Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jep jep...

Jeg må indrømme at jeg længe har holdt mig til stereo fordi jeg vidste at jeg ikke ville kunne få noget ordentligt surround, men nu da jeg har fået god surround har jeg ikke lyst til at gå over til ren stereo i bedre kvalitet end det jeg har nu.

Det er bare super fedt at smide en film på og så fyre op under kedlerne. Men jeg hører da rigtig meget stereo-musik herhjemme også.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
powda skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
powda skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jeg så en der i sin signatur havde skrevet: "Hellere 2 gode kanaler end 5.1 dårlige"...

Yes, det var her - spred budskabet.

næh jeg vil ej, æv bæv

8<

I hygger jer rigtigt var ?  

Det kan du tro :]

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Jeg må indrømme at jeg længe har holdt mig til stereo fordi jeg vidste at jeg ikke ville kunne få noget ordentligt surround, men nu da jeg har fået god surround har jeg ikke lyst til at gå over til ren stereo i bedre kvalitet end det jeg har nu.

Det er bare super fedt at smide en film på og så fyre op under kedlerne. Men jeg hører da rigtig meget stereo-musik herhjemme også.

Jeg er selv i dilemmaet - hvor er det dog fedt at smide en film med god lyd på, og så fordrive et par timer foran skærmen. Men mange overvurderer bare deres behov for surround, og undervurderer glæden ved at smide et lydspor fra en dvd ud i 2 kanaler. Hvis man har et begrænset budget, så start med god stereo og byg op. DET er budskabet, ikke at surround pr. definition er noget skidt :]

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Jeg er selv i dilemmaet - hvor er det dog fedt at smide en film med god lyd på, og så fordrive et par timer foran skærmen. Men mange overvurderer bare deres behov for surround, og undervurderer glæden ved at smide et lydspor fra en dvd ud i 2 kanaler. Hvis man har et begrænset budget, så start med god stereo og byg op. DET er budskabet, ikke at surround pr. definition er noget skidt :]

Jeg er helt enig. Jeg har stereo fra video, sat. samt TV og surround fra DVD. Det dækker mine behov fint...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
powda skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Jeg er helt enig. Jeg har stereo fra video, sat. samt TV og surround fra DVD. Det dækker mine behov fint...

Mine HiFi erfaringer startede i Dolby Stereo (where available), og det har stadig en hvis evne til at hive smilet op til ørene.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Du har helt sikkert også fået skrabet et fedt system sammen!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

@powda:
Du har ret. Jeg vil heller ikke selv gå for meget på kompromis med stereo-lyden.

@L.B.
Jeg har også kun surround fra dvd'en. Hvem gider også høre P3 i surround?

Jeg har sgu da også pladespiller og alt muligt. Så jeg er da ikke helt fortabt i surround-vanvidet

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert bedst at starte med et godt stereoanlæg, specielt hvis man prioriterer musiken højt. Når det så er sagt så vil selv det bedste stereoanlæg mangle de sidste 5-10% når man ser en film eller nogle af de gode koncert-dvd'er man kan få efterhånden.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Jeg bukker og takker

...Og i lige måde. Ville gerne høre dine diva'er  (Og ville også gerne høre din Sig. 1.5 på mine Ti-5000, men det må bliver om et par år når der triller penge i kassen)

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Vi er rørende enige alle sammen

Surround skal der til kritisk film-lyd!

God hifi skal der til kritisk musik-lytning!

Udfordringen for mig var at kombinere det hele. Efter at have skiftet en del rundt viste det sig, at mine svage led var fronthøjttalerne og forforstærkeren. Højttalerne er logisk nok, men jeg havde ikke drømt om, at forforstærkeren (en H/K 1.0) ville være så meget bedre end forforstærker-delen i min daværende Denon AVR-3801.

Det gode ved 1.0 er netop dens 7.1 input og jeg har DVD-afspiller med dekoder, hvilket giver mig det bedste fra begge verdener.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
L.B. skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jep jep...

Jeg bukker og takker

...Og i lige måde. Ville gerne høre dine diva'er  (Og ville også gerne høre din Sig. 1.5 på mine Ti-5000, men det må bliver om et par år når der triller penge i kassen)

Du kunne kigge på Henrik300's tråd om hans anlæg, hvor han har spillet på JBL Ti og netop Signature 1.5. Det er faktisk hans 1.5 jeg har nu.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

@L.B.

Jep, jeg har fulgt med i Henriks tråd. Meget spændende at følge udviklingen. Hans 250Ti var skide flotte. kan bare ikke forstå at de skal være så dyre på brugtmarkedet. Det er vildt.

Men dejligt at se der er nogen der bruger meget energi på det. Tror han er på vej i den rigtige retning. Han går da ikke af vejen for at få sine mål opfyldt... Dog ville jeg nok have købt samme standere som dem jeg har i stedet for at få nogen bygget ude i byen.

Men sådan er vi så forskellige, og det er jo også det der er det herlige ved denne hobby

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
Men sådan er vi så forskellige, og det er jo også det der er det herlige ved denne hobby

Det er jo lige det det er!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Så landede der nye signalkabler her i huset http://www.vandenhul.com/cable/d-102-5s.htm

Der er indkøbt kabler til fem kanaler fra DVD/SACD til forforstærker og et stereosæt fra forforstærker til effektforstærker.

Det er Van den Hul M.C. D 102 MK V special monteret som pseudo balanceret med skærm i sender-enden.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

langt om længe Hvar´   i din verden, har det jo svaret til 2 år ( alt i L.B. verden kan kun gå for langsomt, når han har bestemt sig  ).

Forresten hifi, hvad er det ???  nåååe, det var det der i firserne.......hvad bliver det næste, .....en monoradio fra Henry Kloss.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej LB

Godt med nogle frontløbere her på siden, mangler nemlig selv et 5.1 sæt til SACD, da mine TMC er blevet for korte P.g. af omrokering, så fortæl fortæl hvorn de lyder?

Er de sendt med flaske post siden det tog så lang tid

Er de købt færdig samlet el. hvad.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
i din verden, har det jo svaret til 2 år ( alt i L.B. verden kan kun gå for langsomt, når han har bestemt sig  ).

Ja, når jeg har sat mig noget for skal det bare være NU! Jeg er utålmodig

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Så landede der nye signalkabler her i huset http://www.vandenhul.com/cable/d-102-5s.htm

Der er indkøbt kabler til fem kanaler fra DVD/SACD til forforstærker og et stereosæt fra forforstærker til effektforstærker.

Det er Van den Hul M.C. D 102 MK V special monteret som pseudo balanceret med skærm i sender-enden.

Det var dælme da på tide. Det er da flere evigheder siden du bestilte dem, er det ikke? Altid dejligt at få noget nyt. Tillykke med dem.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hej LB Hej Bent!

Godt med nogle frontløbere her på siden, mangler nemlig selv et 5.1 sæt til SACD, da mine TMC er blevet for korte P.g. af omrokering, så fortæl fortæl hvorn de lyder? Jeg får først min Signature 1.5 tilbage onsdag, så først et par dage derefter kan jeg udtale mig. De skal ifølge Gert fra HighEnd lige spilles til, men jeg glæder mig da...

Er de sendt med flaske post siden det tog så lang tid Der var lidt leveringsprobelmer fra Van den Hul, da dette ikke er det mest almindelige kabel og Gert har ydet en super service alligevel.

Er de købt færdig samlet el. hvad. Gert fra www.highend-sound.com hvor jeg har købt dem har samlet dem for mig.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Altid dejligt at få noget nyt. Tillykke med dem.

Tak Brian!

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes