Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Der er gået strøm i den

Jeg har en svaghed - nok flere egentlig, men en af dem er, at når jeg ved noget kan gøres bedre og det er inden for økonomisk rækkevidde, så går jeg efter det indtil "den" er der. For tiden er det strøm jeg hygger mig med. Jeg tror ikke, at jeg får den store revolutionerende lytteoplevelse ud af det, men bare lidt så er jeg glad og så kan jeg godt li' tanken om at det bare er iorden.

Jeg har en kammerat som er elektrikker og da jeg fortalte ham om mine ideer, skrev han af grin. Spændingstab, lydkvalitet og strøm "nok" osv. prellede fuldstændig af på ham, så jeg måtte finde en anden taktik hvis jeg skulle få lov at gå på lageret og hente "stumperne". Så sagde jeg, at det var for at have noget det var vildere og større end de andres - de forstod han og forslog straks 4x10 kvmm og seperat jord. Det var lige i overkanten at bugte de 20 meter rundet om diverse og vi blev enige om 5x2,5 kvmm.  

Jeg havde i forevejen 3 x 1,5 kvmm NKT installationskabel trukket kun til anlægget, men har læst hist og her at 2,5 kvmm var værd at gå efter. Mit kabel løber 20 meter og jeg vidste godt, at det ikke var nogen nem opgave, men værende den jeg nu er kunne jeg ikke dy mig og gik igang - det skulle jeg aldrig ha' gjort. Elektrikken gav hurtigt og og heldigvis kom min gode ven DJ (brugernavn herinde) forbi og hjalp mig færdig. Sikke et arbejde. Man stiller sig ikke bare i den ene ende og hiver 20 meter kabel igennem, så det var ned med udhæng udenfor og diverse for at skifte kablet ud. For at opgaven ikke skulle være for nem () besluttede jeg mig for at trække to kabler når jeg nu alligevel skulle igang. Dvs. 2 stk 5 x 2,5 kvmm stift som bare pokker kabel. Hver kabel har fået hver sin gruppe, selvom jeg kun benytter en fase i hver, da jeg har lagt nul og fase dobbelt (blå og brun som nul samt sort og hvid som fase). Det er forrsten heller ikke alt for nemt at mase 5 x 2,5 kvmm ind i underlaget til en kontakt . Men det lykkedes og nu har far her POWER!

Nu mangler jeg IKKE strøm. Herefter skal der så leges med hvordan de to stikkontakter skal bruges. De er for det andet uden afbryder, da det skulle være bedst. Lige nu kører min effektforstærker på en gruppe og CD/pre på den anden. Alternativ kunne en gruppe til hifi og en til SS, men det vil tiden vise.

Don't try this at home  !!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jep, basis skal være iorden  ( og så var "dampbarnet" beskæftiget den week-end )

- selv om jeg stemte for ( 2 x ) 3 forskellige faser fremfor en´ med dobbeltsæt 2,5mm2 ( som jeg tvivler på, gør nogen forskel fra 1 x 2,5mm2 , rent strømmæssigt), da han så havde mulighed for 2 x 3 udtag med 230V / 16 A på hver sin sikringgruppe.

hørbart ?????...................hm...............vi venter spændt på en udmelding

I skulle have set hans kone´s ansigt, da han forsøgte at forklare hende, hvorfor det absolut var strengt nødvendigt !!       

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Jammen er du da også elektrikker

Tillykke med det store arbejde, håber at det giver bedre lyd så det glæder vi os til at høre.

Vi må snart lave en ny dato

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Jep, basis skal være iorden  ( og så var "dampbarnet" beskæftiget den week-end )

Allerede der er projektet retfærdiggjort

D.J. skrev:
- selv om jeg stemte for ( 2 x ) 3 forskellige faser fremfor en´ med dobbeltsæt 2,5mm2 ( som jeg tvivler på, gør nogen forskel fra 1 x 2,5mm2 , rent strømmæssigt), da han så havde mulighed for 2 x 3 udtag med 230V / 16 A på hver sin sikringgruppe.

Altså kære DJ. Rigtige hifi-nørder har 5 kvmm på fase og nul og ikke sådanne noget miniput 2,5 kvmm, det er da klart .

D.J. skrev:
hørbart ?????...................hm...............vi venter spændt på en udmelding

Jeg forventede ikke en revolution, for det tror jeg ikke på med sådanne små projekter. Lidt har også ret og det har jeg fået. Jeg synes at fornemme mere bas og mere tilstedetværelse ved eksempelvis stemmer. Adskillelsen af instrumenter synes også marginalt tydeligere, også kaldet ro og orden i lydbilledet. Det kan selvfølgelig være indbildning, da man jo gerne vil kunne høre forbedring efter det hårde arbejde, men jeg synes nu det er lidt bedre end før og så er det jo bare fedt. Desuden sover jeg langt bedre vidende at det er power nok til anlægget x1000

D.J. skrev:
I skulle have set hans kone´s ansigt, da han forsøgte at forklare hende, hvorfor det absolut var strengt nødvendigt !!       

Ja, det var godt du kunne den lille historie med motoren og størrelsen af benzin-slangen dertil.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Lars

Jammen er du da også elektrikker

Tillykke med det store arbejde, håber at det giver bedre lyd så det glæder vi os til at høre.

Vi må snart lave en ny dato

Hej Henrik,

Jeg er lidt hængt op for tiden, men skal nok se at få fingeren ud...

Hilsen Lars Altmuligmand ()

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg synes det virker som om der er blevet sat en Pioneer 530 til af en gut som hedder Lars.

Anyone care to comment

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

HDMI er vidst kodeordet
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Hmm, jeg synes det virker som om der er blevet sat en Pioneer 530 til af en gut som hedder Lars.

Anyone care to comment

kyhn skrev:
HDMI er vidst kodeordet

Da jeg så det troede jeg sku også at det var mig selv, men det var det ikke

Jeg har svært ved at undvære HDMI, men har besluttet mig for at vente på HD-DVD (eller BlueRay), så må vi se om jeg magter det

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Puha Lars det virker til at vi har nogle slemme fordomme om dig ;)
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

næ det er da ikke dig!!!!  nå men stikkene er da!  (men indrøm du bare, det kunne godt have været dig)

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Puha Lars det virker til at vi har nogle slemme fordomme om dig ;)

Dem er jeg vist selv uden om

Clifton skrev:
L.B. skrev:

Me crazy, me know

kyhn skrev:
 næ det er da ikke dig!!!!  nå men stikkene er da!  (men indrøm du bare, det kunne godt have været dig)

Det kunne godt have været mig. Stikkene er mig, da jeg er gået over til danske standardstik ifm. min nye fine stjerne-strømboks.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Gisp - næsten en uge hvor du ikke har været igang med et eller andet hifi indkøb eller tweak - har du influenza eller sådan noget - et eller andet må der være galt 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

He he ja, tempoet er sat ned, da man jo ikke kan blive ved

Det selvom jeg stadig har søvnproblemer efter at have fundet ud af, at der ikke bare var en, men hele to Dali Gravity til salg, men de er for dyre til mig.

Desuden har jeg har fiflet lidt mere med min strøm-halløj som nu kaldes:

LB Stjernebox No.1

Mahognykasse med fire LK udtag uden afbryder, internt stjerneforbundet med 1,5 kvmm kabel. 

Mark Levinson standard netkabel/LK stik med jord fra box til udtag.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

havde da godt nok også på fornemmelsen, at du rodede med et eller andet 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Da jeg ikke bruger HDD funktionen og da jeg savner HDMI har jeg solgt min HDD/DVD-recorder. Jeg har i en lille byttehandel fået en fin VCR som så skal bruges som tuner og jeg skal have købt en billig DVD-afspiller med HDMI. Jeg vil ikke ofre særlig meget, da HD-DVD jo lurer lige om hjørnet.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Da jeg ikke bruger HDD funktionen og da jeg savner HDMI har jeg solgt min HDD/DVD-recorder. Jeg har i en lille byttehandel fået en fin VCR som så skal bruges som tuner og jeg skal have købt en billig DVD-afspiller med HDMI. Jeg vil ikke ofre særlig meget, da HD-DVD jo lurer lige om hjørnet.
Åh nej, er der nu en (igen) forgældet mand der endnu engang skal ned på knæ i banken fordi han har købt noget han dybest set ikke havde råd til

nå men håber at du finder en fin DVD afspiller, der kan gøre det godt i de næste par år mens vi venter på BD

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
L.B. skrev:
Åh nej, er der nu en (igen) forgældet mand der endnu engang skal ned på knæ i banken fordi han har købt noget han dybest set ikke havde råd til

nå men håber at du finder en fin DVD afspiller, der kan gøre det godt i de næste par år mens vi venter på BD

Den er god med dig

Det bliver vist til en lille Sony-ting med HDMI.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Om et par timer lander der en ny (billig) Sony DVD-afspiller. Det er skønt, for så kan jeg igen benytte mit Van den Hul The HDMI kabel samt mit nye Belden 1694A digitalkabel med Canare stik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Det blev så til en Sony DVP-NS92V som fint dækker mit behov for nu. Billedet er også marginalt bedre via HDMI og så er jeg glad

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DVP-NS92V &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=DVD+P layer

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes