| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg så lige dette:
"Etter 25 års drift er nå Electrocompaniet erklært tvangsoppløst av Nedre Romerike Tingrett."
http://www.audiophile.no/Visnyhet.asp?Id=14
Nedtrykkende, det var ellers gode produkter. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er trist..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, godt man ikke helt forelskede sig i deres cd afspiller alligevel.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er altid ærgeligt at se sådan en nyhed.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt man nåede at købe en af deres geniale DAC1 
Men ellers rigtigt rigtigt surt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det skulle jo komme .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
satans....
ville gerne have haft en nemo eller to..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
satans....
ville gerne have haft en nemo eller to..... |
|
|
mon ikke du kan nå det endnu .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg skal jo også lige have sparet sammen til det...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Electrocompaniet har altid lavet velspillende produkter. Desværre har kvaliteten af deres produkter haltet. Da jeg arbejdede i radiobranchen kaldte vi dem for Defectocompaniet, fordi deres produkter ikke havde lært andet end at gå i stykker
Sidenhen blev det vistnok bedre med kvaliteten, men rygtet er ikke sådan at ryste af sig, og jeg er bange for at dette har været medvirkende til, at firmaet nu er lukket. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Ja, Electrocompaniet har altid lavet velspillende produkter. Desværre har kvaliteten af deres produkter haltet. Da jeg arbejdede i radiobranchen kaldte vi dem for Defectocompaniet, fordi deres produkter ikke havde lært andet end at gå i stykker
Sidenhen blev det vistnok bedre med kvaliteten, men rygtet er ikke sådan at ryste af sig, og jeg er bange for at dette har været medvirkende til, at firmaet nu er lukket. |
|
|
Har slev Electrocompaniet ECM 1 up - 24bit cdafspiller. kan kun sige rosende ord om denne maskine rent lydmæssigt. At kvaliteten skulle halte kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Tværtimod, er den bygget som en kampvogn med et løbeværk af bedste skuffe. Hvilke problemer har der været med kvaliten siden at du skriver dette ?
Iøvrigt kan jeg fortælle at Electrocompaniet lever videre bare under et andet navn. her er hvad Dypaang (importøren i Danmark skrev til mig )
Så for alle ejere eller kommende håbefulde nye ejere er her godt nyt.
Hej Claus
Electrocompaniet lever videre, bare med et nyt navn. Her får du en mail som jeg har modtaget af Per Abrahamsen.
mvh Morten
Hei,
Gjennom de siste 2 årene har det vært meget store motsetninger mellom vår 90 % eier og de ansatte ved Electrocompaniet (EC) vedr. fremtiden. Dette har gjort at EC ikke har fått utviklet noen nye produkter og det har vært vanskelig å få kjøpt standardprodukter.
Mine sønner, Kai og Thomas, og jeg har derfor opprettet et nytt selskap - ECS HOLDING AS, og de fleste ansatte i Electrocompaniet vil flytte over til det nye selskapet. I forbindelse med dette har vi kjøpt ut alle Electrocompaniet's ferdigvarer som er produsert i Norge og Ungarn. Vi kan derfor tilby disse varene på markedet nu.
Dette selskapet vil utvikle nye produkter for produksjon i Ungarn. En ny produksjon av nye og gamle varer vil ikke være ferdig for levering før i slutten av september.
ECS vil overta service ansvar og reservedeler så langt det er mulig.
Vi vil også snarest overta lokalene Electrocompaniet's lokaler.
Inntil videre vil vi bli å treffe på det gamle Electrocompaniet telefon nummer 67 91 17 50 eller 930 40 812.
Det vil være en fordel hvis du kan bruke e-mail til følgende adresse per@ecsholding.com <mailto:per@ecsholding.com>
På grunn av det store oppkjøpet av produkter, er vi nødt til å selge på forskudd, men vi vil endre dette så snart vi får i gang produksjonen i Ungarn.
Hvis det er noe du lurer på send meg en e-mail eller ring.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyhne skrev:
perejvind skrev:
Ja, Electrocompaniet har altid lavet velspillende produkter. Desværre har kvaliteten af deres produkter haltet. Da jeg arbejdede i radiobranchen kaldte vi dem for Defectocompaniet, fordi deres produkter ikke havde lært andet end at gå i stykker Sidenhen blev det vistnok bedre med kvaliteten, men rygtet er ikke sådan at ryste af sig, og jeg er bange for at dette har været medvirkende til, at firmaet nu er lukket. |
|
|
Har slev Electrocompaniet ECM 1 up - 24bit cdafspiller. kan kun sige rosende ord om denne maskine rent lydmæssigt. At kvaliteten skulle halte kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Tværtimod, er den bygget som en kampvogn med et løbeværk af bedste skuffe. Hvilke problemer har der været med kvaliten siden at du skriver dette ?
Iøvrigt kan jeg fortælle at Electrocompaniet lever videre bare under et andet navn. her er hvad Dypaang (importøren i Danmark skrev til mig )
Så for alle ejere eller kommende håbefulde nye ejere er her godt nyt.
Hej ClausElectrocompaniet lever videre, bare med et nyt navn.Her får du en mail som jeg har modtaget af Per Abrahamsen.mvhMortenHei, Gjennom de siste 2 årene har det vært meget store motsetninger mellom vår 90 % eier og de ansatte ved Electrocompaniet (EC) vedr. fremtiden. Dette har gjort at EC ikke har fått utviklet noen nye produkter og det har vært vanskelig å få kjøpt standardprodukter. Mine sønner, Kai og Thomas, og jeg har derfor opprettet et nytt selskap - ECS HOLDING AS, og de fleste ansatte i Electrocompaniet vil flytte over til det nye selskapet. I forbindelse med dette har vi kjøpt ut alle Electrocompaniet's ferdigvarer som er produsert i Norge og Ungarn. Vi kan derfor tilby disse varene på markedet nu. Dette selskapet vil utvikle nye produkter for produksjon i Ungarn. En ny produksjon av nye og gamle varer vil ikke være ferdig for levering før i slutten av september. ECS vil overta service ansvar og reservedeler så langt det er mulig. Vi vil også snarest overta lokalene Electrocompaniet's lokaler. Inntil videre vil vi bli å treffe på det gamle Electrocompaniet telefon nummer 67 91 17 50 eller 930 40 812. Det vil være en fordel hvis du kan bruke e-mail til følgende adresse per@ecsholding.com[/COLOR"> <mailto:per@ecsholding.com[/COLOR">> På grunn av det store oppkjøpet av produkter, er vi nødt til å selge på forskudd, men vi vil endre dette så snart vi får i gang produksjonen i Ungarn. Hvis det er noe du lurer på send meg en e-mail eller ring. Mvh
|
|
|
Nå men så er alt jo godt , det var da nice at læse
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre! Kan dog rigtig godt lide navenet Electrocompaniet. Det kan være de begynder på sten fronten igen, som jeg var forelsket i!

|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder jo nogenlunde godt! Har nu altid været vild med deres design.
Frontplade i sten (marmor?) hvorfor er der ikke andret der har fundet på det før?
Raskolnikov du har helt ret ELECTROCOMPANIET er et totalt fedt navn! (hvorfor ved jeg ikke, men fedt det er det )
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frontplaten er en stentype som heter Larvikitt.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode nyheder at de fortsætter.
Sten fronten ser temmeligt stilfuldt ud, kan godt huske da de kom frem. Lad os håbe de kan lægge defectocompaniet fra sig og lave vellydende og holdbare ungarsk producerede produkter. (ikke endnu en kina producent)
Herfra skal de have held og lykke. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåå, så er det heldigvis ikke så slemt alligevel. Håber at det lykkes for dem at holde den ovenvande!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
og fortsætte deres design stil....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 03:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok at det fortsætter, det er jo lækkert hifi grej.
Men helt ærligt så tror jeg de mangler noget økonomisk styring. De har rodet med de probelmer en del år og så hjælper det altså ikke at lave god hifi når man ikke kan styre en forretning.
Og købe udstyr på forudbetaling ved et selskab som lige er gået konkurs og startet i et andet navn !!!! Så bliver det vist ikke mere risikabelt. Det er jo fuldt på højde med at bank overføre til forskellige internet firmaer.
Al ære og respekt for electrocompaniet, de laver god hifi, men styre en forretning ser det altså ikke ud til at de kan, desværre.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man jo så have en forhåbning om at der kommer styr på nu - der er alligevel ingen herfra der ved hvordan det i virkeligheden foregår bag deres mure, så skal vi ikke bare glæde os over at mærket kører videre?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |