Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Tillykke

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 12 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Guldkysten skrev:
hmm - jeg havde udset mig en musical fidelity a3.5 ting, den havde noget ht direct noget, så den skulle kunne bruges som alm. stereo, men når man så ville se film, skulle man bare trykke på ht direct knappen - ganske fikst, hvis ikke lige det krævede pre out, og det kan jeg ikke lige finde på anlæget.
Ja - nu er det jo ikke en highend cd jeg har, men jeg har nu altid bildt mig selv ind, at en dvd, aldrig nogensinde bare tilnærmelsevis ville kunne levere det samme, kassen er jo samme størrelse, vægten er den samme, men en cd, skal kun koncentrer sig om musik, den har ikke alle de andre komponenter til dvd, og jeg mener derfor at det da er klart at en cd, er bedre til cd. Derudover synes jeg også at dvd, er en pokkers tid om at loade, de skal jo først lige finde ud af om det er dvd, dvd-a, mp3, fotocd eller cd - en cd forventer en cd, og behøver ikke undersøge alle de ting - men ok - det er bare en ide jeg har

Den må da have en eller anden form for pre-out din H/K, siden det er en forforstærker. Har du et billede af bagpanelet?

EDIT: Har selv fundet et billede af et bagpanel. Jeg mener at dit må være magen til. I den sektion der hedder Audio Outputs (jeg ved godt at billedet er utydeligt). Der vælger du det sæt indgange der hedder Front. DET kobler du sammen med MFerens Home Theater indgang. Det er blot Pre-Out med et andet ord.

Ja nemli ja, han er ikke så tosset ham Brian!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Hej Lars

Tillykke

Tak min ven

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hvis den var til mig, så er det ikke Brian men din tråds indlæg

nr. 1000

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

huh - så bliver man da slet ikke forvirret, jeg har lige svaret på min egen tråd, og så står det samme her  
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

nr. 1000

Nej, det var sku dig! Jeg troede du applausede min nye "stereo-holdning"  

Det er blevet en lang tråd, da jeg har eksperimenteret meget på det lille år jeg har været aktiv her. Det har været lidt hifi-feber sammen med en genfunden lyst til at bygge et film og musik system, jeg kan være tilfreds med i hverdagen.

Jeg havde aldrig nået frem til det system hvis det ikke var for dig og alle de andre der har bidraget gennem hele tråden. Så fra mig skal lyde en kæmpe tak for de hjælpende kommentarer/anbefalinger, rosende ord og "hints" med på vejen. Det har været en sjov tur, som bestemt ikke er slut endnu.

Tak til alle der har været med indtil nu!  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
huh - så bliver man da slet ikke forvirret, jeg har lige svaret på min egen tråd, og så står det samme her  

Jamen hjælpsomheden vil ingen ende ta'

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

tilfreds??? det er en relativ ting - du tror at tilfreds er at have nået et mål, næ nej du - det er rutsjebane - mer vil have mer - bedre kan blive bedre - hvad nu og hvis nu - der er utallige ting du med garanti vil gå videre med  indse det - du er fanget 

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Guldkysten skrev:

Jamen hjælpsomheden vil ingen ende ta'

Næ tilsyneladende - men jeg vil dog undlade at svare her igen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
tilfreds??? det er en relativ ting - du tror at tilfreds er at have nået et mål, næ nej du - det er rutsjebane - mer vil have mer - bedre kan blive bedre - hvad nu og hvis nu - der er utallige ting du med garanti vil gå videre med  indse det - du er fanget 

Jamen jeg er da fanget  men man når visse økonomiske grænser, når konen, bilen, børnene, huset osv. også skal ha' lidt.

Men jeg synes det er sjovt og det stopper ikke...

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

he he - ja jeg har jo så ikke børnene, men tilgengæld tager bilen sin velvoksne del af budgettet 

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Henrik300 skrev:

nr. 1000

Nej, det var sku dig! Jeg troede du applausede min nye "stereo-holdning"  

Det er blevet en lang tråd, da jeg har eksperimenteret meget på det lille år jeg har været aktiv her. Det har været lidt hifi-feber sammen med en genfunden lyst til at bygge et film og musik system, jeg kan være tilfreds med i hverdagen.

Jeg havde aldrig nået frem til det system hvis det ikke var for dig og alle de andre der har bidraget gennem hele tråden. Så fra mig skal lyde en kæmpe tak for de hjælpende kommentarer/anbefalinger, rosende ord og "hints" med på vejen. Det har været en sjov tur, som bestemt ikke er slut endnu.

Tak til alle der har været med indtil nu!  

Din genfundne stereo lidenskab viste sig da du købte den førte cd afspiller, og allerede efter kort tid stod der endnu en afspiller, hmmm det kalder jeg lidenskab af høj karakter.

Jeg er klar over at det ikke er 20K maskiner der er ekspermiteret med, hvilket for mig er ligegyldigt, men musikken - dynamikken og hverdagen der skal fungere sammen med sit 2 kanalt og/eller SS stystem.

Dertil skal familien (skide vær med bilen det er jo en død ting der bare fragter en fra A til B) plejes så den samtidig acceptere vores lidenskab for musikken.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Din genfundne stereo lidenskab viste sig da du købte den førte cd afspiller, og allerede efter kort tid stod der endnu en afspiller, hmmm det kalder jeg lidenskab af høj karakter.
Ja, det er nu rigtigt rart at sætte sig ned efter en lang dag og nyde god musik. Intet kan slå det - man bliver simpelthen transporteret til en anden verden og det kræver et anlæg af en vis kvalitet.

Henrik300 skrev:
Jeg er klar over at det ikke er 20K maskiner der er ekspermiteret med, hvilket for mig er ligegyldigt, men musikken - dynamikken og hverdagen der skal fungere sammen med sit 2 kanalt og/eller SS stystem.
Det er dog også et faktum, at jeg ikke kan undvære SS. Selvom jeg engang imellem har lyst til blot at have en int.amp, en CD-afspiller og 2 højttalere - det ville gøre det hele mere simpelt.

Henrik300 skrev:
Dertil skal familien (skide vær med bilen det er jo en død ting der bare fragter en fra A til B) plejes så den samtidig acceptere vores lidenskab for musikken.
Ja, det hele skal gå op i en større enhed. Jeg er 100% ligeglad med biler (det kan du jo snart se ), men familien kommer før hifi trods alt.

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 September 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

(Fra side 21 eller så.)
L.B. skrev:
Springsteen er overset mange steder som sangskriver og dette album er blandt top 3 overhovedet i min samling. "The screen door slams, Mary's dress waves, like a vision she dances across the porch, as the radio plays..."

Han er bare Elsker at være til koncert med ham, alle hans historier, at han tager sig tid, det er ikke bare et arbejde, han kan selv lide at stå der og spille og fortælle.

Rip

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

(Fra side 31)
L.B. skrev:
Det er en dyr omgang så det bliver i fremtiden. Det viser sig, at vores hus ligger på en gammel losseplads og er begyndt at synke. Jeg kan juridisk ikke komme efter nogen, så jeg skal have støbt nogle piller under huset. Nogle er allerede støbt, hvilket jeg gik igang med sidste sommer. Jeg gør det selv og sparer lidt penge der...

Hvor er "[:hattenaf:]" smileyen når man skal bruge den

Rip

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Rip,

Rart at høre fra en Springsteen-fan og tak fordi du ville læse så mange sider , da det er en lang tråd efterhånden...

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hej Rip,

Rart at høre fra en Springsteen-fan og tak fordi du ville læse så mange sider , da det er en lang tråd efterhånden...

Jeg vil så indrømme at jeg ikke har læst hvert ét ord, men jeg har skæmmet alle sider igennem, du er en dynamisk ung mand må jeg sige, med et skønt anlæg. Efter at du havde installeret nye kabler tror jeg det var, så synes du at du kunne høre alt der pludselig findes på dine skiver. Prøv at sæt "Meat Loaf, Bad out off hell" på, der rodes og rumsteres så man tror det er løgn i baggrunden af den indspildning.

BTW, så er Hollandsk ikke så svært, ikke at læse i alle fald, og hollænderne har også rimeligt nemt ved at læse dansk.

Rip

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Det var da sjovt ! "Bad out of Hell" er en af mine ynglings-plader!

Du har god smag  

Tak for tippet, det skal prøves!

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det var da sjovt ! "Bad out of Hell" er en af mine ynglings-plader!

Du har god smag  

Tak og jeg kan jo kun sige i lige måde men vi har da lidt flere fælles interresser, Dire Straits/Mark Knopfler og Pink Floyd er jo også "udmærkede" kunstnere

Der findes forøvrigt et band her i Sverige som kun spiller Pink Floyd, og det er vel at mærke deres komplette koncerter de sætter op, inc. The Wall fx. De spiller i en kæmpe lade et godt stykke oppe i Sverige og øver ca. 2 år og så holder de en række koncerter i deres lade.

Det bedste af det hele er at det hele er godkendt af Pink Floyd. Se det havde jeg tænkt mig at forsøge skaffe billetter til når jeg en gang finder ud af noget mere om gruppen/stedet.

Det var for øvrigt dejligt at se dem samlet til Live8.

Rip

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jeg faldt over "problemet" på den første CD version af den og så lyttede jeg via hovedtelefoner. Jeg lyttede flere gange for at finde ud af hvad de havde gang i...

Rip

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes