Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 08:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest rigtig lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

Principtegning over den kommende konstruktion er klar. Så hvis nogen skulle ønske det kan den blive sendt til vedkommene over E-mail.

Tegningen er i Paint, hvilket skulle være standard for alle window numre.

Jeg skal selvfølgelig for nemheds skyld blot svare på en E-mail, så den skal stiles til duelund@post12.tele.dk  og emnet "HTtegning"

Så kan man jo se dyret og dets indre.

mvh   Steen Duelund

takker for tegningen

Jacob

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har for længe siden lovet Steen at lave en 3-d illustration til at supplere hans tegning, som jeg og visse andre ikke helt kunne gennemskue i detaljen. Ved et besøg hos den venlige Steen, fik jeg forklaret kabinetopbygningen.

Men ak, en lang periode med travlhed med to små børn og renovering af nyt gammelt hus har ikke levnet tid til tegningen. Den er dog ikke glemt, den er bare ikke færdig endnu.

Jeg vil dog gerne sende dig Steens tegning i morgen, når jeg er på min stationære, hvis ikke du har fået tegningen inden da.

Hilsen
Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=LGrau]

Hej

Jeg misbruger lige tråden her fordi jeg ved den læses af blandt andet Duelund, som jeg tror kan svare på mit spørgsmål.

Det er vel heller ikke helt uinteressant for tråden her.

Jeg ville gerne have lidt kendskab til cd impulsen som man ofte ser gengivet når en afspiller testes.

Normalt har pulsen som egentlig burde være på en sample periode en tidsmæssig længere ubredelse, p.g.a. digital filteret i oversampleren.

Se f.eks. her:

http://www.sakurasystems.com/articles/Kusunoki.html

Spørgsmålet er kort er hvilken metode opfattes mest korrekt af det meneskelige øre ? /QUOTE]

Ingen af dem egentlig. Det digitale princip er stadig i sin vorden. Men med hurtigere og hurtigere databehandling og samplingsfrekvenser vil vi helt sikkert nå i mål, sådan at det digitale og det analoge vil komme til at lyde noget nær det samme. Problemet er støj. Lavfrekvent for det analoge og højfrekvent for det digitale. Sidstnævntes kan løses - lader det til - ved en strømrenser, som jeg er ved at lade afprøve rundt omkring. Nu sidst på Akustik Realitys lille model. Det var godt nok interessant at høre denne i mine ører tillukkede sag åbne sig og vise sine positive sider. Jeg tør slet ikke tænke på hvad vil ske, når den bliver sat til den store. Denne lille sag er stadig tys tys og forhåbentlig holder den, der laver dem efter min anvisning og opskrift, sin mund. Jeg holder i hvertfald min og forhåbentlig også de, der afprøver den.

Jeg vil læse artiklen grundigt igennem en gang til. Der kan være noget jeg har misset.

Lad mig dog lige slå fast, at den analoge verden er god ved lave niveau'er og forvrænger ved høje og det digitale har det omvendt. Deri vel i bund og grund konflikten. Mit kabel kan rette noget på forholdet, men ikke nok - der skal en rensning af strømmen til uanset hvilket bruges. Nok engang så hænger diskant og bas sammen. Men lavfrekvent støj glider bedre ned end højfrekvent, og stilhedens eller svagt niveaus betydning er stadig ikke lige sagen for den digitale løsning. 16 bits er ikke nok, men alligevel så godt nu, at til salg sedlen er fjernet. En ny og forfrisket CD samling skal lige høres først.

Jeg kommer tilbage i løbet af ugen efter læsning med rødt.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vover pelsen (uden selv at have læst mere end det jeg lige skulle brug) og foreslår en norsk forskningsrapport om højhastigheds kredskort-udlæg (1997). Jeg stødte på den i forbindelse med diamagnetiske materialer.

http://www.unik.no/~hdik/pensum/EKF-R-101.pdf

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ja Steen det er blevet ren nydelse at høre musik, efter at den strømrenser er koblet til. Så nu er glæder jeg mig til nr. 2 på afspilleren. Efter besøget i går sad jeg og hørte musik til klokken var 2.30, og musik igen her i aften. Det er bare herligt.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Ja Steen det er blevet ren nydelse at høre musik, efter at den strømrenser er koblet til. Så nu er glæder jeg mig til nr. 2 på afspilleren. Efter besøget i går sad jeg og hørte musik til klokken var 2.30, og musik igen her i aften. Det er bare herligt.

mvh. Eriek

Rart at høre og jeg er glad for at have kunnet hjælpe dig nærmere mål.

mvh  Steen Duelund

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej Duelund.

Tak for besvarelsen på mit digital puls spørsmål.

Jeg bliver lige nød til at følge op på dit svar selvom jeg er lidt ked af at bringe tråden lidt ud på et sidespor.

Du skriver at forvrængningen er høj ved lave niveauer ved digitale kilder. Det kan jeg kun give dig ret i.

Problemet er vel størst ved de stille passager i musikken hvor opløsningen bliver lav.

Har du nogen ide om hvor stor linearitet vi er i stand til at høre? Kan vi høre om der sker fejl på de mindst betydende bit når niveauet er højt ? 

Audio note laver nogle DAC med ældgamle kredse hvor lineariteten er under 16bit men tilsyneladende skulle de alligevel være blandt de bedste på markedet.

Grunden til disse spørgsmål, lidt ude af tråd, er at vi er ved at starte et DAC projekt op.

Kunne man evt. lave en anden tråd til disse spørgsmål som forstyrrer i tråden ?

Jeg vil selvfølgelig også gerne have besvarelser fra andre en Duelund.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej Duelund.

Tak for besvarelsen på mit digital puls spørsmål.

Jeg bliver lige nød til at følge op på dit svar selvom jeg er lidt ked af at bringe tråden lidt ud på et sidespor.

Du skriver at forvrængningen er høj ved lave niveauer ved digitale kilder. Det kan jeg kun give dig ret i.

Problemet er vel størst ved de stille passager i musikken hvor opløsningen bliver lav.
Selvfølgelig! men efterklangen er også svag, selv om der spilles højt indimellem. Lydtrykket er jo ikke konstanf højt.

Har du nogen ide om hvor stor linearitet vi er i stand til at høre? Kan vi høre om der sker fejl på de mindst betydende bit når niveauet er højt ? 
Ja det synes at være tilfældet. når stedet for den lydlige begivenhed detekteres. Jeg tror at det er en overlevelsesting, som er gået ud af brug, men ved øvelse kan opøves.

Grunden til disse spørgsmål, lidt ude af tråd, er at vi er ved at starte et DAC projekt op.

Det lyder da spændende, men er den sti ikke tråd meget bred? Det forekommer mig at vi burde komme videre med højere sampling og antal bits. DVD formatet, som jeg anser for godt nok - for mine ører ihvertfald - har nu været fremme i temmelig mange år uden at være blevet udnyttet til sit fulde potentiale.

Det er da tankevækkende. Hvorfor det?

Istedet er kommet SACD og DVDa, og hvad jeg har hørt fra de formater er ikke værd at skrive om.

mvh  Steen Duelund

Kunne man evt. lave en anden tråd til disse spørgsmål som forstyrrer i tråden ?

Jeg vil selvfølgelig også gerne have besvarelser fra andre en Duelund.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
Det lyder da spændende, men er den sti ikke tråd meget bred? Det forekommer mig at vi burde komme videre med højere sampling og antal bits. DVD formatet, som jeg anser for godt nok - for mine ører ihvertfald - har nu været fremme i temmelig mange år uden at være blevet udnyttet til sit fulde potentiale.

Jeg er ikke sikker på at vi skal over og arbejde i DVD format, men i princippet skulle der ikke være noget i vejen for at projektet kan føre til en yderst velegnet dac til DVD audio.

Vi kan ikke satse på at få en absolut præsision som er meget højere en 16bit. Fuld 16 bits opløsning er faktisk et rimeligt højt krav.

Men hvis det blev lavet til DVD audio kunne vi stadig få en præsision på 16bit selvom udgangsnivauet måske kun er -20db det ville faktisk ikke være så dårligt.

Men der er desværre kun et begrænset udvalg af udgivelser, så det sætter en dæmper på motivationen.. Men spændende kunne det helt sikkert være at se hvilket kvalitetsnivau vi kunne komme op på. 

Istedet er kommet SACD og DVDa, og hvad jeg har hørt fra de formater er ikke værd at skrive om.

Jeg bliver nu lidt i tvivl om du mente CD formatet(og ikke DVD som der står) i første del..

Hvis du mener CD formatet, så vil jeg også give dig ret i at det ikke er fuldt udnyttet endnu. Her er går teknologien mod lav forvrængning og komplekse tekniske løsninger på et problem som egentlig burde være simpelt.. Men det kan vel sammenlignes lidt med dengang de integrerede kredse kom frem. Nu var der mulighed for at få målemæssigt god ydelse. Men målemetoden er ofte en sinustone som sendes igennem forstærken, det fortæller jo intet om de dynamiske færdigheder som vel egentlig er de vigtiste. Lydmæssigt var disse japanske "supermaskiner" intet værd..

Jeg har fundet et dokument som fortæller lidt om hvor høj opløsning 20bit faktisk er :

http://www.linear.com/pdf/an86f.pdf

På de sidste sider står der noget om hvilke stik man ikke skal bruge fordi temperatur støjen fra stikkende nemt kan ødelægge præsisionen. Man skal også være påpasselig med hvilke forbindelse som rører ens print p.g.a. fejlstrømme i print. . Her er der tale om 20 bits absolut præsision ved lav frekvens så det er ikke umiddelbart noget med hifi at gøre, men jeg synes der er god læsning...men måske er jeg ikke helt normal.

Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=LGrau][QUOTE=Duelund]Det lyder da spændende, men er den sti ikke tråd meget bred? Det forekommer mig at vi burde komme videre med højere sampling og antal bits. DVD formatet, som jeg anser for godt nok - for mine ører ihvertfald - har nu været fremme i temmelig mange år uden at være blevet udnyttet til sit fulde potentiale.

Jeg er ikke sikker på at vi skal over og arbejde i DVD format, men i princippet skulle der ikke være noget i vejen for at projektet kan føre til en yderst velegnet dac til DVD audio.

Vi kan ikke satse på at få en absolut præsision som er meget højere en 16bit. Fuld 16 bits opløsning er faktisk et rimeligt højt krav.

Men hvis det blev lavet til DVD audio kunne vi stadig få en præsision på 16bit selvom udgangsnivauet måske kun er -20db det ville faktisk ikke være så dårligt.

Men der er desværre kun et begrænset udvalg af udgivelser, så det sætter en dæmper på motivationen.. Men spændende kunne det helt sikkert være at se hvilket kvalitetsnivau vi kunne komme op på. 

Jeg bliver nu lidt i tvivl om du mente CD formatet(og ikke DVD som der står) i første del..

Jeg mente hvad jeg skrev. DVD formatet 24/96 er målet at tragte efter. Det kan både optages og gengives fuldt, tages der hensyn til luftens indflydelse.  

Hvis du mener CD formatet, så vil jeg også give dig ret i at det ikke er fuldt udnyttet endnu. Her er går teknologien mod lav forvrængning og komplekse tekniske løsninger på et problem som egentlig burde være simpelt.. Men det kan vel sammenlignes lidt med dengang de integrerede kredse kom frem. Nu var der mulighed for at få målemæssigt god ydelse. Men målemetoden er ofte en sinustone som sendes igennem forstærken, det fortæller jo intet om de dynamiske færdigheder som vel egentlig er de vigtiste. Lydmæssigt var disse japanske "supermaskiner" intet værd..

Fuldstændig enig. Men at du mener at CD-formatet kan bedres yderligere over DAC, kommer lidt overraskende. Jeg mener at have fundet en anden vej, der hos mig og andre bringer CD-formatet til at lyde analogt, og dér er fejlkilden den højfrekvente støj på nettet. Netstøjfiltre af alle mulige slags er afprøvet, vejet og fundet for lette. Lang tids grublen i forbindelse med en digital forstærkers højfrekvente støj resulterede i et nyt netstøjsfilter, der ingen af de sædvanlige unoder sådanne synes at have. Det er blevet afprøvet nu efterhånden mange steder med overmåde positivt resultat på netop CD-spillere og andet digitalt udstyr samt analogt for- og effektforstærkere og ved Gud også computere.
Dermed blot sagt, at der er en fejlkilde med en jfr. min hørelse større effekt, når den er kureret.

Jeg har fundet et dokument som fortæller lidt om hvor høj opløsning 20bit faktisk er :

http://www.linear.com/pdf/an86f.pdf

På de sidste sider står der noget om hvilke stik man ikke skal bruge fordi temperatur støjen fra stikkende nemt kan ødelægge præsisionen. Man skal også være påpasselig med hvilke forbindelse som rører ens print p.g.a. fejlstrømme i print. . Her er der tale om 20 bits absolut præsision ved lav frekvens så det er ikke umiddelbart noget med hifi at gøre, men jeg synes der er god læsning...men måske er jeg ikke helt normal.

Det er jeg vist heller ikke. Dets sidste del er overmåde interessant.
Takker for henvisningen.

mvh Steen Duelund

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
[QUOTE=LGrau][QUOTE=Duelund]

Fuldstændig enig. Men at du mener at CD-formatet kan bedres yderligere over DAC, kommer lidt overraskende. Jeg mener at have fundet en anden vej, der hos mig og andre bringer CD-formatet til at lyde analogt, og dér er fejlkilden den højfrekvente støj på nettet. Netstøjfiltre af alle mulige slags er afprøvet, vejet og fundet for lette. Lang tids grublen i forbindelse med en digital forstærkers højfrekvente støj resulterede i et nyt netstøjsfilter, der ingen af de sædvanlige unoder sådanne synes at have. Det er blevet afprøvet nu efterhånden mange steder med overmåde positivt resultat på netop CD-spillere og andet digitalt udstyr samt analogt for- og effektforstærkere og ved Gud også computere.
Dermed blot sagt, at der er en fejlkilde med en jfr. min hørelse større effekt, når den er kureret.

Lyder spændende med netstøjsfilteret. Hf støjen er jo netop et problem som man svært slipper af med.. Det skulle der gerne tages hånd om når DAC konstrueres.

Man kan få en fornemmelse af problemet ved blandt andet at se på spændingsregulatorer, her er næmest ingen dæmpning af hf støj. Der er så normalt også lavet afkobling af støjen lokalt ved kredsene. Afkoblingen burde hvis den er lavet korrekt fjerne hf støj lokalt.

Men støj i printbanerne hen til kredsene vil let kunne brede sig i systemet..

med batteridrift er man fri fra denne støj fra nettet, det ville vel være nærmest optimalt ? 

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke tilhænger af batterier.Jeg syntes man mister,hvad skal jeg

kalde det, grebet i musikken.Med mindre man bruger MEGET store

kondensatorer i strømforsynningen.Selv har 1 farad i min forforstærker,

for at løse problemm

MVH  

http://tkhifi.homepage.dk/foramp/forampfet.html

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Duelund skrev:
[QUOTE=LGrau][QUOTE=Duelund]

Lyder spændende med netstøjsfilteret. Hf støjen er jo netop et problem som man svært slipper af med.. Det skulle der gerne tages hånd om når DAC konstrueres.

Man kan få en fornemmelse af problemet ved blandt andet at se på spændingsregulatorer, her er næmest ingen dæmpning af hf støj. Der er så normalt også lavet afkobling af støjen lokalt ved kredsene. Afkoblingen burde hvis den er lavet korrekt fjerne hf støj lokalt.

Men støj i printbanerne hen til kredsene vil let kunne brede sig i systemet..

med batteridrift er man fri fra denne støj fra nettet, det ville vel være nærmest optimalt ? 

Det nævnte støfilter sammenlignes, af dem der har afprøvet begge, med ren batteridrift - blot endnu bedre. Forvandlingen af digitalt til analogt lydende er en gevinst i min verden.

mvh

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Efter mange støbeproblemer - nu løst - kan vi komme videre.
Jeg havde håbet at det bare var noget alle kunne gøre, men praksis viser et anderledes forhold. Ringradiator og forplade skal integreres i hinanden, så for at det ikke skal koste den enkelte en formue i forfejlede forsøg, som det har kostet mig, er det nok fornuftigst, at den del er ét.

mvh  Steen Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Forpladen kan man ikke lave selv, kabinettet sandsynligvis og filteret ligeså. Men skal man i mål, så er komponenterne ikke ligegyldige. Det samme gælder "køkkenhøjttaleren - ´d'Apolittoen og en kommende 3 vejs. Man er selvfølgelig velkommen til at vandre udenom den Duelundske verden, men den skal kunne nås af alle, der er interesserede, så oplevelsen af en sammenhængende lyd vil kunne nås direkte eller over selvbyg.

Man skal selvfølgelig også kunne opnå chancen at høre skidtet, så jeg har besluttet sammen med interesserde at vove pelsen og komme frem i lyset.

Jeg har for meget spændende at føre ud i livet, og gøre færdigt ligeså, så jev vil hellige mig forskning og forsøge at lave den endelige højttaler. Den digitale side har også min interesse, og da den tydeligvis ikke heller forstås af fabrikanterne deraf (underligt nok) så er der rigeligt for mig at kaste kræfter på. Den perfekte mikrofon er også lige om hjørnet - så andre hænder må overtage det praktiske arbejde, som jeg hidindtil selv har stået for.

Aldrig færdig altid på vej imod perfektionen har vist sig at kunne lykkes - så vidt jeg kan se. Det har altide været mit mål og er nu indenfor syne.

Den lovede konstruktion kommer selvfølgelig - jeg mangler blot tid til at efterprøve den tilstrækkeligt. Den vil blive lagt ud hér, hvor jeg synes den hører hjemme. Redaktøren vil nok hjælpe mig med at få tegninger og diagrammer nåbare for alle læsere.

mvh  Steen Duelund

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hej Duelund + Alle der følger med.

Det lyder rigtigt spændende med højtaleren, jeg er ikke rigtig ferm i selskab med træ, så måske alle der var interesseret  i at bygge med og som ikke havde lyst, og ligesom undertegnende ikke har evnerne,  til selv at lave kabinettet ville være med til at afgive en bestilling hos et snedkerfirma der kunne forestå udskæringen, så kunne man evt. selv lime og skrue, eller hvad der nu skal til.

Hvor får du, Steen lavet kabinetterne ? Var det evt. en ide at man kunne afgive bestilling på et medbygger sæt, hvor man får alle stumperne inklusive kabinet dele leveret og så selv skal samle ?

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej Duelund

Glæder mig meget til, at den endelige konstruktion snart foreligger, samt at din hjemmeside kommer op at køre.

Duelund skriver: Ringradiator og forplade skal integreres i hinanden, så for at det ikke skal koste den enkelte en formue i forfejlede forsøg, som det har kostet mig, er det nok fornuftigst, at den del er ét. 

Lige for en sikkerhedsskyld, hvis ringradiatoren og fasealignmentforpladen skal være fuldstændigt èt, skal mine ringradiatorer (modificeret af dig) så sendes ind til dig, så afstøbningen bliver 100% tilpasset mine enheder?  

Jeg ved godt, at du nok får flere hundrede emails dagligt og ikke har tid til at læse alle og det er også derfor, at jeg stiller dette spørgsmål: Hvis du har læst ens(min) ordre email melder du så normalt automatisk tilbage til afsenderen eller hvordan er proceduren?

Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Hej Duelund + Alle der følger med.

Det lyder rigtigt spændende med højtaleren, jeg er ikke rigtig ferm i selskab med træ, så måske alle der var interesseret  i at bygge med og som ikke havde lyst, og ligesom undertegnende ikke har evnerne,  til selv at lave kabinettet ville være med til at afgive en bestilling hos et snedkerfirma der kunne forestå udskæringen, så kunne man evt. selv lime og skrue, eller hvad der nu skal til.

Hvor får du, Steen lavet kabinetterne ?

Dem laver jeg skam selv i min lille hobbykælder. Jeg har vendt blikket mere ud, og håber på, at det snart vil være muligt for alle at få kendskab til mit univers. Jeg skal have belastningen taget af mine skuldre, så jeg kan komme videre med det, der rigtig interesserer mig - at få realiseret mit meget gamle mål - om at træde ind på den absolutte perfektions område. Jeg synes at kunne skimte den i horisonten - endelig.

Var det evt. en ide at man kunne afgive bestilling på et medbygger sæt, hvor man får alle stumperne inklusive kabinet dele leveret og så selv skal samle ?

Præcis min idé, blandt mange andre.

mvh  Steen Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Basil skrev:

Hej Duelund

Glæder mig meget til, at den endelige konstruktion snart foreligger, samt at din hjemmeside kommer op at køre.

Duelund skriver: Ringradiator og forplade skal integreres i hinanden, så for at det ikke skal koste den enkelte en formue i forfejlede forsøg, som det har kostet mig, er det nok fornuftigst, at den del er ét. 

Lige for en sikkerhedsskyld, hvis ringradiatoren og fasealignmentforpladen skal være fuldstændigt èt, skal mine ringradiatorer (modificeret af dig) så sendes ind til dig, så afstøbningen bliver 100% tilpasset mine enheder?  

Jeg ved godt, at du nok får flere hundrede emails dagligt og ikke har tid til at læse alle og det er også derfor, at jeg stiller dette spørgsmål: Hvis du har læst ens(min) ordre email melder du så normalt automatisk tilbage til afsenderen eller hvordan er proceduren?

Basil.

Skal dine enheder bruges, så skal jeg selvfølgelig have dem til rådighed.

Angående E-mails så kommer der imellem 200 - 300 stk pr. dag. Der er meget spam, så reelle mails kan smutte i mængden. Får man ikke svar, så sender man blot igen, det er ikke uvilje men svigtende syn, der får dem til at smutte. Eller alm. distraktion, eller tankerne på flugt.

mvh  Steen Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Lang tids venten. Det viser sig, at den basenhed jeg ville bruge, var gået ud af produktion, så jeg har måttet presse min vilje igennem ved lutter snedighed. En så god enhed bør ikke gå ud, det er den eneste tilbage i sortimentet, der kan bruges til noget. Men altså den kan fås igen. Konstruktionen kan blive bragt med enheder som oprindelig tænkt.
Jeg beklager ventetiden.

mvh  Steen Duelund

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum