Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen det er da helt ok. Glæder mig på dine vejne.
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
min egen kommer imorgen...
God søndag til dig og alle andre herinde! 
|
|
|
Tak i lige måde, Lars.
Det bliver godt at få legetøjet hjem på "værelset" igen. Hva __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
For pokker hvor jeg glæder mig...
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Henrik,
Tak for de pæne ord. 
Jeg er rigtig godt tilfreds nu. Ved købet af Grand Coupé var jeg lige ved at købe et sæt Diva mere, men valgte at lade være, da stereo er det vigtigste for mig nu til dags ( suk! unge mennesker nu til dags   ). Det gjorde samtidig, at jeg fik råd til at skifte effektforstærker.
Selvfølgelig har jeg overvejet en 1.5 mere, men jeg er ovenud tilfreds nu og låner jeg en mere, er jeg bange for at jeg ikke vil slippe den igen. En mere betyder også flere kabler og de koster jo også et eller andet.
Da kassen for alvor er tom (HELT tom, og kassekreditten på max) og du nok ikke vil sælge den for kr. 0,- vælger jeg at takke nej til dit meget flotte tilbud. Fra en hifi-nød til en anden = mange tak for tilbudet 
Nej, nu skal der leges med strømkabler (jeg tager Supra vejen som dig) de næste par måneder og lyttes til musik/ses film. hørt!! |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom alle mine forstærkere i hus. For første gang samlet Harman/Kardon Signature 1.0, 1.5 og 1.3 - dejligt... 

|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Så kom alle mine forstærkere i hus. For første gang samlet Harman/Kardon Signature 1.0, 1.5 og 1.3 - dejligt... 
|
|
|
Så kommer den indre dreng op i dig, hva.
Det lyder rigtig godt.
Tillykke med "trillingerne" (jeg ved godt, at de ikke er enæggede). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Brian - og ja man bliver sku lidt dreng igen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
D.J. skrev:
L.B. skrev:
Jeg er rigtig godt tilfreds nu. Ved købet af Grand Coupé var jeg lige ved at købe et sæt Diva mere, men valgte at lade være, da stereo er det vigtigste for mig nu til dags ( suk! unge mennesker nu til dags   ). Det gjorde samtidig, at jeg fik råd til at skifte effektforstærker. |
|
|
|
|
|
Ja, jeg må indrømme at være blevet stereo-nørd igen selvom mit surround da er OK...
|
|
|
Det er dejligt, at selv en surroundnørd en gang imellem vender tilbae til rødderne. Man behøver jo ikke at hade surround fordi man elsker stereo. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
D.J. skrev:
L.B. skrev:
Jeg er rigtig godt tilfreds nu. Ved købet af Grand Coupé var jeg lige ved at købe et sæt Diva mere, men valgte at lade være, da stereo er det vigtigste for mig nu til dags ( suk! unge mennesker nu til dags   ). Det gjorde samtidig, at jeg fik råd til at skifte effektforstærker. |
|
|
|
|
|
Ja, jeg må indrømme at være blevet stereo-nørd igen selvom mit surround da er OK...
|
|
|
Det er dejligt, at selv en surroundnørd en gang imellem vender tilbae til rødderne. Man behøver jo ikke at hade surround fordi man elsker stereo.
|
|
|
Nej nej, her er skam "love" til alle ! 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Lars
STEREO TIL FOLKET
Sådan skal det gøres.... håber at lyden er med dig __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
...................venter stadig på en melding om din fine nye sub,hvordan spiller den????
nu har du haft din forstærker hjemme i flere timer ( og vi ved jo, hvor hurtig du er ude af røret ). __________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Tillykke Lars
STEREO TIL FOLKET
Sådan skal det gøres.... håber at lyden er med dig
|
|
|
Tak Henrik - lyden er med mig (du kender jo forstærkerne) og det er sku fedt!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
...................venter stadig på en melding om din fine nye sub,hvordan spiller den????
nu har du haft din forstærker hjemme i flere timer ( og vi ved jo, hvor hurtig du er ude af røret ). |
|
|
Så fik jeg set en Star Wars film samt diverse test-frekvenser og buldre det kan den sku! ...og det er jo egentlig dens job, så jeg kan konstatere, at jobbet er veludført og det er jo dejligt. 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Så fik jeg set en Star Wars film samt diverse test-frekvenser og buldre det kan den sku! ...og det er jo egentlig dens job, så jeg kan konstatere, at jobbet er veludført og det er jo dejligt. 
|
|
|
Det var da fint. Så behøver du ikke at fyre 10k af på en Velodyne. Det bliver Lillemor glad for
Nej, spøg til side. Jeg synes det er sejt at kaste sig ud i at bygge selv (jeg har selv 12 tommelfingre) og endnu mere sejt, når man bliver glad for resultatet.
Respekt __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Brian!
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buldre, det skal den sgu´da ikke , den skal da være stram,fast,"hurtig", kontant og VOLDSOM ( og nej, til dem der tænker, aha det er da det andet køn, manden tænker på  - og undskyld til vores kvindelige skribenter, hvis det kunne misforstås ).
Hvad niveau har du justeret den ind til ? - ens med de andre eller igen lidt over?
Og har du prøvet ( bare for sjov ) at lukke porten til? og står den igen ovre i venstre fronthjørne?
Men som Brian siger, det er under alle omstændigheder et flot stykke arbejde og et friskt eksperiment ( jeg har nok kun 4-5 tommelfingre, men jeg "vover" mig heller ikke ud i det, da jeg ikke ville kunne bære, at bruge flere dage på at bygge en og den så lød forfærdeligt ).
__________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Buldre, det skal den sgu´da ikke , den skal da være stram,fast,"hurtig", kontant og VOLDSOM ( og nej, til dem der tænker, aha det er da det andet køn, manden tænker på  - og undskyld til vores kvindelige skribenter, hvis det kunne misforstås ). Voldsom kan den sagtens være. Jeg har prøvet at skrue den helt vildt højt op og så maser den bare derudaf. Jeg er ikke så kritisk mht. sub, da den kun skal spille til film og jeg sjældent spiller "rigtig" højt. Så kvaliteten er ikke altafgørende, den skal kunne buldre og det kan den.
Hvad niveau har du justeret den ind til ? - ens med de andre eller igen lidt over? Den er justeret ind så den spiller samme niveau, som resten af systemet.
Og har du prøvet ( bare for sjov ) at lukke porten til? og står den igen ovre i venstre fronthjørne? Den står ved siden af venstre baghøjttaler hvor den står pga. det kosmetiske, men jeg kunne ikke lokalisere den da jeg så film, så det er helt fint.
Men som Brian siger, det er under alle omstændigheder et flot stykke arbejde og et friskt eksperiment ( jeg har nok kun 4-5 tommelfingre, men jeg "vover" mig heller ikke ud i det, da jeg ikke ville kunne bære, at bruge flere dage på at bygge en og den så lød forfærdeligt ). Takker  |
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
D.J. skrev:
Buldre, det skal den sgu´da ikke , den skal da være stram,fast,"hurtig", kontant og VOLDSOM ( og nej, til dem der tænker, aha det er da det andet køn, manden tænker på  - og undskyld til vores kvindelige skribenter, hvis det kunne misforstås ). Voldsom kan den sagtens være. Jeg har prøvet at skrue den helt vildt højt op og så maser den bare derudaf. Jeg er ikke så kritisk mht. sub, da den kun ( hvad mener du med KUN , det er da ligeså vigtigt som hifiét og hvad med alle dine musik videoer???? ) skal spille til film og jeg sjældent spiller "rigtig" højt. Så kvaliteten er ikke altafgørende ( BANG, der besvimede jeg ), den skal kunne buldre og det kan den.
Hvad niveau har du justeret den ind til ? - ens med de andre eller igen lidt over? Den er justeret ind så den spiller samme niveau, som resten af systemet.
Og har du prøvet ( bare for sjov ) at lukke porten til? og står den igen ovre i venstre fronthjørne? Den står ved siden af venstre baghøjttaler hvor den står pga. det kosmetiske, men jeg kunne ikke lokalisere den da jeg så film, så det er helt fint. kunne du ikke prøve- bare for sjov, at rykke den tilbage til den "gamle" plads
Men som Brian siger, det er under alle omstændigheder et flot stykke arbejde og et friskt eksperiment ( jeg har nok kun 4-5 tommelfingre, men jeg "vover" mig heller ikke ud i det, da jeg ikke ville kunne bære, at bruge flere dage på at bygge en og den så lød forfærdeligt ). Takker  |
|
|
|
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
XenoCypraZ skrev:
Jeg har lige kigget de sidste par sider igennem, og jeg synes egentlig ikke du skriver noget om dine nye signal kabler ? udover at du har modtaget dem ?
Har de ændret noget ved dit setup ? Eller har du skiftet så meget ud at du ikke kan kende forskel på det længere 
|
|
|
Jeg mangler mig Signature 1.5 som jeg skulle have haft, men ikke har fået tilbage endnu, så jeg har ikke haft en mulighed for at lytte til dem ordentligt endnu, men glæder mig til jeg kan.
Jeg vender selvfølgelig tilbage. 
|
|
|
Hermed som lovet...
Første lyt lød lidt tyndt og koldt synes jeg. Men kabler skal spilles til, det har jeg i hvert fald fundet ud af nu.
Anlægget spillede uafbrudt i 24 timer og har helt klart ændret karakter. Der er strammet op i bassen og den går stadig dybt. Men den største forskel fra før ligger i det jeg vil kalde "hul igennem". Alt på enhver indspilning kommer frem - godt som skidt. Nogle gange griner man af bar glæde, andre gange græder man af bar ærgelse over hvor dårligt nogle plader er indspillet.
Mit anlæg synes jeg spiller med god "luftighed" og 3D og det er absolut blevet endnu bedre med opgraderingen til ordentlige kabler, så jeg er "happy" 
Nu har jeg ikke lyttet til mange signalkabler, men det er et klart løft fra mit gamle Audioquest og Tech+Link som jeg har haft prøvet. Og så koster det ikke en bondegård...
|
Til top |
|
|