Forfatter |
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Tror jeg egentlig ikke skjønner hva en slik daisy chain gjør med zappulse modulet. Hvilken virkning får det.
|
|
|
Hele lydbilledet bliver simpelthen strammet op og lyden bliver tydeligere, mere holografisk, mere 3D og får lidt mere krop og samtidig oplever man at lyden på een gang bliver mere sprød og luftig og kommer lidt tættere på lytteren.
Det var så i stereoversionen, men jeg er sikker på at man også vil kunne høre forskel med det samme i mono versionen. Lyden bliver så også endnu bedre når indgangsstellet bliver forbundet til power GND.
Men jeg håber da at du poster lidt når du har erfaret indvirkningen på dit mono setup.  __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg prøvd daisy chain. Og Ja, Det ble bedre. Spesielt støynivået
gikk ned. Ganske kraftig også. Jeg spiller på 93 db høyttalere og nå er
det veldig lite sus i høyttalerene.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bambodoo.
Tillykke med bedre lyd...
Jeg er lige op over med mine pulser...det er lidt svært at holde rede i 7 kanaler, biamping osv. Håber at få den op at køre i denne uge...skal nok vende tilbage med flere pics.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Så har jeg prøvd daisy chain. Og Ja, Det ble bedre. Spesielt støynivået gikk ned. Ganske kraftig også. Jeg spiller på 93 db høyttalere og nå er det veldig lite sus i høyttalerene.
|
|
|
Super ! 
Har du også prøvet at stelle indgangsstellet ved at forbinde det til power GND ?__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke gjort det nei.
Men suset kommer tilbake når forsterkeren er varm 
Merkelig. Er det noen som føler det blir mer "dynamikk" mer trøkk i musikken med daisy?
Føler likevel at stemmer virker litt mer nasale og innesluttet med daisy?
Noen som føler det samme?
Regards
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bambadoo.
Prøv at forbinde indgangsstellet til power GND. Det kan være at det hjælper på suset.
Når du har gjort det vil indvirkningen mere have karakter af en mere "analog" lyd og lidt mere afslappet lyd. Prøv det.
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal prøve. Men kan noen lage en skisse over disse tweaks?
Dansken min er litt rusten. Hva er egentlig inngansstellet?
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Skal prøve. Men kan noen lage en skisse over disse tweaks? Dansken min er litt rusten. Hva er egentlig inngansstellet?
|
|
|
Det er linieindgang, RCA / XLR fra forforstærkeren / CD. Dens minus / stel kan forbindes til Power / lytternes GND potentiale.
Jeg vil komme med et billede eksempel når LC Audio´s hjemmeside bliver normal igen. (er lidt tricky ligenu.) __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NY trafo til ZAP Pulse.

Ny trafo til ZAPpulse!
Vi har nu fået de nye trafoer til ZAPpulse 2.3SE på lager. Der er tale om en avanceret trafo på 500 VA med 2 x 42 V sekundære samt en 15V vinding til gate driver. Kernen er af low noise typen, så man undgår mekanisk brum ved belastning. Der er indlagt en kobberskærm mellem primær og sekundær så man får optimalt udbytte af at jordforbinde trafoen. Faktiak kan man på denne måde helt fjerne den sædvanlige kapacitive kobling til det støjfyldte lysnet. Trafoen er UL og CE godkendt, og har som en ekstra sikkerhed indbygget en thermo sikring, som slår fra ved for høje temperaturer. Målene er: d:150 mm h:65 mm inkl. mont. vægt: 4,7 kg
Ny tråd om dette:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20858 __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bambadoo, her er et eksempel på stelling af indgangsstellet: ( Kilde: LC Audio´s hjemmeside ).
50/60 Hz baggrundsbrum når phono - eller XLR stikkene er tilsluttet.Brummet forsvinder i samme øjeblik stikkene trækkes ud af bøsningerne på bagpanelet. Dette brum opstår pga. kapacitiv kobling af 50Hz brum fra forforstærkeren's eller CD afspilleren nettrafo. Dette får input GND potentialet til at svinge lidt i forhold til Power GND og derved opstår der baggrunds brum. Den bedste måde at løse problemet på er at afkoble brum strømmene direkte til ZAPpulse's strømforsyning stel, med en kort tyk ledning. Tilslut til en netdels elektrolyt's GND potentiale, ikke til stjerne stel. Faktisk frarådes det generelt at bruge stjerne stel i alle slags audio apparater, idet ulemperne klart overskygger de få fordele.
 |
Klik |
Træk en kort tyk ledning fra input stikkets GND direkte til strømforsyningens stel, på en af elektrolyterne. Hvis du anvender XLR stik som input, så er det pin 1, du skal bruge som GND. | __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ja det er bra. Flott info.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bam.
Har du prøvet at stelle ovenstående ?
HPH Man
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desverre ikke enda. Loddebolten er på jobb og jeg er hjemme 
Får nok gjort det i løpet av helga.
regards
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Igår startede jeg 7 moduler op. 6 med dummy modstande og en kanal med en gl. ht. Alle moduler lyste fint op, men det lød ikke godt; for det første kom der en led skrattende/hylende lyd fra ht'eren og selve modulet, som ht sad på havde også selv en hylende tone. Måske noget selvsving el. lign. LC mener at det er defekt og det er sendt til LC. Jeg prøver nok at bytte rundt på dummymodstandene og ht, for at se om andre moduler har defekt...det håber jeg sgu ikke
Det var formt. kun det ene modul der lød som det var i selvsving, men må prøve at starte dem op i løbet af weekenden. Det havde sgu været dejligt, hvis den bare var startet op...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var uheldigt.  Men du er godt på vej.
Jeg håber at du får held med at starte op i denne weekend. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Efterfølgende, da jeg havde loddet modulet ud, lagde jeg mærke til at den ikke var helt god; den lodning mellem powergnd og netdel, så jeg håber det er det. LC snakkede noget om at det kunne være jeg havde ødelagt stelplanet inden i modulet, da jeg skiftede kondisser på dén. Der var var dog fint forbindelse jf. voltmeter, så jeg håber da endnu...
Modulet er dog sendt til lc, håber det blir uden beregning...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per.
Har du, her på det sidste, prøvet at sætte resten af modulerne til ? __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Desverre ikke enda. Loddebolten er på jobb og jeg er hjemme  Får nok gjort det i løpet av helga.
regards
|
|
|
Hvad med dig Bambadoo, har du prøvet stelningen af indgangsstellet ?  __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HPH.
Jeg prøvede at sætte 1 modul mere til, det lød desværre ligesådan. Nu vil jeg prøve at sætte dem til en ad gangen på en predatornetdel, og så tage det en ad gangen. Har sendt 1 modul til lc, regner måske med at køre derop med hele l**tet for at se om han kan se hvad der er galt. Det er surt når det ikke vil...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ellers fornuftigt at sætte dem til en ad gangen, for måske vil fejlen åbenbare sig når du gør det på den måde. 
Jeg håber ikke at du giver op før du har prøvet alle mulige muligheder.
Du er den eneste, ihvertfald af det jeg ved, der har et projekt med denne konfiguration, så der er mange der følger med i dit projekt, og jeg krydser fingre for at det vil lykkes.
HPH Man
|
Til top |
|
|