Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 10:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Total Yndlings-brugt-forstærker?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest - hvilken lyd kan du lide?

HOLFI spiller en suveræn mellemtone og top, men har lidt problemer i bunden (Mudrer lidt). Spillestilen er dog både varm og lettere tilbagelænet. (Vel også derfor du valgte Densen Jon!?), så hvis man er til akustisk musik er den rigtig go'. Er du derimod til rock og andre 'fremme i skoene' genrer er det ikke den du skal vælge.

Har lige hørt Primare I20 på mit anlæg. Den er klart mere forward på nogle områder, men alligevel lidt tilbagetrukket i mellemtonen - skyldes måske en mindre 'strømbank' og trafo!?

Kender også en som spiller på Audio Analogue på sine Dynaudio contour 1'ere (?) - han er yderst tilfreds!

Tror også på div. rygter om Densen DM10 - har dog ikke hørt den endnu.

I bund og grund skal du prøve at låne noget med hjem - there's nothing like home

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Den Audio Analogue kan godt være sagen, den er velopløst og samtidig lidt blød i lyden iden at det skal opfattes negativt. Bunden er god og der er power nok med mindre du spiller i en sporthal.

Jeg bryder mig ikke om Beat 100, da jeg synes den "ofre" for meget af detaljerne og opløsningen på musikkens alter. Den glider for meget henover det hele. Densen's dyrere modeller er meget bedre.

Ellers ville jeg bløde det sidste og gå efter en IA150B den er rigtigt god og neutral, den skal bare have de rigtige kabler. PR150B og PA150B er set til ca 6000,-

Der er ikke rigtigt nogen der tror på den variable udgang på din denon men hvorfor ikke ?? Jeg synes du skal prøve at låne en for og effekt og prøve med/uden forforstærker inden du bestemmer dig for hvad du skal have. Hvis den er god nok kan du jo bruge pengene på en bedre effekt.

teddyjoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Ja Audio Analogue skulle være lidt "blød" - men har fået at vide at det skal være en rigtig god kombination med mine SA1280.. - dem kan man hvertfald ikke kalde "for bløde"

Jeg har netop bestilt en Audio Analogue SE Remote i sølv.. Der er 14 dages returret - dog må jeg bløde portoen hvis jeg ikke bryder mig om den..

Og ellers vil jeg kigge på en B100....

Jeg giver 4000 for AA´en hos Audio Concept i Aalborg - og det er da billigt! Den står som ny med 6 mdr. garanti - nyprisen er 10 - 12000.

Og så har jeg lidt penge tilovers til et godt signalkabel (bliver nok et brugt!) - nogen gode forslag? 

Til top Vis teddyjoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af teddyjoe

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej Teddyjoe

Tillykke med dig (måske foreløbige) køb. Det bliver interessant at få nogle tilbagemeldinger da jeg absolut intet kender til AA...

Med hensyn til signalkabel så slå koldt vand i blodet indtil du får lyttet på systemet. Kablerne benyttes til fintuning af systemet, og valget vil derfor delvis afhænge af om du eks. savner lidt skarphed i diskanten, lidt mere tør bas etc... Skriv derfor når du har nogle specifikke ting du vil opnå, så er der bunker af mennesker med erfaringer på dette forum...

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Så i 2'nd hand delen af High Fidelity var der en Electrocompagniet forforstærker + effekt - kan ikke huske hvilke, men til 6000,-

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed kunne være en brugt Cayin 252B, de ligger typisk på ca. 4.500 brugt. Den spiller dejligt åbent, og har en rigtig god dynamik.
Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

TMC vil altid være mit forslag til kabler......om ikke andet så lyt til dem!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes