Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad,
Skråvægge er vist kendt for at kunne give probelmer, men jeg har ikke nogle. Jeg har også brudt overfladerne i loftet med synlige hanebånd og så har jeg store stof-møbler, samt lagt et lille gulvtæppe. Så ingen probelmer her... 
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skråvægge er for det meste en fordel rent akustisk ( de bryder de to parallele sidevægge ).
Men i betragtning af, at du har meget "spartansk" (enkelt) møbleret og forholdvis mange tomme flader, har du efter min mening, en forbavsende god akustik. Men den er dog stadig mere til den "livlige" side, end den "dæmpede" __________________ dj
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det lyder rigtigt godt for spekulerede længe over det men er glad for du ingen problemer har ..
novisad
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke problemer med skråvægge. Min ene højtaler står ved siden af en skråvæg. For nogen får det den konsekvens at den pågældende højtaler spiller højere end den anden - det har jeg dog ikke haft problemer med, men jeg har også god luft og der er tale om en standerhøjtaler.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et helvede med mine skråvægge. Min stue har EN skråvæg, så med mindre at jeg sidder på gulvet eller står ude i entreen, så har jeg ingen bas trods en 1000 watts sub. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fordel ved skråvægge er, at man kan rykke HT langt ud fra væggen uden at det kosmetisk ser forkert ud - man skal jo også huske at se det positive 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Jeg har et helvede med mine skråvægge. Min stue har EN skråvæg, så med mindre at jeg sidder på gulvet eller står ude i entreen, så har jeg ingen bas trods en 1000 watts sub. |
|
|
Det var dog træls! Er det et hus du skal bo i resten af livet?
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Jeg har et helvede med mine skråvægge. Min stue har EN skråvæg, så med mindre at jeg sidder på gulvet eller står ude i entreen, så har jeg ingen bas trods en 1000 watts sub. Undskyld på forhånd, hvis du HAR prøvet - Men har du prøvet at flytt subben rundt ? og hvorfor tror du, at det netop lige er den ENE skråvæg, der får bassen til at forsvinde? og ikke rummets dimensioner og akustik generelt?? |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Jeg har et helvede med mine skråvægge. Min stue har EN skråvæg, så med mindre at jeg sidder på gulvet eller står ude i entreen, så har jeg ingen bas trods en 1000 watts sub. |
|
|
D.J. skrev:
Undskyld på forhånd, hvis du HAR prøvet - Men har du prøvet at flytt subben rundt ? og hvorfor tror du, at det netop lige er den ENE skråvæg, der får bassen til at forsvinde? og ikke rummets dimensioner og akustik generelt?? |
|
|
Lyder mere som brug af gips og glasuld samt trægulv på strøer
Som de andre må jeg tilslutte mig at skråvægge ikke er dumt akustisk, men min erfaring er at byggemetoderne/materialerne på 1.sal tit kan give problemer med overdæmpning af visse frq. områder.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så røg det hele til salg, hvad skal du have istedet Lars?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
blackhawk skrev:
|
|
Det var dog træls! Er det et hus du skal bo i resten af livet?
|
|
|
Nej, heldigvis ikke. Skal flytte indenfor det næste, sandsynligvis i et hus hinsidan. Er træt af at have et relativt godt anlæg, og skulle leve med alle de kompromiser. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
blackhawk skrev:
Jeg har et helvede med mine skråvægge. Min stue har EN skråvæg, så med mindre at jeg sidder på gulvet eller står ude i entreen, så har jeg ingen bas trods en 1000 watts sub. Undskyld på forhånd, hvis du HAR prøvet - Men har du prøvet at flytt subben rundt ? og hvorfor tror du, at det netop lige er den ENE skråvæg, der får bassen til at forsvinde? og ikke rummets dimensioner og akustik generelt??
|
|
|
|
|
|
Det VED jeg heller, blot en antagelse. Synes blot at det har været min observation at bassen flytter sig modsat skråvæggen. Men eftersom rummet er både langt og smalt så er det sikkert også en faktor man skal have med.
LB: Undskyld at jeg er så OT i din tråd.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Og så røg det hele til salg, hvad skal du have istedet Lars?
|
|
|
Neeeeeeeeeej, hvad nu?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
LB: Undskyld at jeg er så OT i din tråd. |
|
|
Alt OT er velkommen her, so no apoligies 
blackhawk skrev:
L.B. skrev:
blackhawk skrev:
|
|
Det var dog træls! Er det et hus du skal bo i resten af livet? |
|
|
Nej, heldigvis ikke. Skal flytte indenfor det næste, sandsynligvis i et hus hinsidan. Er træt af at have et relativt godt anlæg, og skulle leve med alle de kompromiser. |
|
|
Ja, du har da super-lækre "komponenter" så det ville være en skam, men godt at høre at det ikke er permanent. Skal vi så ikke have lidt billeder når du når dertil?
blackhawk skrev:
Jesper Juul skrev:
Og så røg det hele til salg, hvad skal du have istedet Lars? |
|
|
Neeeeeeeeeej, hvad nu? |
|
|
Jeg har lidt feriekuller og er i forhandlinger om to forskellige Mark Levinsion amps. Men det kommer kun på tale hvis jeg kan få solgt mit eget først. Jeg har to stk Signature 1.0, så der skal den ene stadig beholdes i givet fald.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 nu er det vel også snart et par uger siden du sidst har skiftet noget, så det er måske blevet lidt træls at lytte til det samme hele tiden?  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
nu er det vel også snart et par uger siden du sidst har skiftet noget, så det er måske blevet lidt træls at lytte til det samme hele tiden?  |
|
|
Ja, jeg er vel lidt skør i bolden, for det jeg har er jeg ikke utilfreds med, men tanken om noget ML-grej gør mig lidt blød i knæene... ved sku heller ikke rigtig 
Et faktum er dog at CD-afspiller, højttalere, kabler og billed-halløjet ALDRIG kommer til salg. Der er kun tale om amps.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste er rigtig dyr i drift!
Jeg har tidligere haft en P270 og det havde en meget kedelig effekt på min el-regning 
Bortset fra det er det nu en lækker forstærker, men ikke så køn. Jeg synes dog umilldebart at den der er til salg der er alt alt for dyr.
Edit: men jeg kunne godt forestille mig at den ville passe fint sammen med Diva'erne, men en P270 vil være rigeligt til dem. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for input Kyhn. Jeg skal nu ikke handle for alt i verden, men det kunne nu være skægt... 
Mark Levinson er vist meget forskelligt fra model til model, som så meget andet. Den ene mulighed var en No. 27 fra Expert Varde, men de har netop skrevet at den er solgt, så den bliver det ikke.
|
Til top |
|
|