Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og for at det ikke skal blive lidt kedeligt at følge med i denne tråd, har jeg jagtet lidt "kult" kabler på ebay. Det er lykkedes mig at få fat i følgende:
- Phonokabel Van den Hul M.C.D502 på 85 cm i den originale version. Det er blevet monteret med SME phonostik og skal bruges på DAC'en.
- Phonokabel Van den Hul M.C.D502 på 120 cm i den originale version. Det er blevet monteret med SME phonostik og skal bruges på DVD'en.
- Digitalkabel Van den Hul M.C.D300MKII på 80 cm som skal bruges på Rega'en.
Der er ikke lyttet endnu - kun nydt synet af dem 
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
...og for at det ikke skal blive lidt kedeligt at følge med i denne tråd, har jeg jagtet lidt "kult" kabler på ebay. Det er lykkedes mig at få fat i følgende:
- Phonokabel Van den Hul M.C.D502 på 85 cm i den originale version. Det er blevet monteret med SME phonostik og skal bruges på DAC'en.
- Phonokabel Van den Hul M.C.D502 på 120 cm i den originale version. Det er blevet monteret med SME phonostik og skal bruges på DVD'en.
- Digitalkabel Van den Hul M.C.D300MKII på 80 cm som skal bruges på Rega'en.
Der er ikke lyttet endnu - kun nydt synet af dem 
Tror aldrig at det bliver kedeligt at følge denne tråd... hver gang man tror at der er lidt stilstand, ja så er der lige købt... eller lige prøvet ...
Er det kun mig der bliver en anelse rundtosset 
|
|
|
__________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu, til noget helt andet...
Lars, det eneste som du har holdt igenne længere tid er dine diva, og de er da også skønne...
Men din luftbårne virus er også nået til København, så måske dette var et sted man kunne eksperimentere lidt?
Tænker på nogle forskellige muligheder, VA Strauss, Helicon og måske MS4, har du haft erfaringer med nogle af disse i dit setup?
//Thomas __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Pyha, det ebay er farligt. Man skal selvfølgelig passe på alle de "hustlers" der lever af at snyde derinde, men man skal også passe på for lige pludselig så har man sku fået budt på noget og vinder så auktionen.
Så nu har far her en lille D/A converter i samlingen til en billig penge. En bætte sag kaldet Audio Alchemy Digital Decoding Engine v1.1
Billeder skal der jo til...

|
|
|
Hvor ser den nice ud. Jeg må alvorligt tilstå, at jeg også har et meget blødt punkt for disse apparater. Mit DTI, XDP og PSII er jeg ganske usædvanligt glad for. DDE1.1 skulle efter sigende være en kende mere medgørlig på dynamiksiden. Pas godt på den, idet du ikke kan regne med reservedele til den mere. Alle de digitale kredse er udgået af produktion. Husk dog at de ikke bare kan knaldes op på en hylde. De apparater skal anbringes omhyggeligt, ellers bliver de lydmæssigt noget mærkelige. Mht. D502 så har du da noget at glæde dig til. Jeg kan ikke sige du overhovedet har hørt hvad tingene foretager sig uden det. Totalt usnasket er ordet, med SME stikkene får du tilmed ganske lav påvirkning fra kontakterne. Det rykker rigtig vildt.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
Tænker på nogle forskellige muligheder, VA Strauss, Helicon og måske MS4, har du haft erfaringer med nogle af disse i dit setup? |
|
|
Jeg har desværre ikke hørt nogle af disse modeller. Diva'erne har overlevet fordi det simpelthen er "min speaker". Jeg holder meget af dem og har ikke lyst til at skifte dem. Diva'en hos mig bringer kunstneren ind i stuen og det er det det handler om IMO. Der er ingen tvivl om, at det er lækre speakers du refererer til og skulle jeg skifte var det da også dem jeg ville kigge/lytte på.
Det har været med en vis usikkerhed jeg har sagt det med andre komponenter, men dette er sikkert: Diva bliver hos mig.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er den 
Kurt von Kubik skrev:
Jeg må alvorligt tilstå, at jeg også har et meget blødt punkt for disse apparater. |
|
|
Det har jeg også!
Den bætte klods kan absolut nogle ting og sager! Fra første nummer jeg hørte skete der noget. Alt bliver straks mere letflydende og luftigt. Gode hifi-termer og kunne også betegnes som ”hul igennem”.
Desuden lukkes der fuldt op for detaljerne – en vigtig parameter for mig. Aldrig har jeg hørt så meget information gravet frem fra mine favorit CD’er. Jeg har lyttet nogle timer nu og har ikke den fjerneste tvivl – det er bare godt!! Nu kan jeg godt li’ vokal-drevet musik og der har jeg før kunnet fornemme et ”bloom” i mellemtonen. Det er fuldstændigt væk og det er som om kunstneren er trådt et skridt nærmere mig, uden dog at virke ”in your face”. Det er bare super skønt!!
Apollo'en er god, men jeg synes AA-sættet gør det bedre på DAC-siden. Der er ingen tvivl om at VdH M.C.D300MKII digitalkablet er med til at gøre underværker. Apollo'en bliver som drev.
Tju hej hvor det går i hifi-land 
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Diva'erne har overlevet fordi det simpelthen er "min speaker". Jeg holder meget af dem og har ikke lyst til at skifte dem. Diva'en hos mig bringer kunstneren ind i stuen og det er det det handler om IMO. Der er ingen tvivl om, at det er lækre speakers du refererer til og skulle jeg skifte var det da også dem jeg ville kigge/lytte på.
Det har været med en vis usikkerhed jeg har sagt det med andre komponenter, men dette er sikkert: Diva bliver hos mig. |
|
|
Det var vel også derfor du købt 2 til?  spøg til side så er det fedt at have fundet den eneste ene i form af et produkt. Med tiden bliver det lidt lige som en del af familien på en spøjs måde. Sådanne produkter bliver hængende, ikke kun fordi de giver god lyd, men fordi man kender smagen af sin gamle tærte. Af og til er lidt ny fancy tærte lokkende, men den gamle tærte ... ja den smager jo godt.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver det nogensinde kedeligt her - næ - tror jeg ikke - nogle skifter jo som vi andre skifter u****bukser
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mht. D502 så har du da noget at glæde dig til. Jeg kan ikke sige du overhovedet har hørt hvad tingene foretager sig uden det. Totalt usnasket er ordet, med SME stikkene får du tilmed ganske lav påvirkning fra kontakterne. Det rykker rigtig vildt. |
|
|
Først sammenlignede jeg med D102V. Det er ikke et dårligt kabel. Dejligt behageligt og til en god penge. Det har dog INTET at gøre i selskab med D502. D502 er mere afslørende og hvis detaljeringsgraden ved AA-sættet blev sat i vejret er den fordoblet nu. Faktisk kan man sige, at alle de parametre jeg roste ved AA-sættet kan man også tillægge D502. Kubikken ville vist have skrevet nogen lignende ”uden sovs og kartofler”. Jeg har egentlig mest lyst til at beskrive det som om der er åbnet et vindue til musikken. Det var ikke dårligt før, for der vidste jeg ikke hvad der var gemt på de små skiver. Det ved jeg nu og der er sku hårdt. Nu skal man til at rende frem og tilbage og sætte CD’er på hele tiden 
Jeg havde ikke regnet med at et kabel kunne gøre så stor forskel – det er rent guld!
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
D502, D120V og D502 - sig det bare hvis i ikke vil snakke med os, istedet for at finde på en masse betegnelser
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Først sammenlignede jeg med D102V. Det er ikke et dårligt kabel. Dejligt behageligt og til en god penge. Det har dog INTET at gøre i selskab med D502. D502 er mere afslørende og hvis detaljeringsgraden ved AA-sættet blev sat i vejret er den fordoblet nu. Faktisk kan man sige, at alle de parametre jeg roste ved AA-sættet kan man også tillægge D502. Kubikken ville vist have skrevet nogen lignende ”uden sovs og kartofler”. Jeg har egentlig mest lyst til at beskrive det som om der er åbnet et vindue til musikken. Det var ikke dårligt før, for der vidste jeg ikke hvad der var gemt på de små skiver. Det ved jeg nu og der er sku hårdt. Nu skal man til at rende frem og tilbage og sætte CD’er på hele tiden
Jeg havde ikke regnet med at et kabel kunne gøre så stor forskel – det er rent guld! |
|
|
Top nice, det er uhyggeligt godt det kabel, det kan ikke beskrives med ord, det skal slet og ret opleves på egen krop! Din beskrivelse er dog ikke helt hen i vejret  . eneste anke er at det ikke kan købes længere  501 hybrid ligger godt med, men mangler lige det sidste. men det kan man da i det mindste købe stadigvæk!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
D502, D120V og D502 - sig det bare hvis i ikke vil snakke med os, istedet for at finde på en masse betegnelser  |
|
|
Snak om Van den Hul kabler kræver visse koder 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er alle mine Van den Hul D102V kabler solgt og planen er, at der skal D501/D502 med SME stik over alt.
På de mindre vigtige led kommer der D501 Hybrid-versionen. Når man først har hørt D501/D502 er der ikke noget andet der duer . Alt er bestilt og så er det bare at vente (damn, jeg hader det )
Det gælder for det andet også med digitalkablet D300MKII. Jeg har ikke før kunnet høre nævneværdig forskel på digitalkabler, men her er ingen tvivl. Heldigvis er der en god hifi-bekendt der har dette "på lager" da det ikke kan købes mere, og jeg er så heldig at have fået fat i hele 3 stykker 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Traditionen tro skal der da en lille konkurrence til når vi rundet et 1000-skifte. For at der ikke skal være nogen tvivl så gælder det for SVAR nr. 3000
L.B. skrev:
Indlæg nr. 2000 blev lavet af Spencer (mit første indlæg var nr. 0) og svar nr. 2000 blev lavet af Guldkysten.
Beklager forvirringen, det skal ikke ske ved 3000, men derfor præmier til begge to!  |
|
|
Præmien denne gang er et lækkert BELDEN 1694A DIGITALKABEL

Det eneste man skal gøre hvis man laver svar nummer 3000 er at sende mig en PB med navn og adresse 
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo spændende
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Traditionen tro skal der da en lille konkurrence til når vi rundet et 1000-skifte. For at der ikke skal være nogen tvivl så gælder det for SVAR nr. 3000
L.B. skrev:
Indlæg nr. 2000 blev lavet af Spencer (mit første indlæg var nr. 0) og svar nr. 2000 blev lavet af Guldkysten.
Beklager forvirringen, det skal ikke ske ved 3000, men derfor præmier til begge to!  |
|
|
Præmien denne gang er et lækkert BELDEN 1694A DIGITALKABEL

Det eneste man skal gøre hvis man laver svar nummer 3000 er at sende mig en PB med navn og adresse  |
|
|
Nøj, hvor spændende!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret