Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Gudinde søges...BH for fuld udblæsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 September 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Gudinde søges...dette kunne være overskriften på en kontaktannonce inde på De Grå Sider, men det er ikke tilfældet. Ikke desto mindre handler det om en kvinde, der gerne måtte stå ved en HiFi-broders side resten af livet.

Undertegnede og Fullblown var så heldige, at være til koncert med den fænomonale Beth Hart i aftes på Rytmeposten i Odense. Og lad os slå det fast med 7" søm, det var en BH for fuld udblæsning.

Aldrig, og jeg gentager aldrig, har jeg været til en koncert, hvor luften i den grad sitrede af sex, drugs and rock n' roll. Beth Hart var ganske enkelt i topform, og hun formåede fra koncertens start til aller sidste strofe at tryllebinde publikum i sådan en grad, at samtlige mandlige, og måske kvindelige, publikummer med stor sandsynlighed i dag kan anklages for at havde været deres partner utro (i hvert fald i tankerne).

Set-listen bestod af en skøn blanding af numrer fra hendes forløbige tre albums. Der var både plads til de helt stille numre, hvor BH stortset var aleme på scenen kun understøttet af hendes klaver og fantastiske vokal, men der var så sandelig også et band med i aftes. Det tre mand store band (trommer, bas og guitar), formåede virkelig at bringe stor lyd ud i lokalet. Der var virkelig tale om sublime musikere, der flankerede den skønne Ms. Hart. Specielt guitaristen magtede at bringe tingene i kog og bassisten fik mine tanker tilbage til tiden, hvor Eric Clapton spillede i Cream. Basspil af høj klasse, og vel og mærke fingerbas, der blev udført på så overbevisende manér, at jeg den dag i dag begræder, at jeg ikke fulgte op på musikundervisningen i folkeskolen, hvor elbassen bare var det kedeligste instrument. DET ER DET IKKE!

Jeg snakker ikke om dynamik, men om dynamit! Føj, vhor kunne BH plus band få det hele til at svinge. Det var intet mindre end fantastisk og jeg har stadig gåsehud ved tanken....uhm.

Beth Hart leverede flere glansnumre denne aften, ikke kun hvad musik og hendes vokal angår, men også i scenepeformance. Hun er helt klart en kvinde, der trivedes bedst på de skrå brædder og med et veloplagt puplikum foan sig. Dette kom bl.a. til udtryk, da hun hældte en dunk vand udover sit smukke ansigt og sine lange lokker. Det uundgåelige skete...den knaldsorte og starmtsiddende top blev selvfølgelig gennemblødt, til mange ungersvendes begejstring (inkl. undertegnede og Fullblown). Med ét var der dømt Ms. Wet T-Shirt....Det var nu ikke kun hendes fremragende vokal, der var genstand for opmærksomheden...SMUKT.

Under aftenens sidste ekstranummer lavede Beth Hart et stunt af dimensioner, der ikke tidligere er set på Rytmeposten. Hun fik alle publikummer til at slå lejr på gulvet, som var vi samlet omkring et kæmpe lejrbål, hvor hun var den stærkeste flamme i bålet. Alle sad på gulvet, hvorefter hun bevægede sig rundt blandt publikum (i øjenhøjde vel at mærke) og sang så smukt "Am I the one", så ikke et øje var tørt. Et blues-nummer af høj karat, der var den perfekte afslutning på en perfekt aften.

Som Fullblown skrev i en tidliger tråd om Beth Hart: "Man får bare lyst til at stå i sin sofa med en hårbørste i hånden og skråle med på hendes fantastiske sange".

Én ting er sikkert, og det er at det er bestemt ikke sidste gang, at jeg skal tilo koncert med Beth Hart. Så, hvis muligheden byder sig, bør alle der er til rock n' roll af den fineste skuffe skynde sig til en af hendes koncerter her i DK. Hvis dette ikke lader sig gøre i denne omgang, så er hun allerede hyret til næste års Skanderborg Festival, hvor hun helt sikkert er parat til at tryllebinde publikum endnu en gang.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Hil broder!

Det lader til vi er de eneste rettroende hifi&musik diciple som kender og har fået fornøjelsen af at få skudt hendes fantastiske vokal ud i vore måbende ansigter

SYND for jer drenge!!!,træk lige stikket ud af forummet et par timer,og sus ned på det lokale spillested,i aften spiller hun i århus, og man-fredag i københavn.

Jeg kan ikke andet end lyde som et gjallende ekko...Den kvind er en gudinde

musikalske hilsner FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

I er alene gutter,

Det er trist men sandt......

Ved i hvornår BH igen kommer til DK

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

I er alene gutter,

NEJ - NEJ....slet ikke. Den gamle er dog først nu ved at finde mælet,efter en særdeles imponerende musikalsk oplevelse med Beth Hart. Jeg er nu vældig tilpas med fruen ved min side, så det forbliver således, men Beth Hart`s  stemme er aldeles forrygende, og magen til energi og drive skal man lede længe efter. Specielt indledningen, hvor hun alene med sit keyboard i den grad imponerede med stemmepragt og indlevelse som sjældent hørt...........Hun er rå, ja hun er så

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

troelskn skrev:

I er alene gutter,

NEJ - NEJ....slet ikke. Den gamle er dog først nu ved at finde mælet,efter en særdeles imponerende musikalsk oplevelse med Beth Hart. Jeg er nu vældig tilpas med fruen ved min side, så det forbliver således, men Beth Hart`s  stemme er aldeles forrygende, og magen til energi og drive skal man lede længe efter. Specielt indledningen, hvor hun alene med sit keyboard i den grad imponerede med stemmepragt og indlevelse som sjældent hørt...........Hun er rå, ja hun er så

Så har den gamle oldermand noget at glæde sig til,for Mr FB har fået fingrene i de to første albums,og en sikkerhedskopi skal nok være at finde i GL.jas´s vandrebylt når han begiver sig tilbage fra messen imorgen

Det ser altså ud som om at englen BH har tænkt sig at gi en runde mere i til de danske vikinger!. Ifølge hendes danske hjemmeside kommer hun tilbage i november http://www.bethhart.dk

just leave your light on for miss hart

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ja, så har mørch lige sikret sig billet til Beth Hart korncert på skråen i Aalborg den 23. november næmli ja..........

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 04 November 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

mørch skrev:

Ja, så har mørch lige sikret sig billet til Beth Hart korncert på skråen i Aalborg den 23. november næmli ja..........

Halløj Mørch.

Jeg vil garantere dig, at du ikke bliver skuffet. Har lige hørt "Immortal" fra 1996 og nummeret "Am I the One", som sluttede koncerten med i Odense. Søde minder er det enenste jeg kan tilføje.

Rigtig god fornøjelse.

Mvh. FLEX

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

kunne da være at man skulle se om der er flere billetter, nu da I sådan promoverer BH. 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 04 November 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
kunne da være at man skulle se om der er flere billetter, nu da I sådan promoverer BH. 

Spring endelig på vognen, kære Gli. Du er ikke den eneste, der vil synes om Beth Hart. Skal lige tjekke hendes hjemmeside om hun kommer til Odense igen, så er det helt sikkert, at jeg står foran BH igen.

Du bliver imponeret over hendes røst. Den er bare så fyldt med power, sensualitet og modenhed, at man bliver ladt måbende tilbage i det røgfyldte lokale.

Mvh. FLEX

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 November 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Korrekt! frøkenen gav en lignende, helt forrygende koncert på Skanderborg i sommers, der var bare lidt for mange mennesker til at lejrbåls-scenen kunne lade sig gøre..

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 November 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Til lykke med en fin oplevelse. Jeg har hørt hende to gange for ca. 3 og 2 år siden, hvor hun også var her, og kan kun bekræfte at hun er noget helt særligt.

Lige til FLEX: det var Jack Bruce, som spillede bas i Cream og skrev de fleste af numrene. Ham og John Entwistle er jo to af de helt store fornøjelser i rockbas. Tjek den nye, restaurerede udgave af "the kids are alright" med Who, hvor der som ekstramateriale er mulighed for at følge Entwistles bas-spor alene fra deres live-optræden. Det er fuldstændig forrygende!

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 11 November 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:

Til lykke med en fin oplevelse. Jeg har hørt hende to gange for ca. 3 og 2 år siden, hvor hun også var her, og kan kun bekræfte at hun er noget helt særligt.

Lige til FLEX: det var Jack Bruce, som spillede bas i Cream og skrev de fleste af numrene. Ham og John Entwistle er jo to af de helt store fornøjelser i rockbas. Tjek den nye, restaurerede udgave af "the kids are alright" med Who, hvor der som ekstramateriale er mulighed for at følge Entwistles bas-spor alene fra deres live-optræden. Det er fuldstændig forrygende!

Halløj Klogesen.

Tak for den fine respons. Jeg kunne ikke lige huske hans navn, altså Jack Bruce. Men jeg er sikker på, at vi kan blive enige om, at hans præstationer i Cream var helt fantastiske.

Hvor kan jeg forresten købe den udgivelse du taler om? Det lyder nemlig til at være en spændende omgang.

Mvh. FLEX

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Ja for sat... det er MUSIK

"Leave the light on" ligger p.t. højt på listen her i huset....

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Det var også en fin koncert i går.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes