Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Nu er det formindeligt ikke bare et par hundrede der er lagt for reperation |
|
|
Selvom de giver lytterne koster det stadig kr. 6.120,- det er som ikke nogen hemmelighed.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
BjarkeNR skrev:
|
|
Selvom de giver lytterne koster det stadig kr. 6.120,- det er som ikke nogen hemmelighed. |
|
|
Og præcis derfor kan du sagtens tillade dig at lave "bøvl".
- BR
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fa..... ville det så ikke ha´ kostet , hvis du skulle have betalt lytterne også .( 10 -15K ?! ) ............. havde det været transformatorene ( som er dyrere reservedelsmæssigt ) ville reparationen ha´oversteget nyprisen for et HELT NYT apparat. Det er simpelthen latterligt, for ikke at sige svindel og humbug . At skifte 4 -8 lytter og rense print, gennemlodde det og checke resten af apparatet burde max. tage en halv til en hel dag dvs. MAX: 8 timer x 400 - 500,- kr ( og det er en normal timeløns niveau ) + diverse småting og grundtakst osv. det ville svare til en absolut max pris på 4300,- til 5000,- kr ( og så har vi endda været flinke ved dem ).
Kort sagt : elendig service og totalt uacceptabelt efter min personlige mening 
Det er faktisk nok til, at jeg så og sige, vil udelukke ML fra min indkøbsliste generelt fremover  __________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Det er faktisk nok til, at jeg så og sige, vil udelukke ML fra min indkøbsliste generelt fremover  |
|
|
Den effekt tror jeg det har på mange og det er sku synd for et så fedt mærke som ML. Jeg må indrømme, at det også kan afholde mig i tvivlsspørgsmål .
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke det er muligt af få en udspecificeret faktura med matriale og tids forbrug, lugter det langt væk af overfakturering, og det er helt klart ulovligt - derudover ville jeg mene at de har de oplysninger liggende, for ellers kan de ikke dokumentere for noget som helt - der må jo være lavet lager træk, det er jo en kost, og der må også være specifikation af timer og priser.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok tilslutte mig dem, der siger at serviceniveauet her er for lavt, til gengæld er prisniveauet rigeligt højt 
Jeg har på ingen måde aktuelle planer om at købe ML grej, men jeg må nok give D.J. ret, lysten til at købe det er også blevet betydelig mindre oven på denne historie. ML laver noget rigtig lækkert grej, men det er der heldigvis også andre der gør og så kan man jo bruge pengene der i stedet.
Det er forøvrigt en af de ting jeg godt kan lide ved hifi4all, at den slags historier kommer frem så vi alle sammen kan have glæde af dem  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet anbefalet en Sunfire amp, skulle jeg vælge at udskifte ICE blokkene.
Nogen der har hørt de gamle 2*300 watt Carver slæder?
Yes Mr LB, skal nok få oprettet den tråd skal bare lige finde tiden til det  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal man retfærdigvis også huske at det har været jul, hvilket sandsynligvis gør leveringstiden længere.
Hvad angår "problem-apparater" er der kun tale om den første 300-serie amps, dvs. 331, 332, 333 hvor lytterne er et problem. Når lytterne er skiftet er der herefter intet problem. Ellers er der vist enkelte CD-drev der kan få problemer med selve loaderen, men det kan alle CD-afspillere i princippet få.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nu skal man retfærdigvis også huske at det har været jul, hvilket sandsynligvis gør leveringstiden længere.
Hvad angår "problem-apparater" er der kun tale om den første 300-serie amps, dvs. 331, 332, 333 hvor lytterne er et problem. Når lytterne er skiftet er der herefter intet problem. Ellers er der vist enkelte CD-drev der kan få problemer med selve loaderen, men det kan alle CD-afspillere i princippet få.
|
|
|
Nu undlod jeg at kommentere den tid det har taget, netop fordi vi lige har overstået alt julehalløjet. Men jeg synes stadig at det er for ringe, at de ikke har været i stand til at kommunikere bedre, at der ikke er leveret et udspecificeret regning osv.
Det er skam heller ikke fordi jeg tror, at ML produkter er mere problematiske end så mange andre, alt kan gå i stykker. Men når man er importør af produkter i den prisklasse, så skal man altså også levere en passende service.
Det skal lige siges, at jeg ikke vil fordømme dem med baggrund i én enkelt historie som denne, men det har da givet et lille minus i karakterbogen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
...ellers er jeg som ikke helt ML-forskrækket og kunne da sagtens bruge en lille fin No.36 DAC og en No.27 eller en No.29 til bagkanalerne 
Puha, det stopper aldrig 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
BjarkeNR skrev:
|
|
Selvom de giver lytterne koster det stadig kr. 6.120,- det er som ikke nogen hemmelighed.
|
|
|
Ja de skal fandeme ikke dø i synden. Du skal have den dokumentation om du så skal rive huset ned over ørerne på dem. Nu skal du altså ikke stå model til mere fra dem __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Nogen der har hørt de gamle 2*300 watt Carver slæder? |
|
|
Jeg har ikke hørt Carver/Sunfire, men læst meget om dem. Bob Carver er jo kendt for at gå sine egne veje og jeg tror langt fra det er samme "slags" amp som en ML. Switchmode strømforsyninger mv. giver skyhøje watt-tal, uden at jeg har et dyt forstand på teknikken. Måske den gode Spencer kan hjælpe - jeg mener han har lidt Carver gemt et sted 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carver har lavet mange forskellige, hvor de tidlige kunne levere høje spændingsudsving, og de senere også var meget strømstærke. Martin Logan ejere er meget glade for dem, da de har klangkarakter som rørforstærkere, men med flere detaljer og mange flere watt: http://www.realeyz.com/carver/products/pa_760.htmlDenne ville jeg slå klørene i, hvis jeg så én på et tidspunkt hvor der var penge i kassen. De spiller musik i ekstremt forstærkerfjendske impedanser, og tåler direkte kortslutning. Der er Mosfets i udgangene, men lyden er ikke som f.eks. Hafler eller andet der bruger Mosfets. Teknologien er hurtigere end de fleste andre forstærkere, men altså med et tilskud af varme. Vær obs på at de ikke er tyste i trafoerne, da selve teknologien er baseret på et princip der minder om en lysdæmper. Der er altså lidt snerren fra trafoen, men ikke decideret brum. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået af vide, at jeg får en "servicenota" på hvad der er lavet ved min 331, så det er jo skønt! Jeg havde presset for at få den inden week-enden, så de havde ikke nået at inkludere den. Så snart er alt i den skønneste orden
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg har lige fået af vide, at jeg får en "servicenota" på hvad der er lavet ved min 331, så det er jo skønt! Jeg havde presset for at få den inden week-enden, så de havde ikke nået at inkludere den. Så snart er alt i den skønneste orden  |
|
|
hmmm. ......... knap 2 mdr senere ( på en fejl, som næsten alle kender i forvejen og de må ha´set til hudløshed + at tilsyneladende er det en standartfejl på alle 33X modeller ) og ca. 6.200,- kr efter ( vel og mærke uden betaling for lytter - det eneste formildende ved denne sag ) - okay det har været jul og nytår - træk en uge fra - træk to - de har stadigvæk været over et måned om at lave nok den mest normale/kendte og mest udførte reparation af alle ML reparationer - endda på det tilsyneladende eneste autoriserede værksted i DK.......................... ...ja, undskyld mig, men jeg er IKKE imponeret
Men okay L.B - nu er den klar - hurra for det __________________ dj
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
glad for at jeg fik mine nye lytter , så man selv kan få det gjort...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
glad for at jeg fik mine nye lytter , så man selv kan få det gjort... |
|
|
Forståeligt Dennis! Hvis jeg en dag skal have 332 eller 333 vil jeg klart forsøge det samme.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet ML-forskrækkket af at læse denne tråd  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg er blevet ML-forskrækkket af at læse denne tråd  |
|
|
Der er nok nogen der håber på at forskrækkede ML-ejere vil sælge deres grej meget billigt. 
Jeg har flere gange været på udkig efter nogle bestemte modeller, men har ikke penge lige nu. Hvis de lige venter et halvt år med at gå i panik og sælge, så passer det nok lige.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Acer skrev:
Jeg er blevet ML-forskrækkket af at læse denne tråd  |
|
|
Der er nok nogen der håber på at forskrækkede ML-ejere vil sælge deres grej meget billigt. 
Jeg har flere gange været på udkig efter nogle bestemte modeller, men har ikke penge lige nu. Hvis de lige venter et halvt år med at gå i panik og sælge, så passer det nok lige. 
|
|
|
næ, overhovedet ikke.....ML er fedt grej, bevares, men der findes altså også andet grej derude som tilbyder en service der er markant bedre end den Steensen leverer __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|