Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigth - sorry L.B.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
No worries  jeg er sku ikke så sippet...
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nej der bliver kun nydt musik de sene sommeraftener for tiden. Ingen opgraderinger... Skal dog prøve at have skilt min Signature 1.0 ad, så jeg kan se om jeg selv kan skifte strømkablet. Det må blive i næste uge hvor vi har ferie.
Men tak for omtanken 
Sommeraftener går jo hurtigt med at bade med børnene og drikke øl med naboerne 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjo - varmen har en vis indflydelse på indholdet af ens ølkasse  vi plejer at kalde det for "at tømme et array på 6 * 5"  noget fagrelateret edb sludder
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået lavet en lille lyd-forbedrende foranstaltning = tæppe under bordet i stuen.
Har ikke fået lyttet så meget, men jeg tror/håber det bliver endnu bedre end før. 

|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med resten af dine supar netkabler har fået lyttet på dem?
Var der er en forandring? hvordan? og hvorledes? Fortæl, fortæl __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min bror, far og jeg skiftede tag, trak jeg to ekstra strømkabler og lagde dem på loftet. Det ene bruges i dag kun til hifi-komponenterne og det andet bruges kun til min projektor. Så mit udgangspunkt har været ret godt mht. strøm.
Jeg blev "tændt" på "Supra-eventyret" da jeg købte en brugt effektforstærker hvor det var eftermonteret. Derefter skiftede jeg også på DVD'en, købte en netskinne og har købt kabel til forforstærkeren, men har ikke fået monteret det.
Jeg må indrømme, at der ikke er den vildt forskel og jeg regner egentlig også første med en "effekt" når jeg får forforstærkeren med. Som sagt er udgangspunktet godt, men jeg vælger at tro på, at det er "sundt" for anlægget at der ikke kommer nogen indstråling og "fnidder-samspil" komponenterne imellem.
Mht. lyden synes jeg dog det gav en smule fastere bas, men jeg har skiftet meget ud i mit anlæg, så det kan lige så godt være noget andet. Er det pengene værd? Ja, det synes jeg. Det skal ligesom så meget andet ikke overdrives, men ligesom med signal-/højttalerkabler tror jeg på rimelig kvalitet til rimelige penge. Vil man ofre vilde summer, skal man istedet kigge på komponenterne eller selve rummet. Som krøllen på halen synes jeg netkabler er et logisk valg, som er økonomisk overskueligt og sjovt at "lege" med.
Desuden er Supra lækker kvalitet. Sådanne en netskinne - man kan bare mærke det er godt håndværk.
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jamen spændende spændende...
Har selv overvejet at "invistere" i nogle netkabler, men det skal jo ikke kun bare være for rent gejl, selvom det ser ekstremt lækkert ud! Jeg vil da også gerne have en mærkbar effekt ud af det. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Jeg vil da også gerne have en mærkbar effekt ud af det. |
|
|
Det har jeg fuld forståelse for, men jeg vil betragte netkabler som det mindst vigtige i et set-up. Især hvis netkablerne på dine komponenter ikke er aftagelige, da du så skal frem med loddekolben eller få det lavet af en professionel.
Meeennn... en effekt er der - hvor stor er den? Det afhænger meget af resten af set-up'et. 
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med dig i at det nok er nogle af de sidste tiltag man laver i et set-up.
Jeg har heldigvis mulighed at aftage mine nuværende netkabler på alle komponenter, så det er ikke der problemet ligger, det spørgsmål jeg mere stiller mig selv om det er overkill i mit system!
Jeg har B&W DM604s3 som front, 602s3 som baghøjt., og lcr600 som center, dertil har jeg tre Rotel effekt trin til NAD 163, signal kabler har Taralabs Axiom og højt. kører jeg Taralabs Omni 3, men det er jo svært at sige hvor meget og hvilken effekt det vil give, synes jeg i hvert fald... Eller om det bare vil være latterligt at bruge pengene, det er jo ikke nogen hemmelighed mit system ikke er high-end... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
High-end er jo et diskutabelt ord. Jeg har læst om dit system og synes da det kan kaldes ligeså meget high-end som mit, hvor der dog kan høres en lille forbedring med Supra netkabler.
Det er svært i mine ører at høre forskel ved surround. Det er nemt at høre større perspektiv og mængde af bas, men detaljer, højde og dybde af lydbilledet, 3D ved stereo mv. oplever man kun i stereo. Ved skærmede netkabler såsom Supra vil du undgå indstråling, hvilket kan være en god ting når du har så mange komponenter og derved naturligvis mange kabler.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit 10 meter Profigold HDMI kabel er gået i stykket i stikket.
Jeg har bestilt et Van den Hul HDMI kabel istedet, så selvom det er surt at skulle trække et nyt over loftet osv. kan jeg håbe på en forbedring samtidig... http://www.vandenhul.com/cable/hdmi.htm

|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måtte du gå så vidt for at få lov til at købe noget nyt? =D __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor  whatz - sådan er det sku at være gift!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vovede jeg alligevel pelsen og skulle lige kigge lidt på hvordan strømkabelet var sat fast i min Signature 1.0. Det var nu ganske simpelt med to kabelsko. Hele strømdelen er sat i et ekstra afskærmet kabinet - godt at se!

Det blev hurtigt skiftet med det indkøbte Supra netkabel og jord blev monteret på samme måde som det er gjort (professionelt) i min Signature 1.5, så det var ikke så svært, som jeg havde frygtet og tog ca. 30 minutter.

Her et billede af det "færdige" resultat hvor der er sat en strips, så kablet ikke kan trækkes for langt ud. Jeg lurede "tricket" fra Signature 1.5 igen hvor det er lavet sådan.

|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Det ser sku helt proff ud. Så er hele kæden med jord og det er nu du burde hører en forbedring. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej Lars
Det ser sku helt proff ud. Så er hele kæden med jord og det er nu du burde hører en forbedring.
|
|
|
Hej Henrik,
Ja, nu har jeg fået lyttet en del. Der ér en forbedring . Der er kommet mere ro i lydbilledet, mindre støj (når jeg ikke spiller musik), og i det hele taget bedre lyd. Jeg har også besluttet mig for at skifte stikket på Signature 1.3 (hvis det er lige så nemt) og har bestilt kabel og stik.
Som du tidligere har nævnt, kan jeg beskræfte, at man skal skifte hele kæden og ikke kun et komponent for at få en effekt. Så er den der til gengæld også.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Det er lidt mere besværligt at skifte i effektdelen, da hele kølerib systemet skal ud, men det er klart til at finde ud af.
Super at du er glad for lyden, jeg har jo haft samme resultat. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|