Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 02:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har Blu-Ray allerede vundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Indtil afspillere og filmer kommer ned til en pris og kvalitet hvor jeg kan være med foretrækker jeg at lese artikler der konkluderer at begge formatene har fejlet  Her er en sådan:

http://www.audioholics.com/news/editorials/10reasonsHDDVDsfa iled.php

Og er er en sedvanlig VS artikkel

http://www.audioholics.com/news/editorials/blurayHDDVDupperh and.php

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

MrCase skrev:
kvestergaard skrev:

Hvorfor det?

Fordi det er da vist mere end en 'marketing-udfordring' I mine øjne grænser det da til det umulige. Hej, forbruger.
JEg har et produkt der koster 2.5 gange så meget som konkurrenten (HD-DVD) og som ikke er synligt bedre på dit fjernsyn... vil du ikke gerne købe det???

...der skal vist en mere end almindelig omgang smør til for at få den til at glide ned...

Argumenter den anden vej kunne eksempelvis være:

Forbruger, det her produkt koster godt nok mere end konkurrenten, til gengæld er det en producent som du kender og tidligere har været glad for - mon ikke de har lavet en afspiller som du også vil være tilfreds med i dette her tilfælde? Derudover kan du til afspilleren få en række film som ikke er tilgængelig på det konkurrerende format.

Iøvrigt er det efter min mening en stor fejltagelse at mange antager at når et produkt er dobbelt så dyrt, så må billedkvaliteten da også være dobbelt så god? (ved godt det ikke er det du antyder). Der er jo mange andre faktorer der spiller ind. Kvalitet af maskinen (hvor solid den føles), er den hurtig (hvis nu vi antager at Panasonic laver en maskine der er 10 sekunder om noget som tager Toshiba's maskine 1 minut så vil det eksempelvis veje tungt i min bog), betjeningsvenlighed, m.m.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Mon ikke at (måske) at HD-DVD og Blu-ray ender som en prod. for de få, når det gælder film afspilling. Og ville leve samme med DVD i meget lang tid (DVD lev varen idag og hvis man har et LCD eller plasma (HD-rady) er der inbygget Scaler i disse selv i afspille til omkring 1k.)

Måske har HD-DVD og Blu-ray en fremtid inde for computer, som data medie, og kan overtage fra DVD brænder.

Men hvem ved, når PS3 engang kommer på market.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

To test something that I suspected might be the case based on my experiences with the Samsung player, we next connected the BD-P1000 to the display via the component output, and selected 1080i resolution. As I suspected, and to Chris' surprise, all of the problems with the video signal just disappeared. Suddenly, the video being displayed by the Samsung was MUCH closer in quality to the 1080p HDMI output of the Pioneer. Colors and contrast were VERY close to identical - colors just popped off the screen - and fine image detail was significantly improved on the Samsung side (although still not quite as good as the Pioneer - the difference was about what you would reasonably expect between analog component and digital HDMI connection, along with an interlaced image versus progressive scan). The upshot is, if you own a Samsung BD-P1000 and you want to experience the best possible image quality - quality that closely approaches the full potential of the video signal encoded on the disc - you NEED to be viewing via the component output. Now, that's troubling given that protected digital HDMI is what everyone in the industry is encouraging people to use. Yes... the Samsung is capable of delivering full-resolution 1080i video to your display via component. Like all Blu-ray and HD-DVD players, the player must be able to read the Image Constraint Token flag on the software if the studios choose to turn it on (and thus disallow full-resolution analog playback). However, the good news so far is that neither Sony or Lionsgate has chosen to exercise this option yet (for that matter, neither have any of the HD-DVD supporting studios either). 

Påstanden om at det "dårlige" billede (læs: dårligere end HD-DVD) skyldes HDMI udgangen - dvs. at component udgangen er bedre end HDMI udgangen - bliver udsat for stor kritik på avsforum. Der er tilsyneladende ikke mange, der har lignende erfaringer.

Heller ikke denne anmeldelse på CNET:

"We've heard reports that the Samsung's component-video output outperforms its HDMI output, but watching scenes from both outputs on the Sony projector, it was very difficult to tell the difference. If anything, we thought HDMI at 1080p looked a bit sharper than component video, but of course, that can vary by display. The Sony Blu-ray discs have hidden test patterns (to access them, press 7 > 6 > 6 > 9 > Enter while on the main menu), one of which is a resolution chart, and again there was no difference between HDMI and component video from the BD-P1000. We also tried comparing 1080i vs. 1080p on a variety of scenes and couldn't tell the difference on either of our available 1080p-capable displays."

Derudover skriver de også:

"We felt the same way after connecting a Toshiba HD-A1 to our HDMI switch and comparing different movies in each format. Swordfish on HD-DVD, for example, looked absolutely spectacular, with hyper-real details and a sharpness that seemed to leap off the screen. The same went for another Vin Diesel flick, The Cronicles of Riddick, where HD-DVD again looked sharper and more realistic than anything we'd seen on Blu-ray. Whether to blame any of this on the player, as opposed to the individual titles, is something we can't do until we have another Blu-ray player to compare. "

http://reviews.cnet.com/Samsung_BD_P1000/4505-6463_7-3179918 5.html?tag=sub

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ha! Vi skal nok få Blu-Ray ned med nakken 

(Er jeg ikke god til at skjule at jeg gerne ser at PS3 ikke vinder den næste generation? )
Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Forsinkelser betyder bare at der kommer et bedre produkt på markedet når det endelig kommer. Jeg syntes det er fint at blueray venter til de har noget der virker.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Nu har jeg haft min A1 i et godt stykke tid! - Og jeg kan ikke sige andet end:

Jeg har nydt enhver HD-DVD udgivelse jeg har set indtil videre (17 Stk.) uden det mindste vrøvl bortset fra 5 sek. pause i Apollo 13 første gang jeg så den. Men ellers har der ikke været noget what so ever!

The Fugitive som skulle være "uorginal" - 1080i var nu slet ikke så dårlig endda.

120 Sek for at starte op er dog ikke helt acceptabelt - men man skal jo alligevel lige ha benene smidt op / slukket lyset / åbnet colaen / cranket volumen en anelse osv.! Ahh... ok blæserstøjen kunne jeg også godt ha været foruden! Men det går ski nok!

En vigtig faktor! - Jeg har ikke fortrudt mit køb!

Dette er en ufattelig "billig" måde at få en ultimativ hjemme-bio oplevelse på. Du kan købe nok så fine mods til din DVD maskine/scaler osv. Men det når ikke denne oplevelse til sokkeholderne.

Sidst men ikke mindst - Sony og de andre skal nok få styr på deres film på et tidspunkt - det ser jeg frem til! - Men så har de F..... også at udgive 5th element i en ordentlig kvalli!

Quick good news fra siden HIGHDEFDIGETST.

Months after first pledging support for the HD DVD format at CES 2006, Paramount Home Entertainment has unveiled its first three waves of disc releases, the studio announced today.

The studio will kick-off its support on July 25 with four titles: the action hits '
Lara Croft: Tomb Raider,' 'Sahara' and 'Sky Captain and the World of Tomorrow,' plus the Tim Burton horror smash 'Sleepy Hollow.'

Paramount will follow that up with a second slate on August 1 that includes '
Four Brothers,' 'We Were Soldiers' and the 2004 remake of 'The Manchurian Candidate.'

Then three additional titles will see release on August 8: '
Aeon Flux,' 'The Italian Job' and 'U2: Rattle & Hum.'

Det undrer mig at nogen kan tage så seriøst del i denne "formatkrigschat" når de ikke engang har mistet/investeret en krone i den endnu.

Men ellers må i jo ha en fortsat go´battle herinde! Jeg er ude herfra!

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Paramounts deltagelse så er det lidt underligt men jeg tror ikke man skal undervurdere konsekvenser af krigen. Paramount vil sikkert elske at stange SONY entertainment i siden ved at hjælpe HD med at vinde. Hvordan er det ordsproget er "dine fjenders fjende er din ven..." eller noget i den stil

Det ville da være super hvis det bedste format hurtigt vandt (hvilket på papiret jo så burde være BD) krigen men jeg må indrømme at jeg er ret ligeglad hvilken af de to formater, der vinder hvis bare vi kan undgå format krigen bliver langvarig. Jeg er af samme grund så småt begyndt at krydse finger for at BD kommer "for sent til krigen" og HD har vundet når SONY engang får nosset sig sammen. Men det er helt sikkert ønske tænkning.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

LAD VÆR MED AT KØBE HD-DVD ELLER BLU-RAY, INDTIL AT DE HAR LAVET ET STANDART HD SYSTEM 

Det må være den beste måde, at sende en signal på, at det de er i gang med at lave ikke er godt nok, i nu 

Nu bliver jeg nok overfaldet, af alle dem der syndes at HD-DVD eller Blu-Ray er svaret og det er i orde at havde to system, og at disse systemer er det beste og mest færdig HD i verden

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
LAD VÆR MED AT KØBE HD-DVD ELLER BLU-RAY, INDTIL AT DE HAR LAVET ET STANDART HD SYSTEM 

Det må være den beste måde, at sende en signal på, at det de er i gang med at lave ikke er godt nok, i nu 

Nu bliver jeg nok overfaldet, af alle dem der syndes at HD-DVD eller Blu-Ray er svaret og det er i orde at havde to system, og at disse systemer er det beste og mest færdig HD i verden

Næhh...du bliver ikke overfaldet.

Men det er lidt svært at tage dine kommentarer seriøst....

1. Du har efterhånden oversvømmet div. tråde med vildledende og decideret urigtige påstande.

2. Du har ingen erfaring med nogle af formaterne.

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

janwa skrev:

Næhh...du bliver ikke overfaldet.

Men det er lidt svært at tage dine kommentarer seriøst....

1. Du har efterhånden oversvømmet div. tråde med vildledende og deciderede urigtige påstande.

2. Du har ingen erfaring med nogle af formaterne.

Tja.... Der må være en der keder sig!

Gad vide om han også er med i et Hotel-Forum, hvor han udtaler sig om eks. Hotel D´Angleterre uden nogensinde at have været der?

Ignore mode initiated!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtig:

Jeg har aldrig haft et Stereo anlæg.

Jeg har aldrig haft en DVD afspiller.

Jeg har ikke haft eller har et TV.

Jeg har aldrig gået på div. messer.

Jeg har aldrig haft en mening og tingen.

Jeg har intet at gøre på div. forum.

Er i så tilfreds.

Der ud over er jeg døv og har et meget dårlig syn

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Ja det er rigtig:

Jeg har aldrig haft et Stereo anlæg.

Jeg har aldrig haft en DVD afspiller.

Jeg har ikke haft eller har et TV.

Jeg har aldrig gået på div. messer.

Jeg har aldrig haft en mening og tingen.

Jeg har intet at gøre på div. forum.

Er i så tilfreds.

Der ud over er jeg døv og har et meget dårlig syn

Igen: er der en pointe?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg hvorfor de her emner runder 100 sider en gang imellem.... 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvornår at Adm. lukker denne tråd.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Gad vide hvornår at Adm. lukker denne tråd.

Jeg forstår ikke helt hvad dramaet er.

Først vil du have, at vi allesammen kollektivt skal boycotte de nye formater (på trods af af stort set ingen har købt dem endnu), og nu vil du have,
at vi end ikke må diskutere dem, eller?

At lade som om folk er totalt ukritiske over for formatkrigen synes jeg er at sparke en åben dør ind. Det var i al sin enkelhed grunden til, at jeg
stillede mig spørgende over for dit argument.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Lad os komme videre med nogle aktuelle nyheder:

Warner har annonceret deres første Blu-ray titler: Smile

Training Day
Good Night and Good Luck
Kiss, Kiss, Bang, Bang
Rumor Has It

Alle sat til release den 1. august.

Endnu intet om videocodec eller ekstramateriale.

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Lad os komme videre med nogle aktuelle nyheder:

Warner har annonceret deres første Blu-ray titler: Smile

Training Day
Good Night and Good Luck
Kiss, Kiss, Bang, Bang
Rumor Has It

Alle sat til release den 1. august.

Endnu intet om videocodec eller ekstramateriale.

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

Nice...endelig nogle "dobbelt" udgivelser, så man kan sammenligne direkte

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Gode nyheder fra HIGHDEFDIGEST ->

Speaking to the trade publication Video Business from the Video Software Dealers Association (VSDA) convention in Las Vegas, Warner senior VP of marketing management Steve Nickerson revealed that the studio will release such tentpole titles as 'Batman Begins' and 'Harry Potter and the Goblet of Fire' on HD DVD in time for the holiday buying season.

The studio had indicated earlier this year at January's Consumer Electronics Show (CES) that 'Potter' and 'Batman' might be among the studios initial slate of HD DVD launch titles, and they have remained some of the most eagerly-awaited HD DVD releases among early adopters.

"We have said that the period between March and September is a preliminary [launch]," Nickerson said. "It's really about the fourth quarter. Despite anybody's concerns of [whether] we are doing the right thing, we are doing what we think is the right way" to effectively rollout HD DVD.

Other A-list catalog titles Warner plans to release on HD DVD by the end of the year include the 'Matrix' trilogy, 'The Shawshank Redemption,' 'Twister' -- and through subsidiary New Line Home Entertainment, all three Oscar-winning 'Lord of the Rings' films.

LOTR!

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum