| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
| Dengang jeg kiggede på CRT, var min klare opfattelse (baseret på diverse fora) at acuity var pixel plus langt overlegen.. |
|
|
Så har du ikke læst mine indlæg... Men jeg ved godt at jeg er i modvind hvad dét angår.
akerman skrev:
Otto, det skulle vel ikke ligge i tapeconnections planer, at anskaffe jer nogle TX-32PD50'ere til en konkurrencedygtig pris ?
|
|
|
Jeg ved faktisk ikke på stående hvad prisen ender i, men jeg har lige pakket et PD50 op i butikken. Jeg har meget svært ved at se forbedringerne i forhold til PD30 (udover en heftig edge enhancement som jeg ikke kan blive fri for og som jeg absolut ikke mener er en forbedring, samt den sædvanlige nye rekord i dårlig standard-indstilling...), og med 9509 (som jeg stadig mener er bedre) nede i en meget lav pris kan jeg ikke se der skulle blive plads til eller behov for stor-indkøb af PD50.
Det er altså ikke fordi jeg vil køre en hetz mod Panasonic eller noget, men jeg er nu engang nødt til at sige tingene som jeg oplever dem. Hvis nogen er uenig skal jeg meget gerne demonstrere mine påstande. Og hvis nogen mener at kunne overbevise mig om at jeg tager fejl skal de være mere end velkomne, det ville da være overordentligt rart at kunne plukke kunderne for nogle flere penge i stedet for at skulle stå og sige at det billigste tv er det bedste...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.
Hmm ja det giver jo noget stof til eftertanke... den eneste anden
"anmeldelse" jeg har set af PD50, er en gut på avforums der lige har
modtaget sit - han synes at se en klar forbedring fra PD30'eren - men
det kan jo også være fordi han ubevidst tænker at nyere må være bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Hmm ja det giver jo noget stof til eftertanke... den eneste anden "anmeldelse" jeg har set af PD50, er en gut på avforums der lige har modtaget sit - han synes at se en klar forbedring fra PD30'eren - men det kan jo også være fordi han ubevidst tænker at nyere må være bedre.
|
|
|
Jeg skulle måske lige påpege at jeg ikke har kigget efter de specifikke artifacts der har været omtalt omkring PD30, men jeg bemærkede ikke lige noget (udover omtalte edge enhancement) - måske lidt crushing i det sorte, dog. Jeg har ikke haft så meget tid til at kigge på den endnu. Så jeg vil slet ikke udelukke at den er fri for de problemer PD30 var udsat for. På mig virker det bare lidt ligegyldigt, når jeg kan stå og kigge på et (eller rettere minimum to) tv til lavere pris som jeg mener er bedre helt generelt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PW9509 ser jo også lækkert ud, umiddelbart. Har læst 2 anmeldelser der
begge giver den "best buy". Men den fås så ikke i 36" ser det ud til.
Var inde og kigge på jeres side - der har i en del Philips 32" CRT der
koster noget mere end 9509 - f.eks. 9576 der koster 8000kr mere... hvis
9509 er det bedste CRT tv pt., hvor kommer merprisen på de andre så
fra?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
| PW9509 ser jo også lækkert ud, umiddelbart. Har læst 2 anmeldelser der begge giver den "best buy". Men den fås så ikke i 36" ser det ud til. |
|
|
Nix.
akerman skrev:
| Var inde og kigge på jeres side - der har i en del Philips 32" CRT der koster noget mere end 9509 - f.eks. 9576 der koster 8000kr mere... hvis 9509 er det bedste CRT tv pt., hvor kommer merprisen på de andre så fra? |
|
|
Nu er dyrere jo ikke nødvendigvis lig med bedre. Målt på billedkvalitet, så ER 9509 det bedste tv Philips laver. At de laver dyrere tv med ringere billede er ikke min skyld, men det skal jo ikke afholde folk fra at købe dem hvis de mener designet på 9576 eller lyden i 9768 er vigtigere end billedkvalitet. Nu er det bare sådan at det er 9509 der sælges flest af, derfor presses prisen ned på den. At det så betyder at jeg ikke sælger noget over 10.000,-, det må jeg jo tage med, det er prisen for at forholde sig til produktets ydelse i stedet for at postulere at dyrere er lig med bedre.
EDIT: Jeg tror jeg mistolkede dit spørgsmål lidt: De dyrere modeller er alle ældre generationer, med nogle features som 9509 mangler. 9576 er et designer-tv med integreret bord og i alu-finish, 9618 har indbygget surround, 9768 har indbygget harddisk osv. Men ingen af dem har samme billedkvalitet som 9509. "bedste tv" kan selvfølgelig defineres på mange måder, og "bedste billede" kan sådan set også gradbøjes en del. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Ottos indlæg må jo siges at være interessant... troede helt ærligt at det nye Pana ville være 9509'eren en smule overlegen og nok til at det ville betale sig at lange de par tusinde mere over disken... men det er jo kun bedømt udfra hvad jeg har læst rundt omkring og kunne det tolkes at det nye Pana var bedst...
Men mine egne øjne mangler jo at se de to opstilt ved siden af hinanden lige som med PD30'eren og 9509'eren (hvor jeg dengang foretrak 9509'eren), så Otto... I stiller vel dem op ved siden af hinanden?
I har da også lige sænket prisen på det kan jeg se og bordet til halv pris... udemærket!!! 
Men glæder mig til at komme og se de to modeller til en dyst på kvalitet... 
Et lille tillægsspørgsmål... er der slet ikke udsigter til et 9509 i 36"??
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti - hvad er grunden til du ikke vælger en projektor?
Lige nu har jeg svært ved at retfærdiggøre de 10000 for et 32" CRT, når
man for et par tusind mere kan få et godt 100" billede =)
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Zanetti - hvad er grunden til du ikke vælger en projektor?
Lige nu har jeg svært ved at retfærdiggøre de 10000 for et 32" CRT, når man for et par tusind mere kan få et godt 100" billede =)
|
|
|
Pladsen... ganske enkelt!! Ikke fordi jeg har en lille stue, men synes det er alt for markant, får nok heller ikke lige min bedre halvdel med på idéen... men jo det ville jo være oplagt mulighed.
Synes heller ikke det er videre kønt i en stue... havde jeg et kælderrum eller sådan noget var der heller ingen tvivl hos mig, så blev det en projektor!!!
Hehe... du skal også tænke på jeg i øjeblikket kun har 21'' at gøre godt med, så 32'' eller 36'' er for mig store forhold!!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Ja, Ottos indlæg må jo siges at være interessant... troede helt ærligt at det nye Pana ville være 9509'eren en smule overlegen og nok til at det ville betale sig at lange de par tusinde mere over disken... men det er jo kun bedømt udfra hvad jeg har læst rundt omkring og kunne det tolkes at det nye Pana var bedst... |
|
|
Som sagt, jeg er i modvind. Af en eller anden grund er det internationalt accepteret at PD30 var bedre end 9509. Det kan faktisk ikke rigtigt være Philips'ens dårlige standard-indstillinger der har skylden, for Pana'en er endnu værre på det punkt...
Zanetti skrev:
| Men mine egne øjne mangler jo at se de to opstilt ved siden af hinanden lige som med PD30'eren og 9509'eren (hvor jeg dengang foretrak 9509'eren), så Otto... I stiller vel dem op ved siden af hinanden? |
|
|
Det kan de da blive. Men som sagt, hvis man ikke mente PD30 var bedre end 9509, så kommer man ikke til at synes at PD50 er det.
Zanetti skrev:
| Et lille tillægsspørgsmål... er der slet ikke udsigter til et 9509 i 36"?? |
|
|
Jeg ved det ikke. Ikke de første par måneder i hvert fald. Og pudsigt nok har Philips heller ikke annonceret andre PP2 modeller i 32". Jeg tror fokusen er drejet _meget_ over på LCD/Plasma. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Men mine egne øjne mangler jo at se de to opstilt ved siden af hinanden lige som med PD30'eren og 9509'eren (hvor jeg dengang foretrak 9509'eren), så Otto... I stiller vel dem op ved siden af hinanden? |
|
|
Det kan de da blive. Men som sagt, hvis man ikke mente PD30 var bedre end 9509, så kommer man ikke til at synes at PD50 er det. |
|
|
Interressant for prisen på PD50 kommer jo næppe til at kunne konkurrere med 9509'eren...
Synes jeg har ladet mig fortælle at PD50'eren har en feature der mindsker reflektioner ved direkte modlys udefra i skærmen... er det rigtigt?
Hvordan kan det egentlig være at visse komponenter i 9509'eren er hentet hos Panasonic... jeg mener Philips er da så store selv, at de selv burde kunne lave det hele selv!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Interressant for prisen på PD50 kommer jo næppe til at kunne konkurrere med 9509'eren... |
|
|
Nej deeet...
Zanetti skrev:
| Synes jeg har ladet mig fortælle at PD50'eren har en feature der mindsker reflektioner ved direkte modlys udefra i skærmen... er det rigtigt? |
|
|
Sikkert, når de siger det (mao, kunne jeg være mere ligeglad?)
Zanetti skrev:
| Hvordan kan det egentlig være at visse komponenter i 9509'eren er hentet hos Panasonic... jeg mener Philips er da så store selv, at de selv burde kunne lave det hele selv! |
|
|
Fordi Panasonic er bedre til at producere pågældende komponenter end Philips, og Philips er seriøse nok til at indse dét. At være store er ikke lig med at være bedst. Den officielle forklaring fra Philips er faktisk at Philips til enhver tid forsøger at levere den bedst mulige ydelse til prisen, og hvis dette bedre gøres ved at købe billedrøret ude i byen i stedet for at benytte sit eget, så gør de det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
Det kan de da blive. Men som sagt, hvis man ikke mente PD30 var bedre end 9509, så kommer man ikke til at synes at PD50 er det. |
|
|
Otto: / Zanetti: Har der været direkte sammenligning af Panasonic TX-32PD50 og Philips 9509´eren på nuværende tidspunkt ?
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Otto: / Zanetti: Har der været direkte sammenligning af Panasonic TX-32PD50 og Philips 9509´eren på nuværende tidspunkt ? |
|
|
Mig bekendt ikke andet end at jeg selv har sammenlignet dem. Jeg er meget lidt imponeret over PD50, jeg synes faktisk PD30 var bedre. Med andre ord: Snup en Philips... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.
Jeg tror at jeg snupper PD50 alligevel. 
Den er faktisk på vej hjem. 
Der er skrevet om en sammenligning af PD30 og 9509 men der er meget lidt om PD50 og 9509.__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Den er faktisk på vej hjem.  |
|
|
Fair nok - start med at høvle sharpness i bund... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke læst et godt argument for hvorfor man skal vælge 9509 frem for PD50. Det kunne være rart at der var det. PD30 er ikke PD50.
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
HPH Man skrev:
Den er faktisk på vej hjem.  |
|
|
Fair nok - start med at høvle sharpness i bund... |
|
|
Ntjaah, det vil jeg helst ikke. Den er allerede justeret netop til min afspiller af en kompetent sagkyndig der har med disse justeringer at gøre til daglig. Det eneste jeg skal justere er kontrast og lysstyrke når jeg får den hjem.
HPH Man
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
| Jeg har endnu ikke læst et godt argument for hvorfor man skal vælge 9509 frem for PD50. Det kunne være rart at der var det. |
|
|
Har du læst argumenter for det modsatte da?
Jeg fristes til at sige desværre. I mine øjne er PD50 et PD30 med overskruet sharpness. Der er heldigvis plads til divergerende holdninger, da diskussionen gik mellem 9509 og PD30 var der jo heller ikke just enighed om hvad der var bedst... så du skal følge mit altoverskyggende råd: Tro på egne øjne og ører, ikke andres. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
| Ntjaah, det vil jeg helst ikke. Den er allerede justeret netop til min afspiller af en kompetent sagkyndig der har med disse justeringer at gøre til daglig. |
|
|
I så fald ER sharpness skruet helt i bund når du får det... Bortset fra det, så er det muligt at man kan lave bedre justeringer via service-menuen end jeg kan hive ud af det, så det kan tænkes at dit eksemplar vil tage sig bedre ud end det jeg har set - i mine øjne ser det i hvert fald ud som om sharpness-justeringen burde have et par trin eller 5 mere at give af nedad, det kan jeg godt forestille mig kan løses i service-menuen.
Bortset fra det, så er det faktisk en rigtigt god idé at betale for at få sit tv justeret ordentligt, hvis man ikke selv kan håndtere det - der ligger ofte meget større forskelle hér end forskellen på at smide 10 eller 15 K på selve hardware'n. Noget som amerikanerne i bred udstrækning har forstået, i modsætning til danskerne... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
HPH Man skrev:
| Jeg har endnu ikke læst et godt argument for hvorfor man skal vælge 9509 frem for PD50. Det kunne være rart at der var det. |
|
|
Har du læst argumenter for det modsatte da? Nej, retfærdigvis skal det da siges at det har jeg ikke, da der mig bekendt ikke har været test af disse to udover dine sammenligninger som du har nævnt meget kortfattet.
Jeg fristes til at sige desværre. I mine øjne er PD50 et PD30 med overskruet sharpness. Der er heldigvis plads til divergerende holdninger, da diskussionen gik mellem 9509 og PD30 var der jo heller ikke just enighed om hvad der var bedst... så du skal følge mit altoverskyggende råd: Tro på egne øjne og ører, ikke andres. |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig i det sidste, da jeg altid gør det.
Jeg har så bare selv ikke mulighed for at sammenligne de to direkte.__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |