Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Ja , jeg må jo indrømme at jeg sprang på Lars' 555ES maskine . Det postulat med, at ES-maskiner har så meget at byde på i bunden kunne jo ikke stå alene - det må simpelthen prøves . Lidt bekymret er jeg dog over, at den tilsyneladende tabte kampen mod den lille infame 3560'er uden træsider  , mon Lars vil lette lidt på baggrunden herfor ?  (nu har jeg jo købt maskinen lad os så få det at høre ).
Men tak til Lars fordi han ville holde den varm til mig, så fik jeg den hjem i anden omgang  

Jamen du er da velkommen. Jeg mener (uden eller med salg) at 3560'eren er lidt mere "opløst" i mellemtonen end 555'eren. De besidder samme egenskaber i bunden på mit anlæg. Mht. toppen føles 3560'eren som værende en smule mere frigjort.

Det skal da lige nævnes at jeg har givet tre gange så meget for 3560'eren, så i det aspekt skal den være bedre .

Selvom Sony'en er bygget rigtig godt og gedignt er Denon ligeså og lidt til. Især med løbeværket. Ellers ligner de hinanden utrolig meget indeni. Jeg har haft dem ved siden af hinanden uden låg på. Desuden har Denon'en flere digital-udgange og balanceret stik, som jeg dog umiddelbart ikke skal bruge.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Acer skrev:

Ja , jeg må jo indrømme at jeg sprang på Lars' 555ES maskine . Det postulat med, at ES-maskiner har så meget at byde på i bunden kunne jo ikke stå alene - det må simpelthen prøves . Lidt bekymret er jeg dog over, at den tilsyneladende tabte kampen mod den lille infame 3560'er uden træsider  , mon Lars vil lette lidt på baggrunden herfor ?  (nu har jeg jo købt maskinen lad os så få det at høre ).
Men tak til Lars fordi han ville holde den varm til mig, så fik jeg den hjem i anden omgang  

Jamen du er da velkommen. Jeg mener (uden eller med salg) at 3560'eren er lidt mere "opløst" i mellemtonen end 555'eren. De besidder samme egenskaber i bunden på mit anlæg. Mht. toppen føles 3560'eren som værende en smule mere frigjort.

Det skal da lige nævnes at jeg har givet tre gange så meget for 3560'eren, så i det aspekt skal den være bedre .

Selvom Sony'en er bygget rigtig godt og gedignt er Denon ligeså og lidt til. Især med løbeværket. Ellers ligner de hinanden utrolig meget indeni. Jeg har haft dem ved siden af hinanden uden låg på. Desuden har Denon'en flere digital-udgange og balanceret stik, som jeg dog umiddelbart ikke skal bruge.

Hvordan vil du vurdere klangen i de 2 maskiner, er de meget ens eller ? Jeg glæder mig til at få den Sony hjem, jeg er godt nok ved at være træt at min aldrende Denon som skal loades 2 gange før den vil læse skiverne efterhånden . Nu er det blevet ES-tider...... 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Der er ikke himmelvid forskel på dem, men generelt vil jeg sige at Sony'en er lidt mere venlig (lidt varmere i bund/mellem) og Denon'en mere afslørende (mere fintfølende top mv.).

Jeg tror og håber, at den er langt bedre end din gamle Denon  ...den kan i hvert fald loade på 1. forsøg!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke dit anlæg Acer - har du en tråd herinde?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ikke endnu, desværre . Der kommer en, men jeg vil lige have lavet det pænt først med noget racksystem, kabelkanaler og fuldt udbygget surround - lige nu minder det meget godt om Kim Olsens rod, dog med knap så mange flasker 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

L.B. skrev:

Ikke endnu, desværre . Der kommer en, men jeg vil lige have lavet det pænt først med noget racksystem, kabelkanaler og fuldt udbygget surround - lige nu minder det meget godt om Kim Olsens rod, dog med knap så mange flasker 

Helt kanon ! Men send da lige en PB når du laver den, da jeg da glæder mig til at se dit set-up!

PS. Der er nok ikke mange i kongeriget der har så mange flasker som den gode Kim O

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
[QUOTE=D.J.]

[QUOTE=L.B.]Har lige fået målt min 1.0 og 1.5 igennem på et ocilloscop (tror jeg det hedder), og der kommer noget støj et sted fra i forforstærkeren, så det var ikke effekten alligevel 

Tæt på: Oscilloscop - men ja, det er en dum, irreterende,  men trods alt dog svag brummelyd på 50 hz, som den sender ud på front udgangen. Er der ikke nogen andre, der har den - jeg mener, at der var flere herinde som har/havde den forforstærker?  har de/I bemærket den tendens ? Ja, det kunne være fedt at høre hvis der er andre ejere af en 1.0 samt en anden Signature effekt der kunne sige noget her!

Skal jeg forstå det sådan, at du har bestilt vinduer? ...................i såfald sparede jeg lige den Velo motor Ja, jeg har bestilt vinduer. Dvs. jeg ikke bygger en kvist, så du kan godt begynde at lede efter den Velo motor!   Nixen, dine skråvinduer ( som er monteret nu - har checket dem, udgør det samme - nemlig min pointe med, at du ikke Kunne holde dig i ro et HELT år UDEN at skulle bygge /forbedre/ udskifte / nyinvester osv.

Så min ven, du må nøjes med det sløve træk og slip lærred, lige indtil Jeg vinder i tips og køber et Stewart lærred og så kan jeg sælge dig mit MOTORISEREDE lærred for en ublu (høj) pris

PS. dine vinduer ser forresten umiddelbart kanon flotte ud ( men glæder mig til at se dem indefra

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

[QUOTE=Acer]Det ser sgu nice ud og der er ved at være fuldt hus i den Supra netskinne, er du begyndt at spare sammen til en mere ?

Tak Acer

Forforstærker, effektforstærkere ogf DVD-afspiller er "selvskrevet" til Supra netskinnen. Sat-recieveren er bare for sjov og den sidste plads er evt. til hvis der skulle komme en CD-afspiller en dag. "Det bliver i hvert fald ikke lige nu, da det vil være skilsmisse-grundlag. " det her er en ret sjov udtalelse, da vi nu ( den 8/9 ) ved, at: L.B. har nu KUN investeret i TO Cd maskiner efterfølgende ......indtil videre

NB. han er heldigvis ikke blevet single.......endnu!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er klar over det - de CD-afspillere er også sneget ind af døren

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
L.B. skrev:
[QUOTE=D.J.]

[QUOTE=L.B.]Har lige fået målt min 1.0 og 1.5 igennem på et ocilloscop (tror jeg det hedder), og der kommer noget støj et sted fra i forforstærkeren, så det var ikke effekten alligevel 

Tæt på: Oscilloscop - men ja, det er en dum, irreterende,  men trods alt dog svag brummelyd på 50 hz, som den sender ud på front udgangen. Er der ikke nogen andre, der har den - jeg mener, at der var flere herinde som har/havde den forforstærker?  har de/I bemærket den tendens ? Ja, det kunne være fedt at høre hvis der er andre ejere af en 1.0 samt en anden Signature effekt der kunne sige noget her!

Skal jeg forstå det sådan, at du har bestilt vinduer? ...................i såfald sparede jeg lige den Velo motor Ja, jeg har bestilt vinduer. Dvs. jeg ikke bygger en kvist, så du kan godt begynde at lede efter den Velo motor!   Nixen, dine skråvinduer ( som er monteret nu - har checket dem, udgør det samme - nemlig min pointe med, at du ikke Kunne holde dig i ro et HELT år UDEN at skulle bygge /forbedre/ udskifte / nyinvester osv.

Så min ven, du må nøjes med det sløve træk og slip lærred, lige indtil Jeg vinder i tips og køber et Stewart lærred og så kan jeg sælge dig mit MOTORISEREDE lærred for en ublu (høj) pris

PS. dine vinduer ser forresten umiddelbart kanon flotte ud ( men glæder mig til at se dem indefra

Den er god med dig  så let slipper du ikk'

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

......................

Jamen, så spiller vi kvit eller dobbelt ( så får du TO Velomotorere monteret ) .

Min påstand bliver nu ( ...som at stjæle slik fra børn), at indenfor det næste år har du som minimum ( man bliver klog af skade - se cd maskinerne ) investeret i EN Subwoofer ( uanset om den er passiv eller aktiv - så kan du ikke krybe uden om, den vej..........igen! ).

Forresten ser det fedt ud med to effekttrin, men jeg ville stille dem hver for sig ( stablet på billedet !?)  - feks bag/ved siden af hver sin fronthøjttaler.  Så kan du også minimerer HT kablets længde ( og betydning ).

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Min påstand bliver nu ( ...som at stjæle slik fra børn), at indenfor det næste år har du som minimum ( man bliver klog af skade - se cd maskinerne ) investeret i EN Subwoofer ( uanset om den er passiv eller aktiv - så kan du ikke krybe uden om, den vej..........igen! ).

Ingen tvivl om, at jeg sigter efter et 4.2 system. Skulle jeg vælge lige nu er der to alternativer:

1. Den fornuftige: Dali SWA12 eller SWA15
  2. Den vilde: Velodyne SPL1000 eller SPL1200

Lige nu bliver det dog ikke.

D.J. skrev:
Forresten ser det fedt ud med to effekttrin, men jeg ville stille dem hver for sig ( stablet på billedet !?)  - feks bag/ved siden af hver sin fronthøjttaler.  Så kan du også minimerer HT kablets længde ( og betydning ).

Der er to grunde til at de forbliber stablet:

1. Den nederste effektforstærker har ridser på toppen (har stået underst før)
  2. Der er 3 signalkabler til hver forstærker. Signalkablet koster ca. kr. 1000,- meteren hvorimod højttalerkablet koster kr. 150,- meteren. 

Jeg skal jo have råd til subwoofere en dag ikk'

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Suk, alle de kompromier du laver L.B.............................

Hvad med lydkvaliteten??!!  ...... ( frem for udseende og pris - du ender jo med et HTIB sæt ).  

Desuden ser det bedre ud, når de står hver for sig ( selv med ridser, som ikke ses alligevel, da du jo ikke står inde ved skråvæggen alligevel til dagligt).

NB.  hvis du vil ha´råd til en god sub ( forresten glem SWA12´eren - fin sub, men kan ikke "mase" nok ) , så skal du da bare sælge dine netkabler

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Suk, alle de kompromier du laver L.B.............................

Hvad med lydkvaliteten??!!  ...... ( frem for udseende og pris - du ender jo med et HTIB sæt ).  

Desuden ser det bedre ud, når de står hver for sig ( selv med ridser, som ikke ses alligevel, da du jo ikke står inde ved skråvæggen alligevel til dagligt).

Nah, jeg bliver aldrig mere nørd end det stadig skal se godt ud

D.J. skrev:
NB.  hvis du vil ha´råd til en god sub ( forresten glem SWA12´eren - fin sub, men kan ikke "mase" nok ) , så skal du da bare sælge dine netkabler

Når du nu engang er hifi-moden nok til at lege med netkabler tror jeg heller ikke du vil sælge igen .

SWA12 -- kan være er den er for lille, men også hvis man har to?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

hmm - jeg synes da at det her begynder at gå mere og mere mod stereo - under en surround tråd - hvae - har du helt droppet surround, eller er du bare gået i dobbelt mode - både stereo og surround 

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Nej, surround er ikke droppet, men stereo er vigtigere for mig... så dobbelt-mode kan man vist godt kalde det.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

he he - tja - det er også gået op for mig, at 98% af tiden bruges anlæget jo engentlig som ganske alm. stereo, så jeg er og ved at tænke på at bygge noget stereo på, men jeg havde sådanset fundet noget jeg gerne ville have, men det er droppet, da der skulle være pre out på reciever, og der er der ikke noget der hedder, så er jeg så ved da lure på, hvad jeg så lige skal gøre

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har været igennem en masse forstærkere og har fundet nogle jeg synes, der også er gode i stereo og samtidig er "billige".

Desuden er jeg glad for endelig at gi' mig selv lov til, at have en decideret CD-afspiller, som gør en forskel ift. DVD-afspilleren.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

hmm - jeg havde udset mig en musical fidelity a3.5 ting, den havde noget ht direct noget, så den skulle kunne bruges som alm. stereo, men når man så ville se film, skulle man bare trykke på ht direct knappen - ganske fikst, hvis ikke lige det krævede pre out, og det kan jeg ikke lige finde på anlæget.
Ja - nu er det jo ikke en highend cd jeg har, men jeg har nu altid bildt mig selv ind, at en dvd, aldrig nogensinde bare tilnærmelsevis ville kunne levere det samme, kassen er jo samme størrelse, vægten er den samme, men en cd, skal kun koncentrer sig om musik, den har ikke alle de andre komponenter til dvd, og jeg mener derfor at det da er klart at en cd, er bedre til cd. Derudover synes jeg også at dvd, er en pokkers tid om at loade, de skal jo først lige finde ud af om det er dvd, dvd-a, mp3, fotocd eller cd - en cd forventer en cd, og behøver ikke undersøge alle de ting - men ok - det er bare en ide jeg har

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
hmm - jeg havde udset mig en musical fidelity a3.5 ting, den havde noget ht direct noget, så den skulle kunne bruges som alm. stereo, men når man så ville se film, skulle man bare trykke på ht direct knappen - ganske fikst, hvis ikke lige det krævede pre out, og det kan jeg ikke lige finde på anlæget.
Ja - nu er det jo ikke en highend cd jeg har, men jeg har nu altid bildt mig selv ind, at en dvd, aldrig nogensinde bare tilnærmelsevis ville kunne levere det samme, kassen er jo samme størrelse, vægten er den samme, men en cd, skal kun koncentrer sig om musik, den har ikke alle de andre komponenter til dvd, og jeg mener derfor at det da er klart at en cd, er bedre til cd. Derudover synes jeg også at dvd, er en pokkers tid om at loade, de skal jo først lige finde ud af om det er dvd, dvd-a, mp3, fotocd eller cd - en cd forventer en cd, og behøver ikke undersøge alle de ting - men ok - det er bare en ide jeg har

Den må da have en eller anden form for pre-out din H/K, siden det er en forforstærker. Har du et billede af bagpanelet?

EDIT: Har selv fundet et billede af et bagpanel. Jeg mener at dit må være magen til. I den sektion der hedder Audio Outputs (jeg ved godt at billedet er utydeligt). Der vælger du det sæt indgange der hedder Front. DET kobler du sammen med MFerens Home Theater indgang. Det er blot Pre-Out med et andet ord.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum