Forfatter |
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej HPH.
Jeg kan se at gaze-fabrikanterne ikke har levet forgæves...
Det du kan se er natur silkegarn og -stof, vædet med linolie, og lidt malertape til at fiksere silkestoffet som en god ligesindet heldigvis har skaffet til mig.
Er det meget hørbart at man fjerner plast på div. stumper?
Ja, ihvertfald på mit setup var det ganske hørbart, faktisk gav det en dramatisk forbedring. Det mest dramatisk hørbare var fjernelsen af plastic på lytterne.
Og ja jeg har predator til lav-pas delen på mine front ht'ere. Der var ikke nok pladser på vp4 (8 stk), da jeg skulle bruge 9 moduler...
Jeg kan se en masse ferrit omkring div. netledninger; hvor skal man placere dem?
Nu er det som nævnt et gammelt billede (Det første billede). Efter det billede er taget har jeg fjernet ferriterne og har monteret dem igen, men kun på 0 / GND siden, og det gav betydelig mere luft, dynamik og åbnede lyden noget mere. Så ferriterne er bedst kun på 0 / GND siden da dynamik begrænsningen er mindst. Og hvis dit setup er nogenlunde optimal vil du kunne høre forskel når du også fjerner plasticklapperne på ferriterne. 
** EDIT ** På det sidste billede bruges ferritringene slet ikke. I stedet bruges Duelund Strømfilter.
mvh. Per. |
|
|
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per / Bambadoo.
For en god ordens skyld skal I da have et hint om lyden.
Jeg tror at jeg med tilfredshed kan sige at det spiller adskillige trin over ZAPPulse standard konfigurationer for ikke at sige langt over. Det gør så at jeg har særdeles gode betingelser for fortsat at eksperimentere da jeg kan høre hver den mindste ændring i setuppet lige fra netkabel fra netstikket på væggen til de enkelte højttalerkomponenter, selvom der stadigvæk mangler nogle ting for at det hele bliver helt optimalt. Musikalitet er et "gammelkendt" fænomen i denne special HPH version. ZAPPulse modulerne er rigtig glade for denne modifikation, hvorfor de kvitterer med en lyd der rører dybt i følelsesregisteret. Selv en anden ellers tweaket ZAPPulse 2.2SE m. fjernet plastic på de kritiske steder med medfølgende potmeter her i byen kommer slet ikke i nærheden af den særdeles åbne, detaljerede og musikalske lyd. Jeg tør slet ikke at tænke på hvor meget bedre lyden ville være hvis setuppet havde Bambadoos ensretter konfiguration. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nå, nu er den gal igen; mit elektroniske delefilter har en defekt. Den trækker helt vildt meget strøm; min lab. strømforsyning går helt i bund fsva. ampere. Når jeg måler med ohmmeter er der ingen kortslutning og sikringen dur endnu???
Den trafo jeg købte til delefilteret ser ud til at være defekt ligeledes; nul ohm mellem primærledningerne . Jeg tror den er stået af pga. delefilteret.
Jeg regner nok med at købe lc's delefilter; nogen erfaringer?
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger LC's aktive delefilter, og det fungere glimrende (=efter hensigten).
Selve filteret er utrolig nemt at gå til (hvis man bare har en smule loddesans  ).
Jeg har svært ved at vudere det i forhold til andre filtre, da jeg ikke lige har haft mulighed for at teste andre filtre, men det lyder klart bedre, end det passive filter jeg skiftede det ud med (et filter bestående af Polink, Vishay og MCap Supreme).
Jeg har to filtre, men bruger kun det ene p.t.. Jeg bruger det med min subwoofer, med en delefrekvens på 75Hz og et +6dB gain ved 25Hz.
Har ikke noget at udsætte på det, andet end at man skal lodde hver gang man vil ændre frekvens eller gain, men sådan er det jo når filteret ikke er variablet.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Daniels.
Er det ikke dig der har ss-dipol sub...mener at have læst din tråd?
Hvilken stejlhed bruger du? Regner selv med at have omkring 200hz/24db. Kan man lodde et potmeter midlertidig ind, så man lettere kan tune gain?
Du er vel ikke i pengebekneb= af med det ene filter?
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig med LokaSub20
Jeg bruger "kun" 18dB filter, fordi det passer med mine fronters akustiske afrulning.
Jeg har slet ikke tænkt på det med variabelt gain, det må vi spørge LC om, men der er nogle potmetre på filteret, der kan regulere volumen på hver enkelt område;
- Venstre high
- Højre high
- Venstre low
- Højre low
Det har været nok til mig. Men der kommer sikkert noget regulering, men ikke før jeg får mig noget måleudstyr.
Hvis du skal bruge filteret til en subwoofer, så bør du endelig ikke gå over 100Hz deling. Lyden begynder at blive retningsbestemt omkring 100Hz, og så kan man høre hvor subwooferen(e) står placeret.
Skal dog pointere, at min subwoofer tager udgangspunkt i at gengive kildemateriale så præcist som muligt. For mange herinde er der forskel på musik og film - det mener jeg ikke der bør være hvis subwooferen gengiver kildematerialet 100% korrekt (eller næsten 100%...).
Jeg er ALTID i pengeproblemer (at være selvstændig er ikke altid nemt), men jeg skal bruge det andet aktive filter til mit næste projekt; to isobariske subwoofere med hver to 10" Scan Speak basser.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nå, vp4 virker da...dvs. hvis jeg ikke bruge ext. gatedrive. Jeg startede et modul op på netdelen først med den interne gate...lød fint. Herefter med vp4's gatedrive og der kom en masse støj, nærmest som pinknoise m. lidt radiomoscow indover....
Jeg må vist have fat i LC igen; hvis det kan lade sig gøre. Jeg har skrevet det før, men synes stadig at det er for ringe at man ingen respons får på mails og kan som regel heller ikke komme igennem på tlf.
Har nogen derude prøvet med ext. gate? Forslag?
pft. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per.
Hvordan går det ? Har du fået respons fra LC ?
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.
Sender samme mail hver dag----han er fatsvag
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Jeg har samme problem med at komme igennem til LC Audio.
Irriterende, når man har spredt alle stumperne ud over spisebordet, og kun kan komme videre, efter man har fået svar på ét lille spørgsmål!
|
Til top |
|
|
blaaberg Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har I prøvet brenda@lcaudio.dk, hun har mere "hul" igennem,
men skriver helst på engelsk.
Venlig hilsen Jan Jensen
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Endelig kom jeg igennem til LC på mail og Brenda på tlf. Det korte er at "de ikke anbefaler ext. gate fra vp4". Nogen yderligere forklaring kom ikke...
Nå, men jeg skruer så evt. lidt ekstra køleflange på, hvis det bliver nødvendigt. Nu må vi se. Mit ombyttermodul ligger nede på posthuset. Jeg vil prøve at se om jeg kan få lidt lyd ud i løbet af weekenden.
mvh. Per.
ps. LC's aktive filter ligger også i posten; 24 db/200 hz. Jeg får også linkwichgrainer med til hhv. 3-6 og 9 db hæv ved 25 hz.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har fået mit ombyttermodul tilbage. Kan med glæde se at lc har byttet den til en "rigtig"SE modul. Jeg ville så skifte de BG nx-condisser, som sidder modsat `BC-lytterne, på resten af mine moduler. Har jeg ret i at det drejer sig om
BG NX-HQ 6,3 volt/47 uF. Har allerede bestilt dem billigt på nettet, så jeg håber det er de rigtige. Hvis nogen vil have et site at bestille fra ( Fra US/ m. visa ca. 250 kr)
pft. Per.
ps...glemte lige 250kr = 20 stk.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Alle nx'erne lytterne er nu skiftet; har lovet mig selv at jeg skal have lyd ud af frontht i denne weekend. Jeg lader lige høre fra mig senere, hvis jeg når det.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu spiller det sgu! Jeg har startet front/center og den ene bagcenter op. Der er en smule snerren...formt. kan noget bedre afkobling hjælpe på det?? Det generer ikke når man spiller.
Den bliver rigelig varm (godtogvel håndvarm), jeg har haft den til at køre det meste af formiddagen og har til sidst skruet en ekstra køleflange på. Håber det er nok.
Det spiller foriøvrigt virkelig godt, især når folk siger at de tager lidt tid at spille dem til. Fantastisk fin diskant. Bunden kan jeg ikke helt regne, da jeg jo kører elektronisk delt nedefter på fronterne. Jeg har ikke tunet det endnu, men for nu lyder det fint.
Regner med at få sat resten af modulerne til i aften, så jeg kan køre fuld 7,1 
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Per.
Det lyder jo rigtig godt.  
Vanker der flere billeder af setuppet ?
Hvordan er det med stelning af modulerne ? (Billeder ?) __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det var dejligt at få brugbar lyd ud. Jeg kommer til at skifte køleflangen tror jeg. Den bliver simpelthen for varm og jeg har kun kørt 80-90 %. Hvis jeg skal køre fuld skrue en hel film igennem, tror jeg modulerne bliver svedet.
Jeg tog lige et par pics under indlodningen igen...

Jeg har endnu ikke stellet det hele. Jeg har stellet sub-delen af fronterne til deres netdel og kan derfor ikke stelle resten...jeg tror at de to netdele ikke må "se" hinanden gennem stelvejen. Der kom ihvertfald noget brum af dét.
Det nederste billede er LC's aktive filter i aktion.
Men lyder er rigtig fed...jeg kørte lige "The division Bell" Claptons unplugged og et par filmklips...det hele lyde suverænt - når man lige overhører den svage snerren i stille passager.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per.
Det er rigtig godt at se flere af dine billeder, da der nok ikke er helt vildt mange der har en så omfattende ZAP projekt som du har. 
Stelning Nåeh, ja, det er også rigtigt at de ikke må "se" hinanden synes jeg at kunne huske at LC har været inde på en overgang.
Køling Måske kan du også prøve at lægge en tynd kobberplade ovenpå kølepladen for en bedre kølings skyld ?__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nej, en ny køleflange er helt nødvendig. Jeg har endnu ikke monteret alle modulerne og selv ved nær tomgang, så bliver flangen håndvarm. Så til alle der bygger zap...husk nok køling!
Er der nogen der har nogle gode/billige links, udover schuro og elfa? Har RS og Farnell ikke noget; jeg kan ikke finde det??
Jeg tror foriøvrigt at jeg piller steliningen af subdelen, så jeg kan stelle vp4 delen; den er vist mest hørbar, idet den jo trækker 7 moduler.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Nej, en ny køleflange er helt nødvendig. Jeg har endnu ikke monteret alle modulerne og selv ved nær tomgang, så bliver flangen håndvarm. Så til alle der bygger zap...husk nok køling!
Ok. 
Jeg tror foriøvrigt at jeg piller steliningen af subdelen, så jeg kan stelle vp4 delen; den er vist mest hørbar, idet den jo trækker 7 moduler. Det lyder rigtig fornuftigt. 
mvh. Per. |
|
|
HPH Man
|
Til top |
|
|