Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg har nu gået og leget lidt med tanken og den før omtalte kvist og er stødt ind i et problem. Hvis lærredet skal være der, vil det fylde hele kvisten og den lyse farve på væggen vil billedet så straks reflektere på, så jeg er begyndt at tænke i andre baner...
Det jeg søger er udsigt og lys i stuen, ikke plads som en kvist giver. Hvis man valgte et par skråvinduer istedet får man stadig lys og udsigt, og så er det mange gange nemmere at lave og lidt billigere mht. materialer.
Jeg bestiller nok et par vinduer på ca. 1x1,8 meter - er lidt i syv sind. 
|
|
|
Men vil det kunne gøre, at du kan få dit lærred højere op?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
ved du hvilket prisleje det ligger i! syntes ikke jeg kunne finde noget... |
|
|
Du skal have fat i deres brochure (ligger som pdf-fil) hvor du kan se størrelser og priser.
Jeg har besluttet mig for at bestille 2 stråvinduer på 78x180 cm til ca. 6K pr stk. Skal du have et enkelt med altan bliver det ca. 20K.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Jeg har nu gået og leget lidt med tanken og den før omtalte kvist og er stødt ind i et problem. Hvis lærredet skal være der, vil det fylde hele kvisten og den lyse farve på væggen vil billedet så straks reflektere på, så jeg er begyndt at tænke i andre baner...
Det jeg søger er udsigt og lys i stuen, ikke plads som en kvist giver. Hvis man valgte et par skråvinduer istedet får man stadig lys og udsigt, og så er det mange gange nemmere at lave og lidt billigere mht. materialer.
Jeg bestiller nok et par vinduer på ca. 1x1,8 meter - er lidt i syv sind.  |
|
|
Men vil det kunne gøre, at du kan få dit lærred højere op? |
|
|
God pointe Brian. Det kan det, men så kommer det også lidt længere ud i rummet. Jeg har allerede prøvet, at hænge det lidt længere op/ud, og det kommer hurtigt til at virke for højt.
Jeg venter med at beslutte det endeligt indtil vinduerne er kommet i og det tager ca. en måneds tid endnu, alt efter leveringstid på vinduerne.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
L.B. skrev:
Jeg bestiller nok et par vinduer på ca. 1x1,8 meter - er lidt i syv sind.  |
|
|
Men vil det kunne gøre, at du kan få dit lærred højere op? |
|
|
God pointe Brian. Det kan det, men så kommer det også lidt længere ud i rummet. Jeg har allerede prøvet, at hænge det lidt længere op/ud, og det kommer hurtigt til at virke for højt.
Jeg venter med at beslutte det endeligt indtil vinduerne er kommet i og det tager ca. en måneds tid endnu, alt efter leveringstid på vinduerne.
|
|
|
Det ser da også umiddelbart ud til at du har lærredet i en meget god højde, det er jo ikke meningen man skal sidde og kigge op på lærredet, det er meningen at man skal se lige ud. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det ser da også umiddelbart ud til at du har lærredet i en meget god højde, det er jo ikke meningen man skal sidde og kigge op på lærredet, det er meningen at man skal se lige ud. |
|
|
Lige nøjagtig Michael! 
Lærredet er med ½ meter sort ekstra "dug" over det hvide stykke, så det er ikke et problem at få det ned. Jeg vil helst kigge ligeud, men jeg vil også gerne undgå for meget key-stone (skrå billede i siderne). Det kan ikke helt klares af mit lens-shift og jeg vil ikke så gerne key-stone-correction elektronisk, da det går ud over billedkvaliteten.
Jeg beslutter mig først endelig når vinduerne er kommet i, for de 180 cm de fylder er en hel del af væggen.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Signature 1.5 sender en brumme-lyd ud i mine højttalere, så den må en tur til rep og mit nye HDMI kabel er ikke kommet endnu Fustration! 
Uden lyd og billede føler man sig sku helt nøgen!
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Min Signature 1.5 sender en brumme-lyd ud i mine højttalere, så den må en tur til rep og mit nye HDMI kabel er ikke kommet endnu Fustration! 
Uden lyd og billede føler man sig sku helt nøgen!
|
|
|
Du er da ikke en heldig mand i dag, Lars.
Det er næsten synd at fortælle dig, at mine nye højttalere spiller fantastisk __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået målt min 1.0 og 1.5 igennem på et ocilloscop (tror jeg det hedder), og der kommer noget støj et sted fra i forforstærkeren, så det var ikke effekten alligevel
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg bestiller nok et par vinduer på ca. 1x1,8 meter - er lidt i syv sind. 
|
|
|
  Vil bare lige nævne, at der er ikke gået et år endnu og at jeg holder øje med dit hus - så du kan ikke snige kvisten ind UDEN, at jeg opdager den
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Har lige fået målt min 1.0 og 1.5 igennem på et ocilloscop (tror jeg det hedder), og der kommer noget støj et sted fra i forforstærkeren, så det var ikke effekten alligevel  |
|
|
 Tæt på: Oscilloscop - men ja, det er en dum, irreterende, men trods alt dog svag brummelyd på 50 hz, som den sender ud på front udgangen. Er der ikke nogen andre, der har den - jeg mener, at der var flere herinde som har/havde den forforstærker? har de/I bemærket den tendens ?
Skal jeg forstå det sådan, at du har bestilt vinduer? ...................i såfald sparede jeg lige den Velo motor __________________ dj
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det kun på er fronten der bliver leveret støj, gør den det så på begge front udgange? __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Hvis det kun på er fronten der bliver leveret støj, gør den det så på begge front udgange?
|
|
|
Det er på begge udgange og også på bagkanalerne... Så det er min pre der driller på en eller anden måde.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
L.B. skrev:
Har lige fået målt min 1.0 og 1.5 igennem på et ocilloscop (tror jeg det hedder), og der kommer noget støj et sted fra i forforstærkeren, så det var ikke effekten alligevel  |
|
|
 Tæt på: Oscilloscop - men ja, det er en dum, irreterende, men trods alt dog svag brummelyd på 50 hz, som den sender ud på front udgangen. Er der ikke nogen andre, der har den - jeg mener, at der var flere herinde som har/havde den forforstærker? har de/I bemærket den tendens ? Ja, det kunne være fedt at høre hvis der er andre ejere af en 1.0 samt en anden Signature effekt der kunne sige noget her! 
Skal jeg forstå det sådan, at du har bestilt vinduer? ...................i såfald sparede jeg lige den Velo motor Ja, jeg har bestilt vinduer. Dvs. jeg ikke bygger en kvist, så du kan godt begynde at lede efter den Velo motor!  |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der skal jo ske lidt 
Jeg har prøvet at lytte på min Signature 1.3 som effektforstærker til fronterne og synes faktisk den lyder bedre i stereo end Signature 1.5
...så nu har jeg solgt min 1.5 samt min sub (pakke-pris) og bestilt/købt en 1.3'er mere. Så har jeg 6 kanaler at gøre godt med. Så må jeg se om fronterne skal bi-ampes eller hvordan. Senerehen skal der en aktiv sub til.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ja, der skal jo ske lidt 
Jeg har prøvet at lytte på min Signature 1.3 som effektforstærker til fronterne og synes faktisk den lyder bedre i stereo end Signature 1.5
...så nu har jeg solgt min 1.5 samt min sub (pakke-pris) og bestilt/købt en 1.3'er mere. Så har jeg 6 kanaler at gøre godt med. Så må jeg se om fronterne skal bi-ampes eller hvordan. Senerehen skal der en aktiv sub til.
|
|
|
Det lyder ellers bare godt 
Ville vildt gerne have Signature serien herhjemme, men økonomien tillader det desværre ikke 
Hvis du bi-amper fronterne, så husk at bruge 1 effektforstærker til højre front og højre baghøjtaler, og 1 effektforstærker til venstre front og venstre baghøjtaler. Men det har du sikkert selv tænkt på 
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Det lyder ellers bare godt  |
|
|
Tak 
JBL Ti-5000 skrev:
Hvis du bi-amper fronterne, så husk at bruge 1 effektforstærker til højre front og højre baghøjtaler, og 1 effektforstærker til venstre front og venstre baghøjtaler. |
|
|
Det er helt klart ideen. Jeg venter dog lidt, da det også kræver lidt ekstra kabler, meeeeeeen....... 
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
whatz skrev:
Hvis det kun på er fronten der bliver leveret støj, gør den det så på begge front udgange?
|
|
|
Det er på begge udgange og også på bagkanalerne... Så det er min pre der driller på en eller anden måde.
|
|
|
Er det efter du har monteret de kabler? ^_^ __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Ville vildt gerne have Signature serien herhjemme, men økonomien tillader det desværre ikke  |
|
|
Ja, jeg er glad for serien. Jeg har efterhånden haft alle forstærkerne 2.1, 1.5 og 1.3. De brummer alle lidt fra trafoen hvis jeg skal finde et kritik-punkt, men de spiller godt. Mest praktisk er 2.1 med alle 5 kanaler, mest "saftig" er 1.5 med de 2x200 watt, men jeg kan bedst li' 1.3'eren som jeg synes er mest musikalsk.
Prisene er rimelig langt nede i forhold til nyprisen, alt efter stand selvfølgelig.
- 1.3 mellem 3500-4000
- 1.5 mellem 4000-5000
- 2.1 mellem 4000-5000
- 1.0 mellem 2000-4000
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
L.B. skrev:
whatz skrev:
|
|
|
|
|
|
Er det efter du har monteret de kabler? ^_^
|
|
|
Nej, det var der også før...
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
Ville vildt gerne have Signature serien herhjemme, men økonomien tillader det desværre ikke  |
|
|
Ja, jeg er glad for serien. Jeg har efterhånden haft alle forstærkerne 2.1, 1.5 og 1.3. De brummer alle lidt fra trafoen hvis jeg skal finde et kritik-punkt, men de spiller godt. Mest praktisk er 2.1 med alle 5 kanaler, mest "saftig" er 1.5 med de 2x200 watt, men jeg kan bedst li' 1.3'eren som jeg synes er mest musikalsk.
Prisene er rimelig langt nede i forhold til nyprisen, alt efter stand selvfølgelig.
- 1.3 mellem 3500-4000
- 1.5 mellem 4000-5000
- 2.1 mellem 4000-5000
- 1.0 mellem 2000-4000
|
|
|
Jep... Men det løber op .
Ville gerne have 1.3 + 1.5 + 1.0/2.0... Måske egentlig en anden forforstærker
|
Til top |
|