Emne: LB film & musik set-up ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
vand
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Hoover Dam?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes sir
Dertil skal vi til en by i et andet land der starter med T, og da der er ugifte med skal vi måske en tur forbi B.R.
Du siger til hvis der er for meget O.T. her __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt OT er velkommen her, men nu bliver det sku svært
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva ska ugifte i fætter BR
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Yes sir
Dertil skal vi til en by i et andet land der starter med T, og da der er ugifte med skal vi måske en tur forbi B.R.
Du siger til hvis der er for meget O.T. her
|
|
|
Går ud fra at det er byen og ikke landet der starter med T og så må det jo være Tijuana!
B.R. er det også i Mexico eller tilbage i United Bluff? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis B. R er den ranch jeg tænker på, så skal de gifte vist holde sig væk  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvis B. R er den ranch jeg tænker på, så skal de gifte vist holde sig væk  |
|
|
Hehe tror du har ret, så kan de gifte jo besøge C.R.  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Henrik300 skrev:
Yes sir
|
|
|
Går ud fra at det er byen og ikke landet der starter med T og så må det jo være Tijuana! KORREKT
B.R. er det også i Mexico eller tilbage i United Bluff? se nedenfor |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvis B. R er den ranch jeg tænker på, så skal de gifte vist holde sig væk  |
|
|
Korrekt
Der er måske en der har været der   __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
MichaelWB skrev:
Henrik300 skrev:
Yes sir
|
|
|
Går ud fra at det er byen og ikke landet der starter med T og så må det jo være Tijuana! KORREKT
B.R. er det også i Mexico eller tilbage i United Bluff? se nedenfor
|
|
|
|
|
|
Jaja ti-øren faldt til sidst 
Men jeg mente jo det var Chicken Ranch man skulle besøge når man er i LV så derfor tog det lidt tid før jeg kom frem til Bunny Ranch (med lidt hjælp) og nej jeg har ikke været nogen af stederne 
Husk nu at besøge en hifi butik eller to og så kom hjem og fortæl os andre om det, så vi kan blive helt dårlige over hvor meget tingene koster i DK  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Peter & Kristjan,
I er jo fulde af spas og det skal der være plads til - især her i week-enden!
Først og fremmest tak for rosen og tak fordi i gider at læse på min bætte tråd . Det har taget mig et års tid at samle anlægget som det ser ud idag og jeg er godt tilfreds, selvom det svageste led altid findes...
Mht. Kubik-halløjet.
- Har jeg nogensinde mødt Kurt von Kubik: Nej Så er du jo rimeligt uspoleret endnu da
- Har jeg lyttet til og taget imod hans råd: Ja da Av min arm! Er der sket noget ansvarspådragende
- Hvorfor tager jeg imod dem; han tester dag og nat og det har jeg bare ikke mulighed for eller tid til grundet børn (især, og sådanne skal det være), kone, hus (der er ved at synke i grunden
) og jobbet. Det samme her, men der kigger en del forbi med deres habbengut, så går det nemmere.
- Havde jeg lyttet til Diva'erne inden jeg købte dem: Ja, da jeg før i tiden arbejdede i HFK i week-enden, der var jeg vil med Dali Grand, Dali Grand Diva, B&W Matrix 801/802/805. Diva er klar den "anderledes" af disse. Jeg ved slet ikke hvad jeg gad have i stedet for.
- Havde jeg lyttet til VdH kablerne inden jeg købte dem; Niks, men de koster ikke en formue så jeg sprang ud i det og de var langt bedre end de (dyrere) Tara Labs kabler jeg havde. VdH tager udgangspunkt i så mange fakta, som det lader sig gøre.
- Har jeg lyttet til Dali Gravity; Ja, for mange år siden i HFK. Den har jeg også hørt
- Kunne jeg tænke mig en Gravity: YOU BET!
Same to me! Men husk for dælen at skrue ned for varmen.
- Har jeg lyttet til andre end Kubikken's råd; klart, jeg lytter til alle der vil hjælpe. Mht. forstærker-valg har jeg lyttet meget til Lorx/Whatz/DJ/Henrik300, men held
Se se!
- Havde jeg lyttet til 3560'eren før jeg købte den: nope, men jeg havde 3K at "satse" (jeg var ikke sikker på om en CD var bedre end min ganske gode DVD) og det virkede som det mest logiske valg, hvilket jeg ikke har fortrudt Den er mere værd som løbeværk alene endda. Hurtig, betjeningsvenlig og virkeligt dynamisk.
- Har jeg Puch: nej, men det er da et flittigt benyttet køretøj her ude på landet ...med mælkekasse bagpå og det hele En kæmpe brist
- Vil jeg lyttet til andre igen: klart! Jeg kender én der har en dejlig amp, han bor i Brasilien, fis derover sammen med ungerne i week-enden, så passer jeg på din kone imens

Fortsat god week-end til alle!  |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Henrik300 skrev:
MichaelWB skrev:
Henrik300 skrev:
Yes sir
|
|
|
B.R. er det også i Mexico eller tilbage i United Bluff? se nedenfor
|
|
|
|
|
|
Jaja ti-øren faldt til sidst 
Men jeg mente jo det var Chicken Ranch man skulle besøge når man er i LV så derfor tog det lidt tid før jeg kom frem til Bunny Ranch (med lidt hjælp) og nej jeg har ikke været nogen af stederne 
Husk nu at besøge en hifi butik eller to og så kom hjem og fortæl os andre om det, så vi kan blive helt dårlige over hvor meget tingene koster i DK  |
|
|
Jamen Henrik, det lyder da som om det bliver en SUPER tur. Husk kameraet til hvis du ser lidt HiFi og måske en enkelt "chicken" 
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen digital kamera er med i tasken, så der skal nok komme et par pics derfra.
Jeg går ud fra at der er et par spændende butikker. De tre andre jeg skal rejse med er IKKE hifi nørder så det bliver ikke det der bliver brugt mest tid på.
Og tak turen skal nok blive spændende. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Diva er klar den "anderledes" af disse. Jeg ved slet ikke hvad jeg gad have i stedet for. |
|
|
Ja, jeg har det lige sådan! Nu har jeg som sagt ikke hørt særlig meget af det nyere på markedet, men da jeg så tråden hvor en gut søger en HT til max. 70K var jeg lige ved at skrive Diva, men så går folk jo amok! En anden herindefra skrev også til mig, at jeg skulle holde godt fast i mine Coupé, da det var en super HT som slog mange af de små SF. Det tør jeg næsten heller ikke at skrive, for jeg har ikke testet det selv, men er det sandt er det jo lidt "fantastisk". 
Kurt von Kubik skrev:
Den har jeg også hørt |
|
|
Ja, med de få der rent faktisk er lavet (var det 20?) er det sku inte nemt, men jeg gad alvorligt godt at få genopfrisket min hukommelse. Desværre bor jeg langt fra "The Kubik-residence", ellers havde jeg invaderet sweet-spot 
Kurt von Kubik skrev:
Den er mere værd som løbeværk alene endda. Hurtig, betjeningsvenlig og virkeligt dynamisk. |
|
|
Det blev jeg faktisk også positivt overrasket over! Betjeningsvenligheden er simpelthen i top med denne maskine. Derudover er det klart den bedste CD-afspiller jeg nogensinde har ejet!
Kurt von Kubik skrev:
Jeg kender én der har en dejlig amp, han bor i Brasilien, fis derover sammen med ungerne i week-enden, så passer jeg på din kone imens |
|
|
Hvis du kan holde konen ud (bare læs DJ's indlæg), så er jeg skredet 
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Diva er klar den "anderledes" af disse. Jeg ved slet ikke hvad jeg gad have i stedet for. |
|
|
Ja, jeg har det lige sådan! Nu har jeg som sagt ikke hørt særlig meget af det nyere på markedet, men da jeg så tråden hvor en gut søger en HT til max. 70K var jeg lige ved at skrive Diva, men så går folk jo amok! En anden herindefra skrev også til mig, at jeg skulle holde godt fast i mine Coupé, da det var en super HT som slog mange af de små SF. Det tør jeg næsten heller ikke at skrive, for jeg har ikke testet det selv, men er det sandt er det jo lidt "fantastisk".  Det synes jeg da ikke det er. Jeg ville da undre mig enormt, om jeg pludselig stod og hørte på en SF, som ikke spiller gennem en tung dyne. Du bliver nok på et tidspunkt nødt til at erkende, at der er måske et par konstruktører verden over, som rent faktisk arbejder seriøst med tingene fra bunden. De fleste mærker laver den exersits, at pludselig står der en ny serie højttalere på podiet. 2 vejs, 2,5 vejs, og så den store 3 vejs og så en center. Du kan være 1005 sikker på, at det sker fordi, at man har lavet en beslutning derom. Lydkvaliteten er kommet i 2. række. Måske nok de har ønsket at lave noget med en linie igennem, men sådan bliver rigtigt gennemarbejdede htér slet ikke til. Kigger du på din egen Grand serie, så kom først Grand senere Coupé, derefter Centeren, som i øvrigt deler diskant med de nye Euphonia. Først et par år senere stod Diva klar. I alt betød det 4 forskellige specialfremstillede basenheder til den serie, hertil en mellemtone enhed til Grand og så 2 forskellige diskantenheder. 7 stk. specialudviklede enheder til 4 modeller. Det ser du aldrig mere ske. Prøv også gerne at stille dine Divaer op ad enhver anden speaker til enhver pris overhovedet, undlad at spille højt, men lad instrumenterne fylde det de gør i virkeligheden - ikke mere. Så vil du opleve at ingen spiller klart ved de lydstyrker pånær Diva. Den fortsætter med klarheden, selvom du skruer ned. Derfor møder man ofte folk der ounker musik igennem systemet og kræver 200-500 og nogen gange 1000 watt af deres forstærkere. Endda har deres ht ofte samme følsomhed som dine. Der er bare den forskel og du finder ikke magen til nogen steder. Det er resultatet af, at man har nedbragt vægten på membranen, friktionen i ophængene og samtidig coated membranerne på en måde, så de formår at nå til 10 KHz. Kig på basenheden - du kommer til at mangle svingspole med kæmpe diameter og dermed høj vægt, den er holdt nede vha. en mindre diameter og et meget fokuseret magnetfelt. Diskanten er lavet med samme idé, i forhold til en alm. 9700 har den dobbelt så kraftig magnet, lavere egenresonans og et anderledes kammer m.m.m. Delefilteret er specielt, men generelt er der tale om elektrisk afrulning så tæt på 1. orden som muligt. Jeg mener basserne ruller af ved 450Hz og 3 KHz med 1. orden. diskanten ruller vist lidt kraftigere af nedefter 2. orden tror jeg. Men det er slet ikke noget standard filter, som man kan kategorisere. Det er udformet med maks powerresponse som mål, således at htén udstråler et meget homogent felt i en bred vinkel både lodret og vandret - og det gør den ganske enkelt helt fantastisk. Den er mest liniær opefter ved ca. 30 gr. of axis.
Svaghederne i konstruktionen er helt klart, at den skal stå med alt for "dyrt" grej. Den hører ikke naturligt sammen med det, som den kører bedst med. Tænk på det gamle mundheld "brug 1/3 af pengene på hterne" Mine koster ikke engang 1/5 af ampen . Ikke desto mindre mener jeg, at kombien er storslået. Men Diva vil i mange tilfælde lyde lidt af clockradio, fordi ampen altså gør det.
Kabinettet er gjort af MDF og finer, som i visse tilfælde kan løsne sig lidt. Grunden er nok svingninger i luftfugtighed, men også belastningen af kabinettet under brug. Man skal tænke på, at reflekskabinetter udsættes for et enormt tryk. Faktisk meget højere end lukkede kabinetter. Det sker når f.eks. luften er på vej ind i kabinettet og der så i samme øjeblik kommer en dyb transient, der bare skal ud. Så er der tryk i kassen så det knager.
Der er lidt vedligeholdelse, som jeg vil anbefale. På diva er det af med foden vha. PZ3. på bagsiden af kabinettet er delefilteret boltet fast til HT bøsningerne. Dem løsner du og løfter filteret op. Kontaktpunkterne gøres derefter rene med lidt meget fint smergel. Bøsningerne tørres af med isopropanol, møtrikkerne ligeså - også indvendigt, og kobber tandskiverne trækkes hen over smergellærredet et par gange, således at kontaktfladerne fremstår smukt kobberfarvede uden patinering. I med skidtet og spænd til, men med måde. Rens også skoene på selve enhederne, så er det gjort. Til sidst strammes alle skruerne i enhederne - også dem der holder diskanten fast på forpladerne. Så får du højttalerens virkelige potentiale at se og føle. Lavniveauinfo som du ikke troede det muligt, ligesom 3D bliver meget realistisk. Lyden bliver en kende slankere, men til gengæld går den bare dybt, så du kommer til at opleve at føle ting du ikke helt kan høre. Svend P som har en Velodyne med en 18 tommer fidus i, har ikke dybere bas end jeg har og det er altså ham selv der siger det. Til gengæld er Divaerne lynhurtige dernede. Niveauet vil altid kunne diskuteres i den enkelte opstilling, men ræcissionen bliver ikke bedre, heller ikke i lukkede kabinetter. I øvrigt kan Diva uden ændringer køre som lukket system også, men vær lidt tænksom omkring belastningen af din amp. Det er hårdt ved den.
Kurt von Kubik skrev:
Den har jeg også hørt |
|
|
Ja, med de få der rent faktisk er lavet (var det 20?) er det sku inte nemt, men jeg gad alvorligt godt at få genopfrisket min hukommelse. Desværre bor jeg langt fra "The Kubik-residence", ellers havde jeg invaderet sweet-spot  JÆB 20 blev det til. Så var det bal forbi. Det tog en uge at samle 1 stk. og der går rygter om, at stumperne løb op i 70K tilsammen. Kigger man på alt det aluminiums arbejde i de godstykkelser og så tolerencerne, så er jeg tilbøjelig til at tro, at det var dyrt. Har også fået info om, at udskiftning af en udgang, vil betyde indkøb af 100 transistorer, som man så begynder at måle på og matche. Til sidst skal man sidde med 20 stk, der er temmeligt ens. Derefter skal de afprøves i konstruktionen, så man får styr på om de trækker lige hårdt alle sammen. Pris: Ukendt, men det er nok set billigere - 10K + fragt er helt sikkert skudt af.
Kurt von Kubik skrev:
Den er mere værd som løbeværk alene endda. Hurtig, betjeningsvenlig og virkeligt dynamisk. |
|
|
Det blev jeg faktisk også positivt overrasket over! Betjeningsvenligheden er simpelthen i top med denne maskine. Derudover er det klart den bedste CD-afspiller jeg nogensinde har ejet! Nice maskine! Men du bør finde en DAC der duer, selvom det ikke er så nemt endda.
Kurt von Kubik skrev:
Jeg kender én der har en dejlig amp, han bor i Brasilien, fis derover sammen med ungerne i week-enden, så passer jeg på din kone imens |
|
|
Hvis du kan holde konen ud (bare læs DJ's indlæg), så er jeg skredet  Husk at tage ungerne med |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Det synes jeg da ikke det er. Jeg ville da undre mig enormt, om jeg pludselig stod og hørte på en SF, som ikke spiller gennem en tung dyne. Du bliver nok på et tidspunkt nødt til at erkende, at der er måske et par konstruktører verden over, som rent faktisk arbejder seriøst med tingene fra bunden. De fleste mærker laver den exersits, at pludselig står der en ny serie højttalere på podiet. 2 vejs, 2,5 vejs, og så den store 3 vejs og så en center. Du kan være 1005 sikker på, at det sker fordi, at man har lavet en beslutning derom. Lydkvaliteten er kommet i 2. række. Måske nok de har ønsket at lave noget med en linie igennem, men sådan bliver rigtigt gennemarbejdede htér slet ikke til. Kigger du på din egen Grand serie, så kom først Grand senere Coupé, derefter Centeren, som i øvrigt deler diskant med de nye Euphonia. Først et par år senere stod Diva klar. I alt betød det 4 forskellige specialfremstillede basenheder til den serie, hertil en mellemtone enhed til Grand og så 2 forskellige diskantenheder. 7 stk. specialudviklede enheder til 4 modeller. Det ser du aldrig mere ske. Prøv også gerne at stille dine Divaer op ad enhver anden speaker til enhver pris overhovedet, undlad at spille højt, men lad instrumenterne fylde det de gør i virkeligheden - ikke mere. Så vil du opleve at ingen spiller klart ved de lydstyrker pånær Diva. Den fortsætter med klarheden, selvom du skruer ned. Derfor møder man ofte folk der ounker musik igennem systemet og kræver 200-500 og nogen gange 1000 watt af deres forstærkere. Endda har deres ht ofte samme følsomhed som dine. Der er bare den forskel og du finder ikke magen til nogen steder. Det er resultatet af, at man har nedbragt vægten på membranen, friktionen i ophængene og samtidig coated membranerne på en måde, så de formår at nå til 10 KHz. Kig på basenheden - du kommer til at mangle svingspole med kæmpe diameter og dermed høj vægt, den er holdt nede vha. en mindre diameter og et meget fokuseret magnetfelt. Diskanten er lavet med samme idé, i forhold til en alm. 9700 har den dobbelt så kraftig magnet, lavere egenresonans og et anderledes kammer m.m.m. Delefilteret er specielt, men generelt er der tale om elektrisk afrulning så tæt på 1. orden som muligt. Jeg mener basserne ruller af ved 450Hz og 3 KHz med 1. orden. diskanten ruller vist lidt kraftigere af nedefter 2. orden tror jeg. Men det er slet ikke noget standard filter, som man kan kategorisere. Det er udformet med maks powerresponse som mål, således at htén udstråler et meget homogent felt i en bred vinkel både lodret og vandret - og det gør den ganske enkelt helt fantastisk. Den er mest liniær opefter ved ca. 30 gr. of axis.
Svaghederne i konstruktionen er helt klart, at den skal stå med alt for "dyrt" grej. Den hører ikke naturligt sammen med det, som den kører bedst med. Tænk på det gamle mundheld "brug 1/3 af pengene på hterne" Mine koster ikke engang 1/5 af ampen . Ikke desto mindre mener jeg, at kombien er storslået. Men Diva vil i mange tilfælde lyde lidt af clockradio, fordi ampen altså gør det.
Kabinettet er gjort af MDF og finer, som i visse tilfælde kan løsne sig lidt. Grunden er nok svingninger i luftfugtighed, men også belastningen af kabinettet under brug. Man skal tænke på, at reflekskabinetter udsættes for et enormt tryk. Faktisk meget højere end lukkede kabinetter. Det sker når f.eks. luften er på vej ind i kabinettet og der så i samme øjeblik kommer en dyb transient, der bare skal ud. Så er der tryk i kassen så det knager.
Der er lidt vedligeholdelse, som jeg vil anbefale. På diva er det af med foden vha. PZ3. på bagsiden af kabinettet er delefilteret boltet fast til HT bøsningerne. Dem løsner du og løfter filteret op. Kontaktpunkterne gøres derefter rene med lidt meget fint smergel. Bøsningerne tørres af med isopropanol, møtrikkerne ligeså - også indvendigt, og kobber tandskiverne trækkes hen over smergellærredet et par gange, således at kontaktfladerne fremstår smukt kobberfarvede uden patinering. I med skidtet og spænd til, men med måde. Rens også skoene på selve enhederne, så er det gjort. Til sidst strammes alle skruerne i enhederne - også dem der holder diskanten fast på forpladerne. Så får du højttalerens virkelige potentiale at se og føle. Lavniveauinfo som du ikke troede det muligt, ligesom 3D bliver meget realistisk. Lyden bliver en kende slankere, men til gengæld går den bare dybt, så du kommer til at opleve at føle ting du ikke helt kan høre. Svend P som har en Velodyne med en 18 tommer fidus i, har ikke dybere bas end jeg har og det er altså ham selv der siger det. Til gengæld er Divaerne lynhurtige dernede. Niveauet vil altid kunne diskuteres i den enkelte opstilling, men ræcissionen bliver ikke bedre, heller ikke i lukkede kabinetter. I øvrigt kan Diva uden ændringer køre som lukket system også, men vær lidt tænksom omkring belastningen af din amp. Det er hårdt ved den. |
|
|
Mange tak for dette fine svar. Jeg tror jeg starter med at spænde skruerne i enhederne, så er jeg igang. Da jeg havde en tone-generator på besøg, lavede vi forskellige eksperimenter. Der er ingen tvivl om at Diva'en går langt ned! Vi prøvede også at stoppe basreflekserne til og køre som lukket system. Puha, man kan få mine bætte amps til at svede . Jeg er efterhånden ved at få bekræftet den omhu og investering der ligger bag Grand serien. Som nævnt tidligere vil jeg ikke bytte med noget. Har selv Diva og Coupé og naboen har Grand - så vi er godt repræsenteret her på landet . Jeg har jo set folk anfægte dit set-up mht. Diva'en og dens "partnere" rent prismæssigt, men kan efterhånden sagtens se berettigelsen heri. Om jeg en dag får en Gravity til dem er usikkert pga. antallet til salg, men det er også et faktum at jeg ikke altid (faktisk meget sjældent) spiller særlig højt. Måske kunne man nøjes med et alternativ, men den tid den udfordring. Det bliver ikke foreløbigt.
Kurt von Kubik skrev:
Nice maskine! Men du bør finde en DAC der duer, selvom det ikke er så nemt endda. |
|
|
Det bliver et senere projekt, men skal da helt sikkert undersøges. Mine svage led er amps og DAC. Ellers er jeg rigtig glad for mine andre valg på såvel lyd- som billed-siden. Amps og den indbyggede DAC føler jeg slet ikke er dårlige, men der findes jo altid bedre... 
Kurt von Kubik skrev:
Husk at tage ungerne med |
|
|
Klart nok! 
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har lige set dit setup grunden til jeg skriver er fordi jeg vil lige vide om dit rum akkustik er kritisk eller det bare for godt ...
Novisad
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|