| Forfatter |
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i dag inde i den lokale hifiklub for at få inspiration til et nyt anlæg i 20k klassen.
første sæt der blev vendt var thule 150 forstærker od DVD. Thule laver ikke længere en decideret cd spille, men istedet kun en DVD. Opbygningen var en cd spille med dvd laser. således omtalte sælgeren maskinen som en cd spille, dog med et DVD modul. ÅRsagen til dette var at prisen for at indbygge et DVD modul var en meromkostning for køber på sølle 600,-. maskinen spiller som en decideret cd spille, men er en DVD (ifølge sælger)
Næste setup var Denon 2000 forstærker med DVD 3910. sælgeren omtalte denne maskine som arvtageren fra s10. DVD 3910 skulle være 1450 langt overlegen, og som sagt være i klasse med s10. maskinen var således en cd s10 (arvtager) med 'suveræn' dvd afspiller (ifølge sælger)
jeg hørte ingn af setuppene så skal ikke sige om det var salgsgas eller ej.
som svar på dit indledende spg. Der er sikkert cd spillere der spiller bedre cd end din dvd, men man kan ifølge sælgeren ikke per automatik sige at en cd spille spller bedre cd'ere end end dvd. I denons tilfælde var DVD' en deres bedste cd spille
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, nu kostede de jo heller ikke ligefrem det samme, sååå.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er rigtigt at sælgeren sagde,at denon dvd 3910 er denons bedste cdafspiller, ser det ikke alt for godt ud for denon.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
i thules tilfælde er der kun 600 i forskel
i fohold til denon s10 og 3910 er der et par tusind, som i følge sælger skyldes en fantastisk billedgengivelse. lydgengivelsen er i samme klasse
1450 har jeg nævnt fordi den før er nævnt i tråden som konkurrent til 2900. Men u har ret der er her stor prisforskel
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så koster den kun 5000 i usa, så gæt lige hvormeget cd sektionen er værd. køb du en nadc542 = bedre cdlyd end denon 3910 og en panasonic dvd s 97 = bedre billede + "kodefri" hdmi 1.1.
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
men går tendensen ikke i retning af ihvert fald CD/DVD som Linn har haft i mange år ligger i samme maskine. Det lyder rigtigt, og hvad skal vi med alle de maskiner som skal spille sammen og alle de interconnect kabler?
Jeg tror det væsentlige fremover bliver at finde gode HT og så en effektforstærker som kan løfte opgaven som CD/DVD og forstærkeren kan levere, hvis man vil have noget mere.
Men den der kan lave en god HT til lav pris er en vinder og er det ikke derfor Ole K har lavet Audiovector K serien - det tror jeg
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoegh; Jo, det er vel tendensen at CD/DVD maskiner bliver sammenbygget i een og samme maskine.........eller rettere; det ER vel sådan allerede i dag......decideret CD-maskiner er vist snart at betragte som en niche-produktion.
Men hvor det går galt ved jeg ikke, men et faktum er det at ingen ( el. meget få ) DVD maskiner i dag kan gengive rigtig god hi-fi/stereolyd.
Tror at det bla. skyldes "markeds-kræfterne" som primært fokuserer på surround-lyd og DVD-film, hvilket medfører at alle producenter bruger deres ressourcer på at produkt-udvikle netop i den retning, hvormed CD-udviklingen bliver sat i stampe.
Ligeså virker det som alle er meget mere fokuseret på "digitale specs", og "glemmer" de mest basale "analoge specs" - man implementrer div. super dekodere, super DA konvertere, div. digitale "forbedrings-systemer", men glemmer altså at lyden skal "videre" og nedprioterer analogdelen.
Se på hvad en gennemsnits DVD-maskine vejer i dag ?.....snakker vi en 2-3 kg ?............og de såkaldte high-end maskiner vejer max 6 kg.
I de "gode gamle dage", vejede CD-maskinerne fra 5 kg. og op.......og kan ikke nære mig for at fortælle kampvægten på min Sony CD-ES serie; 13.5 kg
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere meninger om Denon DCD-S10?
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
phoegh; Jo, det er vel tendensen at CD/DVD maskiner bliver sammenbygget i een og samme maskine.........eller rettere; det ER vel sådan allerede i dag......decideret CD-maskiner er vist snart at betragte som en niche-produktion.
|
|
|
Men er det ikke også meget smart. som i Thules tilfælde har man lavet den gode gamle cd spille, bare med mulighed for dvd, og merprisen er sølle 600,-
man slipper således for flre apperater
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
| [QUOTE=Jesper Andersen]
|
|
|
Men er det ikke også meget smart. som i Thules tilfælde har man lavet den gode gamle cd spille, bare med mulighed for dvd, og merprisen er sølle 600,-
- JO, ganske smart..................men prøv nu lige at give Thule DVD'en et lyt først.....og prøv så en tilsvarende Thule CD'er......HVIS lyden er ens, jo, så er kr. 600 en bagatel....
mvh
J./Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Flere meninger om Denon DCD-S10? |
|
|
S10 er en god maskine til billige penge, og kan du få fat i en Mk. II skulle den være det ekstra værd . Hør evt. Ronin om forskellene på Mk. I & II - det ved han en masse om  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da mene at Denons A11 DVD afspiller sagtens kan tage kampen op mod de dyre cd afspillere, men ok køber man en billig dvd afspiller så ved man jo også at det er lyd delen der bliver nedprioteret især cd lyden. Det skulle vel egentlig også bare mangle, jeg tror da de fleste der går ud og køber en dvd til ca 2500-3000 kr godt ved at den primært er tiltænkt film brug og ikke Hifi, og det synes jeg da også er rigtigt prioteret fra producenterne, faktisk levere de fleste billig dvd afspillere egentlig et kanont billed, ville da også være underligt at komme hjem med en billig dvd afspiller med dårligt billed men super lyd .
Det vel ligeså snart man runder de 5000-8000 kr dvd afspillere at man for alvor begynder at kunne tale om Hi-Fi lyd fra den, jeg er da ihvertfald rigtigt godt tilfreds med lyden fra min Denon dvd 3300 og der ved jeg da at producenten har gjort meget ud af lyddelen forhold til mindre modeller der nemt kommer til at lyde lukket og indeklemt.
Peter __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
schrez skrev:
| [QUOTE=Jesper Andersen]
|
|
|
- JO, ganske smart..................men prøv nu lige at give Thule DVD'en et lyt først.....og prøv så en tilsvarende Thule CD'er......HVIS lyden er ens, jo, så er kr. 600 en bagatel....
mvh
J./Oldhifinut
|
|
|
ja nu har jeg kun sælgers ord for det
et generelt problem med kombierne er at de kræver to strømmoduler, hvilket de færreste har
|
| Til top |
|
| |