Forfatter |
|
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus,
Et sidste spørgsmål:
Hvor stor en stue har du?
Jeg er lidt nervøs for hvordan bassen vil te sig i min stue. Iflg. Hans Iversen fra Artsound, kan det sagtens gå. Hvad mener du?
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 16 December 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denonfanatiker skrev:
Hvor stor en stue har du?
Jeg er lidt nervøs for hvordan bassen vil te sig i min stue. Iflg. Hans Iversen fra Artsound, kan det sagtens gå. Hvad mener du?
|
|
|
Min stue/lytteareal er ca. 17 kvm, men åben til venstre side. Om det har noget at sige ved jeg ikke udover, at jeg ikke har nogen reflektioner fra væg der.
Om det går i din ved jeg ikke, det kræver vel lidt omtale af din stue .
Du skal nok regne med en placering mindst 50cm fra bagvæg, gerne lidt mere - mine står 60 cm ude. Jeg har min væg lige bagved sofaen, har rykket sofaen 20 cm ud fra væggen, det giver en bedre bas i lyttepositionen.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige kommet nogle nye bedre billeder ind. Fandt ud den her "Save for Web" funktion i Photoshop, så kan man jo lave nogle gode store billeder  .
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Bassen er endnu dybere, og endnu mere kontrolleret - utroligt. Der er mere slagkraft i den, lyder som en større højttaler end den gamle model, men stadig med den utroligt lækre slanke lyd så INGEN informationer går tabt under en sammensmeltning af bas og mellemtone. Sad i aftes og hørte nogle Pat Metheny jazz numre med masser af dyb bas der kræver sit grej. Der var meget mere nærvær og detaljering grundet den bedre kontrol i bassen, og dybere end før, sad helt og grinte over hvor godt det var . Det er så sjovt, for alt kan altid blive bedre selvom jeg også var vildt begejstret for bassen i de gamle - for de er stadig RIGTIG gode .
Du taber intet ved ikke at benytte fødderne, kun et synsmæssigt indtryk. Jeg har fået de fødder fra AudioMagic idag, poster billeder af hvordan resultatet bliver senere idag.
Kanterne på baflerne tror jeg er de samme, ikke noget jeg har studset over - en flot runding. Det der er sket er, at front og bagbaffel er blevet lidt tykkere, nye enheder og en lidt tungere vægt ialt + den nye fod.
|
|
|
Flot anlæg!
Jeg blev lige nysgerrig - Hvad var det for et Pat Metheny-nummer med meget dyb bas?
Noget, der også er godt at teste HT i forhold til korrekt gengivelse af kontrabas er er Pat Methenys og Charlie Hadens "beyond the missoury sky".
mvh. Malthe
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker ikke lige hvilket bestemt nummer, det er generelt for hans musik .
"Beyond the missoury sky" har jeg også stående, har faktisk ikke hørt den på de nye højttalere, vil jeg da gøre nu!
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.
Prøv også at lægge mærke til, hvad der sker med dine basenheder, når du spiller "moon is a harsh mistress" ved rimelig god styrke 
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nr. på skiven er det, har ikke noget cover til den 
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
track 6
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Tillykke med dine nye lækre VA! En højttaler jeg godt kunne tænke mig stod her... Der må virkelig være knald på den 21st Centery A100, hvis den kan lukke ordentlig op for VA'en.
Jeg var inde i KT-radio her i Odense i lørdags hvor jeg fik et par timer med VA vidunderet. Sælgerne i KT var ikke helt vilde med den, men det er jo sælgere, så det sprang jeg elegant over. Nå men jeg fik et par timer med VA'erne hvor jeg spillede på hhv. McIntosh MA6900 + sacd afspilleren fra Marantz SA11 (tror jeg den hedder) og så den nye Marantz forstærker + SA11. McIntosh forstærkeren valgte jeg af logiske grunde! Først troede jeg der var noget galt med McIntosh'en, den kunne slet ikke lukke op for dynamikken. Faktisk kunne jeg lukke HELT op for forstærkeren og da følte jeg kun jeg fik en snert af hvad VA'erne kunne. Det var somom dynamikken ikke helt kom ud af kasserne. Nå men måske der var noget galt med McIntosh'en. På med Marantz forstærkeren, uha nej her gik det helt galt... jeg skulle i nærheden af 00 db på db-meteret før der skete lidt, men for pokker så begyndte det hele at gjalde!! Jeg ved ikke op forstærkeren var tæt på at klippe? Men fælt var det...
Til aller sidst prøvede jeg så den McIntosh MCD205 cdspiller de har stående, dynamisk blev der lige leveret en tand mere tjubang end på Marantz SA11 men igen fuld skrue på forstærkeren uden igen at føle at der helt var hul igennem.
Totalt: En højttaler der elsker akustisk "simpel" musik, flot og bredt lydbillede der fortæller hvor den enkelte musikker står. Flot højttaler! Dynamisk tilbageholden, medmindre den får virkelig meget power! Mit gæt er vel 300-400 watt før den lyder rigtig godt dynamisk. Edit: Bassen kan jeg ikke udtale mig så meget om, da det rum den står i hos KT har et resonans problem i basområdet!
Mvh.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Edit: Bassen kan jeg ikke udtale mig så meget om, da det rum den står i hos KT har et resonans problem i basområdet!
|
|
|
problem er ike ordet, det rum er katastrofalt ringe hvad resonansproblemer angår.. fjern alle de højttalere der er opmagasineret derinde, og leg lidt med nogle Rockfon plader, eller Echobusters.. så skal der nok komme noget godt ud af det, eller i det mindste noget bedre..
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor meget rigtig klasse A eller hvor meget min forstærker egentligt yder udover de 100W den er specificeret til. Den har dog ingen problemer med at spille VA'erne rigtig godt. Koncert lydtryk nok ikke muligt, men masser af dynamik og en dyb kontrolleret bund. Det dækker ihvertfald alt hvad jeg kan ønske mig i min nuværende stue  . Tror KT skal have optimeret deres rum og udstyr lidt mere, har hørt fra flere sider nu at det ikke spiller optimalt hos dem.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midlertidig test setup, håber ikke jeg skal til at bruge penge, haha.
Umiddelbart spiller Audia'en knapt så "pænt" som min egen forstærker, mere råt. Skyldes nok rør bestykningen i min, nu må jeg se hvad konklusionen bliver .

|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet er ALT for stort!
Det må maks være 450-80 pixels i bredde.
Skynd dig at få det rettet inden admin kommer efter dig
- BR
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er rettet...  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Ja den Audia kan et og andet!!!
Hvad er det ellers du har stående på gulvet?
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hej Rasmus.
Ja den Audia kan et og andet!!!
Hvad er det ellers du har stående på gulvet? |
|
|
Hvad tænker du på, har ikke kommenteret den positivt endnu .
Jeg har det stående som min signatur viser, med et PM Audio A1MKII XLR på prøve (det er godt).
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 03:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Hvad tænker du på, har ikke kommenteret den positivt endnu . |
|
|
Hmmm - jeg giver kun udtryk for min egen oplevelse af Audia'en - og den er positiv!! Hvad du har oplevet med den, er egentlig ikke indbefattet i min kommentar!
Rasmus S skrev:
Jeg har det stående som min signatur viser, med et PM Audio A1MKII XLR på prøve (det er godt). |
|
|
Jeg kan kun læse ud af din signatur at du spiller på hvad du har gjort længe - hvad mener du med dit svar? __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
damm boy, Vienna kan noget med lyd  Jeg har lige fået den gamle model af Beethoven ind ad døren, og jeg kan kun sige, hvis den nye model lyder bare 5 % bedre end mine gamle, sååååå
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE=Dolkin] Jeg kan kun læse ud af din signatur at du spiller på hvad du har gjort længe - hvad mener du med dit svar? [/QUOTE]
Jeg svarer på dit spørgsmål om hvad jeg ellers har stående på gulvet.
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
[/QUOTE=Dolkin] Jeg kan kun læse ud af din signatur at du spiller på hvad du har gjort længe - hvad mener du med dit svar? |
|
|
Jeg svarer på dit spørgsmål om hvad jeg ellers har stående på gulvet. [/QUOTE]
Nååååååå du har bare taget det ned fra hylderne
Jeg skulle da også til at spørge om det ikke var noget Accuphase - og det er det jo
My bad - sorry __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|