Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 04:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har Blu-Ray allerede vundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 September 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Ifølge http://www.gearonline.dk/index.php/review/plain/id%3D1656 har DMP BD-10  indbygget Dolby Digital Plus og DTS dekoder. Der står intet om hvorvidt den vil kunne opgraderes til TrueHD ligesom A1'eren kan.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
Bassøe skrev:

Blu-ray afspillere skulle komme med indbyggede dekodere. Ved ikke lige hvor jdg1 har hørt det modsatte.

Men nu har han jo selv HD-DVD som er konkurrenten.

Klap lige hesten makker! Desuden står der nok snart også en BluRay afspiller i min stue  Gør det???

Som nævnt er dekoderne ikke en del af specs'ne.

Samsungs afspiller har eksempelvis ikke en dekoder. Er det så en argument for at påstår nedenstående:

(Blu-Ray afspillere har ikke en dekoder)

Jeg forstår ikke helt din første kommentar? (jeg forstår dog godt at et spørgsmål er et sådant, ved brug af ét spørgsmålstegn).

Mht. til sidstnævnte, så udtalte jeg mig om den afspiller, der er på markedet idag -  så ja, det burde have stået i ental. Så siger vi det, hvis det få dig til tro at vi andre vil betragte dine indlæg mere troværdig.

Men mens vi er ved spørgsmålet; er der annonceret BluRay afspillere med Dolby TrueHD dekodere? Det ved jeg ikke noget om, og jeg vil ikke bruge avsforum eller andre forum til at postulere eller afvise noget vedrørende indbygget dekodere med Dolby TrueHD ved BD afspillere.

Producenternes hjemmesider er mere brugbare, hvis man ønsker information om deres produkter eller måske om deres kommende produkter. (producenterne kan fejlinformere også, men informationerne derfra er trods alt mere pålidelige end informationer fra brugere på avsforum eller hifi4all. Man må ikke misforstår mig, jeg vil hverken nedgøre eller misbillige brugere på de forskellige forum.)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
Bassøe skrev:

Blu-ray afspillere skulle komme med indbyggede dekodere. Ved ikke lige hvor jdg1 har hørt det modsatte.

Klap lige hesten makker! Desuden står der nok snart også en BluRay afspiller i min stue  Gør det???

Samsungs afspiller har eksempelvis ikke en dekoder. Er det så en argument for at påstår nedenstående:

Jeg forstår ikke helt din første kommentar? (jeg forstår dog godt at et spørgsmål er et sådant, ved brug af ét spørgsmålstegn).

Mht. til sidstnævnte, så udtalte jeg mig om den afspiller, der er på markedet idag -  så ja, det burde have stået i ental. Så siger vi det, hvis det få dig til tro at vi andre vil betragte dine indlæg mere troværdig.

Men mens vi er ved spørgsmålet; er der annonceret BluRay afspillere med Dolby TrueHD dekodere? Det ved jeg ikke noget om, og jeg vil ikke bruge avsforum eller andre forum til at postulere eller afvise noget vedrørende indbygget dekodere med Dolby TrueHD ved BD afspillere.

Producenternes hjemmesider er mere brugbare, hvis man ønsker information om deres produkter eller måske om deres kommende produkter. (producenterne kan fejlinformere også, men informationerne derfra er trods alt mere pålidelige end informationer fra brugere på avsforum eller hifi4all. Man må ikke misforstår mig, jeg vil hverken nedgøre eller misbillige brugere på de forskellige forum.)

For det første synes jeg at det ville være en god ide, hvis du benyttede citat funktionen - der en grund til at den er der

For det andet synes jeg, at det er imponerende hvorledes "format-krigen" blæses op. Ejer man pt. den ene afspiller frem for den anden - ja, så har man "valgt side" og alt hvad man udtaler er det rene "propaganda".

Get real!

Jeg har købt en afspiller til 4.000 kr.!! Jeg har intet i klemme i denne "krig"! I det hele taget synes jeg at alt dette postyr er direkte latterligt!! Folk går simpelthen i for små sko!

Dette er ikke religion, eller en Brøndby - FCK kamp for den sags skyld! Vi står her med to lovende formater og det er da herligt, at der er konkurrence! (overvej lige priserne, såfremt der kun var ét format).

HD-DVD "fører" uden tvivl lige nu - der er flere film udgivet, der er bedre lyd og bedre billede - og så er det næsten til halv pris!

Når det så er sagt, så ser det unægteligt ud til, at BluRay er ved at komme stærkt igen. Hvis jeg skulle sætte mine penge på en fremtidig "vinder" hos en bookmaker, så ved jeg godt hvem jeg ville satse på

Men summa summarum; glem alt det med at "vælge side" - teknologierne er så billige at man uden større besvær kan satse på "begge heste".

Bare fordi jeg køber Politiken den ene dag, skal det ikke forhindre mig i at komme med kritik af Berlingske - lige som det heller ikke skal forhindre mig i at købe begge aviser næste dag

Og lige til sidst - i debatten på avsforum (vedr. de to formater) deltager en del personer med et stort kendskab til området (læs: branchemedlemmer). Om du vælger at tro på det der bliver skrevet der, er for mig underordnet - men du må meget gerne henvise til et spec-sheet for en BluRay afspiller, hvor dekodning af Dolby True HD (eller ditto dts) er angivet?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Angel skrev:
For at høre Dolby TrueHD skal lydkortet og en surround receiver understøtte dette format?

Nej, du kan også kører 5.1 analog ud af HD-DVD afspilleren (Blu-Ray afspillere har ikke en dekoder)

Hermed en citat jdg1. Og hvad hjælper det?

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

jdg1

Du siger, at HD-DVD giver et bedre billede end blu-ray. Hvor har du fat i de oplysninger henne?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa lige et hurtigt spørgsmål...

Jeg har en Denon AVR 3805 kan jeg med den afspille de nye lyd formater HD DTS e.t.c ??

M.v.h

Ronni

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Kan man egentligt hive lyden ud digitalt på de her maskiner? f.eks. via toslink i et format en almindelig DAC kan forstå (PCM osv.)
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
Bassøe skrev:

For det første synes jeg at det ville være en god ide, hvis du benyttede citat funktionen - der en grund til at den er der

For det andet synes jeg, at det er imponerende hvorledes "format-krigen" blæses op. Jeg har ikke talt om format-krig, Hvad tænker du på? Ejer man pt. den ene afspiller frem for den anden - ja, så har man "valgt side" og alt hvad man udtaler er det rene "propaganda". Jeg er ikke med, Hvad mener du og hvad er det du hentyder?

Get real! Hmmm.

Jeg har købt en afspiller til 4.000 kr.!! Jeg har intet i klemme i denne "krig"! I det hele taget synes jeg at alt dette postyr er direkte latterligt!! Folk går simpelthen i for små sko! Hvorfor tror du at vi tror du har noget i klemme. (Vi ser lige bort fra indlæget fra Bassøe, der kan fortolkes som du gør.)

Dette er ikke religion,  Nej det er det ikke eller en Brøndby - FCK kamp for den sags skyld! Nej heller ikke det Vi står her med to lovende formater og det er da herligt, at der er konkurrence! Ja det kan vi hurtig blive enig om........ (overvej lige priserne, såfremt der kun var ét format).

HD-DVD "fører" uden tvivl lige nu - der er flere film udgivet, der er bedre lyd og bedre billede - og så er det næsten til halv pris!

Når det så er sagt, så ser det unægteligt ud til, at BluRay er ved at komme stærkt igen. Hvis jeg skulle sætte mine penge på en fremtidig "vinder" hos en bookmaker, så ved jeg godt hvem jeg ville satse på   Ok.

Men summa summarum; glem alt det med at "vælge side" - teknologierne er så billige at man uden større besvær kan satse på "begge heste".

Bare fordi jeg køber Politiken den ene dag, skal det ikke forhindre mig i at komme med kritik af Berlingske - lige som det heller ikke skal forhindre mig i at købe begge aviser næste dag

Og lige til sidst - i debatten på avsforum (vedr. de to formater) deltager en del personer med et stort kendskab til området (læs: branchemedlemmer). Om du vælger at tro på det der bliver skrevet der, er for mig underordnet - men du må meget gerne henvise til et spec-sheet for en BluRay afspiller, hvor dekodning af Dolby True HD (eller ditto dts) er angivet?

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 09 September 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Ro på.....
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
jdg1

Du siger, at HD-DVD giver et bedre billede end blu-ray. Hvor har du fat i de oplysninger henne?

Prøv at læse de forskellige anmeldelser  Bemærk at jeg skrev "lige nu".

Den eneste BluRay afspiller pt. er en Samsung, som ikke gør det særligt godt. Derudover er alle BluRay film indtil videre (med et par enkelte spritnye undtagelser) komprimeret med mpeg2 dekodning på single-layer BD discs (25 gb). HD-DVD anvender VC1 på double-layer discs (30 gb).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:

Jeg har en Denon AVR 3805 kan jeg med den afspille de nye lyd formater HD DTS e.t.c ??

M.v.h

Ronni

Med HD-DVD kan du køre analog ud af afspilleren og derved få Dolby True HD.

Med BluRay ser det endnu ikke ud til, at afspillerne har en dekoder der kan håndtere Dolby True HD eller ditto dts (men det er der altså ingen der ved med 100% sikkerhed, før end maskinerne kommer på markedet).

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
keyvan skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=Bassøe]

For det andet synes jeg, at det er imponerende hvorledes "format-krigen" blæses op. Jeg har ikke talt om format-krig, Hvad tænker du på? Ejer man pt. den ene afspiller frem for den anden - ja, så har man "valgt side" og alt hvad man udtaler er det rene "propaganda". Jeg er ikke med, Hvad mener du og hvad er det du hentyder?

Jeg har muligvis forkert på den, men jeg opfattede det således, at du inddirekte skrev, at jeg er utroværdig fordi jeg har købt en HD-DVD afspiller.

My bad hvis jeg er forkert på den

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Fernandez skrev:

M.v.h

Ronni

Med BluRay ser det endnu ikke ud til, at afspillerne har en dekoder der kan håndtere Dolby True HD eller ditto dts (men det er der altså ingen der ved med 100% sikkerhed, før end maskinerne kommer på markedet).

Mange tak for svaret men lad mig lige se om jeg har fårstået det korekt. Hvis jeg forbinder en HD DVD  afspiller analogt til min receiver får jeg så dolby og dts hd lyd??.Når du siger analogt er det så med en masse"phono kabler mellem afspilleren og Receiveren (denon avr 3805)

m.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 10 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:
jdg1 skrev:
Fernandez skrev:

M.v.h

Ronni

Mange tak for svaret men lad mig lige se om jeg har fårstået det korekt. Hvis jeg forbinder en HD DVD afspiller analogt til min receiver får jeg så dolby og dts hd lyd??.Når du siger analogt er det så med en masse"phono kabler mellem afspilleren og Receiveren (denon avr 3805)

m.v.h

Ronni

Ja, du skal bruge 6stk phono kabler for at kunne bruge Dolby HD/True og DTS HD - hvis du bruge den digitale udgang, nedkonverteres de til alm DTS...

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Fernandez skrev:
jdg1 skrev:
Fernandez skrev:

M.v.h

Ronni

Mange tak for svaret men lad mig lige se om jeg har fårstået det korekt. Hvis jeg forbinder en HD DVD afspiller analogt til min receiver får jeg så dolby og dts hd lyd??.Når du siger analogt er det så med en masse"phono kabler mellem afspilleren og Receiveren (denon avr 3805)

m.v.h

Ronni

Ja, du skal bruge 6stk phono kabler for at kunne bruge Dolby HD/True og DTS HD - hvis du bruge den digitale udgang, nedkonverteres de til alm DTS...

Kanon tak for svaret  men hvad så med udnytelse af 7.1 som min receiver køre med nu vil det stadig fungere?? eller bliver min ekstra bag højtalere overflødige??

m.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:

Kanon tak for svaret  men hvad så med udnytelse af 7.1 som min receiver køre med nu vil det stadig fungere?? eller bliver min ekstra bag højtalere overflødige??  Ja det bliver de vil jeg mene. Receiveren/forstærkeren formidler kun det signal den bliver fodret med, dvs. hvis du sender en 5.1 analog signal ind til receiveren/forstærkeren så forstærker den kun de 6 kanaler.

m.v.h

Ronni

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Sendt: 12 September 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Var inde og se paa TV i weekenden, og saa for foerste gang hd-dvd'er til salg sammen med en $700 hd dvd afspiller. Alt sammen sat til et 1080p lcd tv til $3000. Meget imponerende! specielt til prisen.

Forhandleren naevnte at Sony har forbudt producenter at lave hybrid afspillere. Har dette noget paa sig?

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 September 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Nej! Ikke uden dokumnetation...plus er BD jo langt fra KUN Sony! 

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 14 September 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Tror du at både HD-DVD og Blu-Ray kan overleve hvis Xbox 360 kommer med en indbygget HD-DVD afspiller?

Nye rygter om at MS planlægger en Xbox 360 med HD-DVD

http://itavisen.no/php/art.php?id=318367

Intern HD-DVD i Xbox 360

Av André Lorentsen,
tor 14. sep 2006 kl. 10:48

Microsoft planlegger å levere 360 med innebygd HD-DVD-spiller.

Selv om Microsoft nettopp har annonsert at det kommer en ekstern HD-DVD-spiller til Xbox 360, går selskapet med planer om å levere maskinen med en intern HD-spiller.

Xbox 360 har allerede en intern HDMI-kontakt, så det er ikke påkrevd med større modifikasjoner å få dette til.

Allerede neste år
Kilden til opplysningene er produsenter i Taiwan, som skal ha fått i oppdrag å bygge maskinene, ifølge DigiTimes.

Hvis alt går etter planen kan den nye Xbox-en bli lansert så tidlig som i første halvdel av 2007.

Hvis Microsoft gjør alvor av planene kan det gjøre konkurransen med Sonys PS3 lettere. Sony skal levere PS3 med innebygd Blu-ray-spiller fra første dag.

Antihack
Et annet moment, som kan ha fått Microsoft til å fremskynde planene er at modifiseringsbrikkene til 360, som lar brukerne benytte seg av piratkopierte spill, benytter seg av en svakhet i dagens DVD-spiller. Dette kan det bli slutt på om maskinene kommer med innebygd HD-DVD.

Så skal du hacke Xbox 360 er det kanskje på tide å skynde seg?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 14 September 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Og det er anderledes i "kampen" end PS3 med Blu-ray?
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes