Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest rigtig lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Du er nu igang med at fortælle om noget som jeg ikke har fortalt nogen. Jeg har på intet tidspunkt drøftet, eller bare indikeret overfor Andre, Duelund eller lign. at vi har talt om bånd. Jeg vil godt slå fast med syvtommer søm. Peter der er noget du har misforstået, og at tingene falder tilfældigt ud. Jeg synes også det er pudsigt at vi taler og samtidig køre der en tråd.

Omkring ideer til fremstilling er jeg heller ikke fremkommet med noget. Jeg har lavet nogle få forsøg efter Andres model, og andet er der ikke i det. Du beskylder mig for at være illoyal. Det er ikke de ord du bruger, men jeg oplever at det er det du mener. Det er meget sorgene med sådan en beskyldning. Hvis du kendte mig bedre ville du vide at jeg er et dybt loyalt menneske.

Jeg syntes at en undskyldning ville være en helt naturligafslutning på dette emne.

De ser forøvrigt rigtig godt ud.

Med Venlig Hilsen Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

Det var dog et gevaldigt skyderi. Og I skyder helt forbi hinanden.

Der er ikke så meget nyt under solen. 

TAD, Technical Audio Devices, introduces model PT-R9 Super High-Frequency Ribbon Tweeter designed to support today's rigid demands for DVD Audio sound reproduction in both the Professional Studio Application and Home Theater sound environments. TAD, known for innovative speaker design, saw the need to develop delivery systems to support new innovations in DVD 96kHz Audio technology. Model PT-R9 is designed to meet this need. Featured in this new Wide-range Tweeter is a Super-Light Beryllium Vibration Board for excellent range of audio reproduction from 5 K to 120 kHz. Also featured is our newly developed, Full-Surface Drive technology which is made possible by the use of advanced Alnico 750 magnet, with its high-precision magnetic structure.

Dependability is ensured by the tremendous care and precision which goes into the manufacture of all TAD products. The PT-R9 is assembled using only selected parts and materials under strictly controlled conditions. All products are tested by experienced engineers utilizing the latest in computerized evaluation techniques. Whatever your audio needs, you can depend on TAD for unequaled performance and reliability.

The PT-R9 is a super high-frequency Ribbon Tweeter style loudspeaker designed for a wide frequency range and high input power. This makes the driver especially suitable for monitoring digital sound.

PT-R9 SPECIFICATIONS

• Input Impedance: 8 ohms
  • Frequency Range: 5,000 - 120,000Hz
  • Input (when crossover frequency set at 5kHz and attenuation response at 12dB/oct.): 50 watts (rated), 100 watts (maximum)
  • Sound Pressure Level: 97.5 dB/W (1m)
  • Crossover Frequency: Higher than 5,000Hz (Attenuation response: sharper than 12dB/oct.)
  • Total Magnetic Flux: 180,000 maxwells
  • Magnetic Flux Density: 7,400 gauss
  • Magnet: Alnico 750
  • Weight: 5 lbs. 12 oz./2.6kg
  • Outer Dimensions (width x height x depth): 5-1/4 x 3-1/2 x 7 inches/134 x 89 x 179 mm
  • Full-Surface-Drive Wide-range Ribbon Tweeter with a Super-Light Beryllium Vibration Board Consists of a super-light Beryllium board in a "hexagonal shape with a concurrent point in the middle", measuring 16 (micrometers) in thickness and weighing 9 mg.
  • Full-surface drive made possible by the use of advanced Alnico 750 magnet and its high-precision magnetic field achieving 180,000
  • Maxwells with an Air gap magnetic flux density of 7,400 Gauss.
  • Wide Range and low level losses made possible by permanent alloyed core of the matching Transformer, with metal-treated wires on the primary side and the secondary side.
  • Includes a short horn design, embodying all the advantages of a direct radiator which is subject to a low level of noise interference from its surroundings.
  • Designed for high-level input level with a rated input level of 50 watts and a maximum input of 100 watts.

Crossover. We recommend that the crossover frequency for the PT-R9 be 5 kHz or higher with a cutoff response -12dB/oct or higher

Jeg har 4 sådanne, af lidt ældre model og lukkede er de.

Stage acompagny kan også nævnes.

Det er ikke det at de er lukkede Andre skal æres for, men måden båndene er lavet på. Ingen plastik. men papir som base.

AR  Der er ingen, der har stjålet noget fra dig, Du har deimod uafvidende fået inspiratione fra mange andre kanter.

Der er da ingen idé i at fyre løs på hinanden, men at skue fremad. Den løsning som Andre er nået frem til har et potentiale ikke set før. Og så kan i hoppe og springe lige så tosset I vil.

Jeg er med i udviklingen og at nå frem til et system hvor den dynamiske enhed gør det den er godt til og at lade resten gengivet af bånd med 12 dB afrulning og ekstremt lave resonansfrekvenser, så de på det nærmeste er ohmske beslasninger og hvande pæscis samme akustke centre burde fremkalde klakører. Der er gjort forsøg på det før, det er bare ikke lykkedes. Det kan det faktisk nu - ikke som Andre har gjort, med ét bånd, men vejen er slået an.

Den hele konstruktion er så overordentlig simpel og i fuld overensstemmelse med alle fysiske regler.

mvh  Steen Duelund

Mvh.

Frederik Carøe

Mantra Sound

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Den Newform jeg henviser til hedder R645, om den er totalt lukket er
jeg ikke klar over, da jeg aldrig har set den i levende live. Men den
omtales i fagblade som lukket.

Bohländer Graebner lave iøvrigt også lange bånd, hvor en monopol
version ligeledes beskrives.

Er der iøvrig nogle der kender til disse
(http://membrane.com/impact/products/prodairfoil_works.html )
og som kan fortælle lidt mere om dem.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Stridsøksen er begravet.Når jeg bliver sur glemmer jeg desværre at

tænke.Det samme må være sket for Peter-AR.Så lad os give hinanden

en .For lukkede bånd er en god ide.Ser frem til høre dine

Peter-AR.

MVH

Andre´ Jensen

ENIG, ENIG og undskyld (officielt).

Og ja, jeg har set mange lukkede bånd konstruktioner. Alligevel er der noget nyt under taget her, heldigvis er det ikke til at gennemskue, selvom det er simpelt.

Mvh,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 30 December 2003 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Ja, så fik "vi" hørt dyrene hos Peter-AR. Den bedste mellemtone i mands minde - ren - ren - ren. Diskanten udmærker sig ved at synes forsvinde, synes du ikke Peter? ha - ha 

Glæder mig til at høre den færdige udgave med "rigtig bas" af pap, som du siger...

Håber du får bugt med de stående bølger...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 30 December 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej ppp_dk,

Først, en tak for besøget, det er altid dejligt med nogle entusiaster, også tak til Søren fra Odense, som tog turen herover, på trods af meget tåge på vejene.

Som jeg sagde, SÅ ER DET EN PROTOTYPE, hvor jeg kun har lånt bas-modulerne fra et par Triangulo højttalere. Bassen er som sagt IKKE færdig, så det SKAL man se HELT bort fra. Jeg er udmærket godt klar over det kan være svært at se bort fra bas, hvis man ikke går rundt i "lyd" til hverdag, så derfor er det måske et par dage for tidlig jeg demonstrerede prototyperne. Heldigvis, så der der et par dage til Fredag, hvor de demonstreres igen, så til den tid skulle bassen gerne være bedre, om ikke andet, så bruger jeg en balanceret Realism sub (og så er den nok på plads). Igen, stængerne er IKKE designet til bas og skal IKKE spille bas, men de er designet så man kan LEVE med dem i hverdagen, dvs. man kan gå rundt i rummet, sidde ned i sofaen, stå op og sidde ned, ud til siderne, resultatet er de SAMME DETALJER OG MELLEMTONE og den samme SOUNDSTAGE uden reflektioner fra loft og gulv (som også blev demonstreret i dag).
Bas er "noget grimme noget vi ikke kan undvære", nogle kan ikke få nok (det kan jeg ikke) andre får for meget (f.eks. ppp_dk), bas afhænger MEGET af rummet. Måske skulle jeg indføre vores ABC system i subberne, det vil gøre livet ENDNU lettere.

Her er et bedre billed fra i dag. Lyset er desværre ikke så godt i vores kommende biograf rum.

Så lige en undskyldning i alt offentlighed til Eriek.
Tak fordi du kom først til telefonen i dag, ellers havde jeg gjort det (som jeg skrev i en e-mail). Som jeg sagde til Eriek, så havde jeg arbejdet i 40 timer uden søvn, fik i går et par glas rødvin efter den lange arbejdsperiode, gik på nettet i denne tråd og lavede "kage" i den. Eriek, jeg er nu overbevist om du kan holde på hvad du får af informationer herfra, tak for det.

De bedste hilsner,
Peter
www.acoustic-reality.com/lyddesign/
(Er opdateret med billeder fra i dag)
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 December 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Var det ikke på tide at Peter-AR fik titelen"Branchemedlem", det er s'gu da snart ikke andet end markedsføring der kommer fra den kant..

Mvh. Jens/Modifix, - der kun har en smule brugt Hi-Fi at sælge..

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 30 December 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Modifix,

Ligesom du, så hader jeg også forhandlere. Derfor sælger vi direkte og bruger måske dette forum ud over det sædvanelige, dog ikke som Hifi4You, der Konstant SPAMMER annoncerne i det sted hvor jeg skal annoncere. Nu er der ikke tale om markedsføring i denne tråd, men om mest rigtig lyd, så derfor bør stærgerne vel omtales her (som information til de der ikke tager sig så meget af janteloven, men til de som interesserer sig for bedste lyd).

Godt Nytår,
Peter

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 30 December 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ok Peter.

Jeg vil afslutningsvis opfordre dig Peter og alle andre her på forummet til at have forumssloganet for øje.

Tænk før i taler. Få ikke gennemtænkte ord kan skade mere end det gavner. Visse emner er blevet ødelagt mere eller mindre, pga. dårlig tone.

Ikke mere fra mig i den sag.

I ønskes alle et godt nytår.

Hilsen Eriek

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 30 December 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej Eriek,

Som du sagde, så er det underlig, hvorfor bånd er så hot lige i øjeblikket.

Men lad os tænke en ekstra gang og blive bedre til det vi skriver...... (skulle komme fra mig )

Godt Nytår igen,
Peter

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 30 December 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Nu var der lige et par indslag. Mit ok er for undskyldningen   mvh. Eriek

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 30 December 2003 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Og lige en besked mere til Modifix,

Du skal lige huske på, at stængerne IKKE kan købes, de sælges IKKE, men jeg håber da klart de snart er i produktion. Inden da, skal stænger dælme være gennemlyttet. Derfor håber jeg nogle rigtige NØRDER her fra forumet kan hjælpe med denne lyttetest (kræver besøg hos os, da der indtil videre kun er et sæt prototyper). Det var en opfordring til de som vil præge udviklingen...

Mvh,
Peter

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 30 December 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Lidt mere info:

Vedr. finish (for hvem det interesserer) så bliver foden blankpoleret som et spejl, en cirkel fod 28cm i diameter, forsiden af stængerne er sorte (kan ikke laves om på grund af filt således diffraktioner undgåes), men bagsiden kan vælges i alle farver, også div. metalfarver.

Det var så det, håber I er interesseret i en transducer, som er så ANDERLEDES i forhold til alt andet tidligere set (i dette tilfælde kan navnet "højttaler" forvirre), det må I vel give mig ret i, eller hvad???
Det er som sagt IKKE en designhøjttaler, men en transducer/højttaler hvor lyden har 1. prioritet. Alligevel er det vel noget af det mest elegante (jeg har set).

Bedste hilsner,
Peter

Medisin man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 December 2003 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hei der. Er det satt en pris på "diskant" søylene alene? Tilsynelatende bruker du aktiv filterering, jeg vet dere bruker noe som likner på 11dB/okt filter ( sier ryktet ) i noen konstruksjoner. Er disse filter av subtraktive type for eksempel slik som filteret i denne link: http://www.national.com/an/AN/AN-346.pdf 
Til top Vis Medisin man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medisin man

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hej Peter-AR,

Tænk at jeg skulle sige for megen bas og for lidt diskant... Nu er jeg forvirret på et højere plan, men mellemtonen!!!

Men jeg tror at det med bassen hænger sammen med at du har en fæl stående bølge (som dog blev dæmpet en del med rockwool).

Diskanten er nyt for mig, men set i bakspejlet har de sidste på high-end anlæg jeg hørt lydt for mørke for mig, mangler liv efter MIN smag. Om det er korrekt er jeg egentlig fuldstændig ligeglad med (endnu)!

Mit lytterum er 6.5 x 5.3 m og selv med et par TDL RSTL (placeret på den lange væg med ca 1.5 m fra sidevæggene og 30 cm fra bagvæggen) kunne jeg ikke få bas nok! Men de var også tørre som bare pokker!!! Mit rum sluger bas!
Jeg tror at det vil lyde MEGET bedre hos mig (så zapsolut).

Jeg er lidt overrasket over at renheden i båndene. Den "manglende" diskant skal jeg nok vænne mig til, men godt gået af en "mellemtone" - ha - ha!

Det kunne godt tænkes at jeg vender tilbage på fredag i håb om at basproblemerne er løst...

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Først vil vil jeg sige at jeg ikke har hørt Peter-AR´s bånd.Så om de

virkelig magler diskant ?. Men nu skriver du at du syntes dette gene-

ralt er et problem ved mange highend højttalere.Jeg mener til gen-

gæld det er omvendt, de fleste højttalere af nyer dato har for meget

diskant (0g bas).Jeg tror desværre de fleste højttalerproducenter, er

underlangt at forbrugeren ikke bruger den nødvendige tid på at vælge

højttalere, men køber dem der fænger med det samme.Når men så

har levet med denne lyd i måske årevis, vil det korrekte sørme lyde

forkert.

MVH.      

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Først vil vil jeg sige at jeg ikke har hørt Peter-AR´s bånd.Så om de

virkelig magler diskant ?. Men nu skriver du at du syntes dette gene-

ralt er et problem ved mange highend højttalere.Jeg mener til gen-

gæld det er omvendt, de fleste højttalere af nyer dato har for meget

diskant (0g bas).Jeg tror desværre de fleste højttalerproducenter, er

underlangt at forbrugeren ikke bruger den nødvendige tid på at vælge

højttalere, men køber dem der fænger med det samme.Når men så

har levet med denne lyd i måske årevis, vil det korrekte sørme lyde

forkert.

MVH.      

Nu mangler vi bare en klage over levende akustisk musik, det lyder jo forkert

Hvem træder først ud af skabet ?

Waal
Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Til Andre
Nu er det vel for meget at generalisere over alt "highend" (hvad det så end dækker over) på de sidste 3-4 anlæg... jeg vil ikke udelukke at det hænger sammen med min kolde tyrker ved at have 2-vejs (måske er det bassen som driller hjernen og siger at der er for lidt/meget diskant). Faktisk synes jeg samlet set bedre om lyden i mine egne X-Eed, Snell EIII og et par 2-vejs Sonus Faber jeg har hørt for nyligt. Men der er så mange faktorer som spiller ind - vigtigst af dem alle lytterummet. Jeg har (desværre) ikke hørt nogen af (udover Snell EIII)  herhjemme! Båndene hos Peter-AR lød rigtig godt (især mellemtonen).

Til Waal
Levende akustisk musik lyder vel ikke forkert og hvorfor skulle jeg hoppe ud af skabet - eller er der noget jeg har misforstået - igen ?

Om jeg tager fejl er jeg egentlig ligeglad med. Jeg siger det som jeg oplever det (uanset hvor meget "highend" og hvor mange penge det har kostet. Dette kan derfor betyde at man får nogle skrammer og folk undres...

Fra manden, som sluger en del kameler, altid tager fejl og er i tvivl

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med hjemmesiden, Steen?

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Til AndreNu er det vel for meget at generalisere over alt "highend" (hvad det så end dækker over) på de sidste 3-4 anlæg... jeg vil ikke udelukke at det hænger sammen med min kolde tyrker ved at have 2-vejs (måske er det bassen som driller hjernen og siger at der er for lidt/meget diskant). Faktisk synes jeg samlet set bedre om lyden i mine egne Snell EIII og et par 2-vejs Sonus Faber jeg har hørt for nyligt. Men der er så mange faktorer som spiller ind - vigtigst af dem alle lytterummet. Jeg har (desværre) ikke hørt nogen af (udover Snell EIII)  herhjemme! Båndene hos Peter-AR lød rigtig godt (især mellemtonen).

Til WaalLevende akustisk musik lyder vel ikke forkert og hvorfor skulle jeg hoppe ud af skabet - eller er der noget jeg har misforstået - igen ?

Om jeg tager fejl er jeg egentlig ligeglad med. Jeg siger det som jeg oplever det (uanset hvor meget "highend" og hvor mange penge det har kostet. Dette kan derfor betyde at man får nogle skrammer og folk undres...

Fra manden, som sluger en del kameler, altid tager fejl og er i tvivl

Du har ikke fanget pointen, Duelund har.

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum