Sendt: 10 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I midten af februar fik jeg en - skulle det vise sig - dyr grille. På nær projektoren, lærredet, dvd'en og et par baght'er, har jeg skiftet udstyret i hjemmebiografen.
Det nye legetøj på hylderne er:
Arcam DIVA AVR300 surroundreceiver.

Det er en virkelig fed receiver, som er blevet meget rost i Hifi-magasiner m.v. Den har en formidabel lyd, og jeg stadig finder stadig nye justeringsmuligheder. Jeg fandt en Arcam-owner side på AVforums.com, hvor Arcam-ejere deler ud af deres viden, og hvor Arcam-ingeniører mv. også kommer med svar,fif osv.
http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/f-119-p-1 .html
Grunden til, at jeg skiftede receiver var, at jeg også ville have god stereolyd i hjemmebiografen. Derfor købte jeg også nye højttaler (front og center). Da jeg allerede har DAT's Amadeus Icon i stuen, faldt valget også på dem i hjemmebiografen. Jeg kan ikke understrege det nok...det er en overmåde lækker lille højttaler med en suveræn lyd.
Fronthøjttalerne er bestykket med Vifa XT25 TG30-04 diskanter og Scanspeak 15W 8530 bas/mellemtone. Centerhøjttaleren er betykket med Scanspeak D2904/6001 (neodymium) diskant og to Scanspeak 15W 8530 bas/mellemtone.
For at få et bedre hug i bassen, købte jeg endelig en AudioPro Sub Focus med 400w forstærker og 10" membran. Den er ikke helt spillet til endnu, men den leverer alligevel varen.

Endelig købte jeg nye kabler over hele linien.
Digitalkabel: QED Qunex SR75 Analog signalkabel: QED Qunex 1 Højttalerkabel: Monitor AtmosAir 195
Det har betydet en klar forbedring af min hjemmebiograf, og speciel på stereosiden. Når/hvis jeg engang får penge til over, vil næste opgradering blive baghøjttalerne, som i dag er Yamaha NS90. Der kredser mine overvejelser naturligvis om Amadeus Icon .
__________________ min hjemmebiograf
|