Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gennem årene har jeg læst 100-vis hvis ikke 1000-vis af hifi- og surround-blade. Når de er læst gives de videre til en ven eller smides ud. Jeg har dog gemt ét eneste blad gennem årene. Det er stadig dybt inspirerende at læse og er Stereophile’s første udgave af ”Stereophile Guide to Home Theater”. Allerede dengang i 1995 havde de fokus på, at AC-3 (Dolby Digital) ville slå igennem og de giver i bladet bud på systemer fra $5000 til $uendeligt. Det sidste udmynter sig i et system bla. bestående af Wilson Grand Slam X1 frontHT, Watt/Puppy bagHT, Krell KSA300 amps, ML No.38 pre (hovsa) og ellers Proceed SS-udstyr.
Stereophile Guide to Home Theater Vol.1 No.1

Det får lov at blive i skuffen 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt, jeg gemmer mine gamle blade, har de fleste numre af hifi og elektronik, ganske hyggelig læsning  og bilblade  , suk det fylder bare en del!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SGHT er ren "cruise down memory lane" med LaserDisc, ProLogic og alle de frække ord!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
fedt, jeg gemmer mine gamle blade, har de fleste numre af hifi og elektronik, ganske hyggelig læsning og bilblade , suk det fylder bare en del! |
|
|
Det kender jeg alt for godt, jeg tør slet ikke regne på hvor mange bil- hifi- og hjemmebioblade jeg har efterhånden, men det fylder en hel del  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ProLogic er såmænd ikke så dårligt endda. I hvert fald ikke fra laserdisk's, som jeg har en del af. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er typen der enten smider ud, sælger eller giver væk, hvis jeg har noget som jeg ikke skal bruge eller bruger mere. Det ene blad får dog lov at blive.
Spencer skrev:
ProLogic er såmænd ikke så dårligt endda. I hvert fald ikke fra laserdisk's, som jeg har en del af.  |
|
|
Absolut! Men jeg husker første gang jeg fik moddet min Marantz LV300 LaserDisk med et RF-output så jeg kunne dekode AC-3 på mit Onkyo system. Damn, det var stort når THX introen med toget kørte rundt med fuld frekvens i alle kanaler. Åhhh, de tider 
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, Jeg må også invistere i en LD-afspiller på et tidspunkt. Bare fordi de skiver er så retro-fede. Mht. blade, så er jeg også helt klart en samler. har man givet 50 kr eller mere for et blad, så skal det også gemmes. Man kunne måske tapetsere med dem og opnå bedre akustik?!  /hansson
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Uha, Jeg må også invistere i en LD-afspiller på et tidspunkt. Bare fordi de skiver er så retro-fede.
Mht. blade, så er jeg også helt klart en samler. har man givet 50 kr eller mere for et blad, så skal det også gemmes. Man kunne måske tapetsere med dem og opnå bedre akustik?!
/hansson
|
|
|
Blade kan skam fint bruges til at regulere akustiken! De sidste to gange jeg har flyttet, har jeg tudelig kunne høre hvordan akustiken blev dårligere og dårligere i takt med at bladene forsvandt fra træerne.. øhh hylderne!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en rigtig glad mand her for tiden - hva  Hvad er så næste ting, når cd spillen er landet - du skal jo planlægge frem i tiden
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hihi ja, det stopper ikke her, men skal først og fremmest have den Apollo hjem før der sker andet.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hihi ja, det stopper ikke her, men skal først og fremmest have den Apollo hjem før der sker andet. |
|
|
Planer? kom med dem 
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget nyt om hvornår du får Apolloen hjem?
Btw. hvordan har du tilsluttet din ML38 til dit surround grej? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Er der noget nyt om hvornår du får Apolloen hjem? |
|
|
Det ved jeg desværre ikke præcist endnu, men der går snilt 1-2 uger mere, men det skulle jo være værd at vente på 
Jesper Juul skrev:
Btw. hvordan har du tilsluttet din ML38 til dit surround grej? |
|
|
No. 38 har et SS-loop. Dvs. alle indgange kan kodes til at være SSP (Surround Sound Processor) hvor signalet blot sløjfes igennem og volumen så styres via SS-recieveren. Det er en fed feature!
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks, men hvordan har du gjort i praksis, du har ført kablerne fra pre out fra front højtalerne på surround dimsen og ført ind i ML'en?
Mere fordi jeg selv skal hente et styks ML 38 på lørdag ;-) __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Thanks, men hvordan har du gjort i praksis, du har ført kablerne fra pre out fra front højtalerne på surround dimsen og ført ind i ML'en?
Mere fordi jeg selv skal hente et styks ML 38 på lørdag ;-) |
|
|
Jamen tillykke! Den er super lækker IMO!
Det er gjort som du har beskrevet og så programmerer du en af indgangene på No.38 til SSP. Det gøres nemt hvis du kigger i manualen. Hold "mode" knappen inde i et par sekunder og tryk derefter på den indgang du vil have gentagende gange, indtil der står "ssp LINE" og så er du kørende.
Det er en formidabel måde at kombinere S og SS på!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Planer? kom med dem   |
|
|
Ja, ser du...
Jeg skal først og fremmest have den CD-afspiller hjem. Derefter skal jeg helt sikkert have en digital-tuner når der kommer digital-kanaler til april.
Derudover kunne jeg godt tænke mig følgende, men det er alt sammen "nice to have" og ikke "need to have":
- Rullelærred med motor. Man er vel doven, men det slider også på de "hak" der skal holde lærredet nede når det bruges næsten dagligt.
- En sub mere eller en anden. Det kunne være sjovt, men én SWA12 gør det overraskende godt.
- Effektforstærker til bagkanalerne. Det kunne også være sjovt, men Sony'en gør det faktisk overraskende godt. Ulempen vil være endnu et apparat at skulle tænde/slukke og skal det endlig være, skal det være en fed amp til gode penge. Jeg vil dog ikke ofre ML-kvalitet til bagkanaler.
Når engang HD-DVD og/eller BlueRay kommer på markedet og priserne er til at overkomme, skal jeg da også ha' en afspiller og noget af dekode signalet med i form af en reciever.
Der er (heldigvis) kommet nogle "konstante" i mit set-up og det er helt rart. Mine Diva'er og mit ML-grej er her for at blive!
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|