Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: CRT vs fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hvilken prisklasse mener I man skal op i før fladskærmerne overhaler de traditionelle CRT TV???

Jeg regner med at bruge en 10.000-12.000 kr til et nyt billede og er selv overbevist om at jeg får mest ud af et CRT TV og så vente en 5-6 år inden det gælder en fladsskærm...

Men hvad mener I???

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også klart gå efter en CRT. Man får ekstremt meget for penge i disse dage, og kvaliteten er bare ikke god nok endnu på fladskærme. Man skal vel op på de 25-30k, før de matcher sådan nogenlunde.
Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Har selvfølgelig ikke set alle fladskærme i aktion, men mener slet ikke at fladskærme kan stille noget op mod CRT hvis man stiller det bedste fra hver lejr op mod hinanden.

Tror du rammer helt rigtigt med din teori om at vente. Fladskærmsteknologien skal lige have lov til at modne lidt mere efter min mening. Priserne skal jo nok også rasle ned i mellemtiden

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 November 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:

Har selvfølgelig ikke set alle fladskærme i aktion, men mener slet ikke at fladskærme kan stille noget op mod CRT hvis man stiller det bedste fra hver lejr op mod hinanden.

Jeg er fuldstændig uenig! Jeg kan ikke længere se nogle kvalitative fordele i CRT. Ikke når man sammenligner det bedste fra de to lejre. Prisen er efter min mening dog stadig et væsentligt argument for at købe CRT.

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 November 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Pete, jeg skal ikke umiddelbart kunne mosige dig. Som sagt har jeg ikke set alle fladskærme i aktion, og der venter mig måske en positiv overraskelse i den retning i en nær fremtid.

Jeg kan dog kun trække på egne erfaringer når jeg kommer med ovenstående udtalelse. Så lad endelig debatten rulle

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Ville klart mene at specielt med de penge kommer du længst med crt.

Min erfaring m fladskærme er at jeg på arbejde sidder m en 21" fladskærm, og en 42" Panasonic hd plasma, og hvis du vil have det mest nøjagtige farverene billede ville jeg vælge crt.

Men du kunne også købe en projektor, noget jeg selv er ved at gøre med den samme pengepung.. Om dem ved jeg nu ikke særlig meget, er derfor jeg selv bruger forummet :P
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 25 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Økonomisk set ved vi jo godt hvad der er bedst... men man køber nok ikke fladskærm af hensyn til økonomien =)

Jeg synes de fladskærme jeg har kigget på har været meget overbevisende.. (undtagen lige en prosonic jeg så i går) - det kan godt være de ikke kan måle sig med en panasonic 50PD, det skal jeg ikke kunne sige - men det er sq godt nok til mig.
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 November 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:
Økonomisk set ved vi jo godt hvad der er bedst... men man køber nok ikke fladskærm af hensyn til økonomien =)

Jeg synes de fladskærme jeg har kigget på har været meget overbevisende.. (undtagen lige en prosonic jeg så i går) - det kan godt være de ikke kan måle sig med en panasonic 50PD, det skal jeg ikke kunne sige - men det er sq godt nok til mig.

Mht. Pana'en du nævner så meget jeg man skal op i en rigtig høj pris på fladskærme før de kan matche....

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Lcd er bare ikke godt nok endnu, det har sine fordele men billedet er ikke godt nok hvis man bare kræver lidt mht. kvalitet.

Plasma er noget bedre billede i forhold til Lcd. det bruger dog meget strøm (ca.300watt) Hvis man skal have en god plasma i dag skal vi af med ca. 30000 kr. i danmark. Panasonic laver nogle der er rigtig gode til prisen. Jeg kan dog ikke undlade at bekymre mig om døde eller frosne pixel's og burn-in.

Jeg havde stærkt overvejet et panasonic 42" plasma(havde faktisk bestilt et) men hoppede fra og bestilte panasonic's top 32" CRT(TX-32PD50D) istedet for. Det bruger ca. 1/3 i strøm, det er ikke følsom overfor burn-in, det har rigtig høj kontrast, farverne på det er helt perfekte og så hr jeg mulighed for at gemme det lidt væk så det ikke fylder helt så meget.

Jeg valgte CRT.. mon ikke det også var sidste gang???

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Nogen af jer der var til CeBIT 2004? Der havde Samsung opstillet verdens største plasma ved siden af en af verdens største LCD'er (eller også var det omvendt).

Anyway - billedet på plasmaen var utroligt grovkornet, og farverne lidt døde i det - LCD'en derimod var enormt klar - ganske ligesom et billede på en god LCD monitor til pc'en.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Lcd er bare ikke godt nok endnu, det har sine fordele men billedet er ikke godt nok hvis man bare kræver lidt mht. kvalitet.

Plasma er noget bedre billede i forhold til Lcd. det bruger dog meget strøm (ca.300watt) Hvis man skal have en god plasma i dag skal vi af med ca. 30000 kr. i danmark. Panasonic laver nogle der er rigtig gode til prisen. Jeg kan dog ikke undlade at bekymre mig om døde eller frosne pixel's og burn-in.

Jeg havde stærkt overvejet et panasonic 42" plasma(havde faktisk bestilt et) men hoppede fra og bestilte panasonic's top 32" CRT(TX-32PD50D) istedet for. Det bruger ca. 1/3 i strøm, det er ikke følsom overfor burn-in, det har rigtig høj kontrast, farverne på det er helt perfekte og så hr jeg mulighed for at gemme det lidt væk så det ikke fylder helt så meget.

Jeg valgte CRT.. mon ikke det også var sidste gang???

Halløjsa... Panasonoc TX-32PD50D!!! Det skal jeg også have købt! 30'eren var helt fantastisk, men jeg havde svært ved at vælge mellem dette og så Philips's 9509, men det nye Pana må jeg være endnu bedre og så er der ikke så meget tvivl tilbage. Hvor har du bestilt det henne?

Ellers er jeg helt enig i dine betragtninger...

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har bestilt det her.:

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={46D21392-FB C7-4C44-99A6-365A2696635A}&SESSIONID=202202214224&DS =2&TS=2511180135&type=focus&doctype=article& focus=696232&focuslayout=full5&focuslayout=full5& ;history=add

De kan godt handles lidt ned i pris. de er meget fair og troværdige.

Vil helt klart vælge det her fremfor  9509'eren. det er et godt tv men panasonic'en kan bare noget som philips'en ikke kan component in og dermed progressiv scan. Det er iøvrigt også lidt mindre..

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 November 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Hej.

Jeg har bestilt det her.:

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={46D21392-FB C7-4C44-99A6-365A2696635A}&SESSIONID=202202214224&DS =2&TS=2511180135&type=focus&doctype=article& focus=696232&focuslayout=full5&focuslayout=full5& ; ;history=add

Vil helt klart vælge det her fremfor  9509'eren. det er et godt tv men panasonic'en kan bare noget som philips'en ikke kan component in og dermed progressiv scan. Det er iøvrigt også lidt mindre..

Glæder mig til at høre om det når du modtager det...  Hvordan foregik din betaling iøvrigt.

Mht. 9509'eren så blev det mit valg fremfor Pana 30'eren som sagt. Fik lejlighed til at vuderer de to opstilt ved siden af hinanden og godt indstillet og der syntes jeg 9509'eren lige var den tand bedre... meeeeeen tror du at med det nye Pana er det 9509'eren overlegen. Noget helt andet er også at det også er noget kønnere!!  Jeg har bare ikke helt besluttet om det skal være 32" eller 36" endnu...

Men glæder mig til at høre nærmere...

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bryder mig ikke om philips måde at lave "flade" billederør på. normalt er deres billederør godt nok flade men ude i hjørnerne er glasset lidt tykkere og derfor er billedet ikke "helt" fladt. vi snakker detaljer.

Igen.. 9509 er ikke et dårligt tv... (kan også noget bedre lidt panasonic's design)

jeg betalte via. VISA og beløbet bliver først trukket når varen er afsendt.

Skal nok lade høre fra mig når det er sat op...

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 November 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Følger bordet med i prisen forresten?

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Hvad fik du handlet det ned på? Hvad gav du for forsendelse? Og var der bord med? =)

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Lovede at skrive når mit Panasonic TX-32PD50D kom ind i varmen. I fredags ringede fragtfirmaet for at aftale tidspunkt for levering. Jeg var desværre ikke hjemme men de var villige til at aflevere det hos noget familie tæt på.

Lørdag morgen blev det sat ind i varmen og det fik lige nogle timer til at "komme sig" over rejsen.

Det blev koblet til og jeg startede med nogle DVD'er, bla. en superbit. Jeg fik det indstillet for fabriks indstillingerne er helt ved siden af. Farver, dybde, kontrast og stabilitet(flimmer) er det bedste jeg nogensinde har set på et tv. Tuneren er god og alt i alt virker tingene som de skal. Jeg har aldrig set tv'et før, kun på nettet. Jeg faldt også lidt for det pga designet og størrelsen. Men jeg må nok sige at da det kom ud af kassen og op på sin plads(der er de fedsete skjulte løftehåndtag i top og bund, i begge sider), så blev jeg glad. Det er så elegant og glasset er helt sort når tv'et er slukket. Rammen omkring billederøret er også i "glas" og blank sort. flot flot tv. Selve kabinettet virker mere robust end det sidste 32"sony WEGA jeg havde. Alt i alt en god fornemmelse.

Men....

Jeg var ikke tilfreds. Billedet virkede lidt groft og scanlinierne var meget tydelige. Både via. RGB og component. Det var lidt som om at hver linie var for tynde og at skærmen ikke var fyldt helt ud. Det var ikke så markant at jeg var ved at fortryde, men det var bare ikke helt som jeg havde forventet. Når tv'et blev tændt og slukket gav det et et jævnt kraftigt klik og blink også mere en hvad man burde forvente.

Jeg lod tv'et køre og efter nogle timer var mine forbehold væk. Måske var de ca. 4 timer i varmen ikke nok til at få alt fugt ud af tv'et. Det har nu stadig et moderat klik og en kniterende ved tænd og sluk?

Nu her søndag formiddag vil jeg sige at mine forventninger til tv'et er opfyldte. Billedet er HELT godt og det er "godt nok" til at se en film og lidt nyhedder på, dog er lyden ikke noget særligt, men jeg har nu heller aldrig hørt et tv som jeg kunne stille mig tilfreds med hvad lyden angår.

Hvad er et + ved tv'et: Høj høj kontrast, gode farver, RIGTG god dybde i billedet, helt roligt billede, bløde panoreringer, Alt i alt et flot billede. Og hvilke design

Hvad er et - ved tv'et: Skal lige lære panasonics menu'er men der er vist mange funktioner. (ved ikke om der er et minus??) lyden er ikke hifi, Kan ikke lige komme på andet, det skulle selvølgelig kun have været 10 cm dyb 

Jeg har ikke købt bordet med,

Tv'et kostede 9700 kr.

Transport 450kr.

Tysk manual.

1 uge fra bestilling til levering.

Jeg er godt tilfreds.....

Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Der vil nok gå nogle år endnu inden du får et lige så godt billed på en LCD i forhold til CRT. Hvis du skal have den bedste LCD skærm skal du købe enten Phillips eller B&O´s, og de ligger i en væsentlig højere prisklasse end CRT og du får på ingen måde et lige så godt billed så hvis du skal have det bedste billed så hold dig til CRT lidt endnu.

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Samsung laver også rigtig gode LCD skærme synes jeg....de er ligeledes også ret dyre.
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 December 2004 kl. 05:42 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Hej.

Lovede at skrive når mit Panasonic TX-32PD50D kom ind i varmen. I fredags ringede fragtfirmaet for at aftale tidspunkt for levering. Jeg var desværre ikke hjemme men de var villige til at aflevere det hos noget familie tæt på.

Lørdag morgen blev det sat ind i varmen og det fik lige nogle timer til at "komme sig" over rejsen.

Det blev koblet til og jeg startede med nogle DVD'er, bla. en superbit. Jeg fik det indstillet for fabriks indstillingerne er helt ved siden af. Farver, dybde, kontrast og stabilitet(flimmer) er det bedste jeg nogensinde har set på et tv. Tuneren er god og alt i alt virker tingene som de skal. Jeg har aldrig set tv'et før, kun på nettet. Jeg faldt også lidt for det pga designet og størrelsen. Men jeg må nok sige at da det kom ud af kassen og op på sin plads(der er de fedsete skjulte løftehåndtag i top og bund, i begge sider), så blev jeg glad. Det er så elegant og glasset er helt sort når tv'et er slukket. Rammen omkring billederøret er også i "glas" og blank sort. flot flot tv. Selve kabinettet virker mere robust end det sidste 32"sony WEGA jeg havde. Alt i alt en god fornemmelse.

Men....

Jeg var ikke tilfreds. Billedet virkede lidt groft og scanlinierne var meget tydelige. Både via. RGB og component. Det var lidt som om at hver linie var for tynde og at skærmen ikke var fyldt helt ud. Det var ikke så markant at jeg var ved at fortryde, men det var bare ikke helt som jeg havde forventet. Når tv'et blev tændt og slukket gav det et et jævnt kraftigt klik og blink også mere en hvad man burde forvente.

Jeg lod tv'et køre og efter nogle timer var mine forbehold væk. Måske var de ca. 4 timer i varmen ikke nok til at få alt fugt ud af tv'et. Det har nu stadig et moderat klik og en kniterende ved tænd og sluk?

Nu her søndag formiddag vil jeg sige at mine forventninger til tv'et er opfyldte. Billedet er HELT godt og det er "godt nok" til at se en film og lidt nyhedder på, dog er lyden ikke noget særligt, men jeg har nu heller aldrig hørt et tv som jeg kunne stille mig tilfreds med hvad lyden angår.

Hvad er et + ved tv'et: Høj høj kontrast, gode farver, RIGTG god dybde i billedet, helt roligt billede, bløde panoreringer, Alt i alt et flot billede. Og hvilke design

Hvad er et - ved tv'et: Skal lige lære panasonics menu'er men der er vist mange funktioner. (ved ikke om der er et minus??) lyden er ikke hifi, Kan ikke lige komme på andet, det skulle selvølgelig kun have været 10 cm dyb 

Jeg har ikke købt bordet med,

Tv'et kostede 9700 kr.

Transport 450kr.

Tysk manual.

1 uge fra bestilling til levering.

Jeg er godt tilfreds.....

Herligt med en beskrivelse!

Er du stadig tilfreds og glad for det?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave