Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Hvis den kommer til at spille godt overvejer jeg at arbejde videre med finish'en og måske give den et lille navn ligesom Henrik300 har gjort med sine HT...

Ja, du kan kalde den Brumbassen 300 

Skal du ikke også have en ordentlig cd-afspiller hva'?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

L.B. skrev:
Hvis den kommer til at spille godt overvejer jeg at arbejde videre med finish'en og måske give den et lille navn ligesom Henrik300 har gjort med sine HT...

Ja, du kan kalde den Brumbassen 300  Alt for griner!

Skal du ikke også have en ordentlig cd-afspiller hva'?  Jeg har testet min maskine op imod en Denon S10, som af mange udråbes som en fremragende CD-afspiller. Denon var en anelse bedre, som jeg havde svært ved at sætte ord på, men slet ikke nok til at have en ekstra afspiller stående...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Kender godt til det med at "kassen" er tom, sådan har jeg det selv efter de seneste udskiftninger

Det gode er, at man så har god tid til at planlægge de næste indkøb mens man sparer op

Jeg kan godt forstå at du mener at du har nået et passende niveau, for det er et rigtig lækkert set-up du har, men det var det jo også tidligere   De af os der er lidt "efter" dig har jo så til gengæld en undskyldning for at fortsætte opgraderingerne et stykke tid endnu

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg må give JBL ret, BrumBassen 300.... eller 400, bare for at være større og smartere 

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Kender godt til det med at "kassen" er tom, sådan har jeg det selv efter de seneste udskiftninger

Det gode er, at man så har god tid til at planlægge de næste indkøb mens man sparer op

Jeg kan godt forstå at du mener at du har nået et passende niveau, for det er et rigtig lækkert set-up du har, men det var det jo også tidligere   De af os der er lidt "efter" dig har jo så til gengæld en undskyldning for at fortsætte opgraderingerne et stykke tid endnu

Hej Michael,

Jeg synes nu dit set-up er fuldt på højde med mit om ikke bedre, men mange tak for roserne!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Jeg må give JBL ret, BrumBassen 300.... eller 400, bare for at være større og smartere 

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Brumbassen 3000  Så er der ikke nogen der kan være med
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

MichaelWB skrev:

Hej Michael,

Jeg synes nu dit set-up er fuldt på højde med mit om ikke bedre, men mange tak for roserne!

Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer

På billede siden er der ikke det store sammenlignings grundlag mellem 29" tv  og en projektor. Nå større billede er også det næste der skal spares op til, nå ja og nogle nye baghøjttalere og en bedre sub og....

Synes forøvrigt sub'en skal hedde  Diva Sub-system 3000, den skal jo spille "under" Divaerne.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer  Grand serien er bedre, og fås efterhånden til rimelige penge på brugtmarkedet. Klart de bedste HT jeg nogensinde har ejet. 

På billede siden er der ikke det store sammenlignings grundlag mellem 29" tv  og en projektor. Nå større billede er også det næste der skal spares op til, nå ja og nogle nye baghøjttalere og en bedre sub og....  Du har ret. TV og projektor tåler ingen sammenligning. Jeg er godt tilfreds med min Panasonic PT-AE700, men havde jeg haft lidt flere penge dengang havde jeg købt Sanyo Z3 (mindre VB og bedre sort-niveau) og hvade jeg haft endnu flere penge havde jeg købt Sony H50 (bedre til det hele).

Synes forøvrigt sub'en skal hedde  Diva Sub-system 3000, den skal jo spille "under" Divaerne.  Tak for input. Den skal kun bruges til film så vi må se om bullerkassen skal døbes engang. Jeg skal dog først være sikker på, at den rent faktisk kan bruges.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Du har ret. TV og projektor tåler ingen sammenligning. Jeg er godt tilfreds med min Panasonic PT-AE700, men havde jeg haft lidt flere penge dengang havde jeg købt Sanyo Z3 (mindre VB og bedre sort-niveau) og hvade jeg haft endnu flere penge havde jeg købt Sony H50 (bedre til det hele).

Jamen så er det vel, hvis jeg kender dig ret, et fremtidigt emne for opgradering

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Nej, på billedsiden vil jeg ikke opgradere. Oplevelsen er stadig stor når der sættes en film på og hvis jeg havde flere kugler i kassen skulle de bruges på noget andet. Et motoriseret lærred måske...

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Nej, på billedsiden vil jeg ikke opgradere. Oplevelsen er stadig stor når der sættes en film på og hvis jeg havde flere kugler i kassen skulle de bruges på noget andet. Et motoriseret lærred måske...

Du snakkede også om, på et tidspunkt, at du ville have bygget en kvist, så lærredet kunne komme højere op. Er det droppet igen, eller er du ved at spare sammen?

Brian7500

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

MichaelWB skrev:
Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer  Grand serien er bedre, og fås efterhånden til rimelige penge på brugtmarkedet. Klart de bedste HT jeg nogensinde har ejet. 

Ja Diva og Coupe ses jævnligt til fornuftige priser, men Gran synes jeg ikke man ser så tit, men den er der nok heller ikke solgt så mange af, det er jo en ret stor kasse der kræver godt med plads. Hvem ved, måske er der også Dali Grand i min fremtid, men først skal der gøres noget ved billedet! Tror jeg er ved at have overbevist kæresten om at det ermeget hyggeligere at se film når billedet er større

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
L.B. skrev:

Du snakkede også om, på et tidspunkt, at du ville have bygget en kvist, så lærredet kunne komme højere op. Er det droppet igen, eller er du ved at spare sammen?

Det er en dyr omgang så det bliver i fremtiden. Det viser sig, at vores hus ligger på en gammel losseplads og er begyndt at synke. Jeg kan juridisk ikke komme efter nogen, så jeg skal have støbt nogle piller under huset. Nogle er allerede støbt, hvilket jeg gik igang med sidste sommer. Jeg gør det selv og sparer lidt penge der...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
L.B. skrev:

MichaelWB skrev:

Ja Diva og Coupe ses jævnligt til fornuftige priser, men Gran synes jeg ikke man ser så tit, men den er der nok heller ikke solgt så mange af, det er jo en ret stor kasse der kræver godt med plads. Hvem ved, måske er der også Dali Grand i min fremtid, men først skal der gøres noget ved billedet! Tror jeg er ved at have overbevist kæresten om at det ermeget hyggeligere at se film når billedet er større

Mit argument i sin tid var, at hun ikke skulle kigge på den grimme sorte kasse. En diskret installation med lærred og projektor ér også pænere imo. Og så koster denne løsning jo ikke mere end et billigt B&O fjernsyn.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:

Det er en dyr omgang så det bliver i fremtiden. Det viser sig, at vores hus ligger på en gammel losseplads og er begyndt at synke. Jeg kan juridisk ikke komme efter nogen, så jeg skal have støbt nogle piller under huset. Nogle er allerede støbt, hvilket jeg gik igang med sidste sommer. Jeg gør det selv og sparer lidt penge der...

Det er da noget rigtigt l**t. Men godt at du selv kan ordne det. Intet hus ingen hjemmebif. Sådan er det jo.

Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:

Det er da noget rigtigt l**t. Men godt at du selv kan ordne det. Intet hus ingen hjemmebif. Sådan er det jo.

Ja, jeg prøver i hvert fald. Skal jeg betale mig fra det koster det ca. 250K  

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Mit argument i sin tid var, at hun ikke skulle kigge på den grimme sorte kasse. En diskret installation med lærred og projektor ér også pænere imo. Og så koster denne løsning jo ikke mere end et billigt B&O fjernsyn.

Godt argument

I vores tilfælde er det nok mere realistisk at de bliver en fladskærm, det er jo lidt nemmere at have med at gøre i det daglige, specielt hvis der også skal ses fjernsyn fra tid til anden. Men nu må vi se hvad der sker, der kommer til at gå lidt tid før der er sparet penge sammen, det vigtigste er at der i store træk er givet OK for større billede

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ja, jeg prøver i hvert fald. Skal jeg betale mig fra det koster det ca. 250K  

Aaaaav!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja de penge kunne man godt bruge til noget bedre end en flok betonpiller.

Jeg føler med dig.

Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Jeg føler med dig.

Tak Brian - det irriterer mig så jeg er ved at blive   

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes