| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forestil jer en DVD-afspiller der bruges til CD-afspilning til pris lige omkring de 10.000 kr
Hvor højt skal man prismæssigt op i en decideret CD-afspiller før den er DVD-afspilleren mærktbart overlegen i lyd???
Bare sådan cirka! Kom gerne med eksempler...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
10.000 kr. er et godt bud, for der er forskellene i de fleste tilfælde meget tydelige. Der er dog ingen tvivl om at dvd-afspillerne bliver bedre og bedre til cd-disciplinen for hver gang der kommer nye modeller!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror virkelig du skal højt op i pris.
Desuden skal du have en speciel smag, som du vil have og så du være rigtig god til at lytte for at få noget som er ret meget bedre end en DVD til kr. 10.000
Kunne man forestille sig det var en Denon 2900, du havde i tankerne.
Den skulle efter sigende have en stereolyd, som er i high-end klasse.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre du køber Linn Unidisc eller lignende urimeligt dyre DVD-afspillere, skal du ikke forvente ægte HiFi fra DVD-afspillere. DVD-afspillere er generelt uengagerende i lyden i sammenligning med rene CD-afspillere. Et gæt fra min side vil være, at en ren CD-afspiller til 5-6000 kr. nemt udkonkurrerer en DVD til 10000 kr. Men lyt selv!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Jeg tror virkelig du skal højt op i pris.
Desuden skal du have en speciel smag, som du vil have og så du være rigtig god til at lytte for at få noget som er ret meget bedre end en DVD til kr. 10.000
Kunne man forestille sig det var en Denon 2900, du havde i tankerne.
Den skulle efter sigende have en stereolyd, som er i high-end klasse.
|
|
|
Hehe... har allerede en Denon 2900 og er super glad for den!!! 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Hehe... har allerede en Denon 2900 og er super glad for den!!!  |
|
|
Jeg gætter på at en DCD 1450 kan gøre det (matche den altså, ikke nødvendigvis overgå den). Men generelt løber du hurtigt ind i at personlige præferencer og matchingen med anlægget kan give nogle ret forskellige meninger - eksempelvis lyder Denon og Marantz traditionelt ret forskelligt. Er man "til Denon-lyd", så vil man måske synes at DVD 2900 er bedre end f.eks. Marantz CD 7300 (CD til 4000,-), men er man "til Marantz-lyd" synes man måske det modsatte.
Jeg vil gætte på at når du rammer 6-7000,-s klassen vil de fleste rene CD-afspillere være ubetinget, mærkbart bedre end enhver 10K DVD. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon 2900 er ikke i nærheden af high end cdlyd, heller ikke den nye 3910 er.
hvis du skal have high end fra en dvd skal du op i linn unidisc, teac esoteric dv50s. det tætteste du kommer på high end er vel arcam´s dvdafspillere
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
Jeg gætter på at en DCD 1450 kan gøre det (matche den altså, ikke nødvendigvis overgå den). Men generelt løber du hurtigt ind i at personlige præferencer og matchingen med anlægget kan give nogle ret forskellige meninger - eksempelvis lyder Denon og Marantz traditionelt ret forskelligt. Er man "til Denon-lyd", så vil man måske synes at DVD 2900 er bedre end f.eks. Marantz CD 7300 (CD til 4000,-), men er man "til Marantz-lyd" synes man måske det modsatte.
Jeg vil gætte på at når du rammer 6-7000,-s klassen vil de fleste rene CD-afspillere være ubetinget, mærkbart bedre end enhver 10K DVD. |
|
|
Tror jeg helt sikkert du har ret i... HIFI-verdenen er jo fyldt med meninger og religion mht hvad der lyder bedst og sådan skal det være!!!
Men der er ingen tvivl om at DVD-afspillerne er blevet meget bedre til CD-lyd efterhånden og det kræver jo tilvænning. Det krævede jo også en vis form for tilvænning da Skoda i sin tid blev en fremragende bil efter 80'ernes noget tvivlsomme kvalitet! Men I har ret selvfølgelig vil en ægte CD-afspiller altid kunne gøre det bedre...
Jeg har bare overvejet om jeg for få penge dvs. omkring de 3000-4000 kr kunne erhverve mig en brugt CD-afspiller der ville være 2900'eren overlegen???
Kom gerne med nogle gode bud... mærket er ligegyldigt! Den skal tilsluttes en Denon 3803...
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst en test af Rega Planet i tyske Stereo. De gav den maks stjerner (en kombination af lyd/pris) og 80% i lyd (uanset pris) Dog går nogle af de rigtige top cd'er over 100% (???) men prismæssigt konkurenter er på omkring de 50%. Og på deres "hitliste" er den godt oppe i feltet med langt dyrere afspiller. Man kan jo ikke tage sådan noget for givet. Men den skulle jo have en "analog lyd" Hvad de koster brugt ved jeg ikke. Men den var måske et lyt værd. Men om den slår din Denon, tja, det ved jeg ikke.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
Jeg vil gætte på at når du rammer 6-7000,-s klassen vil de fleste rene CD-afspillere være ubetinget, mærkbart bedre end enhver 10K DVD.
|
|
|
jeg har haft både dcd1450 og dvd2900, som jeg stadig ejer. 2900 gør det efter min mening mere overbevisende end 1450'eren, men ikke at det siger så meget, da den 1450'er efter min mening er overvurderet. Min 2900 var købt med henblik på brug som både cd og dvd afspiller, men der er allerede planer om at købe en dedikeret cd afspiller igen. Den er rigtigt god som DVD, men meget middelmådig som cd afspiller. Har dog ikke hørt DVD-A eller SACD på den endnu, så dette kan jeg ikke udtale mig om. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| jeg har haft både dcd1450 og dvd2900, som jeg stadig ejer. 2900 gør det efter min mening mere overbevisende end 1450'eren, men ikke at det siger så meget, da den 1450'er efter min mening er overvurderet. |
|
|
Jeg vil ikke udelukke at du har ret, det var som sagt et gæt... Jeg har ikke sammenlignet de to direkte, så det var en bred vurdering ud fra hukommelsens luner... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod for et par måneder i den situation at skulle købe ny DVD, hvori bla. Denons nye DVD2910 var i mine tanker.
Således afsted til hifi-klubben, hvor den på det nærmeste blev skamrost for sin CD-gengivelse - sælgeren mente/sagde at den stod for noget af den fineste CD-gengivelse en DVD kunne præstere (..ja, store ord ...men tillokkende ), fik den med hjem på prøve i to dage, så jeg i ro og mag kunne lytte. ( fin service af Hifi-klubben )
Alligevel var det en utrolig skuffende oplevelse rent CD/Hifi mæsssigt......havde en 10-12 år gl. Sony CD-spille ( XE 22 ES...tror jeg den hedder ), og selvom at man siger at lyd er subjektiv, så var det helt objektivt at Sonyen på ALLE leder og kanter havde en finere lyd/CD gengivelse. Lyden fra Denon var klemt, lukket, uengageret, og bassen var buldrende. Ja, faktisk sad jeg med kæberne nede på gulvet over at den var så dårlig
Så til Zanettis spørgsmål, om man kan få en brugt CD spille som er bedre til Hifi end Denon DVD 2900 ( og 2910 ), er svaret et klart JA.
'Ville kigge på noget Sony ES-serie, Marantz eller Arcam...........................
Har i dag selv en Sony SCD555 ES, og den spiller bare ekstremt godt....( en klasse bedre end den "gamle" Sony 22ES - som satte Denon'en på plads ) ), har faktisk svært ved at forestille mig en bedre CD-lyd "ever"( med mindre at vi bevæger os op i de helt astronomiske priser/eksotiske modeller )
- og hvis nogen mener at have en DVD der gengiver CD bedre end min Sony, lægger jeg gerne hus til, til en demo/sammenlignings-test 
mvh
Jesper/Oldhifinut
PS. Er i øvrigt ved at skrive en lille "test" omkring mit CD/DVD valg...men kommer i en anden tråd
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare's DVD30 leverer god CD-lyd, men den ligger uden for budgettet på 10KKr.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres input... Hvis jeg skal have en CD-afspiller skal den være markant bedre end 2900'eren ellers har det ingen interesse, så DCD1450'eren er helt udelukket...
Mener I det er realistisk at kunne finde en CD-afspiller der opfylder dette kriterie til en brugtpris der ligger omkring de 3000 kr og er min Denon 3803 gearet til dette? Min viden om CD-afspillere er forholdsvis begrænset og trods mine mange indlæg herinde er jeg faktisk temmelig ny indenfor denne verden. 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Tak for alle jeres input... Hvis jeg skal have en CD-afspiller skal den være markant bedre end 2900'eren ellers har det ingen interesse, så DCD1450'eren er helt udelukket...
Mener I det er realistisk at kunne finde en CD-afspiller der opfylder dette kriterie til en brugtpris der ligger omkring de 3000 kr og er min Denon 3803 gearet til dette? Min viden om CD-afspillere er forholdsvis begrænset og trods mine mange indlæg herinde er jeg faktisk temmelig ny indenfor denne verden. 
|
|
|
Den er bedre end DVD2900
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=2469&series=comp&type=dvd
Og hvis du skal være vild så DVD12S2 ikke så meget pjat .
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Jeg stod for et par måneder i den situation at skulle købe ny DVD, hvori bla. Denons nye DVD2910 var i mine tanker.
Således afsted til hifi-klubben, hvor den på det nærmeste blev skamrost for sin CD-gengivelse - sælgeren mente/sagde at den stod for noget af den fineste CD-gengivelse en DVD kunne præstere (..ja, store ord ...men tillokkende ), fik den med hjem på prøve i to dage, så jeg i ro og mag kunne lytte. ( fin service af Hifi-klubben )
Alligevel var det en utrolig skuffende oplevelse rent CD/Hifi mæsssigt......havde en 10-12 år gl. Sony CD-spille ( XE 22 ES...tror jeg den hedder ), og selvom at man siger at lyd er subjektiv, så var det helt objektivt at Sonyen på ALLE leder og kanter havde en finere lyd/CD gengivelse. Lyden fra Denon var klemt, lukket, uengageret, og bassen var buldrende. Ja, faktisk sad jeg med kæberne nede på gulvet over at den var så dårlig
Så til Zanettis spørgsmål, om man kan få en brugt CD spille som er bedre til Hifi end Denon DVD 2900 ( og 2910 ), er svaret et klart JA.
'Ville kigge på noget Sony ES-serie, Marantz eller Arcam...........................
Har i dag selv en Sony SCD555 ES, og den spiller bare ekstremt godt....( en klasse bedre end den "gamle" Sony 22ES - som satte Denon'en på plads ) ), har faktisk svært ved at forestille mig en bedre CD-lyd "ever"( med mindre at vi bevæger os op i de helt astronomiske priser/eksotiske modeller )
- og hvis nogen mener at have en DVD der gengiver CD bedre end min Sony, lægger jeg gerne hus til, til en demo/sammenlignings-test 
mvh
Jesper/Oldhifinut
PS. Er i øvrigt ved at skrive en lille "test" omkring mit CD/DVD valg...men kommer i en anden tråd
|
|
|
Er nu ikke helt enig med dig... så ringe lyder Denon nu altså ikke. Hos mig kommer lyden ud af et par Evidence 870'ere og har sammenlignet min Denon med min ældre Pioneer CD-afspiller og her var Denon'en klart bedst!! og min Pioneer var ikke helt billig i sin tid... men smag og behag! 
Smider du ikke lige et link til den tråd du er ved at lave herind?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti; en skam at du bor i Århus..........for ellers havde du fluks modtaget en invitation til at høre min Sony sat op imod din Denon.....og tro mig, du ville give mig ret..."smag og behag" desuagtet; der er en verden til forskel 
- men måske er det ikke Denon'en der er ringe, men blot Sony'en der er meget god   
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Zanetti; en skam at du bor i Århus..........for ellers havde du fluks modtaget en invitation til at høre min Sony sat op imod din Denon.....og tro mig, du ville give mig ret..."smag og behag" desuagtet; der er en verden til forskel 
- men måske er det ikke Denon'en der er ringe, men blot Sony'en der er meget god   
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Jamen jeg skal bestemt ikke kunne udelukke noget... kender slet ikke til Sony'en!
Ja... bestemt en skam!!! 
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Denon DCD-S10????
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En s10 er uden tvivl en glimrende maskine, men havde jeg været dig havde jeg helt klart kigget i retning af nogle af de ældre sonyere.
X707ES, 779ES og lign. som er helt unikke spillere til den pris de forhandles til på brugt marked imo.
|
| Til top |
|
| |