Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har Blu-Ray allerede vundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Ja det er da, men det har vi jo hørt før...selvom det er første gang at vi får en ca. dato for LOTR. 

MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

F*cking Yeah(!) til LOTR på HD-DVD... det er da totalt det man mangler i sit liv!
Kan man forestille sig noget bedre demo-materiale?...(Retorisk spørgsmål)
Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Pessimismen begynder at sprede sig:

"From our vantage point, it appears that HD-DVD has already won. It only remains for the various battlefield moves to be played out before it becomes obvious. The real question now is not whether Blu-ray will win, but whether it can survive to capture a reasonable share of the home theater market."

http://www.projectorcentral.com/blu-ray_2.htm

Og her er et video interview med Joe Kane (manden bag JPK - udgiveren af DVE skiverne):

http://www.cinenow.com/uk/play-video-320.html

Han er er heller ikke begejstret for Blue-Ray (eller rettere sagt Sony): "Blu-ray is all about greed"

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Der er aldtid brug for noget Demo matrial, en overførels hvor bilde og lyd er i top, især hvis de skal sælge HD-DVD og Blu-ray i butikern.

Og så må man håbe at det ikke bliver i demo disk, der kun at lavet (og kan købes) til foretninger, der sælger disse maskiner, man at også filmen ville holde den høje standart.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så tilgiv mig hvis dette bliver en gentagelse.

HD-DVD er royalty frit, modsat BD. For at lave en afspiller (eller optager, eller hvad som helst andet) med BD skal man betale til Sony, mens
det er frit at lave HD-DVD grej. alene af den grund burde BD dø en stille kamp
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

adamt skrev:
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så tilgiv mig hvis dette bliver en gentagelse.

HD-DVD er royalty frit, modsat BD. For at lave en afspiller (eller optager, eller hvad som helst andet) med BD skal man betale til Sony, mens

DET var jeg ikke klar over. Det var det der i sin tid var med til at afgøre kampen mellem VHS og Beta i VHS's favør. VHS var et åbent system i modsætning til Beta hvor Sony ville have licenspenger. Man skulle da tro at Sony hadde lært et eller andet, men nej .

Måske skal jeg til at købe aktier i Toshiba.....

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Det kan vel også give billiger Sony Blu-ray afspiller, da Sony da ikke skal betale licens til sig selv, og nok en af forklaring på at Sony putter Blu-ray i deres kommen PS3, og igen at prisen på PS3 kan holdes nede.

Ikke godt for Sony.

Der var i Betamax dagen stort set kun Sony der lavet afspiller, det kan gå samme vej med Blu-ray.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

adamt skrev:

Det er så også forkerte oplysninger du har der. Det er ikke gratis at lave HD-DVD grej da man skal have en "HD-DVD Format/Logo licens". Det gælder for både DVD og HD-DVD.

http://www.dvdfllc.co.jp/license/l_pro.html
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

adamt skrev:

Jeg tror at Toshibas investorer ville blive temmeligt oprørte over at have brugt store summer på at udvikle, bygge og promovere HD-DVD uden at få penge ind igen via licenser. 

Her kan man læse lidt mere om udgifter mht. HD-DVD disc produktion hos en disc replikator:

Citér:
...Prices do not include Royalties (these haven't been published yet, but are expected to be approx. $0.20/disc

http://www.pacificdisc.com/PricingHD-DVD.html

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

hmm okay gutter, det giver selvfølgelig mening - men mener nu at der i forbindelse ved BD var et eller andet Sony fik en unfair fordel ved. jeg
sætter lige noget tænkemusik på, kan være jeg kommer i tanke om noget
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Disney's første Blu-ray titler:

19/9-06: Dinosaur, Eight down Below, Jay And Silent Bob Strike Back, The Great Raid

17/10: Glory Road, Haunted Mansion, Gone In Sixty Seconds, Dark Water, The Brothers Grimm

Bortset fra et par titler er det nok ikke den mest spændende line-up, men hvad kan man forvente...

http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=filmNews &storyID=2006-07-17T100508Z_01_N17317716_RTRIDST_0_FILM- BLURAY-DC.XML

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Meget interessant læsning fra Projector Central: http://www.projectorcentral.com/blu-ray_2.htm

Der er ingen tvivl om at HD-DVD har den kvalitets-mæssige fordel! Men det vil nu blive et spørgsmål om markedsføring og tilgængelige titler.

At HD-DVD får Lord Of The Rings inden jul (hvis de gør), lyder som en stor fordel. Medmindre FOX lige smækker Star Wars på gaden! Det tror jeg nu ikke at nogen skal regne med.

Planen er vist at starte en kampagne for HD-DVD, som koster 150.000 millioner $  

Siden er igang - og der står faktisk meget nyttigt info.

http://www.thelookandsoundofperfect.com/

Og så er der lige kommet info omkring WB BD udgivelser - Lidt sjovt må jeg sige: Training Day kommer med DD+ og ekstra materiale på 25 Gb SL skiver. Jeg formoder at man ikke bruger andet end MPEG2 til BD lige nu, og et stykke tid fremover. Det bliver sjovt at høre om de forskellige "Comparisons". Og så kan jeg ikke lade vær med at nævne, at Warner har valgt at fjerne Dolby TrueHD lydsporet som findes på HD-DVD udgaven. Det er altså sådan noget der er med til at stille BD i dårligere lys. Nu ved jeg godt at Training Day måske ikke er filmen det betyder allermest ved - men sæt nu det sker på nogen af de film der bare MÅ haves i den bedste udgave...

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
Meget interessant læsning fra Projector Central: http://www.projectorcentral.com/blu-ray_2.htm 

Hehe... ikke ligefrem den mest neutrale artikel jeg har læst... Specielt hans bemærkning om at Universal ved at udgive på HD-DVD eksklusivt, har taget forbrugernes parti er sjov...

Artiklen er meget bundet op på situationen lige nu og her og han tager ikke højde for, at vi formodentligt inden alt for længe vil se VC-1 blive brugt på Blu-ray udgivelser og at priserne på fremtidige Blu-ray afspillere formodentligt vil falde mere end tilsvarende HD-DVD afspillere indtil de ligger i nogenlunde samme niveau.

Citér:
Der er ingen tvivl om at HD-DVD har den kvalitets-mæssige fordel! Men det vil nu blive et spørgsmål om markedsføring og tilgængelige titler.

Begge lejre har indtil videre været i særklasse elendige til at promovere deres produkter, så nye markedsføringstiltag fra HD-DVD lejren er godt nyt. Så håber jeg ikke bare det er en omgang hat og briller.

Citér:
At HD-DVD får Lord Of The Rings inden jul (hvis de gør), lyder som en stor fordel. Medmindre FOX lige smækker Star Wars på gaden! Det tror jeg nu ikke at nogen skal regne med.

Nej...  Forresten er det Lucas og ikke Fox som suverænt bestemmer om SW eventuelt skal udgives på det ene eller andet eller begge formater. Men Lucasfilm og Fox har været distributionspartnerer mht. SW i næsten 30 år, så pilen peger måske mere i retning af Blu-ray end HD-DVD hvis kun ét format vælges. Det håber jeg dog et eller andet sted ikke.

Jeg vil gerne se en officiel statement fra Warner/New Line/Peter Jackson før jeg tror på noget som helst ang. LOTR. New Line har benægtet at der skulle være planer om en snarlig HD-DVD og/eller Blu-ray udgivelse af LOTR.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Finder det lidt svært at tage den artikel seriøst, når han får det til at lyde som om at i kategorien "studio support" har HD-DVD en fordel. Mener det er 90 % af de store amerikanske studio'er der har sagt de vil udgive på Blu-ray, hvorimod kun 40 % har sagt at de vil udgive på HD-DVD. Nuvel, det kan nå at ændre sig og der er jo ingen studio'er der har bundet sig fast til det ene eller det andet format, men det passer bare ikke helt sammen med den fantasiverden som Evan Powell lever i.

Rahbek78 skrev:

Jeg tror du mener 150 mio. $. Tvivler på at de har tænkt sig at bruge 150 mia. $ på at markedsføre HD-DVD
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Lions Gate har annonceret de næste Blu-ray udgivelser:

Citér:
Also today, Lionsgate has officially announced their second wave of Blu-ray Disc titles for 8/22 (SRP $29.99 each). The titles will include Stir of Echoes, Stargate, Total Recall and The Devil's Rejects. Stir of Echoes will include audio commentary with director David Koepp, the Sight of Spirits: Channeling the Paranormal featurette and deleted scenes. Stargate (the 128-minute unrated version) will include audio commentary with writer/director Roland Emmerich and writer/producer Dean Devlin. Total Recall will include the Visions of Mars featurette. Finally, The Devil's Rejects (the 109-minute unrated version) will include audio commentary with director Rob Zombie, audio commentary with actors Sid Haig, Bill Moseley and Sheri Moon Zombie, and deleted scenes. All will feature 1080p video with audio in "DTS HD High Resolution ES" and "5.1 Dolby Digital Surround EX."

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ang. snakken om 1080p25p i Europa vs 1080p24 i USA, så skulle det være bekræftet at Studio Canal's europæiske HD-DVD udgivelser nu bliver i 1080p24, således at de er kompatible med de importerede amerikanske HD-DVD afspillere - for de som allerede har en sådan. 

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Ang. snakken om 1080p25p i Europa vs 1080p24 i USA, så skulle det være bekræftet at Studio Canal's europæiske HD-DVD udgivelser nu bliver i 1080p24, således at de er kompatible med de importerede amerikanske HD-DVD afspillere - for de som allerede har en sådan. 

Dvs. INGEN "PAL speedup" ved deres Europæiske udgivelser? Weee

Så håber jeg bare de andre følger med.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Cool! Ikke mere Pal vs NTSC og pal Speedup! Det lyder jo godt. 

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Ved ikke lige hvor fedt det er. Det bliver kun en til at betale de penge og det er os som forbrugere....

Personligt kan jeg godt selv finde ud af at vælge hvad jeg helst vil have uden alt muligt reklame ævl.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Rahbek78 skrev:

Ved ikke lige hvor fedt det er. Det bliver kun en til at betale de penge og det er os som forbrugere....

Personligt kan jeg godt selv finde ud af at vælge hvad jeg helst vil have uden alt muligt reklame ævl.

Men det kan 90+% af befolkningen ikke. Og derfor er det vigtigt man får folk med i denne teknologi, så den kan spredes og blive god og billig. Jeg kan anbefale dette intervew nævnt længere oppe i tråden.

http://www.cinenow.com/uk/play-video-320.html

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum