. til delfrekvenser osv. Så der er meget arbejde der skal gøres endnu. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg kan kun bekræfte at der er en rigtig fed BAAASSSSSS Henrik har fået i den kælder. Og ja der skal spændes nogle ting fast så de ikke vibrerer.
Må bassen være med dig 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådanne en SMS1 er altså smart. Flere af mine venner har bestilt en og den skal nok give bedre bas i de små hjem 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Og jeg kan kun bekræfte at der er en rigtig fed BAAASSSSSS Henrik har fået i den kælder. Og ja der skal spændes nogle ting fast så de ikke vibrerer. Takker endnu engang for hjælpen
Må bassen være med dig Det er der vist ingen tvivl om nu  |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Sådanne en SMS1 er altså smart. Flere af mine venner har bestilt en og den skal nok give bedre bas i de små hjem 
|
|
|
De skal få min varmeste anbefaling. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige ved at købe sådan en SMS1 efter jeg har læst dine indlæg!!! Men fandt lige udaf at jeg ikke nogen sub havede    __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke Henrik.....det er sgu da nice, du har fået FEEEEED BAS.....
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare lykken med en så FFFEEEDDD BBBAAASSS!  Man får jo helt lyst til sådan en ting...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:
|
Sådanne en SMS1 er altså smart. Flere af mine venner har bestilt en og den skal nok give bedre bas i de små hjem  |
|
|
De skal få min varmeste anbefaling. |
|
|
Helt klart også min. Alternativet er at købe en Velodyne sub i DD-serien. Så skal man ikke bruge penge på effektforstærker, sub og SMS1, men man får det hele i én pakke. Dog koster de lidt $$ 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Var lige ved at købe sådan en SMS1 efter jeg har læst dine indlæg!!! Men fandt lige udaf at jeg ikke nogen sub havede   |
|
|
Se det er god hifi humor __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:
|
Sådanne en SMS1 er altså smart. Flere af mine venner har bestilt en og den skal nok give bedre bas i de små hjem  |
|
|
De skal få min varmeste anbefaling. |
|
|
Helt klart også min. Alternativet er at købe en Velodyne sub i DD-serien. Så skal man ikke bruge penge på effektforstærker, sub og SMS1, men man får det hele i én pakke. Dog koster de lidt $$ 
|
|
|
Det er klart billiger at gøre det på min måde:
Forstærker: 4K
SMS1: 6K
Subber: 8K (det er nok byggeprisen, ca. 5K for enhederne og 3K for kabinetterne)
Så 18K for sættet er hvad en DD12 koster. Jeg har jo ikke testet dem op mod hinannen men jeg er jo super tilfreds og det er jo det der tæller __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt punkter Henrik
Først og fremmest skal du være lidt opmærksom på om autoEQ én hæver nogen af kontrollerne markant - specielt i de helt lave frekvenser ( feks. +5 til +6 db nede ved 20 -30 hz ) , da det kan få dine subenheder eller din forstærker til at gå i knæ ( et 6db´s hæv er en 4 dobbling af effekten ) , specielt ved høje lydtryk. Og det betyder selvfølgelig også, at når du skal ind og "lege", skal du generelt gå efter at dæmpe peaks og ikke hæve "dips" ( hvad der for det meste også er meget svært ) , hvis du har store / mange dips ( dyk på kurven ), skal du hellere prøve at flytte subberne ( nok svært i din situation ) og eller ændre fase, skæringsfrekvens og sidst, men absolut ikke mindst, måske skære det allerdybeste bas fra med "subsonic filteret" ( med stejlt filterer = 24 - 48 db/oktav). Alt dette står i brugsansvisningen, men jeg ved, hvordan du har det med dem 
Til sidst, må jeg sige tillykke med dit nye fede "legetøj" , det lader til, at du allerede har fået god valuta for pengene med den , desuden er jeg dybt misundelig( - hvor er den smiley ), men det agter jeg at gøre noget ved hurtigst muligt - så må vi udveksle erfaringer lidt senere.
Forresten er de såkaldte "blyplader/ asfaltplader" ( dæmpefidilihutter ) supergode til at dæmpe ting, der går i egenresonans ( svinger / vibrerer/ spiller med ).
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey DJ
Jeg er sikker på at de lave frekvenser skal skæres dybt. På kurven kan jeg se at den arbejder meget hårdt i de lave bas frekvenser 15 - 40 Hz
Det er jo det der skal leges med. Ellers er du velkommen her i hytten og kikken den efter inden et evt. køb __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbudet - det kan være, at jeg tager dig på ordet, hvis tiden bliver til det ( vi er jo travle mænd ).
Måske du kunne fotografer kurven ( både før og efter ) og sætte den ind. __________________ dj
|
| Til top |
|
| |