Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Meget spændende afspiller. Erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ifølge Samsung Danmark, skulle det være Faroudia, det siger de da jeg talte med dem, så det må jeg jo tro på

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Om ikke andet må man sige, at der er grundig forvirring i virksomheden. Hvis man googler lidt på det, får man begge svar, nogle steder at lillebroderen 745/841 har Faroudja, mens storebroderen har Zoran Vaddis, andre steder det omvendte.

Det er helt muligt, at du har ret, men prøv at se her, hvad Samsung svarer en person på et finsk forum:

"sain nyt meilivastauksen Samsung Nordicilta;
Thank you for your email dated the 29.09.2004 regarding the DVD-HD945.
This model has the Zoran Vaddis 7 chip and not the Faroudja chip.

Kind regards
Torgeir
Samsung Nordic Support

Mä en nyt tiedä onko tuo Torgeir oikeassa (??). Vähän oudolta tuntuisi että jenkkilässä myydään HD941 ja englannissa HD945 Faroudjalla. Me täällä pohjolassa saisimme tyytyä Zoran Vaddis 7:n. Laitoin uuden kyselyn brittisivustolle, saas nähdä mitä vastaavat"

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ja.

Jeg gir dig ret, de er vist lidt forvirret, men da jeg snakked med  Samsung var det hvad jeg fik at vide, hvis de ikke selv ved det.

Hvem ved det så

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Så vidt jeg kan se, kan den ikke sende 720p ud i 50hz. Lidt et minus ift. Yamakawa, men ellers ser det bestemt lovende ud.

Kan du fortælle sådan en newbie som mig hvilken betydning det har for een der kun skal bruge dvd afspilleren til at se pal-dvd'er med? På en Z3 projektor via HDMI?

Venligst
Bjarne

Til top Vis netbjarne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af netbjarne

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

øhhh...det er jeg ikke helt sikker på, men mon ikke der er andre lidt mere teknisk kyndige, der kan.

Jeg ved blot, at det blev diskuteret meget omkring forgængeren Z2, som vist havde problemer med 50hz (søg evt. her på forummet). Dybest set handler det om, at PAL-skiver har 25 billeder i sek. og at der derfor giver et pænere billede, hvis projektoren kan vise det i 50 hz end i 60hz (som passer bedre til NTSC).

Men den korte version er nok, at MÅSKE kan give en smule hakken i billedet.

MEN, egentlig ville jeg ikke bekymre mig ved at købe det du foreslår. Der viser sig altid at være forskellige småting ved alle projektorer, som ikke er perfekte. Hvis jeg begynder at læse om det på forsk. fora, ville jeg sikkert finde ud af, at min projektor lider af sygdomme som vertical banding og jeg ved ikke hvad. Men det er ikke noget, som jeg er klar over, at jeg ser, når jeg bruger den.

Yamakawa har andre ulemper ift samsung (vurderet ud fra Samsungs kvalitet på andre afspillere):

- dårlig fjernbetjening

- dårlig brugerklade

- dårligere lyd (fra stereooutput i hvert fald)

- spiller ikke SACD/DVD-Audio

- har dvi og ikke hdmi (hdmi kan klare længere kabeltræk, hvis der er hdmi i den anden ende)

Jeg havde en billig Samsung uden smarte chips før jeg fik projektor og den fungerede altid godt, så i dit tilfælde ville jeg vælge Samsung

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Ifølge Samsung Danmark, skulle det være Faroudia, det siger de da jeg talte med dem, så det må jeg jo tro på

Vi er ikke de eneste der er forvirrede - her er en svensk tråd om emnet - ifølge een af skribenterne skulle han have "fra pålidelig kilde" at Samsung har droppet Faroudja til fordel for Zoran - og hør så hvad Samsung Sverige skriver til mig:

Citér:

Kjære Bjarne,

takk for din email.

Den informasjonen som du finner på www.samsung.se er den som er gjeldende for Danmark. Spesifikasjonene for denne modellen på det britiske markedet vil være ulike fra de som er gjeldende i Norden.

Om du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:

23 16 27 22, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 17.00.

Eller du kan sende en email.

Ergo - køber man en HD945 i Danmark vil den have Zoran scaler, og køber man en HD945 i England vil den have Faroudja scaler... Hvis det er korrekt burde nogle foreslå samsung at være lidt mere fantasifulde med deres modelnumre, idét der jo i realiteten er tale om to forskellige modeller ikke?

Jeg har fået den opfattelse at Faroudja scaleren er at foretrække - har det noget på sig?

Venligst

Bjarne

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Det er muligt, du har ret, men jeg ville umiddelbart bare tolke det svar, du fik fra Samsung, som en generel afværgemekanisme. Han forholder sig jo ikke til det specifikke spørgsmål.

Men den svenske tråd, du linker til, tyder jo på, at Samsung har skiftet hest fra Faroudja til Zoran Vaddis, så jeg vil tro, at det også gælder for 945 i UK, blot har de måske ikke opdateret oplysningerne. Jeg ved det ikke, men ville gætte på, at der er tale om een model til Europa.

Faroudja er generelt velanset, men hvis Samsung vælger den anden, fordi den fungerer bedre, kan det vel næppe være et dårligt tegn?

Tape Connection forhandlede forgængeren HD935, så du kunne evt. prøve at skrive til dem, om de kan skaffe den og samtidig opklare mystikken omkring dens indhold.

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Jeg fandt denne pdf om afspileren på den franske side.

http://www.samsung.fr/_upload_5/EC_DOWNLOAD/0/000/355/134/DV D-HD945.pdf

Så vidt jeg kan se, kan den ikke sende 720p ud i 50hz. Lidt et minus ift. Yamakawa, men ellers ser det bestemt lovende ud.

Jeg har cuttet dette fra pdf manualen sektion om "Setting up display options" der kan findes på samsung.co.uk:

Citér:

TV System
1. NTSC Disc : In case of using NTSC disc
• If your TV system only has PAL-Video input, you
must choose “PAL”. When you choose “PAL”,
Interlace output format is PAL 60 Hz output.
• If your TV system only has NTSC, input you must
choose “NTSC Output”.
• If you set up the NTSC TV system, HDMI output
frame rate is 60 Hz.

2. PAL Disc : In case of using PAL disc
• If your TV system only has NTSC-Video input, you
must choose “NTSC Output”.
• If your TV system only has PAL input, you must
choose “PAL Output”.
If you set up the PAL TV system, HDMI output frame
rate is 50 Hz.

ja jeg ved ikke om jeg bliver så meget klogere af det - der står jo ikke noget om upscaling. , men længere nede - i "trouble shooting sectionen står der":

Citér:

The screen judder phenomenon may occur when frame rate is converted from 50Hz to 60Hz for 720P/1080i DVI (Digital Visual Interface) Output.

Så deee...

Bjarne

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Her er nogle billeder fra en franskmand, der har åbnet en Samsung hd945 for at få afklaret mysteriet om de forskellige chips. Det viser sig at være Zoran Vaddis og ikke Faroudja, den indeholder, men om det er godt eller skidt ved jeg ikke.

http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29751900& amp;postdays=0&postorder=asc&start=360

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Det viser sig at være Zoran Vaddis og ikke Faroudja, den indeholder, men om det er godt eller skidt ved jeg ikke.

Tjah - samsung.co.uk holder altså stadig fast ved at det afhænger af hvor man køber den, jeg fik følgende besked :

Citér:

Thank you for your email dated 13.10.2004 regarding your Samsung DVD Player.

We can confirm that the information given on our website is correct. The difference in information you are obtaining is due to the fact that specifications of the unit vary from country to country because of the differences in technologies.

Samsung Electronics

Venligst
Bjarne

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

En ting, der undrer mig ved denne afspiller, er at den ifølge manualen - se pdf her - kan spille dvd, dvd-a, vcd, sacd og mp3, men ikke følgende typer:

BEMÆRK
* Diske som ikke kan spilles med denne afspiller.
DVD-ROM
DVD-RAM
CD-ROM
CDV
CDI
CVD
CDGer spiller kun lyd, ikke grafisk.

Mp3 er da (som de andre) et data-filformat og kommer da oftest i form af en cd-rom eller dvd-rom.

Er der nogen, der har et bud på hvad der menes?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Mp3 er da (som de andre) et data-filformat og kommer da oftest i form af en cd-rom eller dvd-rom.

Er der nogen, der har et bud på hvad der menes?

Jeg kan forestille mig at de mener data CD-ROM'er, som f.eks en playstation CD, men det er da skidt formuleret . Selvfølgelig kan den afspille CD-R eller RW skiver med MP3 filer og lign - der er ligesom ikke andre måder at få dem ind i afspilleren på

Venligst
Bjarne

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Det er også det jeg håber - det vil være lidt af en bet, hvis ikke den kan afspille mine - øh - sikkerhedskopier.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Nu opdager jeg, at der er kommet en lillebror til HD-945. Den går under betegnelsen HD-745 og står pt. til ca. 1200,- hos Pixmania.

I forhold til dens storebror kan jeg kun se at den adskiller sig ved:

• Faroudja DCDi mod storebrorens Zoran Vaddis
  • DVI mod storebrorens HDMi

I en anden tråd nævnes det, at Samsung dvd-spillere har problemer med "black (eller er det white) crush" via digitaludgangene. Jeg har også hørt om (Otto, Tape Connection) at DCDi har problemer med progressive i kombination med 50 Hz samt overdreven edge enhancement. (Brugbare og alment acceperede danske termer efterlyses!)

Er der nogen der kan uddybe? -Ellers ligner HD-745 jo en vinder til spotpris.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ved, at der har været en del diskussion omkring både 745 og 945 på AVforums.com, bl.a. om de problemer du nævner. Så vidt jeg kan forstå, er der bred enighed om, at fx. Panasonic S97 giver et bedre billede uden crush osv., men selvfølgelig også til en højere pris.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes