| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun set dem brugt som L.B. viser på billedet!
Hvad med lyden, kan du høre nogen forskel og er det i givet fald til den bedre side?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| Hvad med lyden, kan du høre nogen forskel og er det i givet fald til den bedre side? |
|
|
L.B. skrev:
| Det er formegentligt fordi jeg mangler min "rigtige" amp, for ærligt talt kan jeg ikke høre forskel, men der skal leges lidt mere når min amp kommer hjem igen. |
|
|

|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja den var smuttet! men jeg tror nu grunden til at du ikke kan høre forskel måske også skal findes i opbygningen af 3560erens drev, der skal lidt til at slå det ud af kurs
du kan jo evt prøve din DVD som signal kilde og så lege med afkobling på den.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ja ja den var smuttet! men jeg tror nu grunden til at du ikke kan høre forskel måske også skal findes i opbygningen af 3560erens drev, der skal lidt til at slå det ud af kurs
du kan jo evt prøve din DVD som signal kilde og så lege med afkobling på den. |
|
|
¨
God ide - det må prøves på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvae øh Lars! Er det ikke snart flere dage siden du har købt nyt? 
Hvordan funker det med din Sony? Har du bare den fedeste surroundlyd nu eller? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
| Hvordan funker det med din Sony? Har du bare den fedeste surroundlyd nu eller? |
|
|
Jeg synes det er godt. Jeg mangler stadig en sub, men lydbilledet er suverænt i SS. Sony'en mangler umiddelbart ikke kræfter, men den skal jo også kun trække to kanaler. Vi har i week-enden set et par film sammen med børnene og de er flere gange hoppet op af sædet og mig med, så det virker altså det SS der . Desuden har vi hygget os med Phil Collins (hmmm ), RW, The Eagles med flere og det er bare skønt! Så alt i alt er jeg kommet med på SS-vognen igen IMHO. 
|
|
|
Som sagt så mener jeg at 930 har den samme processor som den 940 jeg i sin tid havde, og jeg synes den gør det rigtig godt i surround! Har du fået prøvet nogle af Sonys egne surroundmodes? Mener de hedder noget med EX, kan huske jeg havde rigtig god erfaring med den der var beregnet til actionfilm.
Hvordan synes du det fungerer med Diva som baghøjttalere kontra Coupe'erne?
Jeg kan sagtens følge det med sub'en, jeg kommenterede det jo selv da jeg var på besøg  Har egentlig selv det samme problem. Godt nok har jeg en sub, den ar bare ikke lige så god som resten. Den bliver sgu nok snart stemt hjem fra øen  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Som sagt så mener jeg at 930 har den samme processor som den 940 jeg i sin tid havde, og jeg synes den gør det rigtig godt i surround! Har du fået prøvet nogle af Sonys egne surroundmodes? Mener de hedder noget med EX, kan huske jeg havde rigtig god erfaring med den der var beregnet til actionfilm. |
|
|
Jeg har leget lidt, men synes det lyder bedst "standard", men det er meget "funny".
MichaelWB skrev:
| Hvordan synes du det fungerer med Diva som baghøjttalere kontra Coupe'erne? |
|
|
Coupé'erne var tungere at trække, så de skulle have noget mere "saft" men lydbilledet er mere homogent med Diva'er. Jeg ved du selv bruger Eagles til test og der bevises det med største snilde. Dog står de lidt for tæt på bagvæggen, men man kan ikke få det hele - det gjorde Coupé'erne også.
MichaelWB skrev:
Jeg kan sagtens følge det med sub'en, jeg kommenterede det jo selv da jeg var på besøg  Har egentlig selv det samme problem. Godt nok har jeg en sub, den ar bare ikke lige så god som resten. Den bliver sgu nok snart stemt hjem fra øen  |
|
|
Gid jeg havde råd til to stk. Velodyne DD15 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
| Hvordan synes du det fungerer med Diva som baghøjttalere kontra Coupe'erne? |
|
|
Coupé'erne var tungere at trække, så de skulle have noget mere "saft" men lydbilledet er mere homogent med Diva'er. Jeg ved du selv bruger Eagles til test og der bevises det med største snilde. Dog står de lidt for tæt på bagvæggen, men man kan ikke få det hele - det gjorde Coupé'erne også.
|
|
|
Det er jo heller ikke godt hvis de står for tæt på sofaen, man må ar bejde med den plads man har.
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Jeg kan sagtens følge det med sub'en, jeg kommenterede det jo selv da jeg var på besøg  Har egentlig selv det samme problem. Godt nok har jeg en sub, den ar bare ikke lige så god som resten. Den bliver sgu nok snart stemt hjem fra øen  |
|
|
Gid jeg havde råd til to stk. Velodyne DD15 
|
|
|
Ja dem har jeg så ikke plads til, men 2 stk. DD10 eller måske 2 stk. Sunfire *riiing* hov det var bankrådgiveren, det bliver for dyrt!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
*riiing* hov det var bankrådgiveren, det bliver for dyrt!  |
|
|
Ja, det er også uden for min økonomiske rækkevidde, men man har lov at drømme .
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Så er "brevduen" landet med et par kabler. De har siddet på i ca. 5 min. og er meget kolde. Hører i øjeblikket Nils Loftgren og min første kommentar efter 3 min. lytten er:
Et meget mere roligt lydbillede, hvor instrumenterne står meget tydeligt placeret. Lydbilledet føles også større og dybere. Men lad os nu se om en uges tid, når kablet for alvor er blevet integreret.
Har også lige hørt Joselin B. Smith med "When I Need You" - aldeles behageligt at høre på selv ved høj styrke og dårlig rumakustik.
Jeg har ihvertfald ikke fortrudt.   __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
*riiing* hov det var bankrådgiveren, det bliver for dyrt!  |
|
|
Ja, det er også uden for min økonomiske rækkevidde, men man har lov at drømme .
|
|
|
Det gør jeg så også, hver eneste dag 
Desværre bliver et nyt tv nødt til at indtage førstepladsen i årets hjemmebiobudget, så spørgsmålet er om der bliver lidt tilovers til en sub. Bare ærgeligt at de fede sub'er er så dyre og der er så langt imellem dem på brugtmarkedet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| Bare ærgeligt at de fede sub'er er så dyre |
|
|
I er begge velkomne til at komme og se at de fede subs ikke er så dyre igen
under 15K for 2 stk herre Subs incl forstærkere. Den feminine løsning (halvering af mine) kan klares for under 10K! og rækker langt i de fleste hjem
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
under 15K for 2 stk herre Subs incl forstærkere. Den feminine løsning (halvering af mine) kan klares for under 10K! og rækker langt i de fleste hjem
|
|
|
For nu at citere mig selv fra din tråd
MichaelWB skrev:
|
Det ser ret vildt ud! 
Tror de er for store til Pejsestuen så jeg må hellere se på en anden løsning 
|
|
|
Plads er et problem og der er bestemt ikke plads til så store subwoofere hos mig (på nuværende tidspunkt), det er derfor sådan noget som de mindre DD'ere og Sunfires EQ kunne være interessant for mig. Sådan en par kompaktsubwoofere kunne der nok godt blive plads til, bare ikke i budgettet 
Edit: Bortset fra det, så kunne det være rigtig sjovt at opleve dine små basser live! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh plads.... selv har jeg tidligere bygget et Sub TV bord og der findes også SUB Sofaborde
Ideerne må være store, når pladsen og økonomien er lille
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
under 15K for 2 stk herre Subs incl forstærkere. Den feminine løsning (halvering af mine) kan klares for under 10K! og rækker langt i de fleste hjem |
|
|
Du har fuldstændig ret Hr. Kyhn, men det er den digitale korrektion (DD) der er spændende. Alternativt (uden DD) kunne SPL serien være sjov ( ) og det er til helt andre priser.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Argh plads.... selv har jeg tidligere bygget et Sub TV bord og der findes også SUB Sofaborde
Ideerne må være store, når pladsen og økonomien er lille
|
|
|
Sandt nok!
Et sub tv-bord er nu en dårlig løsning for mig, så har jeg jo ikke nogen steder at placere anlægget!
Subsofaborde er nu lidt sjove, problemet ville bare være, at jeg så ville ende med mindre benplads end på bagsædet af din Lupo 
Der kunne egenlig godt placeres en pæn stor sub mellem sofaen og væggen, men det tvivler jeg på er en speciel optimal placering, men jeg kunne selvfølgelig prøve at få fingre i et langt signalkabel og lege lidt med det. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad specielt er der ved sådan nogle lytter - er der flydende guld i eller hvad, siden de er så dyre
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hvad specielt er der ved sådan nogle lytter - er der flydende guld i eller hvad, siden de er så dyre  |
|
|
Det er vist timelønnen der er høj 
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Guldkysten skrev:
hvad specielt er der ved sådan nogle lytter - er der flydende guld i eller hvad, siden de er så dyre  |
|
|
Det er vist timelønnen der er høj  |
|
|
Hvor lang tid kan sådan noget da tage? selve fejlfindingen er jo en ubekendt faktor, men for erfarne folk er det som regel pr. indstinkt at det kan gøres.
|
| Til top |
|
| |