Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 00:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Pers pulser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Som jeg tyder Lars' svar på privat mail, så skal vindingerne parallelkobles. Det er de åbenbart på billedet. Jeg går så udfra at de 2 gule er kortsluttet via "de hvide stik".

Daniels: du har vist ret mht. varmen når den spiller. Når min står og trækker brum bliver den varm. Når den får hammer er den knap så varm...

Venter mig meget at at få skærmet indgangskabler mht. brummet

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Ja, trafoerne er parallelkoblet på billedet.

Jeg overvejede også at skærme min Zap, men der er ingen brum, og kun en meget let susen, når ørene er helt oppe at røre diskanterne. Og det er til trods for, jeg ikke har gjort det på den "rigtige" måde. Dvs. jeg har holdt de to moduler godt adskilt, og strømindgangen centreret midt mellem modulerne.

Det kan tyde på det er lidt individuelt med hensyn til støj, eller også har jeg bare været heldig

Jeg har mindre støj fra min Zap, end jeg havde fra både mine Rotel og Doxa'er.

Jeg har dog brugt de samme dobbeltskærmede kabler til størmmen internt, som jeg bruger til mine LMC netkabler. Det er kabler med 2x2,5mm ledere og 4mm til jord.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så blev det flyttedag. Jeg er ved at flytte hele molevitten til et nyt kabinet.

lidt fotos:

Nu mangler jeg bare det sidste... Jeg starter den nok op først med centerkanal alene. Bare for at se om brummet er væk.

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Der er noget at holde styr på, med så mange kanaler.

Jeg har lagt mærke til, at mange placere modulerne ret tæt på hinanden, og det anbefales også i manualen. Men måske kunne det netop betyde, at en del oplever støj fra forstærkeren(?) Jeg har placeret modulerne et stykke fra hinanden, og har en helt støjfri forstærker.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ville såmænd også gerne have dem langt fra hinanden, jeg synes bare den er stor nok i forvejen; 75x60 cm.

mvh. Per

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

For hvem det måtte have interesse: man kan på lcaudio.com nu få ombyttet sine moduler til zp700ex, formt. den af LC nævnte lownoise type. Pris skulle jf. siden være ca. 1000 pr ombyt.

mvh. Per.

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 07 September 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Nå er jeg spent på hvordan pulsene dine oppfører seg 
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

@PHN2
Kan se at prisen er steget til 1350/modul.

Nogen der ved, ved hvilken VAC de 700 moduler opererer?

Spørgsmålet er om man kan skifte dem direkte ud, med de eksisterende 2.2se, eller om der skal andet til?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

fsva. 700 modulerne, så skulle de være helt kompatible med 2,2 osv.

Mit projekt har ligget lidt underdrejet pga. arbejde og hus/have. Men så sent som igår havde jeg koblet centerkanalen til og den spillede fint med én 1000va trafo. Så sætter jeg flere kanaler på, et par ad gangen og tilsidst 2 trafoer/4 trafoer. Så ser vi lige. Støj var der næsten intet af, jeg skulle have hovedet helt hen foran den billige ht jeg satte til, for at høre noget støj, men støjen var kun lige hørbar. På normal lytteafstand blir der ikke noget...

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er så bare om ved hvilken VAC den effektopgivelse, de har på LC Audios hjemmeside, kommer fra?

Hvis der er med en standard 42VAC den yder 350W (8 Ohm), så må den da yde ganske voldsomt med 50VAC?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

NÅ, nu er den samlet igen, men der er kommet en hel del brum. Dog kun på højpas-front kanalerne. Højpas og lavpas sidder på hver sin netdel, men stelvejene mødes jo på aktivfilteret. Jeg har prøvet at flytte indgangstel, som lc anbefaler at lægge til powergnd på netdelen. Det er lige meget hvilken netdel, som indgangsstel lægges til...? Jeg kan huske jeg havde lidt startproblemer ang. det samme sidste gang jeg samlede den...

Kan man nemt galvanisk adskille stelveje (lyttemæssigt forsvarligt)? Tydeligvis kan de 2 netdele "se" hinanden. Jeg startede center og bagcenter/sidesurr. kanaler op og der var næsten ikke noget brum. Først da front og aktiv filter kom på kom brummet...

Jeg har forsøgt at opfylde det nye ibrugtagningsvejledning fra LC fra starten af samlingen denne gang.

Har nogen derude en (helst) nem løsning?

På dette billede ses det tydeligt at de 2 moduler til højre (lavpas front) sidder ved siden af aktivfilter og modulet til venstre er det ene lavpas front. Jeg havde på daværende ikke sat de sidste 2 trafoer i til lavpas.

mvh. Per.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå, nu spiller den...rimeligt. Der er stadig lidt brum, men det er næsten acceptabelt. Jeg stellede alle modulindgange og det hjalp væsentligt. Jeg tror nok jeg prøver at stelle alle gnd på powersiden ligeså, formt. dog kun på frontkanalerne, idet det er dem der brummer mest. Det er kun hørbart ved helt stille musik/stille passager.

Jeg fik lige kørt alle tre ringenes herre igennem...kom til at vække ungerne kl. 0030 i fredag...

Jeg samler dog samtig en HTPC, så jeg kan ikke nå det hele. Jeg må nok lave en tråd med min pc, så jeg også kan kaste nogle pics på dér.

mvh. Per.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå, nu har jeg talt med Lars fra LC (ikke himself, men deres supportmand i Viborg). Han har også et par konstruktioner herinde under nilles pulser.

Han gav mig nogle rigtig gode retningslinier mht. brum i flerkanals-zapper:

Alle indgangsstel kortsluttes. Powerstel fra de forskellige psu'er "mødes" i en stelsamling, der lægges til kabinetstel via en 2,2 ohm modstand. Jeg har ikke implementeret det endnu, men han var sikker på det var måden...Han havde selv bygget flere 5 kanals på dén måde.

Desuden tror jeg at jeg han svedet en basenhed. (Har ikke checket endnu  - håber den selv kan hele...right), men det er vist rigtigt nok.

mvh. Per.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Projektet ligger lidt underdrejet pga. andre projekter (htpc og arbejde), men kan læse på diyaudio.com at de nye moduler (700) er 40 mm længere end de nuværende moduler, så det bliver trængt, hvis jeg vil skifte...De skriver at det faktisk kun er aktuelt på mellemtone/diskant niveauet at den helt store forbedring findes. Der findes også et billede på diyaudio af de nye moduler

http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=&postid= 757501&stamp=1130940668

De ser godtnok lidt anderledes ud...

mvh. Per.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Man kan jo ikke have tid til det hele.

Hos mig er der heldigvis plads nok, hvis jeg beslutter mig for at opgradere.
Men indtil videre bruger jeg kun min Zappulse til at drive min subwoofer, så det er vist ikke så relevant for mig.

Jeg kunne nu godt ønske mig en løsning fra LC Audio, med en switch-mode-strømforsyning, så jeg kan komme af med den store trafo. Lidt ærgeligt at modulerne er så små, men trafoen alligevel gør forstærkeren stor. Med en switch-mode-strømforsyning, ville det jo være muligt at lave produkter i stil med de mange ICE-Power løsninger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes