Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 12:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

..........forsvinder måske

.........................................................om tusind millioner af år altså .... ...........( Lars tid ).

Hvor lang tid er det i vores andres tidsregning?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Prøv nu 3020 op mod Krellén osse bare for sjov.

Det skal ved leglighed klart prøves.

Svend P skrev:
L.B. skrev:
Der er ikke meget "hifi" over det men blot til baggrundsmusik

Som næstformand hos Kubisterne, modtager jeg naturligvis din udmeldelse af vores eksklusive lille klub med beklagelse.

"3020 ikke til hifi". Tsk tsk.

Hvad bliver det næste, Lars? Tegninger af Muhammed? Der er bare nogen ting man ikke gør.

Kære næstformand!

Jeg beder ydmygt om fortsat medlemsskab da sætningen var ment som, at der ikke var meget hifi i køkkenet da det blot er en højttaler der står oven på et skab. 3020 ved ALLE jo er det ypperste inden for hifi - jeg beklager misforståelsen dybt!!

D.J. skrev:
Husk også at teste den mod din kaffemaskine, efter sigende skulle den spille lidt varmere  

( NB. ...........åhh......L.B. har IKKE en kaffemaskine ( drikker vist kun øl) , så test den mod din kone´s hårtørrer og lad os høre, hvilken en, der snerrer mest  )

Hov, Svend, jeg synes tegninger er sjove og uskadelige ........ så for min skyld L.B., må du gerne lave nogle karrikaturere tegninger af Muhammed med en NAD i turbanen, den er sgu også næsten farligere end en bombe, med den fremskredne alder, den har  - pas på, eksploderende lyttere  !!! 

Nå, men alligevel tillykke med den oldgamle lille sag, jeg skal forsøge, at huske Kontakt 60 sprayen  ( bruges til støvede/snavsede potentiometre på apparater, der husker anden verdenskrig ) , når jeg kommer forbi næste gang  

det er humor!

Ingen kaffe her, kun øl og de bedste forstærkere har adgang

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Se nu hører man så meget om Velodyne's DD18 som kan få karme til at rykke sig og andre småting i huset bliver rystet fra hinanden. Næ, I skulle bare vide. Jeg har beviset på hvad den VILDESTE sub af dem alle kan gøre.

Så tænker I nok "hvad er det mon for en sub" ?

Men nu skal vi ikke forhaste os selv her. Først til hvad den har forvoldt. Ikke noget med en fimset dør eller en væg der vibrerer lidt. Nej, det er simpelthen fundamentet på mit hus der går fra hinanden når jeg rigtigt fyrer til den. Bevis? Se bare her...

Et lille nærbillede:

Jo, den er god nok!

Jeg behøver vel ikke at fortælle, at det ikke er den eneste revne den har forvoldt. Men nu til sagen, for skide være med huset. Næ, det er subben der er interessant. Hvad er det for en. Jo, den har kostet mig en del. Faktisk noget det minder om 1500 gode danske kroner brugt for et stykke tid siden. Der er selvfølgelig tale om den sindsygt seje, vildt, ukontrollerbare Dali SWA-12

ALLE andre subber kan gå hjem og lægge sig indtil andre kan fremvise beviser på en sub der har gjort mere skade!

Seperat tråd til dette meget vigtige emne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39006&P N=1&TPN=1

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 30 April 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Se den RIGTIGE forklaring i tråden  

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Guldkysten skrev:
Hej - jeg har en ide til din omfattende tråd - hvorfor laver du i indlæg 1 ikke links til de sider i din indholdsfortegnelse, så dovne folk som jeg kan spare på klikkene  bare en ide 
ideen er hermed tyvstjålet og grovft udnyttet i Ky(h)nisk lyd

Det er fornemt
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Guldkysten skrev:
Hej - jeg har en ide til din omfattende tråd - hvorfor laver du i indlæg 1 ikke links til de sider i din indholdsfortegnelse, så dovne folk som jeg kan spare på klikkene  bare en ide 

Det er hårde krav, som jeg ikke er sikker på lille mig kan klare  

Klip nedenstående - og erstat { med [ og } med ] - og sæt ind på side 1 - så skulle det virke - tror jeg nok

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=1}side 1{/url} = set-up pt samt pr. december 2004

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=2}side 2{/url} = installationer rundt omkring i huset samt projektorkasse

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=3}side 3{/url} = stemningsbilleder

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=4}side 4{/url} = ny DVD afspiller (Pioneer DV-668AV)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=5}side 5{/url} = mørklægningsgardiner

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=6}side 6{/url} = screen shots samt "alternative" billeder af højttalere

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=7}side 7{/url} = effektforstærker udpakning og test (Harman/Kardon Signature 2.1)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=8}side 8{/url} = stemningslys bad centerhøjttaler

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=11}side 11{/url} = granitplader

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=12}side 12{/url} = sand i højttalerstandere

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=14}side 14{/url} = ny forforstærker (Harman/Kardon Signature 1.0)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=15}side 15{/url} = defekt Barco 1209 samt nyt højttalerkabel (Tara Labs)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=18}side 18{/url} = nye front-højttalere (Dali Grand Diva)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=19}side 19{/url} = nyt netkabel til CD/SACD afspiller (Jorma)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=20}side 20{/url} = nyt højttalerkabel (Van den Hul) samt nye baghøjttalere (Dali Grand Coupé)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=21}side 21{/url} = super CD'er 

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=22}side 22{/url} = set-up pr. april 2005 samt ophæng til lærred

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=25}side 25{/url} = ny effektforstærker til frontkanalerne (Harman/Kardon Signature 1.5)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=26}side 26{/url} = ny effektforstærker til bagkanalerne (Harman/Kardon PA2000)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=27}side 27{/url} = DIY sub

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=29}side 29{/url} = nye signalkabler (Van den Hul)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=33}side 33{/url} = ny effektforstærker til bagkanalerne/sub (Harman/Kardon Signature 1.3)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=34}side 34{/url} = forstærkere

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=35}side 35{/url} = Supra netkabler og kabelskinne

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=41}side 41{/url} = gulvtæppe samt udskiftning af netkabel på forforstærker

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=42}side 42{/url} = ny skænk

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=44}side 44{/url} = to stk Harman/Kardon Signature 1.3

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=45}side 45{/url} = skråvinduer i taget

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=47}side 47{/url} = CD-afspiller (Sony)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=49}side 49{/url} = CD-afspiller (Denon)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=59}side 59{/url} = ny effektforstærker (Mark Levinson No. 331)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=66}side 66{/url} = BjarkeNR's billeder af mit grej

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=70}side 70{/url} = kabler til sat-reciever

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=85}side 85{/url} = ny forforstærker (Mark Levinson No. 38)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=89}side 89{/url} = effektforstærker i stykker

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=98}side 98{/url} = net-kabler og digital-kabler

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=99}side 99{/url} = lånt Harman/Kardon Citation 16

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=103}side 103{/url} = ny surround reciever (Sony)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=105}side 105{/url} = oversigt over tidligere ejet grej

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=105}side 106{/url} = to sæt Dali Grand Diva

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=108}side 108{/url} = coldrays under CD-afspiller

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=114}side 114{/url} = HDD/DVD-recorder (Pioneer)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=116}side 116{/url} = ny subwoofer (Dali SWA 12)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=122}side 122{/url} = Mark Levinson No. 331 på granitplade

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=123}side 123{/url} = blad (Stereophile Guide to Home Theater Vol.1 No.1)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=126}side 126{/url} = ny CD-afspiller (Rega Apollo)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=128}side 128{/url} = DIY strømboks

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=130}side 130{/url} = ny DVD-afspiller (Sony) samt 5x2,5 kvmm udtag

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=132}side 132{/url} = ny skænk

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=133}side 133{/url} = strømbox opgradering

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=137}side 137{/url} = ny effektforstærker (NAD218)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=139}side 139{/url} = ny forstærker (Krell KAV400)

{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=144}side 144{/url} = nye netkabler (NKT PKJAS) samt strømbox version 2
{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=147}side 147{/url} = lidt billeder af mit set-up april 2006
{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=148}side 148{/url} = NAD3020i til køkkenet
{url=forum_posts.asp?TID=18194&TPN=149}side 149{/url} = skader den vildeste sub har forvoldt

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak Hr. Guld - gøres straks!!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

hov du var hurtig "&PN1" skal ikke være der - har lige opdateret linierne - det skal enten fjernes eller være "&PN=1"

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

hold da op - der er snart 3000 indlægs jubilæum - og det er siden 19. december 2005 - det går stærkt - hu hej hvor det går 

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

SÅ KAN DU LÆRE DET!!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
SÅ KAN DU LÆRE DET!!

hmm- lære hvad og af hvem?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Pyha, det ebay er farligt. Man skal selvfølgelig passe på alle de "hustlers" der lever af at snyde derinde, men man skal også passe på for lige pludselig så har man sku fået budt på noget og vinder så auktionen.

Så nu har far her en lille D/A converter i samlingen til en billig penge. En bætte sag kaldet Audio Alchemy Digital Decoding Engine v1.1

Billeder skal der jo til...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Lyden, Hvad med lyden kontra Rumraketten?
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
L.B. skrev:

Der er ikke meget "hifi" over det men blot til baggrundsmusik

Som næstformand hos Kubisterne, modtager jeg naturligvis din udmeldelse af vores eksklusive lille klub med beklagelse.

"3020 ikke til hifi". Tsk tsk.

Hvad bliver det næste, Lars? Tegninger af Muhammed? Der er bare nogen ting man ikke gør.

Jeg tror ikke, at vi får nogle nævneværdige problemer med de Muhammed tegninger..

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Fedt du har fået dig en Audio Alchemy (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Alchemy) hifi klubben forhandlede det for år tilbage. Jeg har stadigt en (DDE 1.0) kørende ude på arbejde, det er super valuta for pengene, man behøver kun en aflagt DVD maskine så er der dømt vellyd. Måske til dit køkken projekt?

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Jeps hvad med lyden

Tillykke med den nye og må den bringe lykke og vellyd.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Den er sgu flot !

Og så er den endda lidt sjælden i sølv.

Der er lavet en del digitale interfaces til den, af Audio Alchemy, som kan lave upsampling, dithering, og interpolering, samt tillægge preemphasis til digitalsignalet.

Preemphasis med efterfølgende deemphasis i DAC'en, giver bedre signal støjforhold, da det virker lidt ala Dolby støjreduktion.

(hvem sagde sort baggrund...)

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Kan huske da jeg var til Danmarkspremieren på Klubbens Audio Alchemy program, det foregik i de hyggelige gamle lokaler i Lorry ude på Frederiksberg.

Det lød skisme godt, rigtigt godt faktisk. Har faktisk aldrig set den i sølv, og det ser svinegodt ud. AA´s eneste problem har været driftsikkerhed, de var kendte for at ryge på værksted i tide og utide. Men med denne DAC i hus, skulle du måske have beholdt din gamle kæmpe?

Tilløkk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Der skal lige lyttes lidt mere og så skal jeg nok vende tilbage.

Zorglub skrev:
Fedt du har fået dig en Audio Alchemy (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Alchemy) hifi klubben forhandlede det for år tilbage. Jeg har stadigt en (DDE 1.0) kørende ude på arbejde, det er super valuta for pengene, man behøver kun en aflagt DVD maskine så er der dømt vellyd. Måske til dit køkken projekt?

Jeg tør godt sige så meget som, at den ikke skal i køkkenet men bliver i stuen . De har som du skriver lavet en række produkter hvor der er mange spændende produkter.

Henrik300 skrev:
Tillykke med den nye og må den bringe lykke og vellyd.

Takker Henrik!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Den er sgu flot !

Og så er den endda lidt sjælden i sølv.

Der er lavet en del digitale interfaces til den, af Audio Alchemy, som kan lave upsampling, dithering, og interpolering, samt tillægge preemphasis til digitalsignalet.

Preemphasis med efterfølgende deemphasis i DAC'en, giver bedre signal støjforhold, da det virker lidt ala Dolby støjreduktion.

(hvem sagde sort baggrund...)

Ja, den er lidt sjælden og jeg synes den er flot . Jeg skal også have kigget efter en DTI på et tidspunkt.

blackhawk skrev:
Kan huske da jeg var til Danmarkspremieren på Klubbens Audio Alchemy program, det foregik i de hyggelige gamle lokaler i Lorry ude på Frederiksberg.

Det lød skisme godt, rigtigt godt faktisk. Har faktisk aldrig set den i sølv, og det ser svinegodt ud. AA´s eneste problem har været driftsikkerhed, de var kendte for at ryge på værksted i tide og utide. Men med denne DAC i hus, skulle du måske have beholdt din gamle kæmpe?

Tilløkk

Tak og ja. Jeg skulle måske have beholdt kæmpen, men Rega'en er ikke helt tosset som drev, men mere om det senere. Jeg har faktisk en 3560'er på hånden, men det går som sædvanligt hurtigt her , så jeg tror at jeg venter.

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes