| Forfatter |
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| Og det er anderledes i "kampen" end PS3 med Blu-ray? |
|
|
Forstår ikke helt hvad du mener.
Jeg tænker på om både HD-DVD og Blu-Ray kan overleve hvis/når der kommer mange millioner af afspillere (spillekonsoller) i de små hjem der enten har et Blu Ray eller et HD DVD drev.
Argumenterne for at Blu Ray skulle vinde har ofte været at PS3 har indbygget Blu Ray afspiller.
Når/Hvis Xbox 360 kun kan fåes med indbygget HD DVD drev vil det så udligne kampen, så begge formater har mulighed for at overleve?
Personligt tvivler jeg på at der bliver solgt mange externe HD DVD afspillere til Xbox 360, men med et indbygget HD DVD drev, og samtidig at den gamle model med DVD udgår, ville der komme mange flere afspillere på markedet der kan afspille HD DVD film. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke begge formater kan overleve uanset hvad, og et HD DVD drev i en kommende Xbox 360 mener jeg heller ikke ændrer på
det, men det udligner kampen.
Hvor stor en indflydelse har DVD drevet i PS2 og Xbox i dag på DVD markedet?
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag tror jeg ikke at det har den store betydning at der er et DVD drev i PS2 og Xbox. For nogle år siden havde det faktisk en stor betydning at PS2 havde et DVD drev, og for mange var PS2 også en introduktion til DVD. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ... jeg tror nu ikke at spille konsollerne har så stor en del af
kagen på dvd afspiller markedet. Og tror heller ikke de for det på HD
og blueray.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
| I dag tror jeg ikke at det har den store betydning at der er et DVD drev i PS2 og Xbox. For nogle år siden havde det faktisk en stor betydning at PS2 havde et DVD drev, og for mange var PS2 også en introduktion til DVD. |
|
|
Nemlig, for mit vedkommende var det min første DVD afspiller. Jeg købte den under Bilka/Elg Mutantens priskrig. Fik den for 1019kr - 8%. INGEN andre DVD afspillere på det tidspunkt var i nærheden af den pris. Jeg tror de billigste lå på ca 3k. Måske kunne man få en til 2k, men det kan jeg nu ikke huske at have set.
Det var lækkert, for jeg havde 5-7 film, men ingen afspiller, så jeg kunne kun se dem hos venner 
At PS2 som afspiller var noget møg er så en anden historie.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Audi A3 skrev:
| I dag tror jeg ikke at det har den store betydning at der er et DVD drev i PS2 og Xbox. For nogle år siden havde det faktisk en stor betydning at PS2 havde et DVD drev, og for mange var PS2 også en introduktion til DVD. |
|
|
Nemlig, for mit vedkommende var det min første DVD afspiller. Jeg købte den under Bilka/Elg Mutantens priskrig. Fik den for 1019kr - 8%. INGEN andre DVD afspillere på det tidspunkt var i nærheden af den pris. Jeg tror de billigste lå på ca 3k. Måske kunne man få en til 2k, men det kan jeg nu ikke huske at have set.
Det var lækkert, for jeg havde 5-7 film, men ingen afspiller, så jeg kunne kun se dem hos venner 
|
|
|
PS2 har ikke den store betydning for DVD i dag, men var en stor faktor da dvd blev lanceret, specielt i Japan. I Europa og USA var DVD så småt begyndt at slå igennem, men i Japan havde det over hovedet ikke taget fat, muligvis fordi LD var meget mere udbredt. Da PS2 kom på markedet, indhentede Japanerne de øvrige markeder på få måneder, man kunne simpelthen se hvordan salget af DVD film voksede i takt med salget af PS2.
Så man skal nok ikke undervurdere den betydning PS3 for i "krigen" men situatuationen er selvfølgelig en anden i dag, hvor X-box er en etableret konkurrent og hvor der er to formater. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
notional skrev:
Audi A3 skrev:
|
|
|
|
|
PS2 har ikke den store betydning for DVD i dag, men var en stor faktor da dvd blev lanceret, specielt i Japan. I Europa og USA var DVD så småt begyndt at slå igennem, men i Japan havde det over hovedet ikke taget fat, muligvis fordi LD var meget mere udbredt. Da PS2 kom på markedet, indhentede Japanerne de øvrige markeder på få måneder, man kunne simpelthen se hvordan salget af DVD film voksede i takt med salget af PS2.
Så man skal nok ikke undervurdere den betydning PS3 for i "krigen" men situatuationen er selvfølgelig en anden i dag, hvor X-box er en etableret konkurrent og hvor der er to formater.
|
|
|
Forskellen idag er bare, at en standalone HD afspiller er billigere end en PS3. Og PS3'ere vil primært købes af gamere. Ja de vil nok købe en bluray eller to som med PSP'en og UMD, men se hvordan det gik? Størstedelen af PS3 købere har nok næppe HD skærme alligevel.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
MichaelWB skrev:
notional skrev:
Audi A3 skrev:
|
|
|
|
|
Så man skal nok ikke undervurdere den betydning PS3 for i "krigen" men situatuationen er selvfølgelig en anden i dag, hvor X-box er en etableret konkurrent og hvor der er to formater.
|
|
|
Forskellen idag er bare, at en standalone HD afspiller er billigere end en PS3. Og PS3'ere vil primært købes af gamere. Ja de vil nok købe en bluray eller to som med PSP'en og UMD, men se hvordan det gik? Størstedelen af PS3 købere har nok næppe HD skærme alligevel.
|
|
|
Det er jo svært at sige hvor mange der allerede har HD skærme blandt dem der køber PS3 og X-box for den sags skyld. Men der er trods alt solgt en del HD skærme de seneste år. Og selvom folk evt. ikke har en hd-skærm i dag, så tror jeg ikke det vil holde dem fra at købe HD-dvd og/eller Bluray film, deres næste tv bliver jo med meget stor sandsynlighed et HD. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt over foelgende indlaeg paa et andet forum:
Alan Bell and Lewis Ostrover, engineers at Warner Bros., have filed for a patent for a triple-standard disc that holds Blu-ray, HD-DVD and DVD data on a single disc.
NewScientist.com reported last week that Warner Bros. plans to create a disc with a special Blu-ray layer on top and an HD-DVD layer below. Both formats use the same blue laser, but to allow either the Blu-ray or the HD-DVD layer to be read on the Warner Bros. disc, the top layer will act “like a two-way mirror.” That way, sufficient light can penetrate the Blu-ray layer to read data on the HD-DVD layer without the former interfering with the process.
The disc is designed to accommodate standard DVD recording on the other side.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygter igen igen
http://itavisen.no/php/art.php?id=341325
Panasonic med kombispiller
Ryktene sier at Panasonic vil lansere en hybrid HD DVD/Blu-ray-spiller neste år.
Det melder Gizmodo.
De oppsiktsvekkende opplysningene kommer fra en anonym kilde høyt plassert i hardwarebransjen.
Multihybrid både her og der Panasonic/Matsush*ta vil sette i gang produksjonen av spillere over nyttår. Dermed er det lansert hybrid-løsninger på HD DVD/Blu-ray-problematikken på både hardware- og software-siden.
Onsdag denne uka skrev ITavisen om en ny MultiDVD-plate som takler HD DVD såvel som Blu-ray-informasjon på én plate.
Ifølge de samme anonyme kildene er hybrid-spilleren fra Panasonic et forsøk på helgardering fra deres side. De tar rett og slett ikke sjansen på å støtte ett av formatene.
Sony? Ryktene sier også at Sony har slike maskiner på tegnebrettet, men de opplysningene bør tas med en klype salt. Om Sony skulle finne på noe slikt ville det nesten være det samme som å kaste inn håndkleet.
På den annen side har ikke Sony råd til å tape formatkrigen. Hvis det skulle skje er det slett ikke sikkert at de overlever som selvstendig selskap. Mye avhenger naturligvis av hvilken mottagelse PS3 får. Om den flopper kan det være kroken på døra, ifølge bransjefolk.
__________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende post på avsforum:
-----------
As this news story from hidefdigest outlines, Lions Gate has "Yanked" their announced third "wave" of Bluray releases and has stated that they will not be releasing any more Bluray titles until sometime in 2007 "at least"...
Further, the story outlines the rumours swirling around this dramatic move - that Lions Gate may be moving to do all of their HD releases in VC1 and has started the process to get this going...
Now, as many of you realize, the Microsoft VC1 encoder currently outputs HD DVD formatted VC1 streams only. To get a Bluray VC1 stream, one must then run Microsoft's conversion tool, which changes the packaging (losslessly) of the HD DVD stream, into a Bluray compatible stream.
Therefore, Lions Gate will have the perfect opportunity to support both HD DVD and Bluray together.
Hmmm... Given that HD DVD is currently outselling Bluray by about 11 to 1 by some reports, will Lions Gate be able to pass up the great opportunity?
My bet is "No"... I think we'll see HD DVD releases from Lions Gate very soon.
Discussion?
EDIT: forgot the link - http://www.highdefdigest.com/news/s...-ray_Titles/263
---------
Husk nu at meget af det er spekulationer!
Men alligevel - HD-DVD ser stærkere og stærkere ud!
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja .. jeg syntes ikke rigtigt man kan vurdere hvem der står stærkest før man ser ihvertfald et par afspillere fra begge parter på markedet ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dual afspillere endnu engang http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28599
Hybridchip løser formatkrigen
Hardware: Den
japanske elektronikgigant NEC har lanceret en chip, der gør det muligt at se de
samme film på både HD DVD og Blu-Ray-afspillere.
Af Hassan El Hani
onsdag 11. oktober 2006 , 16:03
Elektronikgiganten NEC har lanceret en chip, som kan være
med til at løse formatkrigen mellem Blu-Ray og HD DVD.
Chippen er ifølge Reuters kompatibel med begge formater og
kommer især filmindustrien og forbrugerne til gode - især i form af lavere
priser på afspillere.
I dag findes der ikke optiske pic-up'ere som kan læse begge
formater, så indtil de er tilgængelige må fabrikanterne udstyre dualspillere
med to serparate linser - et led som i dag er med til at gøre det en halv gang
dyrere at producere afspillerne.
Chippen kommer på markedet til april 2007 og ventes at koste
i omegnen af 10.000 yen- svarende til 400 danske kroner.
(kilde: Reuters og Itavisen.no)
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://itavisen.no/php/art.php?id=343083
HD DVD leder formatkrigen
Av Ida Oftebro, fre 13. okt 2006 kl. 09:22
Filmsalget går så det suser. Nå venter HD DVD på Xbox-effekten.
Til tross for at formatet ikke støttes av alle filmselskapene, går salget av filmer til HD DVD så det suser. I august solgte HD DVD tre ganger så magne filmer som rivaliserende formater, inkludert konkurrenten Blu-ray. Undersøkelsen fra Nielsen fant også at HD DVD-brukere i snitt eide 8.4 filmer hver.
230 filmer før jul Den bestselgende filmen i HD DVD-formatet er actionfilmen The Fast and the Furious; Tokyo Drift. Denne filmen solgte ut 30 prosent av førsteopplaget i løpet av en uke. Tallene er gledelig lesning for filmselskaper som har valgt å støtte HD DVD, som Universal og Warner.
Kommende titler til HD DVD er blant annet V for Vendetta, Superman Returns, Mission: Impossible 3, King Kong og Nacho Libre. Innen jul er det ventet 150 nye titler i tillegg til de 80 som allerede er tilgjengelig. Dette er mer enn noe annet HD-format.
Venter på Xbox-effekt HD DVD venter også positiv effekt når Microsoft slipper sin eksterne HD DVD-spiller til spillkonsollen Xbox 360. Spilleren, som slippes i tide til julesalget, vil komme med fjernkontroll og en kopi av King Kong.
Snart slipper også Toshiba 2. generasjon med HD DVD-spillere. Filmselskapet Universal trekker også frem HD DVDs bakoverkompatibilitet som en stor styrke, det vil vi at du kan spille av dine gamle DVD-filmer på den nye spilleren. Dermed slipper du å bytte ut filmsamlingen selv om du oppgraderer spilleren.
Kilde: BetaNews __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hybrid-laser fra Ricoh
Ricoh har laget en laser som leser både Blu-ray og HD DVD.
En spiller som takler både Blu-ray og HD-DVD-plater er enda nærmere
virkeligheten etter at Ricoh nå har laget en enkel laser pick-up som
leser disker i begge formatene.
Den nye laseren leser både Blu-ray, HD DVD, DVD og CD med en
pick-up med en linse. Laserstrålen blir optisk justert etter hvilken
type plate som plasseres i spilleren.
Ricoh regner med at teknologien blir kommersielt tilgjengelig i løpet av året.
Tidligere denne uka ble det kjent at eLektronikkgiganten NEC har
kommet med en ny chip som er kompatibel med begge formatene. Når det nå
er lansert en hybrid pick-up er den siste hindringen i veien borte.
Hvis hybrid-spillerne blir en suksess kan de paradoksalt nok bidra
til at formatkrigen aldri blir løst. Begge formatene vil leve fredelig
side om side i uoverskuelig framtid.
Kilde: Engadget
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Til tross for at formatet ikke støttes av alle filmselskapene, går salget av filmer til HD DVD så det suser. I august solgte HD DVD tre ganger så magne filmer som rivaliserende formater, inkludert konkurrenten Blu-ray. Undersøkelsen fra Nielsen fant også at HD DVD-brukere i snitt eide 8.4 filmer hver.
230 filmer før jul Den bestselgende filmen i HD DVD-formatet er actionfilmen The Fast and the Furious; Tokyo Drift. Denne filmen solgte ut 30 prosent av førsteopplaget i løpet av en uke. Tallene er gledelig lesning for filmselskaper som har valgt å støtte HD DVD, som Universal og Warner.
Kommende titler til HD DVD er blant annet V for Vendetta, Superman Returns, Mission: Impossible 3, King Kong og Nacho Libre. Innen jul er det ventet 150 nye titler i tillegg til de 80 som allerede er tilgjengelig. Dette er mer enn noe annet HD-format.
Venter på Xbox-effekt HD DVD venter også positiv effekt når Microsoft slipper sin eksterne HD DVD-spiller til spillkonsollen Xbox 360. Spilleren, som slippes i tide til julesalget, vil komme med fjernkontroll og en kopi av King Kong.
Snart slipper også Toshiba 2. generasjon med HD DVD-spillere. Filmselskapet Universal trekker også frem HD DVDs bakoverkompatibilitet som en stor styrke, det vil vi at du kan spille av dine gamle DVD-filmer på den nye spilleren. Dermed slipper du å bytte ut filmsamlingen selv om du oppgraderer spilleren.
Kilde: BetaNews |
|
|
Og
One more bit of high-def news today...
Home
Media Retailing is reporting this morning that according to
data from research firm Nielsen (released by the North American HD-DVD
Promotional Group), HD-DVD software has so far outsold Blu-ray Disc
software by a factor of 3 to 1. Although to be sure, that's not exactly
a fair comparison, given how much later Blu-ray Disc launched and how
few titles have been available thus far. I had to smile at this quote
from Fox's Steve Feldstein in the piece: "Congratulations
to the HD DVD team - they outsold Blu-ray when we didn't have any
product in the market." I can SO hear him saying that too.
Anyway, the fact is, he's right. The Blu-ray Disc camp is only NOW
seriously ramping up their software releases. Personally, I think the
real test will happen early next year, after the holidays... by which
time both camps will have issued a number of big A-list software titles,
players from multiple manufacturers will be available for both formats,
and both the Blu-ray-ready PlayStation 3 and Xbox 360 HD-DVD add-on will
be available. That's when we'll really finally be able to compare the
best of what these two formats have to offer, and when a comparison of
sales figures will actually be meaningful. www.thedigitalbits.com
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Audi A3 skrev:
|
Kilde: BetaNews
|
|
|
Og One more bit of high-def news today... Home Media Retailing is reporting this morning that according to data from research firm Nielsen (released by the North American HD-DVD Promotional Group), HD-DVD software has so far outsold Blu-ray Disc software by a factor of 3 to 1. Although to be sure, that's not exactly a fair comparison, given how much later Blu-ray Disc launched and how few titles have been available thus far. I had to smile at this quote from Fox's Steve Feldstein in the piece: "Congratulations to the HD DVD team - they outsold Blu-ray when we didn't have any product in the market." I can SO hear him saying that too. Anyway, the fact is, he's right. The Blu-ray Disc camp is only NOW seriously ramping up their software releases. Personally, I think the real test will happen early next year, after the holidays... by which time both camps will have issued a number of big A-list software titles, players from multiple manufacturers will be available for both formats, and both the Blu-ray-ready PlayStation 3 and Xbox 360 HD-DVD add-on will be available. That's when we'll really finally be able to compare the best of what these two formats have to offer, and when a comparison of sales figures will actually be meaningful. www.thedigitalbits.com
|
|
|
Han "glemmer" bare lige at tallene kun er for august måned - og at tallene er 3:1 for HD-DVD mod alle andre HD-formater 
|
| Til top |
|
| |