Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Pers pulser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har siddet og lyttet til hhv. mine "nye" frontht og zappen. Holdamagle mand det spiller godt. Det er klart det bedste jeg har haft, når man lige ignorerer den snerren. Det er kun hørbart ved meget lavt niveau/uden signal. Lyder lidt som en dårligt indstillet fm-kanal.

Er der nogen der har prøvet de nye trafoer fra lc som kan jordes? andre forslag til trafoer der kan jordes?

Smider lige et par lavopløselige fotos...

"Hvornår bliver de der store slanger fjernet igen?" Hvem (som ikke er ungkarl) har ikke hørt sådan et latterligt spørgsmål?

Det er triwiring med hhv. 2 x Oehlback reference til disk og mellem og ca 12 mm2 pr subkabel. Herefter overtrukket med nylonstrømper og med vold proppet ind i speakon 8 kanals...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

@PHN2
Hvad er det for nogle stumper du efterlyser, når du spørger efter andre end Elfa, RS etc. ?

Jeg har brugt en 20x23cm kobberplade på 2mm tykkelse, i bunden af mit zap-kabinet, til at lede varmen væk. Det koster ikke alverden. Har desuden også sat nogle små sølvplader under transistorene på zapmodulerne, til at forbedre varmeledningen. Jeg har dog ikke fjernet alukølingen.

Sølvet er ret dyrt i forhold til kobberet, men det skulle være bedre.

- Jeg har dog ikke gjort nogle erfaringer med varmen endnu, da jeg mangler et par stumper, før jeg sætter størm til zappen, men jeg går ud fra det er køling nok.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej Daniels.

Det er både trafoer og køleprofiler. Jeg har jo 7 moduler til at sidde på række, så en simpel kobberplade slår ikke til. De køleflanger jeg har kig på koster +1kkr, så billige sites søges??

Jeg har lokaliseret støjen til at komme fra forstærkeren selv. Det har ikke noget med signalvejen at gøre, tror jeg, idet støjen er konstant, uanset hvor volumen står eller om signal er tilsluttet. Jeg har en formodning om at softstart eller en trafo laver støjen. Ihvertfald den ene trafo kan jeg høre brumme lidt mekanisk; kan det ikke også høres via ht?

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

OK.
Kender desværre ikke nogle billige steder til køleprofiler, da jeg ikke selv har søgt efter det.

Kunne støjen være 50/60Hz støj? For så kan et DC filter måske løse det (?)

Hvad jorder du i din zap? Trækker du seperate kabler til jord, fra f.eks. netstikket?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej Daniels.

DC filter hjælper ikke, der er også dc filter i vp4 netdelen m. integreret softstart. Jeg har har ægte jord, der er forbundet direkte fra stikkontakt ved anlæg til jordspyd 50 cm derfra. Jeg har forbundet jordstik i netbrønd til kabinetstel.

Jeg mangler dog at forbinde alle powergnd sammen, det er også lc's forslag.

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Tjaa, så bør det ikke være din jordforbindelse der er problemet.

Har ikke lige andre tips, end dem LC Audio har. Udover selvfølgelig at komponenterne i konstruktionen påvirker hinanden, og så skal der afskærming til.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

HPH: hvor kan jeg finde en detaljere beskrivelse af hvordan man skræller/efterbehandler trafoer og lytter jf. salige Duelund?

Har du pics eller lign.?

pft. Per

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

HPH: hvor kan jeg finde en detaljere beskrivelse af hvordan man skræller/efterbehandler trafoer og lytter jf. salige Duelund?

Har du pics eller lign.?

pft. Per

Jeg har desværre, på nuværende tidspunkt, ikke en henvisning, detaljeret beskrivelse eller billeder af hvordan man gør det. Dog har jeg kun billeder af en trafo med / uden plastic der er klar til silke / linolie og et andet billede af en færdigbehandlet trafo.
Men jeg kan lave det når jeg får adgang til et digitalt kamera men det bliver så kun på PM regi.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Fintfint, så venter jeg med spænding...

mvh. Per.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Elektrolytter:
Her skal man være meget forsigtig med at skære i plasticen, da man skal undgå at skære i selve kapslen. Man skal bruge en meget skarp kniv så man undgår at trykke unødigt meget på selve elektrolytkappen.
Det næste er også meget vigtigt når man skal til at fjerne plasticen, da man skal passe på at man ikke trækker for meget i elektrolytten så lodningerne tager skade af det, og man skal så kontrollere lodningerne bagefter.
Omvikling af silke:
Her er det bare spørgsmål om egen teknik.
Påførelse af linolie:
Jeg bruger pensler af forskellig tykkelse alt efter hvor stor elektrolytten m.m. er.
Det er en god idé at påføre nok linolie men ikke for meget at det kan komme til at dryppe sidenhen.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

@HPH Man
Hr. @Basil har snakket om en modifikation af køleblokken på modulerne, og det var vist noget du (@HPH Man) skulle have prøvet. Hvad er dine erfaringer med det?
Har nemlig alle stumperne liggende, men ville lige høre lidt erfaringer, inden jeg selv gør det.

Med hensyn til de billeder, må du gerne have mig i tankerne

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@HPH Man
Hr. @Basil har snakket om en modifikation af køleblokken på modulerne, og det var vist noget du (@HPH Man) skulle have prøvet. Hvad er dine erfaringer med det?
Har nemlig alle stumperne liggende, men ville lige høre lidt erfaringer, inden jeg selv gør det.

Med hensyn til de billeder, må du gerne have mig i tankerne

Hej Daniel.

Ja, det har jeg.
Nu var det en særdeles omfattende modifikation der er foretaget på de par moduler på en gang, så lydindvirkningen på netop dette indgreb er lidt svær at bedømme særskilt, men den samlede indvirkning er uden lige.
Sølvpladen fik jeg boret passende huller til og efter fjernelse af den lyseblå / -grøn silikone kølepasta / -stof kom jeg lidt kølepasta mellem alukøleblokken og sølvpladen og ovenpå sølvpladen. Mellem sølvpladen og transistorerne kom jeg glimmerplader og imellem disse kom jeg lige netop nok kølepasta. På kanten af sølvpladen og mellem denne og modulet har jeg placeret et tyndt silkestof vædet med linolie (hærdet) for at undgå evt. berøring mellem disse.

Jeg skal nok også have dig i tankerne, når jeg til sin tid, har taget billederne.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det var hele den process jeg tænkte på, men den med silkestof og linolie, kendte jeg ikke.

Hvor stor er den sølvplade du bruger, for hvis man laver den i samme størrelse som den eksisterende aluprofil, så burde der vel ikke være risiko for at den rører selve modulet?

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Det var hele den process jeg tænkte på, men den med silkestof og linolie, kendte jeg ikke.

Hvor stor er den sølvplade du bruger, for hvis man laver den i samme størrelse som den eksisterende aluprofil, så burde der vel ikke være risiko for at den rører selve modulet?

Det er den samme størrelse.
Det medfølgende køle"stof" forhindrer selve alukøleblokken i at røre ved selve modulet og når dette er fjernet er der kun kølepastaen mellem kølepladen og modulet der er tilbage (når man har påført det). 
Derfor har jeg for en sikkerheds skyld gjort dette med silkestoffet for at være sikker på at der ikke er noget der endten under monteringen eller på et senere tidspunkt kommer til at kortslutte noget, men som nævnt er det kun i kanten.

Men jeg vil når jeg har fået 2.3SE modulerne hjem, også modificere disse, så jeg vil låne et digitalt kamera og tage billeder til den tid.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

OK!
Har også kigget på de 2.3se moduler. Skal dog lige have penge i kassen igen, men ellers har jeg allerede tanker om næste version.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej Daniel.

Næste version ?

Ved du noget som jeg ikke ved ?

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Næh... Dog ikke Jeg tænkte på næste version af MIN forstærker - og den skulle så være med Zap 2.3se.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Nåeh, ... okay. 

Det lyder rigtig spændende. Du vender da tilbage med det til sin tid ?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har forgæves søgt at fjerne brummet...Mener at det stammer fra trafo, fordi støjen i ht er "synkront" med den mekaniske trafobrum, jeg kan høre komme fra forstærkeren. Det stiger heller ikke med volumen og forsvinder ikke når man fjernen signalkabel. Jeg kan heller ikke lægge signalstel til vp4netdelens powergnd uden at det skaber en masse brum, meget mere end det førstnævnte. Jeg synes det er lidt mystisk at jeg kan lægge signalstel til powergnd på predator netdelen, men det skaber brum når jeg lægger den til vp4? Har mailet med lc ang. alt dette men forventer ikke noget videre fra den kant. Er mest tilbøjlig til at tro at de standard trafoer er problemet. Jeg håber lidt på måske at forhandle noget bytning hos lc på plads, så jeg kunne få jord på trafoerne.

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Nu bor du desværre for langt væk, ellers har jeg et par trafoer liggende du kunne teste med først. Men det lyder ret sandsynligt at det er Trafobrum. Ihvertfald når det ikke stiger når volumen øges.
Hvilke trafoer bruger du, LC Audios?

Jeg har selv gode erfaringer med de billigeste fra El-supply. De koster ca. 600 kroner for en 1000VA - den pris er svær at slå.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes