|
Jeg har også haft Cambridge's DVD79 hjemme "på prøve", idet jeg insisterede på at få returret på købet af den (noget HiFi-klubben ellers ikke er kendt for), siden det nu engang ikke var muligt for mig at få en demonstration af afspillerens DVI-funktioner i butikken. Og sikken et held - for ellers var jeg nok kommet til at hænge på en DVD-afspiller, som bare absolut ikke var sagen!
Men jeg kunne nu ikke lige nikke genkendende til samtlige minus-punkter, som L. Becker opremser i sin anmeldelse:
L.Becker skrev:
|
Negative ting: 
- Fjernbetjeningen kunne ikke række de 4 meter fra hvor jeg sidder.
- DVI outputtet defaulter til 480p hver gang maskinen har været slukket og det finder jeg hammer irriterende, da jeg gerne vil sende et 720p signal til min PJ.
- Når 720p vælges på DVI output ændres størrelsen på billedet i forhold til mit normale billede på andre input. Det gælder også for 1080i for den sags skyld.
- De yderste pixels i højre side af billedet er mørkere end resten af billedet. Det er værst på 480p, bedre på 720p og ikke så slemt, men det er der på 1080i.
|
|
|
Da jeg tændte for afspilleren var den som fabriks-konfiguration sat til 720p, og jeg havde egentlig ingen nævneværdige problemer med at få afspilleren til at huske andre indstillinger. Og dét med at billedestørrelsen skulle ændre sig, kan jeg heller ikke lige genkende. At der skulle være misfarvede pixels ude i kanten af billedet sad jeg også og spejdede længe - men forgæves - efter.
Ikke desto må jeg dog erklære mig enig med Becker i, at denne DVD-afspiller fra Cambridge absolut IKKE er et anefalelsesværdigt køb. I det mindste ikke, når man går målrettet efter en afspiller med DVI-udgang. Billedkvaliteten er præcis den samme som på en Yamakawa 365: Et OK billede, men med nogle syge, afblegede farver. Og så foregår det hele i 60 hz. Billedekvaliteten via Component-udgangen er til gengæld ganske udmærket. Men igen - det er vel ikke lige det, man først og fremmest går efter ved købet af denne afspiller. Jeg leverer den i al fald omgående tilbage!
Næ, så er der helt andre kvaliteter at hente i Panasonic's DVD-S97, som jeg også har haft lejlighed til lege lidt med derhjemme i en dags tid. Der var bare tale om ægte kærlighed ved første blik ......
|