Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hvis den kommer til at spille godt overvejer jeg at arbejde videre med finish'en og måske give den et lille navn ligesom Henrik300 har gjort med sine HT... |
|
|
Ja, du kan kalde den Brumbassen 300 
Skal du ikke også have en ordentlig cd-afspiller hva'? 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
L.B. skrev:
Hvis den kommer til at spille godt overvejer jeg at arbejde videre med finish'en og måske give den et lille navn ligesom Henrik300 har gjort med sine HT... |
|
|
Ja, du kan kalde den Brumbassen 300 Alt for griner! 
Skal du ikke også have en ordentlig cd-afspiller hva'? Jeg har testet min maskine op imod en Denon S10, som af mange udråbes som en fremragende CD-afspiller. Denon var en anelse bedre, som jeg havde svært ved at sætte ord på, men slet ikke nok til at have en ekstra afspiller stående... |
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt til det med at "kassen" er tom, sådan har jeg det selv efter de seneste udskiftninger 
Det gode er, at man så har god tid til at planlægge de næste indkøb mens man sparer op 
Jeg kan godt forstå at du mener at du har nået et passende niveau, for det er et rigtig lækkert set-up du har, men det var det jo også tidligere De af os der er lidt "efter" dig har jo så til gengæld en undskyldning for at fortsætte opgraderingerne et stykke tid endnu  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give JBL ret, BrumBassen 300.... eller 400, bare for at være større og smartere
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Kender godt til det med at "kassen" er tom, sådan har jeg det selv efter de seneste udskiftninger 
Det gode er, at man så har god tid til at planlægge de næste indkøb mens man sparer op 
Jeg kan godt forstå at du mener at du har nået et passende niveau, for det er et rigtig lækkert set-up du har, men det var det jo også tidligere De af os der er lidt "efter" dig har jo så til gengæld en undskyldning for at fortsætte opgraderingerne et stykke tid endnu  |
|
|
Hej Michael,
Jeg synes nu dit set-up er fuldt på højde med mit om ikke bedre, men mange tak for roserne! 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brumbassen 3000  Så er der ikke nogen der kan være med
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Jeg kan godt forstå at du mener at du har nået et passende niveau, for det er et rigtig lækkert set-up du har, men det var det jo også tidligere De af os der er lidt "efter" dig har jo så til gengæld en undskyldning for at fortsætte opgraderingerne et stykke tid endnu  |
|
|
Hej Michael,
Jeg synes nu dit set-up er fuldt på højde med mit om ikke bedre, men mange tak for roserne! 
|
|
|
Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer 
På billede siden er der ikke det store sammenlignings grundlag mellem 29" tv og en projektor. Nå større billede er også det næste der skal spares op til, nå ja og nogle nye baghøjttalere og en bedre sub og.... 
Synes forøvrigt sub'en skal hedde Diva Sub-system 3000, den skal jo spille "under" Divaerne. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer Grand serien er bedre, og fås efterhånden til rimelige penge på brugtmarkedet. Klart de bedste HT jeg nogensinde har ejet.
På billede siden er der ikke det store sammenlignings grundlag mellem 29" tv og en projektor. Nå større billede er også det næste der skal spares op til, nå ja og nogle nye baghøjttalere og en bedre sub og.... Du har ret. TV og projektor tåler ingen sammenligning. Jeg er godt tilfreds med min Panasonic PT-AE700, men havde jeg haft lidt flere penge dengang havde jeg købt Sanyo Z3 (mindre VB og bedre sort-niveau) og hvade jeg haft endnu flere penge havde jeg købt Sony H50 (bedre til det hele).
Synes forøvrigt sub'en skal hedde Diva Sub-system 3000, den skal jo spille "under" Divaerne. Tak for input. Den skal kun bruges til film så vi må se om bullerkassen skal døbes engang. Jeg skal dog først være sikker på, at den rent faktisk kan bruges. |
|
|
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Du har ret. TV og projektor tåler ingen sammenligning. Jeg er godt tilfreds med min Panasonic PT-AE700, men havde jeg haft lidt flere penge dengang havde jeg købt Sanyo Z3 (mindre VB og bedre sort-niveau) og hvade jeg haft endnu flere penge havde jeg købt Sony H50 (bedre til det hele).
|
|
|
Jamen så er det vel, hvis jeg kender dig ret, et fremtidigt emne for opgradering __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, på billedsiden vil jeg ikke opgradere. Oplevelsen er stadig stor når der sættes en film på og hvis jeg havde flere kugler i kassen skulle de bruges på noget andet. Et motoriseret lærred måske... 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nej, på billedsiden vil jeg ikke opgradere. Oplevelsen er stadig stor når der sættes en film på og hvis jeg havde flere kugler i kassen skulle de bruges på noget andet. Et motoriseret lærred måske... 
|
|
|
Du snakkede også om, på et tidspunkt, at du ville have bygget en kvist, så lærredet kunne komme højere op. Er det droppet igen, eller er du ved at spare sammen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Nu skulle Grand serien jo gerne være lidt bedre end Suite, men jeg er da også tilfreds lige nu, men det er nu mest fordi der ikke er råd til forbedringer Grand serien er bedre, og fås efterhånden til rimelige penge på brugtmarkedet. Klart de bedste HT jeg nogensinde har ejet.
|
|
|
|
|
|
Ja Diva og Coupe ses jævnligt til fornuftige priser, men Gran synes jeg ikke man ser så tit, men den er der nok heller ikke solgt så mange af, det er jo en ret stor kasse der kræver godt med plads. Hvem ved, måske er der også Dali Grand i min fremtid, men først skal der gøres noget ved billedet! Tror jeg er ved at have overbevist kæresten om at det ermeget hyggeligere at se film når billedet er større  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Du snakkede også om, på et tidspunkt, at du ville have bygget en kvist, så lærredet kunne komme højere op. Er det droppet igen, eller er du ved at spare sammen? |
|
|
Det er en dyr omgang så det bliver i fremtiden. Det viser sig, at vores hus ligger på en gammel losseplads og er begyndt at synke. Jeg kan juridisk ikke komme efter nogen, så jeg skal have støbt nogle piller under huset. Nogle er allerede støbt, hvilket jeg gik igang med sidste sommer. Jeg gør det selv og sparer lidt penge der...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja Diva og Coupe ses jævnligt til fornuftige priser, men Gran synes jeg ikke man ser så tit, men den er der nok heller ikke solgt så mange af, det er jo en ret stor kasse der kræver godt med plads. Hvem ved, måske er der også Dali Grand i min fremtid, men først skal der gøres noget ved billedet! Tror jeg er ved at have overbevist kæresten om at det ermeget hyggeligere at se film når billedet er større  |
|
|
Mit argument i sin tid var, at hun ikke skulle kigge på den grimme sorte kasse. En diskret installation med lærred og projektor ér også pænere imo. Og så koster denne løsning jo ikke mere end et billigt B&O fjernsyn. 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Du snakkede også om, på et tidspunkt, at du ville have bygget en kvist, så lærredet kunne komme højere op. Er det droppet igen, eller er du ved at spare sammen? |
|
|
Det er en dyr omgang så det bliver i fremtiden. Det viser sig, at vores hus ligger på en gammel losseplads og er begyndt at synke. Jeg kan juridisk ikke komme efter nogen, så jeg skal have støbt nogle piller under huset. Nogle er allerede støbt, hvilket jeg gik igang med sidste sommer. Jeg gør det selv og sparer lidt penge der...
|
|
|
Det er da noget rigtigt l**t. Men godt at du selv kan ordne det. Intet hus ingen hjemmebif. Sådan er det jo. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er da noget rigtigt l**t. Men godt at du selv kan ordne det. Intet hus ingen hjemmebif. Sådan er det jo. |
|
|
Ja, jeg prøver i hvert fald. Skal jeg betale mig fra det koster det ca. 250K 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Mit argument i sin tid var, at hun ikke skulle kigge på den grimme sorte kasse. En diskret installation med lærred og projektor ér også pænere imo. Og så koster denne løsning jo ikke mere end et billigt B&O fjernsyn. 
|
|
|
Godt argument 
I vores tilfælde er det nok mere realistisk at de bliver en fladskærm, det er jo lidt nemmere at have med at gøre i det daglige, specielt hvis der også skal ses fjernsyn fra tid til anden. Men nu må vi se hvad der sker, der kommer til at gå lidt tid før der er sparet penge sammen, det vigtigste er at der i store træk er givet OK for større billede  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ja, jeg prøver i hvert fald. Skal jeg betale mig fra det koster det ca. 250K  |
|
|
Aaaaav!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja de penge kunne man godt bruge til noget bedre end en flok betonpiller.
Jeg føler med dig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|