Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
næ, overhovedet ikke.....ML er fedt grej, bevares, men der findes altså også andet grej derude som tilbyder en service der er markant bedre end den Steensen leverer |
|
|
Der findes meget andet lækkert og sikkert også bedre. Jeg har langt fra hørt meget forskelligt, men det jeg har hørt er ML det bedste her i hytten. Servicen IMO har slet ikke været tilsvarende mærket og det er som jeg har nævnt før, meget synd. Hvis jeg skal prioritere, så er det amps fra ML jeg er mest vild med og går man efter udseende så er 300-serien simpelthen lækker. Ved 331-332-333 så køb en med dokumenteret skiftede lytter og ved 334-335-336 så bare køb .
Hvad angår preamp føler jeg der er langt større konkurrence til prisen. Men hvis du har lyst, så kom forbi og leg lidt med min No.38 - den oser langt væk af kvalitet (IMHO ). Findes der en bedre pre til mindre penge? Sikkert, meeeeen...... 
Hvad angår CD/DAC så er ML hammer dyrt. Når det endelig er til at betale efter en del år, er prisen stadig der hvor der er masser af alternativer med nyere teknik. "Value for money"? Nej! Mark Levinson design og byggekvalitet? Ja!
Det er sku ikke nemt det her og afhænger af dine prioriteter. Lyd, byggekvalitet, design, mærke-loyalitet osv. De fleste vil sige, at det er lyden det handler om og det kan jeg kun være enig i. Men det er ikke det eneste for mig. De andre parametre gælder også, dog i mindre grad. Og så kan I ellers begynde at høvle mig ned for "det er musikken det handler om". Ja ja det ved jeg godt, meeeen... 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vigtigste er at man erkender sine prioteringer og finder der grej der bedst passer til dem.
Der er jo ikke noget ved at have et super anlæg, hvisman ikke kan nyde musikke fordi man kun sidder og tænker på hvor grimt det ser ud!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Acer skrev:
næ, overhovedet ikke.....ML er fedt grej, bevares, men der findes altså også andet grej derude som tilbyder en service der er markant bedre end den Steensen leverer |
|
|
Der findes meget andet lækkert og sikkert også bedre. Jeg har langt fra hørt meget forskelligt, men det jeg har hørt er ML det bedste her i hytten. Servicen IMO har slet ikke været tilsvarende mærket og det er som jeg har nævnt før, meget synd. Hvis jeg skal prioritere, så er det amps fra ML jeg er mest vild med og går man efter udseende så er 300-serien simpelthen lækker. Ved 331-332-333 så køb en med dokumenteret skiftede lytter og ved 334-335-336 så bare køb . Oki, der er altså en anden "evighedstype" lytter i 334-336 eller hur?
Hvad angår preamp føler jeg der er langt større konkurrence til prisen. Men hvis du har lyst, så kom forbi og leg lidt med min No.38 - den oser langt væk af kvalitet (IMHO ). Findes der en bedre pre til mindre penge? Sikkert, meeeeen...... 
Hvad angår CD/DAC så er ML hammer dyrt. Når det endelig er til at betale efter en del år, er prisen stadig der hvor der er masser af alternativer med nyere teknik. "Value for money"? Nej! Mark Levinson design og byggekvalitet? Ja!
Det er sku ikke nemt det her og afhænger af dine prioriteter. Lyd, byggekvalitet, design, mærke-loyalitet osv. De fleste vil sige, at det er lyden det handler om og det kan jeg kun være enig i. Men det er ikke det eneste for mig. De andre parametre gælder også, dog i mindre grad. Og så kan I ellers begynde at høvle mig ned for "det er musikken det handler om". Ja ja det ved jeg godt, meeeen...  |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Oki, der er altså en anden "evighedstype" lytter i 334-336 eller hur? |
|
|
Efter hvad jeg har hørt, ja. Det skulle forresten også være en forbedret type de propper i den gamle 300-serie, så man ikke skal til det igen om 15 år 
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en forbedret type... men alle lytter kan falde sammen over tid (dog forhåbentligt ikke SÅ hurtigt) mener også de gamle var 44000 uf hvorimod de nye er 50000 uf - men er ikke sikker.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover er amps i serien 334-335-336 vel alt andet lige yngre, så de ikke er ramt i samme grad af tidens tand, skulle man købe dem brugt her og nu..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Derudover er amps i serien 334-335-336 vel alt andet lige yngre, så de ikke er ramt i samme grad af tidens tand, skulle man købe dem brugt her og nu.. |
|
|
Det er sandt! 334 starter normalt ved 23K mod en nypris på ca. 65K
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Har nu få terpet mig igennem det meste af din MEGET omfattende tråd..puha!
Det er F**me ærgeligt med den ML klods, og endnu mere med den service du har fået.
Eneste lyspunkt er, at den nu er kommet hjem, og den så står på det som vi alle kan lide.. nemlig musik
Det kan godt være at du skifter udstyr som vi andre skifter ..sokker, men du formidler derved dyrkøbte erfaringer som gavner dette lille hifi-samfund.
Vi bukker
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvad kan jeg sige... tak 
Jeg nyder at dele mine erfaringer, gode som dårlige med alle andre herinde og hvis det kan hjælpe andre, så er der bonus!
Fortsat god week-end til alle!
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
tillykke med" returen" af 331-eren
jeg følger stadig med på sidelinien har lige læstop fra side 106 så jeg er uptodate
og der er sq rendt meget vand i åen siden vi snakkede sidst
men tillykke med det hele , dejligt med musik ved sofaen,
så falder man nemere i søvn 
muh herfra
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Hr. Kamp - her sover vi igen fint
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt billeder af min elskede 331 men den nye granit-plade under...

...og når jeg havde kameraet fremme skøb jeg lige et par ekstra billeder. Der er jo ikke så mange i denne bætte tråd 

|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår får du egentlig din Rega? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Hvornår får du egentlig din Rega? |
|
|
Der skulle komme en sending til landet den 30. så der er håb endnu 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint med nogle flere billeder, men der er ingen af de nye baghøjttalere 
Den nye sub er godt gemt væk  Hvordan lyder det med den? Gør den en tilfredsstillende indsats? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Den nye sub er godt gemt væk  Hvordan lyder det med den? Gør den en tilfredsstillende indsats? |
|
|
hvorfor tror du den er gemt væk  så kan konen ikke se når den lige pludselig bliver større
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
Den nye sub er godt gemt væk  Hvordan lyder det med den? Gør den en tilfredsstillende indsats? |
|
|
hvorfor tror du den er gemt væk så kan konen ikke se når den lige pludselig bliver større |
|
|
Den må bare ikke blive så meget større for så støder den mod taget  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|