Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest rigtig lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 December 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Svend Hansen skrev:
Vedr. Steen Duelund

Jeg ved udemærket hvem Steen Duelund er og hvad han laver.
Mit indlæg var ment som et oplæg til Steen Duelund om at samle trådene om et af hans produkter og lade det komme ud i et større og meningsfuld sammenhæng til glæde for menesker (og måske også Dyr).

Jeg opfattede Fred1234`indlæg som nedsættende da det ikke er min omgangs tone når noget et seriøst ment.

Med venlig hilsen
Svend

Du vil heller ikke bryde dig om Steen - han har det med at kommandere med gæsterne. Hr. Carøe er 2 meter høj, Hr. Gregersen er 2 meter over skuldrene, jeg bider og det er sjældent vi holder salon-tonen.

mvh
Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 December 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Det lyder til I har en rigtig god "værkstedshumor" hos dig Steen    - hvem der bare var en flue på væggen...

Synd der er så langt til -øen... øh jeg mener sjælland

Steen, jeg håber at helbredet vil få det bedre i den nye år...

God jul til alle og jeg glæder mig helt vildt til at Steens hjemmeside kommer op!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 22 December 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

God jul alle, med håb om at tråden igen kommer op i gear.

Mvh.

Frederik Carøe

Mantra Sound

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Trådens emne er rettet imod hvordan man får mest rigtig lyd. Mit helbred er for opadgående, men det er altid farligt for mig, for lediggang giver grobund for nye idéer.

Andrés båndforsøg gav løsningen for mig på båndhøjtaleren, som jeg har grublet over i mange år.

En idé fra Norge - en helt ny løsningsmodel, der kan vise sig at være temmelig genial, har man CD som kilde for sin musiknydelse.  

Ulykker er der eller nok af. computere der går ned, måleapparatur ligeså. Nå! men det giver anledning til at starte på en frisk med nyere udstyr.Man skal ikke lade sig gå på af lidt modgang.

Den højttaler det hele skulle ende med, er under stadig udvikling med hensyn til stumper, der nu engang skal være til rådighed for dem, der vil bygge. Der er flere allerede i gang, med variationer over samme tema.

Jeg må nok indrømme at det kildevæld af idéer jeg får og løsningsmodeller for et par fabrikanter tager en del af min tid og energi, og når der ikke er så meget til rådighed, og måleudstyr ikke rigtig vil, så bruges den tilbageværende energi på at lave andet meget interessant - f.eks den nye idé til strømrensning, der nu er i brug flere steder. Digital lyd, der lyder analogt, er vel ikke at foragte. Men sikke et helvede for at nå dertil, med modifikationer af afspillere, kabeludviklinger, og nu strømmen.

At være kommet i mål jfr mine ører er ret fornøjeligt. At andre ører mener at min vej er forkert, skyldes alene at det at få musikken præsenteret på en anden måde, er for stor en kamel at sluge. Man er så vant til det fejlagtige, at fjernes det, så lyder det forkert.

Sådan lidt det samme som med kaffetilsætning efter krigen. Richs og Danmark var i mange år efter krigens ophør en væsentlig komponent udi kaffebrygningens kunst. Den rene vare skal man ligesom vænne sig til.

I ønskes alle en glædelig jul.

mvh Steen Duelund 

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 December 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Rigtig glædelig jul Steen.

Hilsen Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 December 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Rigtig glædelig jul Steen.

Hilsen Eriek

Tak! i lige måde.

Natten er gået med vort båndprojekt. Det er i hus, nu mangler blot makskinen, hvorudfra båndet kan vælte i lange baner. Den er jeg også i gang med at tegne. Det bliver godt, det kan ikke andet. At få løst båndenheden endeligt, så den dynamiske enhed overlades det den gør så godt, blot manglede den lille detalje som Andre fandt løsningen på er egentlig pudsigt. Det gamle mundheld at liden sten kan vælte et stort læs, skal her læses positivt. En lille praktisk detalje åbnede for den endelige løsning. Et cadau til Andrés stædighed.

Puha! hvor er der meget, der skal gøres. Men spændende er det s'Gu at være en del af.

mvh Steen Duelund

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 24 December 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Takker for de pæne ord. Det skal så også nævnes at havde jeg

ikke haft dig til at lede den rette vej, var det aldrig blevet realiseret.

Og nu hvor arbejdshesten Eriek er kommet til, bliver det spændende

at se om vi i fællesskab kan lave den ultimative diskantmellemtone

God jul til dig og Eriek samt alle nørderne på disse sider

MVH

Andre´ Jensen     

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej Steen Jeg har også selv tegnet lidt på en maskine. Jeg har enda "ja grin nu bare lidt", jeg har haft fat i sønnens bilofiks for at lave den fysisk, for at få tankerne ført ud.

Din model er den ikke tovejs, målet må vel være fuldtone eller hvad.

Jeg skal formodentlig  hjem til Andre lørdag, så kikker jeg nok forbi dig bagefter.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Hej Steen Jeg har også selv tegnet lidt på en maskine. Jeg har enda "ja grin nu bare lidt", jeg har haft fat i sønnens bilofiks for at lave den fysisk, for at få tankerne ført ud.

Din model er den ikke tovejs, målet må vel være fuldtone eller hvad.

Jeg skal formodentlig  hjem til Andre lørdag, så kikker jeg nok forbi dig bagefter.

mvh. Eriek                            

Jo! det er den. Et diskantbånd og 2 mellemtonebånd - et på hver side.  Dette fordi det er i mellemtonen de reelle problemer er, og med den løsning der bruges, kan man netop få mellemtonen på bånd. Husk at det er et lukket bånd, dér er forskellen.

mvh  Steen Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 December 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Eriek! kunne du ikke sende mig din E-mail adresse. Så jeg kan sende dig nogle foreløbige tegninger.

mvh  Steen Duelund

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 26 December 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Var denne tråd ikke næsten 40 sider?

Jeg  kan kun se 31?

Mvh.

Frederik Carøe

Mantra Sound

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 December 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

GRUNDTONERNES FUNDEMENTALE BETYDNING

I det højttaler system Steen Duelund er under udvikling med, ved jeg ikke meget andet at det skal opfylde parameterne for Syncronfilter teorien og at mellemtone og diskant bliver af bånd typen med lukket kammer for mellemtonen.

Men hvad med bassen, her starter ansatsen med alle grundtonerne og et hvilken som helst trykkammer-reflex-transkissionline eller horn har nogle resonanser og fasedrej, der forvansker grundtonerne og påvirker lydkvaliteten dramatisk i resten af toneområdet.

For en del år siden experimenterede og udviklede jeg et højttalersystem som er fuldstændig fri for resonanser og fasedrej og bygger på en tanke filofsofi om vores indre øres opbygning, jeg kaldte det "Akustiski Servo".

Der blev opbygget en forsøgsmodel som samtidig dannede grundlag for beregninger og målinger og der blev selvfølgelig også lyttet med en A-B ligning til et similar system uden Akustisk Servo.

Det var chokerende at erfare hvor stor forskellen var, alt hvad der blev lyttet til var væsentlig mere realistisk og det var lige meget om det ikke var det vi forstår ved basorienteret lyd men saxsofoner-trompeter-triangler og den meneskelige stemme. Alt var bare bedre/mere realistisk.

Det var ekstrem tankevækkende hvor meget resonanser og fasedrej i et højttalersystem forvanskede lyden i hele toneområdet (alle frembragte lyde har en start ansats som anslår grundtonen og så videre).

På grund af et forøget arbejdspres (man skal have brød på bordet), blev projektet lagt på hylden og årene gik.
Men her efter at have læst lidt om Steen Duelunds højttaler projekt, kunne det måske komme på tale at bruge denne konstruktion eller Steen Duelund har måske også løst dette fundementale problem?

Dette er ment som et oplæg til udvikling af et højttalersystem, der mere ægte kan gengive begrebet "Høj Naturtrohed"

Med venlig hilsen
Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2003 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Svend Hansen]GRUNDTONERNES FUNDEMENTALE BETYDNING

I det højttaler system Steen Duelund er under udvikling med, ved jeg ikke meget andet at det skal opfylde parameterne for Syncronfilter teorien og at mellemtone og diskant bliver af bånd typen med lukket kammer for mellemtonen.

Det er nu ikke rigtigt. Det er 2 vejs med en 8" og ringradiator. Det nævnte er nær fremtid.

Men hvad med bassen, her starter ansatsen med alle grundtonerne og et hvilken som helst trykkammer-reflex-transkissionline eller horn har nogle resonanser og fasedrej, der forvansker grundtonerne og påvirker lydkvaliteten dramatisk i resten af toneområdet.

Vi kan ikke være mere enige. Men en selvbyggerkonstruktion må ikke være for svær at lave. Den helt specielle matrix spiller en stor rolle for netop basresponcen. Og med mulighed for en lavere resonansfrekvens samt brug af Linkwitz basequaliser skulle det kunne klares til fulde.

For en del år siden experimenterede og udviklede jeg et højttalersystem som er fuldstændig fri for resonanser og fasedrej og bygger på en tanke filofsofi om vores indre øres opbygning, jeg kaldte det "Akustiski Servo".

Alså en elektrisk løsning eller måske mekanisk akustisk.

Der blev opbygget en forsøgsmodel som samtidig dannede grundlag for beregninger og målinger og der blev selvfølgelig også lyttet med en A-B ligning til et similar system uden Akustisk Servo.

Det var chokerende at erfare hvor stor forskellen var, alt hvad der blev lyttet til var væsentlig mere realistisk og det var lige meget om det ikke var det vi forstår ved basorienteret lyd men saxsofoner-trompeter-triangler og den meneskelige stemme. Alt var bare bedre/mere realistisk.

Igen så enig.

Det var ekstrem tankevækkende hvor meget resonanser og fasedrej i et højttalersystem forvanskede lyden i hele toneområdet (alle frembragte lyde har en start ansats som anslår grundtonen og så videre).

Igen enig - det er i sandhed forbløffende. 

På grund af et forøget arbejdspres (man skal have brød på bordet), blev projektet lagt på hylden og årene gik.
Men her efter at have læst lidt om Steen Duelunds højttaler projekt, kunne det måske komme på tale at bruge denne konstruktion eller Steen Duelund har måske også løst dette fundementale problem?

Det mener jeg, at jeg har, blot ad en mere meskanisk vej. Men der er flere end dem du nævner. Hvad med opadtil i frekvens.

Dette er ment som et oplæg til udvikling af et højttalersystem, der mere ægte kan gengive begrebet "Høj Naturtrohed"

Jeg fokuserer nok mere på forståelse og samtidighed og har opmærksomheden fuldt og helt rettet imod lytteren og dennes høreevne som menneske mere end som individ.

Der skal langt flere indgreb til end jeg havde forestillet mig. Så det er et kæmpe udviklingsarbejde.

Du vil høre fra mig over E-mail.

mvh  Steen Duelund

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 December 2003 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Til Steen Duelund

Jeg har nok blandet de ting man læser på hifi4all om dit højttaler projekt lidt sammen.

Jeg opfattede det som et større system med filler drivere og det er det jo måske egentlig også.

Til orientering blev prototypen af Akustisk Servo udført som et 3 vejs system med super diskant og enhederne var kvalitets 15" Bass, 8" Mellem, Kompressions Driver med Horn for diskant samt Horn for Super diskant (35 kHz)

Dette større system var på grund af den høje virkningsgrad og at der kunne flyttes luft på realistisk niveau nemmere at evaluere direkte op mod Akustiske Musikinstrumenter (der blev selvfølgelig også benyttet alm. Vinyl plader m.m.) som generelt yder en højere energi end de fleste Højttalere kan levere forvrængningsfri.

Akustisk Servo er et mekanisk Akustisk system som kan opbygges i et beregnet optimalt og ventileret kabinet og prisen er flere enheder både aktive og passive, med mulighed for en forstærker driver til de aktive for få 3 dB højere virkningsgrad, som systemet konstruktionen ellers falder med i virkningsgrad.
Men ellers er dette system ikke særlig kompliceret eller besværligt at udføre i praksis.

Ideen (og min tanke) kunne så være at kombinere syncronfilter teknikken og dine enheder med et resonansfri og faselineært Bass system.

Med venlig hilsen
Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2003 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Svend Hansen

Til Steen Duelund

Jeg har nok blandet de ting man læser på hifi4all om dit højttaler projekt lidt sammen.

Jeg opfattede det som et større system med filler drivere og det er det jo måske egentlig også.

Fillerdrivere? nej da! Det har noget med at udfylde mangler på et simplere system, deraf navnet. Min vej er ny og ukendt j.fr lærebøgerne.

Til orientering blev prototypen af Akustisk Servo udført som et 3 vejs system med super diskant og enhederne var kvalitets 15" Bass, 8" Mellem, Kompressions Driver med Horn for diskant samt Horn for Super diskant (35 kHz)

Dette større system var på grund af den høje virkningsgrad og at der kunne flyttes luft på realistisk niveau nemmere at evaluere direkte op mod Akustiske Musikinstrumenter (der blev selvfølgelig også benyttet alm. Vinyl plader m.m.) som generelt yder en højere energi end de fleste Højttalere kan levere forvrængningsfri.

Korrekt! men logisk så, jeg ville nødig have lyden fra et 100 mands orkester min stue. En sådan højttaler du taler om, må være PA udstyr, og dér er der sandelig nok at bedre på.

Akustisk Servo er et mekanisk Akustisk system som kan opbygges i et beregnet optimalt og ventileret kabinet og prisen er flere enheder både aktive og passive, med mulighed for en forstærker driver til de aktive for få 3 dB højere virkningsgrad, som systemet konstruktionen ellers falder med i virkningsgrad.
Men ellers er dette system ikke særlig kompliceret eller besværligt at udføre i praksis.

Et ventileret system?  får du så ikke en 24 dB afrulning?

Ideen (og min tanke) kunne så være at kombinere syncronfilter teknikken og dine enheder med et resonansfri og faselineært Bass system.

Det lyder spænende?

mvh  Steen Duelund

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 03:46 | IP-adresse registreret  

Hold da helt ferie en masse god læsning.

Desværre havde jeg i første omgang fået indtryk af at det var et af de her subejktivitets-slagsmåls emner, så indtil igår havde jeg brugt ferien til at konstruere højtalere. Siden igår har jeg så ikke lavet ret meget andet end at hygge mig med Steens gennemgang.

Mit eget projekt var en bas til brug for experimenter med hjemmelavede bånd.

Jeg var så heldig at få et sæt ældre ATC kloner med defekte mellemtoner forærende, så jeg havde tegnet et transmisionslinie kabinet til sættets SB75-234 enheder (desværre ikke shortcoil udgave). Da jeg pt. er single, tillod jeg mig at lave transmissionslinien i fuld bølgelængde for enhedens fritluftsresonans på 26hz (jeg har jo ikke pillet ved enheden, øhh endnu måske?). Jeg havde håbet (læst) at ved at lave linien så lang, så kunne man nærmest betragte 'porten' som åndehul uden magt til at ødelægge noget som helst (noget jeg selv stræbte efter).

Faktisk så er det muligheden for at min konstruktion må betragtes som 'for' åben en konstruktion, der er den eneste kamel jeg kan risikere at måttet sluge i løbet af Steens gennemgang. I første omgang så er der kommet utrolig mange svar ud af det (så skal de nye afledte spørgsmål jo dukke op når stoffet er fordøjet lidt).

Det kan selvfølgelig godt være konstruktionen kan betragtes som "kontrolleret utæt", men så var der noget med et impedanssvar. Det kunne være jeg skulle ryde bordet og starte forfra.

Forfra igen (det nu meget hyggeligt)

Er ATC SB75-234 et brugbart startsted for en trevejs Duelund klon med bånd-top?

Lukkede og åbne transmissionslinier måtte godt få et ord med på vejen (jeg havde tænkt mig at forsøge nogen sådan bag båndene).

Jacob

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 December 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du lavet båndene,længde bredde dele frekvens

ovs. 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke lavet bånd i små ti år og udviklingen er vist løbet fra linesource dipoler. Bedst sucsses havde jeg med 3x1,2ohm(7mu?) på 1,7cm micropore, delt ved 500hz(B&W matrix 802s80)/1khz(M3 trapez) med 1.orden filter. Det var en leje/teste opstilling. Min far lavede komplette La Folia men intet nyt under solen her heller. Højden på en 1.80 var selvfølgelig lidt overflødig men de resulterende 3.6ohm passede mig godt.

Lige inden jeg smed dem ud, satte jeg de to diskant enheder/bafler samme side om side (og brugte selvfølgelig lederne fra den ene som returledere for den anden). Lige i midten satte jeg så en tweeter for bøde for mine langsomme bånd. Det lød så (relativt) godt at hvis jeg var fortsat med bånd så var næste skridt et bånd til erstatning af tweeteren. Ideen var at sætte fire (istedet for to) rækker magneter op og så placere tre de bånd i de tre 'gab'. Eventuelle magnetiske broer skulle så gå fra ydre magnetrække til yder magnetrække. Altsammen meget lettere med de lange magneter i bruger nu.

Lige nu holder jeg i virkeligheden vejeret og venter på at Steens bånd-ideer tager form. Øhh dvs. jeg har jo i formiddags hygget mig lidt med at gløde blystifter og tænkt i leder baner, men egentlig så skulle 'ventetiden' bruges til at bygge et sæt basser der havde de kvaliter som Steen snakker om. Faktisk er jeg helt op at kører over min nye viden om komponenter og ikke-pastike materiale valg.

Jeg ser allerede print erstattet af tykke porcelæns eller bakelit plader med åbne (til udvikl.) og lukkede kviksølvs-kanaler. Synd at blyanter ikke er U-formede. Og så er deres porøsitet heller ikke just en fordel i et lukket kviksøv kredsløb.

Jeg læste om dit 1.5v stunt - sådan nogen magneter må jeg have 8 af.

Er der nogen der kan bruge et par tudsind af de gamle 1x2x4 magneter

Jacob

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 December 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke sikker på at linesource principet ikke duer.De skal bare

bue svagt mod lytteren (Duelund ide), og være lukket.Duelund,Eriek

og undertegnede arbejder på båndende.Sjovt nok ligger den nuværende

løsning tæt på dine sidste forsøg.Det nye er at de bliver lukkede.

Med hensyn til neodymiummagnter, tror jeg at prisen er høj.Men

ser man på styrken er de faktik ikke dyre end ferrit

MVH

Andre´ Jensen 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej Macwerk,

Jeg bliver helt nostaltisk  når talen kommer på La Folia. Dem har jeg også bygget efter Ole Thoftes opskrift i sin tid. Før de blev færdige prøvede jeg at spille på diskantbåndene alene uden filter - wow der var hul igennem. Jeg husker det var et vildt nummer med Billy Idol!

Desværre skruede jeg så meget op at båndene krøllede sammen og forstærkerens sikringskredsløb tog over - omkring 1 ohm rent DC!

Man brugte timer for at lave en basmembran med tyverialarm tape ved et alt for lavt køkkenbord!

Det var tider den gang for snart 20 år siden!

Det er da synd at I aflivede de båndhøjtalere

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum